[GTT] Olie temperatuur

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als hij dat eerst idd niet deed dan is dat vreemd en een halve seconde is idd wel erg snel ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Matijs schreef:Toegegeven, het is belachelijk dat Renault er geeneen in de standaard uitrusting heeft opgenomen, maar dat is nog geen reden om vrolijk rond te blijven rijden met de watertemp als enige indicator van de temp van je olie. Dit soort dingen zijn m.i. onmisbaar voor het behoud van je motor.
Ik denk dat ze dat bewust hebben gedaan.....anders kwamen alle mensen die zo'n autotje gekcoht hadden terug wegens oververhitte olie :D Is goed voor de dealert zullen we maarz eggen.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Merijn schreef:Na 10 minuten 160+ gereden te hebben met mijn phase 1 wees de meter ook rond de 130 graden aan. Volgens mij is dat niet zo'n probleem. Onder extreme omstandigheden wordt olie nu eenmaal aardig heet! :)
Het kan overigens ook zijn dat mijn meter niet helemaal betrouwbaar was... Het was een analoge meter van VDO met een peilstoksensor. Normaalgesproken kwam de olietemp niet verder dan 100/110 bij goed doorrijden.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb de olie van mijn willie ook al op 130 gehad. Nu zal dat niet meer zo gauw gebeuren aangezien de koelvloeistof wat koler blijft. Hij rijd alleen nog perfect met die tempraturen hoor, niets aan het handje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je moet alleen uitkijken met half-synthetische olien, want die verbranden bij een veel lagere temperatuur als dat vol-syntethische dat doen.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Ik was laatst op de nurburgring en toen zat ie aan de 140 op een gegeven moment (op een equusmeter, dus hoe precies dat was is de vraag). Ik reed toen met 0,8 bar.

Maar dat is dus wel echt te heet zo te horen, ik zat zelf ook al aan iets van extra oliekoeling te denken daarna
Plaats reactie