Ik moest voor m'n werk bij een garagebedrijf op bezoek en kreeg ze mee in de trant van "het is goed zo"
Dus geen flauw idee wat het kost, maar ik dacht ook rond de 41 euro. Althans, daarvoor staan ze in hbase. Bruto.
Jij hebt ze van Valeo? Die zijn iets goedkoper zie ik in hbase...
Ik moet ze er nog opzetten overigens. Gister de sleutel van m'n nieuwbouwhuis gekregen, dus de prioriteiten liggen even daar. Als ik zaterdag de auto weer gewassen heb gaan ze er op
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Ik moest voor m'n werk bij een garagebedrijf op bezoek en kreeg ze mee in de trant van "het is goed zo"
Dus geen flauw idee wat het kost, maar ik dacht ook rond de 41 euro. Althans, daarvoor staan ze in hbase. Bruto.
Jij hebt ze van Valeo? Die zijn iets goedkoper zie ik in hbase...
Ik moet ze er nog opzetten overigens. Gister de sleutel van m'n nieuwbouwhuis gekregen, dus de prioriteiten liggen even daar. Als ik zaterdag de auto weer gewassen heb gaan ze er op
bij de action 3 euro stuk(serieus!). snap niet dat je dat geld voor die lelijke wissers betaald, sorry maar ik vind het er niet uitzien
Mwoah. An sich vind ik die aero-blades wel wat hebben en tevens zijn ze gewoon een stuk beter dan het oude vertrouwde wisserblaadje van een 10tje bij de Action .
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
De ANWB voerde onlangs een grote ruitenwissertest uit. Onderzocht werden de prestaties van vijf flatbladewissers, negen conventionele ruitenwissers en één verwisselbaar wisrubber. Optimaal wissen blijkt niet eenvoudig, zo tonen de resultaten aan. Bosch slaagde in ieder geval glansrijk in de praktijktest. De Aerotwin blijkt een echt wisvernuft.
Bosch Aerotwin flatblade-ruitenwisser
De ruitenwissertest werd gepubliceerd in de Kampioen en kunt u nalezen op http://www.kampioen.nl. Het testteam onderzocht van 15 ruitenwissers het montagegemak, maar concentreerde zich met name op de wisprestaties en de duurzaamheid. Op het RDW-testcentrum in Lelystad werden met een geprepareerde Golf tests uitgevoerd bij snelheden van 115, 140 en 160 km/h. De ruit was voorbewerkt om vervuiling met zand, vliegenresten en vogelpoep na te bootsen. Metingen werden uitgevoerd met en zonder gebruik van de ruitensproeier. Ook in het laboratorium werden de wissers op de proef gesteld.
[img]http://www.amt.nl/upload/155521_657_122 ... wisser.jpg[/img]
Zoals gezegd kwam de Bosch Aerotwin als winnaar uit de bus. Ook in Duitse en Franse wissertests werd de Aerotwin eerder bekroond. Volgens de ANWB presteert de Bosch Aerotwin op vrijwel alle onderdelen goed en biedt deze het beste zicht bij hogere snelheden.
Technisch vernuft
Wat is het geheim van de Aerotwin? In de beugelvrije wisser zijn de metalen versterkingen en gewrichten van de traditionele wisser vervangen door twee parallelle veerbladen van speciaal staal. De veren worden tijdens de productie zo gebogen dat ze zich optimaal aanpassen aan de kromming van de ruit. Dankzij een ‘memory effect’ komen de veren steeds terug in deze vorm, hoe het wisserblad ook gebogen wordt. De nauwkeurige aanpassing op de vorm van de voorruit zorgt ervoor dat het wisserblad over de volle lengte optimaal contact maakt met de ruit. Bij ‘gewone’ wissers wordt de aandrukkracht via vier tot zes steunpunten overgebracht en is dus minder gelijkmatig.
Ook het wisserblad van de Aerotwin is met aandacht geconstrueerd. Het bestaat uit drie delen: een flexibele rug voor geruisloos wissen, een harde scheurbestendige kant voor de duurzaamheid en een aflopende kant voor optimale reiniging. Het slijtvaste rubber en de gelijkmatige krachtverdeling komen de levensduur ten goede.
U ziet, zelfs de ruitenwisser wordt high tech.
Redactie Auto & Motor TECHNIEK
Artikel kwam ik vorige week bij toeval tegen terwijl ik een beetje door de site aan het bladeren was.
Aangezien de Clio voor de APK moet, en ik geen zin had weer wat rubber op maat te knippen, maar voor deze oplossing gekozen
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Of je ze nou mooi vind of niet, ze doen het echt 10 keer beter als een normale ruitenwisser inderdaad. En dat weegt voor mij het meest, toch wel prettig dat je gewoon met 140 door kan karren in een dikke stortbui
Arco Straver schreef:Mwoah. An sich vind ik die aero-blades wel wat hebben en tevens zijn ze gewoon een stuk beter dan het oude vertrouwde wisserblaadje van een 10tje bij de Action .
bij de action liggen ook van die flexwipers, en die kosten daar 3 euro stuk. Heb ze vorig jaar op het 5je van mn vriendin gezet, die nu weg is..
Arco Straver schreef:Mwoah. An sich vind ik die aero-blades wel wat hebben en tevens zijn ze gewoon een stuk beter dan het oude vertrouwde wisserblaadje van een 10tje bij de Action .
bij de action liggen ook van die flexwipers, en die kosten daar 3 euro stuk. Heb ze vorig jaar op het 5je van mn vriendin gezet, die nu weg is..
#Ron# schreef:Vandaag in de Autovisie(nr.25), in de supertest, de Clio RS en de Twingo RS.
Peter Kox waardeert de Twingo zelfs iets beter als de Clio. Van de laatste vindt hij de achterzijde "iets te los".
Vorig jaar ook al geweest, ook toen werd de Twingo goed gewaardeerd en iedereen was het eens over dat er meer vermogen op los gelaten kan worden.
Onderstel is dus te goed voor het motortje.............
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arco Straver schreef:Mwoah. An sich vind ik die aero-blades wel wat hebben en tevens zijn ze gewoon een stuk beter dan het oude vertrouwde wisserblaadje van een 10tje bij de Action .
bij de action liggen ook van die flexwipers, en die kosten daar 3 euro stuk. Heb ze vorig jaar op het 5je van mn vriendin gezet, die nu weg is..
Wie? Je vriendin? Of dat vijffie?
En dat alles na montage van die wissers... Damn, die moet ik dan niet hebben
Adinsx schreef:Het onderstel in de basis is van de Clio II toch?
Overigens ben ik het er wel mee eens. Met de Twingo RS met cuponderstel kon ik harder de rotonde om dan met mijn eigen 182
Maargoed, het blijft een Twingo die ondergeschikt moet blijven aan de Clio RS. Dus veel meer pk's zullen ze er wel niet in willen stoppen...
Dat is om de uitspraak van JC te gebruiken natuurlijk "logisch".
En voor het betere rotonde werk moet je toch een "Vijffie" hebben.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ik mag kennelijk niet in het rs 3 register chat topic posten dus dan maar hier, heb er 1tje die nog niet in het register staat: 75-ts-sv
wat is het trouwens onoverzichtelijk dat topic, waarom staan de kentekens niet gewoon nummeriek gesorteerd, zou het een stuk makkelijk maken om te zoeken....
Zo, ik heb de RS nu bijna 1 week en vandaag is hij gekietelt hoor..
Ik heb hem laten chippen bij http://www.fasttech.nl .. De exacte vermogens weet ik niet, de vermogensbank had namelijk vanmorgen de geest gegeven (is nog maar 1 jaar oud) maar ik stel maar zo.. Gevoelsmatig heeft ie nu evenveel koppel in z'n 5e als voorheen in z'n 4e en zodra de 5000rpm in de buurt komt begint ie nog harder te grommen dan voorheen..
Oja, bij uitlezen kwamen we erachter dat mijn toerentalbegrenzer origineel op 7650rpm stond.. Deze is nu naar 8250rpm gebracht.. Niet dat ik hem zo zeer tot daar wil trekken maar het kan..
rs50Jochem schreef:Zo, ik heb de RS nu bijna 1 week en vandaag is hij gekietelt hoor..
Ik heb hem laten chippen bij http://www.fasttech.nl .. De exacte vermogens weet ik niet, de vermogensbank had namelijk vanmorgen de geest gegeven (is nog maar 1 jaar oud) maar ik stel maar zo.. Gevoelsmatig heeft ie nu evenveel koppel in z'n 5e als voorheen in z'n 4e en zodra de 5000rpm in de buurt komt begint ie nog harder te grommen dan voorheen..
Oja, bij uitlezen kwamen we erachter dat mijn toerentalbegrenzer origineel op 7650rpm stond.. Deze is nu naar 8250rpm gebracht.. Niet dat ik hem zo zeer tot daar wil trekken maar het kan..
Zie op hun site dat ze hem naar de 185 pk trekken en 215 nm, dus 13 pk meer dan normaal.
Het lijkt mij weer allemaal erg veel wat ze beloven.
Die rpm naar 8250 lijkt me ook overbodig, alle trekkracht is er dan wel uit lijkt mij.
Beleving doet een hoop met een mens.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ja, de getallen zijn waarschijnlijk wel overtrokken idd. Ik praat ook niet over getallen want dat boeit me bij het chippen van een ongeblazen motor niet zo zeer dus dat zijn niet mijn getallen..
Er is iets meer vermogen over het totale toerenbereik en dat vindt ik prettig.. En zoals ik al zei, de 8250rpm gebruik ik niet..
Hij is gechipt en er is "winst" en ik kan ermee leven wat die winst is.. Voor en na is duidelijk merkbaar, maar op alle ongeblazen motoren die ik gehad heb en gechipt zijn was winst en bij de RS is dit duidelijk voelbaar netzoals m'n R32 dit vroeger ook zeer voelbaar was..
Ik heb trouwens eigenlijk een nieuw stuurtje nodig (fase 2)
en als iemand interesse heeft in een RVS uitlaat, met inruil van een originele wil ik er wel vanaf!
Klinkt opzich érg lekker, niet te..... maarja... ben de sjonniefase wel voorbij!
Adinsx schreef:Mijn stuur is ook al ff aan gort (ph3).
Nieuwe kost 420 euro
Heb jij al die knoppen van CruiseControl in het stuur Erik? Anders kun je ook een simpeler stuur (universeel eventueel) nemen
Als het de inlegstukjes zijn kan je die gewoon bestellen schijnt het!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Adinsx schreef:Mijn stuur is ook al ff aan gort (ph3).
Nieuwe kost 420 euro
Heb jij al die knoppen van CruiseControl in het stuur Erik? Anders kun je ook een simpeler stuur (universeel eventueel) nemen
Als het de inlegstukjes zijn kan je die gewoon bestellen schijnt het!
Het zit ehm op de "schijnt het" vast. Want ik heb het nog nergens kunnen vinden en op dit forum hebben we het er al eens eerder over gehad en meen ik gelezen te hebben dat een nieuw stuur de enige optie is.
Bij mij is dus 1 stukje uit het linker inlegstuk gebroken, maar het leer van het stuur is sowieso slecht. Met name in de zomer met de warmte lijkt het spul te verteren in je handen.
Bij mij gaat er dus wel een nieuw stuur komen, alleen wordt dat pas van de zomer ofzo
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan schreef:Zit er over te denken om het gewoon een keertje opnieuw te laten bekleden bij een bedrijfje oid
Hier bij mij in het dorp zit een bedrijf die erg goed bekend staat m.b.t. opnieuw bekleden met leer van stoelen en sturen. Echter dan heb ik nog steeds de inlegstukjes nodig...
Ik speur al elke week Marktplaats, Speurders, Ebay af opzoek naar iemand die een stuur aanbiedt.
Tijdje terug was er iemand die een 182 om ging bouwen naar circuitauto en van alles uit het interieur verkocht. Was alleen te laat voor het stuur en de achterdempers. (die kosten nieuw 1.037 euro )
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Ow ja, met phase II/III heb je ook nog inlegstukjes, das köt .
Nieuwe achterdempers 1037 euro??? goeiemiddag!!! Koni geel was ik voor 300 klaar en die gaan niet na 5 jaar na de kloten
Je moet bij Ivo wezen, die hebben mijn oude Clio RS ook gedaan, is dus doorverkocht met een goed stuurtje.
Bij mijn RS waren ze bijna geheel verdwenen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Donders wat een mooie auto!
Het is dat ik geen afscheid kan nemen van m'n Clio na 8 jaar anders ging ik eens praten....... Beste mensen, hierbij een bekentenis:
Ik heb nog nooit in een RS gereden .
Zo, pffff. dat is er uit .
Dan maar meteen de volgende vraag omdat ik toch welk erg beniewd ben:
weet iemand een bedrijf waar je een Clio RS phase 2 of 3 kunt huren????