ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
ja ik weet het, ben d'r niet voor nix al 3 x geweest.
-
- Moderator
- Car: MB
ik snap goed waarom. Ik had altijd zoiets van "ik hoef niet zo nodig zelf te rijden". Nou ja, toch maar een rondje doen dan. We kwamen terug en reden de parkeer plaats op en ongeveer het eerste wat ik zei was "nog een rondje?"
. Auto laten lopen, effe kaartje gehaald en meteen weer een rondje vlammen. tweede keer ging ook al een stuk lekkerder en harder
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
vanmiddag tegen een uur of 18.00 reed ik bij Bunde/Meerssen plostklaps achter een blauwe Impreza GTT en een rode Mitsubishi Evo... ik hield ze mooi bij met mijn Clio16v in de bebouwdekom...duh..eenmaal de snelweg richting Heerlen opgereden waren ze snel zoek die 2... het zag er vet uit en het klonk nog beter toen die 2 accellereerden
, daarbij vergeleken is een clio maar een koekje

Ze kosten dik 1x zoveel, maar zijn niet dik een keer zo snelPatrick L. schreef:vanmiddag tegen een uur of 18.00 reed ik bij Bunde/Meerssen plostklaps achter een blauwe Impreza GTT en een rode Mitsubishi Evo... ik hield ze mooi bij met mijn Clio16v in de bebouwdekom...duh..eenmaal de snelweg richting Heerlen opgereden waren ze snel zoek die 2... het zag er vet uit en het klonk nog beter toen die 2 accellereerden, daarbij vergeleken is een clio maar een koekje
![]()

ik heb in mijn gtt (standaard) een keer een lancer 6 opgevangen. en ik ben naar een stuk gereden met 5 rotondes op 2 km. de eerste twee rotondes achter een megane aan getuft. en er toen maar voorbij (Wat reed die megane langzaam). Die lancer bleef op 30 cm van mijn bumper zitten. een rotonde geprobeerd, maar zelfs dan niet meer als een meter weg te rijden. ik zat met 3 man in mijn auto hij in zijn 1tje. maar dat is op zekers geen competitie. veels te veel vermogen en een wegligging...
En toch ik ga het nog en keer proberen.
Derby

En toch ik ga het nog en keer proberen.
Derby
-
als je toch geld over hebtJasper16v schreef:Ze kosten dik 1x zoveel, maar zijn niet dik een keer zo snelPatrick L. schreef:vanmiddag tegen een uur of 18.00 reed ik bij Bunde/Meerssen plostklaps achter een blauwe Impreza GTT en een rode Mitsubishi Evo... ik hield ze mooi bij met mijn Clio16v in de bebouwdekom...duh..eenmaal de snelweg richting Heerlen opgereden waren ze snel zoek die 2... het zag er vet uit en het klonk nog beter toen die 2 accellereerden, daarbij vergeleken is een clio maar een koekje
![]()

Zojuist ff meegereden met een oud collega..
Hij was net klaar met het inbouwen van een 2.0-16V blok in een VW Jetta uit 1981(origineel NL)!!
Dat ding ging echt eng snel!
Hij komt er volgende week mee naar Leiden.

Hij was net klaar met het inbouwen van een 2.0-16V blok in een VW Jetta uit 1981(origineel NL)!!
Dat ding ging echt eng snel!

Heeft die collega toevallig ook een GTT te koop BY-..-..Chris schreef:Zojuist ff meegereden met een oud collega..
Dat ding ging echt eng snel!![]()
Vriend van mij heeft met z'n pa (VWmonteur) een 130PK sterke diesel in z'n Golf 1 gelegt. Deze motor kwam uit een schadebak en heeft slechts 18000km gelopen. De motor wordt ook nog gechipt, maar is nu al niet meer bij te houden
(
)

Mrtn = Maarten
Dat is echt super de super brut, een pompverstuiver TDI 130 in een golf 1Mrtn schreef:Vriend van mij heeft met z'n pa (VWmonteur) een 130PK sterke diesel in z'n Golf 1 gelegt. Deze motor kwam uit een schadebak en heeft slechts 18000km gelopen. De motor wordt ook nog gechipt, maar is nu al niet meer bij te houden(
)

Als je die chipt, heeft ie rond de 160 pk....., en een ENORM koppel......

Daag snelle VR6, of GTI 16V......!!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
dat kan ook met een renault.Ivo8hoven schreef:Dat is echt super de super brut, een pompverstuiver TDI 130 in een golf 1Mrtn schreef:Vriend van mij heeft met z'n pa (VWmonteur) een 130PK sterke diesel in z'n Golf 1 gelegt. Deze motor kwam uit een schadebak en heeft slechts 18000km gelopen. De motor wordt ook nog gechipt, maar is nu al niet meer bij te houden(
)
![]()
![]()
![]()
Als je die chipt, heeft ie rond de 160 pk....., en een ENORM koppel......![]()
![]()
![]()
Daag snelle VR6, of GTI 16V......!!!
Project: GTT Blue Sport
Dan weet ik wel tegen welke problemen hij straks aanloopt!!Mrtn schreef:Vriend van mij heeft met z'n pa (VWmonteur) een 130PK sterke diesel in z'n Golf 1 gelegt. Deze motor kwam uit een schadebak en heeft slechts 18000km gelopen. De motor wordt ook nog gechipt, maar is nu al niet meer bij te houden(
)
Beentheredonethat....

Maar hij mag het proberen hoor....

in principe is alles bij te houden..... Gisteren op Topgear (Veronica), de Clio V6 fase 2:GTI1-G60 schreef:Dan weet ik wel tegen welke problemen hij straks aanloopt!!Mrtn schreef:Vriend van mij heeft met z'n pa (VWmonteur) een 130PK sterke diesel in z'n Golf 1 gelegt. Deze motor kwam uit een schadebak en heeft slechts 18000km gelopen. De motor wordt ook nog gechipt, maar is nu al niet meer bij te houden(
)
Beentheredonethat....![]()
Maar hij mag het proberen hoor....

COOLmarcel16v schreef:Dit was al een herhaling van vorig seizoen. Komende Zondag begint het nieuwe seizoen Topgear op BBC.Marcel B. schreef:Wanneer wordt het herhaald???

Als ik het geld had kocht ik een Clio V6 (f2), al een keer in gereden 1,5 jaar geleden in Utreg (auto was van Renault Nederland). Het betrof een grijs-zilveren fase 1... tjong jonge... wat een wagen...
Het geluid van de motor achter je en van het luchtfilter wat lekker hapt... wat een kick... kan het iedereen aanbevelen eens een keer in zo'n wagen te rijden.. (als je iemand kent die er een heeft)
yep.... zelfs die gerenomeerde rijder spinde ermee over de finish en ging al heel aardig de mist in, zeer ruim door het gras namelijk.... en die gast KAN rijden! Die V6 blijkt ontzettend veel grip te hebben en schijnt volgens mr. Clarkson net zo snel te zijn als de 320 pk sterke Porsche 4 Carrera S (turbo ''light'' versie, echter zonder turbo, de rest is hetzelfde).Jasper16v schreef:dat word zoeken op kazaa o.i.d.
khad t ook gezien, als de baan droog was zou de V6 dezelfde tijd hebben gehaald als de Aston Martin Vanquish
Op het eind liet de coureur even zien wat er zou gebeuren als je op het randje van de V6 ging rijden, als ie eenmaal doorsloeg konden ze de auto niet meer houden
en op het laatst werd de V6 een grasmaaier op(naast) die natte baan

Op het eind liet de coureur even zien wat er zou gebeuren als je op het randje van de V6 ging rijden, als ie eenmaal doorsloeg konden ze de auto niet meer houden

Mrtn = Maarten
-
Delta HF TURBO tegen........Honda Integra (Tye R ja, een echte).
In 1, 2 en 3 bleef ik hem voor,daarna moesten we remmen voor een verkeerslicht. Kreeg een duimpie van hem...........en hij eentje van mij.
Kennelijk geeft dat EPS RVS uitlaatsysteem + ander luchtfiltertje me net dat beetje extra. Als de weg langer was geweest, dan had ie me natuurlijk wel afgedroogd!
In 1, 2 en 3 bleef ik hem voor,daarna moesten we remmen voor een verkeerslicht. Kreeg een duimpie van hem...........en hij eentje van mij.
Kennelijk geeft dat EPS RVS uitlaatsysteem + ander luchtfiltertje me net dat beetje extra. Als de weg langer was geweest, dan had ie me natuurlijk wel afgedroogd!
-
- Contacteer:
Nee, hij was net zo snel als de Austin Martin, beide in het nat! Maar goed, jammer dat hij zo moeilijk te controleren is over de grens, dat is wel echt een gemis...Mrtn schreef:khad t ook gezien, als de baan droog was zou de V6 dezelfde tijd hebben gehaald als de Aston Martin Vanquish![]()
Op het eind liet de coureur even zien wat er zou gebeuren als je op het randje van de V6 ging rijden, als ie eenmaal doorsloeg konden ze de auto niet meer houdenen op het laatst werd de V6 een grasmaaier op(naast) die natte baan
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
dat weet ik zo net nog niet. is maar 190 pk zo'n type r maar het koppel komt duidelijk te kort. en met een turbo heb je toch een koppel boost.[rsi]peerke schreef:Delta HF TURBO tegen........Honda Integra (Tye R ja, een echte).
@clio rally
Dat is juist het lastige. Het is eigenlijk niet mogelijk om met een vaste wielophanging een weg gedrag te krijgen dat niet weg glijd. of wat wel glijd maar toch ook genoeg grip heeft. kijk naar een subaru of evo. Het ligt als een blok maar als het gaat gaat het goed (fout). dat is een compromis. niks aan te doen.
-
- Contacteer:
Hoho, een wagen mag van mij best weg glijden, maar het is leuk als hij dan te controleren is. De delta gaat over de grens goed de hoek om, maar is vervolgens driftend goed te controleren. Bmw's zijn geweldig als ze eenmaal dwars gaan, ik vind het alleen jammer dat de v6 dat niet heeft... Trouwens, subjes zijn ook goed driftend te houden, evo heb ik nooit gereden...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
ja maar dat zijn auto's die melden dat de grens bereikt is. en dat is bij de v6 waarschijnlijk niet. komt ook door de korte wielbasis. ik vind het juist wel wat hebben. als die opeens gaat. je moet alleen wel weten dat het kan gebeuren.clio_rally schreef:Hoho, een wagen mag van mij best weg glijden, maar het is leuk als hij dan te controleren is. De delta gaat over de grens goed de hoek om, maar is vervolgens driftend goed te controleren. Bmw's zijn geweldig als ze eenmaal dwars gaan, ik vind het alleen jammer dat de v6 dat niet heeft... Trouwens, subjes zijn ook goed driftend te houden, evo heb ik nooit gereden...
Gijs
Derby
-
@ derby.
Een type R heeft ook een turbo (1.
Mijn delta heeft standaard 193 PK, maar die is wel effe 200kg zwaarder dan de Type R
Uit zijn duimpie leid ik toch wel af dat ie goed z'n best heeft gedaan.............?????????
Een type R heeft ook een turbo (1.

Mijn delta heeft standaard 193 PK, maar die is wel effe 200kg zwaarder dan de Type R
Uit zijn duimpie leid ik toch wel af dat ie goed z'n best heeft gedaan.............?????????
-
- Contacteer:
Ehh, nogmaals: De v6 meldt ook duidelijk dat de grens bereikt is (als we top gear en verschillende andere bronnen tenminste mogen geloven). Het probleem is niet dat hij 'opeens' uitschiet. Het probleem is dat hij vervolgens moeilijk onder controle te krijgen is. Dus ook als je precies weet wanneer hij gaat is het dus moeilijk om er vervolgens mee te 'spelen'. Kijk, een m3 heeft ook een goeie wegligging. Ook deze wagen heeft een hoge grens. Maar ga je daar overheen, dan kun je hem dwars nog mooi beheersen. Ik ben het wat dat betreft wel met top gear eens. De v6 geeft zich in een te zware bocht op een bepaald moment gewoon compleet gewonnen, niks meer mee te doen...Derby schreef:ja maar dat zijn auto's die melden dat de grens bereikt is. en dat is bij de v6 waarschijnlijk niet. komt ook door de korte wielbasis. ik vind het juist wel wat hebben. als die opeens gaat. je moet alleen wel weten dat het kan gebeuren.clio_rally schreef:Hoho, een wagen mag van mij best weg glijden, maar het is leuk als hij dan te controleren is. De delta gaat over de grens goed de hoek om, maar is vervolgens driftend goed te controleren. Bmw's zijn geweldig als ze eenmaal dwars gaan, ik vind het alleen jammer dat de v6 dat niet heeft... Trouwens, subjes zijn ook goed driftend te houden, evo heb ik nooit gereden...
Gijs
Derby
Kijk, ik probeer hier niet de v6 af te zeiken. Het is een superwagen, dit is gewoon mijn enige minpunt, je zult er op weg waarschijnlijk nooit last van hebben...
Gijs
Bezemer Rally Team
yep, bij 'normaal' gebruik heb je nergens last van... just enjoy..clio_rally schreef:Ehh, nogmaals: De v6 meldt ook duidelijk dat de grens bereikt is (als we top gear en verschillende andere bronnen tenminste mogen geloven). Het probleem is niet dat hij 'opeens' uitschiet. Het probleem is dat hij vervolgens moeilijk onder controle te krijgen is. Dus ook als je precies weet wanneer hij gaat is het dus moeilijk om er vervolgens mee te 'spelen'. Kijk, een m3 heeft ook een goeie wegligging. Ook deze wagen heeft een hoge grens. Maar ga je daar overheen, dan kun je hem dwars nog mooi beheersen. Ik ben het wat dat betreft wel met top gear eens. De v6 geeft zich in een te zware bocht op een bepaald moment gewoon compleet gewonnen, niks meer mee te doen...Derby schreef:ja maar dat zijn auto's die melden dat de grens bereikt is. en dat is bij de v6 waarschijnlijk niet. komt ook door de korte wielbasis. ik vind het juist wel wat hebben. als die opeens gaat. je moet alleen wel weten dat het kan gebeuren.clio_rally schreef:Hoho, een wagen mag van mij best weg glijden, maar het is leuk als hij dan te controleren is. De delta gaat over de grens goed de hoek om, maar is vervolgens driftend goed te controleren. Bmw's zijn geweldig als ze eenmaal dwars gaan, ik vind het alleen jammer dat de v6 dat niet heeft... Trouwens, subjes zijn ook goed driftend te houden, evo heb ik nooit gereden...
Gijs
Derby
Kijk, ik probeer hier niet de v6 af te zeiken. Het is een superwagen, dit is gewoon mijn enige minpunt, je zult er op weg waarschijnlijk nooit last van hebben...
Gijs
Sorrie een Honda Type R een turbo.......[rsi]peerke schreef:@ derby.
Een type R heeft ook een turbo (1.![]()

Dacht het toch echt niet hoor, die moet het hebben van zn hoge toerental (Vtec), en verder niets hoor......

-
@ ivo....
dat is namelijk een ongeblazen turbo
Is er tenminste nog iemand die oplet!
dat is namelijk een ongeblazen turbo

Is er tenminste nog iemand die oplet!
Vanmiddag op de nieuwe rondweg langs IJsselstein gesport met een Fiat Cinquecento Sporting.....
Was even gezellig bij Lex en bakkie wezen doen, en reed in de drukte op mn gemakkie naar huis, hoor ik ineens wat sissen achter me.....huh....een tjinkutjonko....
Komen we bij een rotonde aan, denk even kijken of ik het goed hoord, en jahoor meneer dacht op mn bumper te blijven sissen....
Volgende rotonde wilde ie er voorbij, (gelukkig voor mij...) lukte dat niet....
Kreeg een duimpie toen ik afsloeg, maar geloof me, die was echt goed snel......

Was even gezellig bij Lex en bakkie wezen doen, en reed in de drukte op mn gemakkie naar huis, hoor ik ineens wat sissen achter me.....huh....een tjinkutjonko....

Komen we bij een rotonde aan, denk even kijken of ik het goed hoord, en jahoor meneer dacht op mn bumper te blijven sissen....
Volgende rotonde wilde ie er voorbij, (gelukkig voor mij...) lukte dat niet....

Kreeg een duimpie toen ik afsloeg, maar geloof me, die was echt goed snel......