ACT: ICT en (web) Design.
Dat is bij Win2000 het eerste wat je moet doen, dat leer je toch wel met MCSE?????
Of had NT4 dat nie?
Of had NT4 dat nie?
Ja ok, ik heb em nu ff helemaal bekeken en er is helemaal NIKS
te vinden

Driverupdate doe ik altijd, op et moment geen beschikbaar. Tis gewoon de eerste keer dat et gebeurt dussssssssssss dat vind ik zo vreemd!
Jepper
Jepper
Ik heb alle users geprobeert, geen rechten voor netwerkfuncties.
GGGGRRRRRrrrrrrrrr
Edit:
Ik zie dat et topic in PICTURE TUNING staat???
GGGGRRRRRrrrrrrrrr
Edit:
-
- Contacteer:
Ja, aangezien het niet Renault gerelateerd is en het ook over design kan gaan 

Heb je de server overigens opnieuw opgestart of is het gebeurd terwijl hij draaide?Jesper16v schreef:Ik heb alle users geprobeert, geen rechten voor netwerkfuncties.
GGGGRRRRRrrrrrrrrr
Edit:
Terwijl ie draaide, vreemd he!
hij draaide overigens ook al 32 dgn, al een hele prestatie voor een Windows 2000 SBS server
hij draaide overigens ook al 32 dgn, al een hele prestatie voor een Windows 2000 SBS server

-
- Contacteer:
Gelukt Stefijn?Stefijn schreef:Ik zoek in principe iemand die tegen vergoeding een php/mysql pagina kan maken. Iemand interesse? zoek effe contact met me

-
Is het bij jou nog gelukt met dat mail-bestandje wat ik voor je heb gemaakt?Rene (Mr. TX) schreef:Gelukt Stefijn?Stefijn schreef:Ik zoek in principe iemand die tegen vergoeding een php/mysql pagina kan maken. Iemand interesse? zoek effe contact met me
-
- Contacteer:
Nog niet mee bezig geweest, je hoort het zodra ik hem geprobeerd heb!Marcel dLC schreef:Is het bij jou nog gelukt met dat mail-bestandje wat ik voor je heb gemaakt?Rene (Mr. TX) schreef:Gelukt Stefijn?Stefijn schreef:Ik zoek in principe iemand die tegen vergoeding een php/mysql pagina kan maken. Iemand interesse? zoek effe contact met me

Iemand ooit een bestaande Small Business Server 2000 server met 3 HD's omgezet naar RAID 5???
Nope, 3 schijven gaan eruit, komen er 5 nieuwe in!
Ik denk dan eerst W2K SBS opnieuw installeren, AD weer rechttrekken, DNS enz. in orde maken en daarna data terugkopieren, dit gaat dus best wel lang duren. Mijn vraag is nu is er een snellere manier. Zo niet is mijn andere vraag zijn er bekende problemen mee.
JP
Ik denk dan eerst W2K SBS opnieuw installeren, AD weer rechttrekken, DNS enz. in orde maken en daarna data terugkopieren, dit gaat dus best wel lang duren. Mijn vraag is nu is er een snellere manier. Zo niet is mijn andere vraag zijn er bekende problemen mee.
JP
KloptMerijn schreef:Raid 5 kan ook met 3 schijven, hoor...Tenminste, als ik me niet vergis!
Ik vrees van niet... Backups maken van alles, image van het besturingsysteem, als dat tenminste gaat. 5 schijven installeren, image terugzetten en je data terugzetten van de backup. Andere opties zijn er niet volgens mij. Anders moet je effe aan Roy vragen (MSN).
Maar ik wil er 5, met 3 is toch gewoon RAID en geen RAID5? En RAID8 met 8 schijven?
Nee RAID0 is 2 schijven als 1 schijf dus 2x20gb = 1x (bjina) 40 gb en een snellere toegangstijd enzo, RAID1 is een soort backupschijf die altijd meedraait (geen extra ruimte dus, 2x 20gb wordt dan 1x20 want die andere schijf zie je niet, behalve als er 1 kapot gaat) RAID 0+1 is combinatie van beide (4 schijven bijv) RAID5 is iets vagers met parity enzo, reconstructie van gegevens uit die parity bits, erg wazig 

Don't walk the grass... smoke it
Nee, dat is niet zo... Raid5 is Raid5!Jesper16v schreef:Maar ik wil er 5, met 3 is toch gewoon RAID en geen RAID5? En RAID8 met 8 schijven?

Maakt in principe niet uit hoeveel schijven dat zijn. Er zal gewoon 1/3 deel (als je 3 schijven gebruikt, of 1/5 deel als je 5 schijven gebruikt) niet als opslagmedium gebruikt kunnen worden. Dat wordt de ingebouwde veiligheid. Zijn het hotswap-schijven? Is namelijk wel zo makkelijk!

Wazig dusMerijn schreef:Maakt in principe niet uit hoeveel schijven dat zijn. Er zal gewoon 1/3 deel (als je 3 schijven gebruikt, of 1/5 deel als je 5 schijven gebruikt) niet als opslagmedium gebruikt kunnen worden. Dat wordt de ingebouwde veiligheid.

Aan te raden is dan ook een mirror aan te maken waar je OS op geinstalleer is (snelheid en beveiliging in mindere mate) en een external storage system met RAID5 te gebruiken voor de data opslag (minder snel, maar wel erg veilig). Wel elke week swappen, want anders loop je de kans dat je alsnog je spullen kwijtraakt! 

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
mmm..
je hebt:
raid0: mirroring
raid1: duplexing
raid0+1: combinatie van mirroring en duplexing
raid2: niet veel gebuikt meer
raid3: niet veel gebuikt meer
raid4: niet veel gebuikt meer
raid5: minimaal 3 schijven nodig. (nooit helemaal gesnapt). maar het gaat er om dat de data minimaal drie keer wordt opgeslagen op de minimaal 3 verschillende schijven.
dit was het dus er bestaat geen raid 8 ofzo
veel documentatie staat ook op internet over raid. dus ik zou zeggen google.nl
je hebt:
raid0: mirroring
raid1: duplexing
raid0+1: combinatie van mirroring en duplexing
raid2: niet veel gebuikt meer
raid3: niet veel gebuikt meer
raid4: niet veel gebuikt meer
raid5: minimaal 3 schijven nodig. (nooit helemaal gesnapt). maar het gaat er om dat de data minimaal drie keer wordt opgeslagen op de minimaal 3 verschillende schijven.
dit was het dus er bestaat geen raid 8 ofzo
veel documentatie staat ook op internet over raid. dus ik zou zeggen google.nl
mirroring is dan dat ie een backup maakt op een 2e schijf, en duplexing is dat ie de data over 2 hdd's verspreid, gevolg, 2x de ruimte van de kleinste schijf als 1 schijf zegmaar en verkorte toegangstijd en verhoogde lees en schrijfsnelheden.
Nadeel van duplexing (striping): als er 1 hdd kapot gaat ben je alles kwaait
Nadeel van duplexing (striping): als er 1 hdd kapot gaat ben je alles kwaait