ACT: Clio16V
-
- Car: Clio 16V 2.0
ja klopt. vorig jaar nog vervangen.
-
- Contacteer:
heren,
ik zit met een "raar" koel probleem.
tijdje terug zag ik (koude motor) dat het water ONDER het minimum stond (halve CM), dus ik gelijk even wat bijgevuld, toertje gereden (rustig niet doortrekken maar om' warm te krijgen) en dan, toen hij warm stond 5-10 min laten staan en dan (maar met motor af ...) bijgevuld tot KVS pijl aan het max stond.
nu dit weekeind rondje gaan rijden voor de batterij goed te houden (staat al week of 2 stil in een koude garage batterij was dan ook einde van haar lading
) merkte ik op koud staat het waterpijl 1CM - 1.5 CM onder max, maar WARM (echt... warm warm na ff 140 km autostrade op 120-140KM/uur afwisselend) staat het KVS vatje BOVEN het max (tot aan de rand van de cilinder).
dus een 1-2 CM BOVEN het max.
nu weet ik niet wat ik hiervan moet denken...
motor verbruikt geen merkwaardige hoeveelheden olie, geen smurrie in watervat, geen mayo onder de kop, geen verbruik van KVS maar ... vind het wel hoog staan.
heb ik gewoon slecht / verkeerd bijgevuld, en geeft dit inderdaad zulk een groot verschil tussen warm / koud of zit ik ergens met een verstopping of ....
ik dacht eerst ergens smurrie ofzo dat er een "ophoping" van KVS is dat niet naar de motor vloeit maar ... na 140km autostrade tegen 120 / 140 zit de watertemp altijd mooi tussen de 100 en 110°C en de olietemp staat altijd mooi tussen 2e en 3e streepje (of is het het 1e en 2de... in het midden of er een beetje onder allesinds).
Dus ik vermoed daar geen probleem...
iemand die me beetje text & uitleg kan verschaffen ?
mvg,
ik zit met een "raar" koel probleem.
tijdje terug zag ik (koude motor) dat het water ONDER het minimum stond (halve CM), dus ik gelijk even wat bijgevuld, toertje gereden (rustig niet doortrekken maar om' warm te krijgen) en dan, toen hij warm stond 5-10 min laten staan en dan (maar met motor af ...) bijgevuld tot KVS pijl aan het max stond.
nu dit weekeind rondje gaan rijden voor de batterij goed te houden (staat al week of 2 stil in een koude garage batterij was dan ook einde van haar lading

dus een 1-2 CM BOVEN het max.
nu weet ik niet wat ik hiervan moet denken...
motor verbruikt geen merkwaardige hoeveelheden olie, geen smurrie in watervat, geen mayo onder de kop, geen verbruik van KVS maar ... vind het wel hoog staan.
heb ik gewoon slecht / verkeerd bijgevuld, en geeft dit inderdaad zulk een groot verschil tussen warm / koud of zit ik ergens met een verstopping of ....
ik dacht eerst ergens smurrie ofzo dat er een "ophoping" van KVS is dat niet naar de motor vloeit maar ... na 140km autostrade tegen 120 / 140 zit de watertemp altijd mooi tussen de 100 en 110°C en de olietemp staat altijd mooi tussen 2e en 3e streepje (of is het het 1e en 2de... in het midden of er een beetje onder allesinds).
Dus ik vermoed daar geen probleem...
iemand die me beetje text & uitleg kan verschaffen ?
mvg,
-
- Contacteer:
op zich is die vrij goed, maar hij staat scheef.
motor is ooit vervangen geweest of eruit gehaald en de radiator staat er met een hoek zo in:
\
in plaats van
|
Mogelijk heeft'ie ook ooit eens een slag gehad denk' in een ongeluk aangezien dat 1 v.d. voorschermen nieuwer is dan de andere (kleurverschil lak)
heb wel al eens aan die rad zitten voelen of ik hem niet recht kan zetten zelf maar ... kreeg er gelijk geen beweging in, zat goed vast, dus geen idee of het veel werk is een rad. deftig "recht" te monteren.
kan natuurlijk zijn dat daar een luchtbel ofzo zit.
motor is ooit vervangen geweest of eruit gehaald en de radiator staat er met een hoek zo in:
\
in plaats van
|
Mogelijk heeft'ie ook ooit eens een slag gehad denk' in een ongeluk aangezien dat 1 v.d. voorschermen nieuwer is dan de andere (kleurverschil lak)
heb wel al eens aan die rad zitten voelen of ik hem niet recht kan zetten zelf maar ... kreeg er gelijk geen beweging in, zat goed vast, dus geen idee of het veel werk is een rad. deftig "recht" te monteren.
kan natuurlijk zijn dat daar een luchtbel ofzo zit.
kan ook een modificatie zijn om bv een oliekoeler te plaatsen. Origineel zit de radiator met overschuifbeugels (in een rubber) vast die bovenop het tussenpaneel zitten.
ingewikkelde uitleg maar het gaat over dat frontpaneeltje dat tussen de koplamen en boven de radiator zit.
ingewikkelde uitleg maar het gaat over dat frontpaneeltje dat tussen de koplamen en boven de radiator zit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Grote kans dat je kvs dop niet goed meer is.
Zo komt het systeem niet op druk en kan de uitzetting dmv warmte zichtbaar worden door een hoger pijl in het expansievat.
Zo komt het systeem niet op druk en kan de uitzetting dmv warmte zichtbaar worden door een hoger pijl in het expansievat.
-
- Contacteer:
verkeerde dop zou inderdaad wel kunnen ...
want hij sluit wel maar als ik me niet vergis "siste" de dop niet toen ik hem er laatst vanaf nam ... wat zou doen vermoeden dat er geen druk op stond.
ok, hij stond al 5 minuten af, maar toch, temperatuur van de KVS zal toch nog wel wat geweest zijn, hij kwam namelijk net van de snelweg af...
mmm... testjes voor deze avond / dit weekeind ?
want hij sluit wel maar als ik me niet vergis "siste" de dop niet toen ik hem er laatst vanaf nam ... wat zou doen vermoeden dat er geen druk op stond.
ok, hij stond al 5 minuten af, maar toch, temperatuur van de KVS zal toch nog wel wat geweest zijn, hij kwam namelijk net van de snelweg af...
mmm... testjes voor deze avond / dit weekeind ?

die zwarte ovaal/rechthoekige doppies kan je er toch gewoon uit halen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als het goed is kan je nadat je de plastic instap hebt verwijderd,zodat je je binnen dorpel ziet en plastic dopje verwijderen en dan spuit je ze zo vol.
Het handigst is wel met zo'n lange slang met vernevelaar
Het handigst is wel met zo'n lange slang met vernevelaar
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Euh dat hoort wel.
Achterpaneel eruit halen, dan kom je er ook wel bij.
Wel met de slang
Achterpaneel eruit halen, dan kom je er ook wel bij.
Wel met de slang
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die zitten vaak gewoon bij de witte ml flessen
aan de binnenkant van de dorpel (achter de vloerbedekking) zitten ook veel gaatjes.
-
- Contacteer:
informatief vraagje:
een 1.8 16V, mag / kan deze zonder problemen de E85 brandstof consumeren ?
een 1.8 16V, mag / kan deze zonder problemen de E85 brandstof consumeren ?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
poo
Wat voor lampjes zitten er ook weer in het dashboard van een clio16V? van die kleine steeklampjes, 12V 3W toch?
Yeps....die ja!
-
- Contacteer:
T10 als ik me niet vergis.
heb zelf 2.2Watt van Philips liggen ... zal dit weekeind kunnen zeggen hoe goed / slecht de lichtopbrengst is .
heb zelf 2.2Watt van Philips liggen ... zal dit weekeind kunnen zeggen hoe goed / slecht de lichtopbrengst is .
zelf inbouwen 

een QP kun je krijgen 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Oeh .. dat gaat goed staan. 
Welliswaar wit met zwrta, maar toch ...
http://vagdrivers.net/forums/lofiversio ... 45409.html
[img]http://img207.imageshack.us/img207/4849 ... efa7ej.jpg[/img]

Welliswaar wit met zwrta, maar toch ...
http://vagdrivers.net/forums/lofiversio ... 45409.html
[img]http://img207.imageshack.us/img207/4849 ... efa7ej.jpg[/img]