ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

klopt het dat de brandstofpomp bij de gtt maar begint te draaien tijdens het starten of zou ie ook al druk moeten geven indien het contact word aangezet.
R5GTT. Drive it like you stole it
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Volgens mij draait ie zodra je hem op contact zet een seconde of 3, maar dat kan best anders zijn... ff goed luisteren bij een GTT :p
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

De pomp gaat draaien zodra deze een stuursignaal krijgt van de toerenteller, dus pas als je gaat starten en niet zoals bijv. bij een clio als je hem op contact zet. De brandstofpomp word aangestuurd door een signaal van de toerenteller.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie heeft er een foto van de achterste motorsteun van een gt?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gerard race GT schreef:De pomp gaat draaien zodra deze een stuursignaal krijgt van de toerenteller, dus pas als je gaat starten en niet zoals bijv. bij een clio als je hem op contact zet. De brandstofpomp word aangestuurd door een signaal van de toerenteller.
Is dit zo? Voglens mij gaat de pomp altijd even lopen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

hij gaat lopen als je de sleutel heb omgedraait ......en hem heb proberen te starten, zonder gas tegeven.
luister maar als ie weer eens een x niet meteen start ...... op het moment dat je de sleutel terug draait hoor je de benzine pomp lopen ...
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op wo 9 nov 2005 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja maar de rare relaisconstructie verklaart wel datgene wat gerard zegt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

of wie weet hoe je de achterste motorsteun van een gt moet monteren?
dat ding van mij ligt al zo lang uit-elkaar dat ik niet meer weet hoe het gezeten heeft. :(
ik weet het stom dat ik geen fototje gemaakt heb. (N)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:of wie weet hoe je de achterste motorsteun van een gt moet monteren?
dat ding van mij ligt al zo lang uit-elkaar dat ik niet meer weet hoe het gezeten heeft. :(
ik weet het stom dat ik geen fototje gemaakt heb. (N)
Je kriijgt eerst de rubberen steun op het subframe. Daarover valt een soort kom,dan de steun die aan je versnellings bak zit. In die steun aan je versnellings bak zit ook nog een plaatje met een rubber eraan. Hoop dat je er wat aan hebt :beer:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bedankt ik snap hoe je het bedoelt (Y) maar de plaats en de functie van die losse plaat met rubber er aan ontgaat mij totaal.
kan iemand mij verhelderen hoe ik die monteer en waarom??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:bedankt ik snap hoe je het bedoelt (Y) maar de plaats en de functie van die losse plaat met rubber er aan ontgaat mij totaal.
kan iemand mij verhelderen hoe ik die monteer en waarom??
weggooien allemaal gewicht :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Die valt precies in dat omgevouwen randje...onderaan je schutboord zodat je blok niet teveel kan kantelen ( dit in samenwerking met degene die helemaal voor in het midden op de subframe zit, vast geschroeft aan je bak )
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi zo nu ben ik weer wat wijzer geworden en hoe monteer ik hem?
wil hem graag goed geplaatst hebben voordat ik met het intakelen van de motor begin.
er zit namelijk een verzet in vandaar mijn vraag.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Hier ff een foto van die motorsteun :)


[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/takel1.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bedankt man !!! (Y) hier kan ik wel weer wat mee!! :)
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

Riël schreef:Ja maar de rare relaisconstructie verklaart wel datgene wat gerard zegt.
Heb eindelijk het relais gevonden, was een zwarte...
Morgen een nieuwe halen, dan hopen dat mijn afslaan probleem is opgelost,

Zit er achterin nou nog een relais voor je brandstofpomp ?
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Achter het rechter paneel (dat kunststof ding onder de ruit en boven de bank) zit een zwart relais, die kan ook storing geven, het is ong. 4 bij 5 cm en 2 cm dik en zit met een schroefje op het staal van de carroserie vast. je moet dus eerst het plastic om de ruit loshalen en dan kun je het scherm loshalen, wel een beetje een k.. klus
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

mwa, kon een bakkie + asbak deruit trekke, daar zat ie onder, maar als ik de stekker eruit trek, draait me pomp gewoon door...
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Chris schreef:Dump in dit topic al je kleine vragen/opmerkingen/disucssies van/over de Renault 5 GT Turbo.
Ok, daar gaatie :D

Is 16" qua velgen goed te doen? Zo ja, met welke bandenmaat i.v.m. afrolmaat? Of is 15" beter?

Hoe is "JL Tuning" het best te benaderen? Via de telefoon? Op mail reageren ze tot nu toe niet.

Kan ik de "wangen" van de bestuurders-stoel en de bijrijders-stoel onderling uitwisselen?

Heeft de GT Turbo origineel een speciale versnellingspook-knop? Of is deze hetzelfde als die van een andere 5 met 5-bak?

Hoe zit bij de quick-shift de ontgrendeling van de achteruit-versnelling?

Zomaar wat kleine vragen, bij voorbaat dank voor de antwoorden :D

Groeten Roald.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

R34L schreef:Is 16" qua velgen goed te doen? Zo ja, met welke bandenmaat i.v.m. afrolmaat? Of is 15" beter?

Hoe is "JL Tuning" het best te benaderen? Via de telefoon? Op mail reageren ze tot nu toe niet.

Kan ik de "wangen" van de bestuurders-stoel en de bijrijders-stoel onderling uitwisselen?

Heeft de GT Turbo origineel een speciale versnellingspook-knop? Of is deze hetzelfde als die van een andere 5 met 5-bak?

Hoe zit bij de quick-shift de ontgrendeling van de achteruit-versnelling?
16" kan, mits je niet verder gaat dan 7J (6,5 is beter) en ET37 en dan uitsluitend met 195-40-16 banden.

Jeroen Lubking kun je het best bereiken via telefoon, maar voor Renaults is het een beetje aflopend. Hij is nu meer met andere (japanse) merken bezig.

Wangen kun je prima uitwisselen, zo kun je van 4 uitgezakte stoelen 2 knappe maken. Heb ik ook gedaan, simpel krammetjes lostrekken en dichtknijpen met punttang.

De hele pook van de GT is exact gelijk aan alle 5jes, alleen zit er een andere pookknop op, die je zo los kunt trekken.

Achteruit zit zeker wel op de shortshifter, geloof ook net als origineel met een trekknop.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Lees ik daar dat JL zich meer op de japanse naaimachientjes stort? :)
Komt dat eens even mooi uit...
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

JL gestopt :(
kun je ook niet meer bij hem terecht voor k-tec spullen ?
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Christian schreef:JL gestopt :(
kun je ook niet meer bij hem terecht voor k-tec spullen ?
Steven schreef: maar voor Renaults is het een beetje aflopend..
Heb je wat met de ogen ofzo? :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef: maar voor Renaults is het een beetje aflopend..

Goh, heb wel medelijden met al die mensen,die nog steeds op het
veelbelovende gtturbo injectie systeem zitten te wachten :p .

Vind het wel raar dat als ie er echt mee stopt,dat Jeroen zelf niet eens het 1 en ander uit de doeken doet.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Florus schreef:
Steven schreef: maar voor Renaults is het een beetje aflopend..

Goh, heb wel medelijden met al die mensen,die nog steeds op het
veelbelovende gtturbo injectie systeem zitten te wachten :p .

.
Dat vind z'n plekkie wel weer ....VEBAN rijwijk misschien wel ( geen idee hoor )
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee,Veban zal niks in GtturboŽs gaan doen denk ik,die gaat juist steeds meer doen met nieuw type clioŽs.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hoge bomen die heel hard roepen dat ze iets op de markt gaan brengen maar niet nakomen idd op zijn minst wel een beetje vreemd.

vooral omdat ze inderdaad plotsklaps verdwenen zijn en idd geen tekst en uitleg geven.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Christian schreef:JL gestopt :(
kun je ook niet meer bij hem terecht voor k-tec spullen ?
Dat zeg ik niet...
Christian schreef:kun je ook niet meer bij hem terecht voor k-tec spullen ?
Ik hoorde dattie daar ook mee gestopt is, maar voor de zekerheid zou je dan ff moeten bellen, dat weet ik niet.


Niet meteen weer het muis-olifant praat begginnen nou.
Bel anders zelf Jeroen gewoon, die kan je haarfijn uitleggen wat er gaande is.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

mark 5t schreef:hoge bomen die heel hard roepen dat ze iets op de markt gaan brengen maar niet nakomen idd op zijn minst wel een beetje vreemd.

vooral omdat ze inderdaad plotsklaps verdwenen zijn en idd geen tekst en uitleg geven.
D'r zijn ook nog steeds wel recente ontwikkelingen hoor.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja dat geloof ik wel dat er ontwikkelingen zijn maar ik denk dat de meeste mensen hier op de site ook wachten op tekst en uitleg.

ik persoonlijk krijg een beetje een ander idee maar dat ga ik hier maar niet op de site plaatsen om die mug/olifanten verhalen te voorkomen.

en iedereen moet er ook maar van denken wat ie wil trouwens.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ook wel een bekende:

lange link
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Handig geplaats, die link,........Petbed ,m'n scherm is gelijk 50cm te smal :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

P@TB@D schreef:ook wel een bekende:
klik hier voor de link van Patbad :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja kan ook boneless bellen van vdb works (jeroen van de belt)
die hebben een compleet draaien gtti systeem voor opzich een redelijk bedrag
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... +beltbikes
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

en Maurice Paulssen :wink:

dan ook maar ff linken :p

http://www.mbcarperformance.com
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gesloten