ACT: 5 GT Turbo.
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Volgens mij draait ie zodra je hem op contact zet een seconde of 3, maar dat kan best anders zijn... ff goed luisteren bij een GTT 

-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
De pomp gaat draaien zodra deze een stuursignaal krijgt van de toerenteller, dus pas als je gaat starten en niet zoals bijv. bij een clio als je hem op contact zet. De brandstofpomp word aangestuurd door een signaal van de toerenteller.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
wie heeft er een foto van de achterste motorsteun van een gt?
Is dit zo? Voglens mij gaat de pomp altijd even lopen?Gerard race GT schreef:De pomp gaat draaien zodra deze een stuursignaal krijgt van de toerenteller, dus pas als je gaat starten en niet zoals bijv. bij een clio als je hem op contact zet. De brandstofpomp word aangestuurd door een signaal van de toerenteller.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
hij gaat lopen als je de sleutel heb omgedraait ......en hem heb proberen te starten, zonder gas tegeven.
luister maar als ie weer eens een x niet meteen start ...... op het moment dat je de sleutel terug draait hoor je de benzine pomp lopen ...
luister maar als ie weer eens een x niet meteen start ...... op het moment dat je de sleutel terug draait hoor je de benzine pomp lopen ...
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op wo 9 nov 2005 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja maar de rare relaisconstructie verklaart wel datgene wat gerard zegt.
of wie weet hoe je de achterste motorsteun van een gt moet monteren?
dat ding van mij ligt al zo lang uit-elkaar dat ik niet meer weet hoe het gezeten heeft.
ik weet het stom dat ik geen fototje gemaakt heb.
dat ding van mij ligt al zo lang uit-elkaar dat ik niet meer weet hoe het gezeten heeft.

ik weet het stom dat ik geen fototje gemaakt heb.

Je kriijgt eerst de rubberen steun op het subframe. Daarover valt een soort kom,dan de steun die aan je versnellings bak zit. In die steun aan je versnellings bak zit ook nog een plaatje met een rubber eraan. Hoop dat je er wat aan hebtmark 5t schreef:of wie weet hoe je de achterste motorsteun van een gt moet monteren?
dat ding van mij ligt al zo lang uit-elkaar dat ik niet meer weet hoe het gezeten heeft.![]()
ik weet het stom dat ik geen fototje gemaakt heb.

bedankt ik snap hoe je het bedoelt
maar de plaats en de functie van die losse plaat met rubber er aan ontgaat mij totaal.
kan iemand mij verhelderen hoe ik die monteer en waarom??

kan iemand mij verhelderen hoe ik die monteer en waarom??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
weggooien allemaal gewichtmark 5t schreef:bedankt ik snap hoe je het bedoeltmaar de plaats en de functie van die losse plaat met rubber er aan ontgaat mij totaal.
kan iemand mij verhelderen hoe ik die monteer en waarom??

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die valt precies in dat omgevouwen randje...onderaan je schutboord zodat je blok niet teveel kan kantelen ( dit in samenwerking met degene die helemaal voor in het midden op de subframe zit, vast geschroeft aan je bak )
mooi zo nu ben ik weer wat wijzer geworden en hoe monteer ik hem?
wil hem graag goed geplaatst hebben voordat ik met het intakelen van de motor begin.
er zit namelijk een verzet in vandaar mijn vraag.
wil hem graag goed geplaatst hebben voordat ik met het intakelen van de motor begin.
er zit namelijk een verzet in vandaar mijn vraag.
Hier ff een foto van die motorsteun
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/takel1.jpg[/img]

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/takel1.jpg[/img]
bedankt man !!!
hier kan ik wel weer wat mee!! 


Heb eindelijk het relais gevonden, was een zwarte...Riël schreef:Ja maar de rare relaisconstructie verklaart wel datgene wat gerard zegt.
Morgen een nieuwe halen, dan hopen dat mijn afslaan probleem is opgelost,
Zit er achterin nou nog een relais voor je brandstofpomp ?
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Achter het rechter paneel (dat kunststof ding onder de ruit en boven de bank) zit een zwart relais, die kan ook storing geven, het is ong. 4 bij 5 cm en 2 cm dik en zit met een schroefje op het staal van de carroserie vast. je moet dus eerst het plastic om de ruit loshalen en dan kun je het scherm loshalen, wel een beetje een k.. klus
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
mwa, kon een bakkie + asbak deruit trekke, daar zat ie onder, maar als ik de stekker eruit trek, draait me pomp gewoon door...
Ok, daar gaatieChris schreef:Dump in dit topic al je kleine vragen/opmerkingen/disucssies van/over de Renault 5 GT Turbo.

Is 16" qua velgen goed te doen? Zo ja, met welke bandenmaat i.v.m. afrolmaat? Of is 15" beter?
Hoe is "JL Tuning" het best te benaderen? Via de telefoon? Op mail reageren ze tot nu toe niet.
Kan ik de "wangen" van de bestuurders-stoel en de bijrijders-stoel onderling uitwisselen?
Heeft de GT Turbo origineel een speciale versnellingspook-knop? Of is deze hetzelfde als die van een andere 5 met 5-bak?
Hoe zit bij de quick-shift de ontgrendeling van de achteruit-versnelling?
Zomaar wat kleine vragen, bij voorbaat dank voor de antwoorden

Groeten Roald.
16" kan, mits je niet verder gaat dan 7J (6,5 is beter) en ET37 en dan uitsluitend met 195-40-16 banden.R34L schreef:Is 16" qua velgen goed te doen? Zo ja, met welke bandenmaat i.v.m. afrolmaat? Of is 15" beter?
Hoe is "JL Tuning" het best te benaderen? Via de telefoon? Op mail reageren ze tot nu toe niet.
Kan ik de "wangen" van de bestuurders-stoel en de bijrijders-stoel onderling uitwisselen?
Heeft de GT Turbo origineel een speciale versnellingspook-knop? Of is deze hetzelfde als die van een andere 5 met 5-bak?
Hoe zit bij de quick-shift de ontgrendeling van de achteruit-versnelling?
Jeroen Lubking kun je het best bereiken via telefoon, maar voor Renaults is het een beetje aflopend. Hij is nu meer met andere (japanse) merken bezig.
Wangen kun je prima uitwisselen, zo kun je van 4 uitgezakte stoelen 2 knappe maken. Heb ik ook gedaan, simpel krammetjes lostrekken en dichtknijpen met punttang.
De hele pook van de GT is exact gelijk aan alle 5jes, alleen zit er een andere pookknop op, die je zo los kunt trekken.
Achteruit zit zeker wel op de shortshifter, geloof ook net als origineel met een trekknop.
Steven schreef: maar voor Renaults is het een beetje aflopend..
Goh, heb wel medelijden met al die mensen,die nog steeds op het
veelbelovende gtturbo injectie systeem zitten te wachten

Vind het wel raar dat als ie er echt mee stopt,dat Jeroen zelf niet eens het 1 en ander uit de doeken doet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dat vind z'n plekkie wel weer ....VEBAN rijwijk misschien wel ( geen idee hoor )Florus schreef:Steven schreef: maar voor Renaults is het een beetje aflopend..
Goh, heb wel medelijden met al die mensen,die nog steeds op het
veelbelovende gtturbo injectie systeem zitten te wachten.
.
hoge bomen die heel hard roepen dat ze iets op de markt gaan brengen maar niet nakomen idd op zijn minst wel een beetje vreemd.
vooral omdat ze inderdaad plotsklaps verdwenen zijn en idd geen tekst en uitleg geven.
vooral omdat ze inderdaad plotsklaps verdwenen zijn en idd geen tekst en uitleg geven.
Dat zeg ik niet...Christian schreef:JL gestopt![]()
kun je ook niet meer bij hem terecht voor k-tec spullen ?
Ik hoorde dattie daar ook mee gestopt is, maar voor de zekerheid zou je dan ff moeten bellen, dat weet ik niet.Christian schreef:kun je ook niet meer bij hem terecht voor k-tec spullen ?
Niet meteen weer het muis-olifant praat begginnen nou.
Bel anders zelf Jeroen gewoon, die kan je haarfijn uitleggen wat er gaande is.
D'r zijn ook nog steeds wel recente ontwikkelingen hoor.mark 5t schreef:hoge bomen die heel hard roepen dat ze iets op de markt gaan brengen maar niet nakomen idd op zijn minst wel een beetje vreemd.
vooral omdat ze inderdaad plotsklaps verdwenen zijn en idd geen tekst en uitleg geven.
ja dat geloof ik wel dat er ontwikkelingen zijn maar ik denk dat de meeste mensen hier op de site ook wachten op tekst en uitleg.
ik persoonlijk krijg een beetje een ander idee maar dat ga ik hier maar niet op de site plaatsen om die mug/olifanten verhalen te voorkomen.
en iedereen moet er ook maar van denken wat ie wil trouwens.
ik persoonlijk krijg een beetje een ander idee maar dat ga ik hier maar niet op de site plaatsen om die mug/olifanten verhalen te voorkomen.
en iedereen moet er ook maar van denken wat ie wil trouwens.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ook wel een bekende:
lange link
lange link
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
P@TB@D schreef:ook wel een bekende:
klik hier voor de link van Patbad
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja kan ook boneless bellen van vdb works (jeroen van de belt)
die hebben een compleet draaien gtti systeem voor opzich een redelijk bedrag
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... +beltbikes
die hebben een compleet draaien gtti systeem voor opzich een redelijk bedrag
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... +beltbikes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD