ACT: 5 GT Turbo.
ja hoor is gewoon de leverancier van renault zitten oa ook onder de clio 16v en ik vindt ze best goed.
verder wordt er in de V.S. geloof ik veel met kayaba gedaan met tuning projecten
verder wordt er in de V.S. geloof ik veel met kayaba gedaan met tuning projecten
-
kayaba zit inderdaad standaard onder veel Renaults (KYB), en heb er zelf ooit een sportsetje van gehad voor een fiesta, en vindt ze persoonlijk BETER als KONI.....(de gele)
-
is hetzelfde...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mark 5t schreef:ja hoor is gewoon de leverancier van renault zitten oa ook onder de clio 16v en ik vindt ze best goed.
Okee, dan weet ik genoeg.canonballman schreef:kayaba zit inderdaad standaard onder veel Renaults (KYB), en heb er zelf ooit een sportsetje van gehad voor een fiesta, en vindt ze persoonlijk BETER als KONI.....(de gele)

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
juist de GTT gestart en ff gereden, had schotels gevonden dus dat probleem is opgelost. nu valt hij soms gewoon spontaan uit en als ik dan wil startten geeft de batterij precies zen laatste adem maar dan ineens start hij wel. en ook als ik gas geef gaan men lichten en dashverlichting veel harder branden. waar zou dit aan liggen?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Klinkt als een accu die een beetje dood aan het gaan is. Dynamo lijkt me wel goed, maar de accu kan te moeilijk opslaan.
-
daar kan dat van de lichten ook aan liggen?
ja want dan krijgt je accu steeds net dat kleine beetje meer voltage zadat je lampen weer ff iets harder gaan branden
maar als je ff gaat rijden zonder lichten aan enzo..
alles dat maar stroom kan verbruiken uitzette en ff een eind rijden odat je accu 's goed oplaadt
maar als je ff gaat rijden zonder lichten aan enzo..
alles dat maar stroom kan verbruiken uitzette en ff een eind rijden odat je accu 's goed oplaadt
Heb net de bdp-sensor vervangen,
Maar accu was te plat om te starten, ook met andere auto erbij,
En met de sneeuw aandouwe leek me geen strak plan
Dus staat nog mooi warm in de garage.
En accu onder de druppellader.
Maar nou vroeg ik me af, de startmotor gaf 1 tik,
Op dat moment ging ff de toerenteller naar 500.
Dat is dan toch een teken dat de sensor het doet?
Zonder bdp-sensor toch geen toerntal??
Morgen weer proberen en hopen dat dan 'het spontaan afslaan probleem' is opgelost.
Maar accu was te plat om te starten, ook met andere auto erbij,
En met de sneeuw aandouwe leek me geen strak plan

Dus staat nog mooi warm in de garage.
En accu onder de druppellader.
Maar nou vroeg ik me af, de startmotor gaf 1 tik,
Op dat moment ging ff de toerenteller naar 500.
Dat is dan toch een teken dat de sensor het doet?
Zonder bdp-sensor toch geen toerntal??
Morgen weer proberen en hopen dat dan 'het spontaan afslaan probleem' is opgelost.
De versnellingsbak van mijn zus d'r Twingo is gaar aan het worden.
Op de bak staat JB11 32, zou een bak van een GTT ook passen?
Ik weet wel iemand die een Twingo bak op zijn 5 heeft.
Kom je niet in de problemen met de digitale teller?
Op de bak staat JB11 32, zou een bak van een GTT ook passen?
Ik weet wel iemand die een Twingo bak op zijn 5 heeft.
Kom je niet in de problemen met de digitale teller?
-
GTT bak past wel, maar je komt idd in de problemen met de telleraandrijving.
Gewoon een Twingo bak zoeken, moet niet moeilijk zijn..
Gewoon een Twingo bak zoeken, moet niet moeilijk zijn..
wij gebruiken ze als goedkoper alternatief ipv monroe of koni. en eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. goede prijs/kwaliteit verhoudingMartijn *Baccara* schreef:Heeft iemand ervaring met Kayaba schokdempers? De search leverde me op dat het origineel Renault-spul zou zijn!?
R5GTT. Drive it like you stole it
iemand nog opzoek naar een rolkooi voorin de gtt
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 3D%3D&df=1
R5GTT. Drive it like you stole it
wie kan me de bakverhoudingen van een gtt passen? incl diff 

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Mooi frans project:
http://www.gt-turbo.org/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
http://www.gt-turbo.org/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
-
- Contacteer:
Hm is dat niet gewoon een restauratieproject, die meerdere mensen hier hebben uitgevoerd?
Dit vind ik machtig:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ageres.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... geres2.jpg[/img]

Een 21T motor achterin een 5!
Dit vind ik machtig:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ageres.jpg[/img]
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... geres2.jpg[/img]

Een 21T motor achterin een 5!
aangezien hier meer mensen met samco slangen te maken krijgen dan in het twingo topic stel ik mijn vraag hier ook even: ik moet een slang hebben die over een 105mm. luchtinlaat van een bosch monopointinjectie past, nu heb ik van samco een slang gevonden die van 102 ->76 verloopt.... zal dit passen of rekt de slang geen 3mm?
-
- Contacteer:
Hierrrrrmartin rs schreef:iemand nog een tip voor een goekoop gtt blokje en een goed chassis?
Beide aanwezig

Blokje 2 jaar geleden gereviseerd, en caross heeft nieuwe dorpels en nieuwe bodemplaat en erg weinig roest. Is al gedemonteerd en je kan zo een restauratieprojectje beginnen (ik neem aan dat je dat wilt?)
Heb helaas geen foto's maar dat is een van mijn nog-te-koop 5. Is trouwens origineel een parelmoer witte ph1 GTT.
gaat meer even om een blokje dat gereivieerd moet worden...Ralf schreef:die tip wil iedereen wel
zit te denken om toch weer een gtt te nemen.. of in een keer een goede.. of een blokje voor de revisie en een chassis met wat werk en er zelf wat van te maken.... zodoende mischien dat iemand nog wat weet.
3 mm zal nog wel lukken.madtraxx schreef:aangezien hier meer mensen met samco slangen te maken krijgen dan in het twingo topic stel ik mijn vraag hier ook even: ik moet een slang hebben die over een 105mm. luchtinlaat van een bosch monopointinjectie past, nu heb ik van samco een slang gevonden die van 102 ->76 verloopt.... zal dit passen of rekt de slang geen 3mm?

thnx zeker wel handig om hem dan vooraf even in kokend water te leggen?Roy schreef:3 mm zal nog wel lukken.madtraxx schreef:aangezien hier meer mensen met samco slangen te maken krijgen dan in het twingo topic stel ik mijn vraag hier ook even: ik moet een slang hebben die over een 105mm. luchtinlaat van een bosch monopointinjectie past, nu heb ik van samco een slang gevonden die van 102 ->76 verloopt.... zal dit passen of rekt de slang geen 3mm?
Jep.
Ik heb nog wel meer rek eruit gekregen
Nee, ze zijn op zich niet echt rekbaar, maar met heet water en wat glijmiddel kun je wel flink wat diameter toevoegen.
Ik heb nog wel meer rek eruit gekregen

Nee, ze zijn op zich niet echt rekbaar, maar met heet water en wat glijmiddel kun je wel flink wat diameter toevoegen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
vind dat samco materiaal beter meewerken als 20 jaar oud rubber van Renault 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Aangezien mijn bandenmaat voor tijdelijk (moet ze nog ff op gummen
) wat groter is dan achter.... zijn mijn tegenliggers wat minder happy zodra ik mijn lichten aangooi. Deze zijn toch wel handmatig te verstellen ofzo iets?

Renault 5 GT Turbo '87