ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
RO 16v

Van 0-100 ben ik ook wel benieuwd, met de ouwe ook een aangepaste bak pakte ik Impreza's en nu gaat het nog harder, ondanks dat ik een keer extra moet schakelen.

Zijn er mensen die weten hoe en waar je de 0 tot 100 kan laten testen????????
Erik de Bruijn

moet je normaal gesproken iets over de honderd gaan in zijn twee?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Optie 3 heb ik ook ooit eens naar geinformeerd, maar blijkt een slechte drukgroep te hebben. En aangezien het erg prijzig is om die tervngen, zou ik daar eerst maar eens over de prijs gaan hebben. Of de drukgroep moet vervangen zijn natuurlijk1 :)
Erik de Bruijn

Ik vond trouwens wel dat hij nog vrij zwaar stuurde (ik kon nog wel met 1 hand sturen met een slakke gang)kan dat komen omdat er 195 onder zit. Er zit wel stuurbekrachtiging op.
Tom
Moderator
Car: MB

er zit waarschijnlijk wel stuurbekrachtiging op (bijvullen aan de bijrijders kant tegen het voorscherm aan), maar een clio stuurd idd nog redelijk "zwaar". Vind het persoonlijk wel lekker eigenlijk. In de GTT is het nog veel leuker >-)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maus

RO 16v schreef:Zijn er mensen die weten hoe en waar je de 0 tot 100 kan laten testen????????
Uhm, morgen op Zandvoort... :wink: :)
Erik de Bruijn

Vond het ook niet vervelend moet ook zeker niet te ligt zijn, heb 1 keer in een mercedes clk gereden vond het echt voor geen meter sturen. Je hebt totaal geen contact met de weg.

Maar ik hoorde net weer iets verontrustends namelijk dat bij een williams blok het onstekings-gebeuren als het ware overkapt zit en dat bij een 16v blok dit gewoon "bloot" ligt kan iemand dit bevestigen.
Anonymous

Klopt niet. Bij beiden zit er een afdekkapje boven op het kleppendeksel wat de bougiekabels afdekt. Waarschijnlijk mistte de 16v het kapje gewoon.
Erik de Bruijn

aha, gelukkig schrok alweer.
Erik de Bruijn

Weet iemand hoe je kunt nagaan aan de hand van het kenteken wie de vorige eigenaar(s) van de auto is/ zijn geweest.
Erik de Bruijn

Ik las op het form al dat williams velgen niet echt makkelijkte krijgen zijn. Weet iemand waar je deze tweedehands kan kopen of kan ruilen tegen achterwielen (rallye speedlines, dacht ik).

Als deze niet te krijgen zijn denk ik erover om OZ Granturismo (16"of 17"als dat past) onder te zetten weet iemand waar je deze tweedehands of nieuw kunt krijgen en wat kosten deze dan?
Anonymous

Kzou die speedlines achter lekker laten zitten en 2 dezelfde voor de voorkant kopen. De 16 inchers zijn toch heel wat mooier en exclusiever.
Erik de Bruijn

vind je die aan de achterkant mooier?, ik heb liever die aan de voorkant. Volgens mij rijd je de achtervelgen helemaal aan goort wanneer je achter in parkeert.
Anonymous

Die aan de achterkant zijn vrij exclusief en als het echte speedlines zijn zijn ze knijterduur...Smaken verschillen maar denk dat 90% voor de achterste zou kiezen. Zijn echt bruut, duur en exclusief!
Erik de Bruijn

Ken je misschien iemand die ze wil ruilen (moet de auto natuurlijk eest nog kopen) tegen dezelfde wielen als voor. Het zijn er natuurlijk wel maar twee.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ik zou ook zeker voor die achterste velgen gaan. allen jammer dat het 15" ers zijn
Erik de Bruijn

Ben je niet bang dat je de velgen kapot rijdt op de stoep als je even niet uitkijkt. Ze staan namelijk net iets buiten de velg, ik persoonlijk, houd daar helemaal niet van.
Jasper16v

de beslissing ligt nog altijd bij jou :)
als jij ze niet mooi vind....

en met die stoepjes zal wel meevallen
met normale velgen zijn stoepjes net zo link
Tom
Moderator

die speedlines achter (voor is overigens ook merk: speedline als het goed is, je hebt ook imitatie) zijn 1" te klein, dat is heeel jammer. De meeste zullen idd voor de achterste kiezen, staat namelijk zeer bruut
Ivo
Über-Spammer

eehhm, sorry hier mag ik nix zeggen, berkeerde topic :lol:
Erik de Bruijn

Waar kan je twee velgen kopen (tweedehands of nieuw), of ik dan de voorste of de achterste koop weet ik nog niet moet eerst zien hoe het totaalplaatje dan wordt. En wat kosten die velgen ongeveer (tweedehands en nieuw).

Ik las ook ergens dat je imitatievelgen had van "Prima", wat kosten deze ongeveer.
Jasper16v

bij een velgenzaak :D
je moet gewoon een zaak die speedline levert vragen of deze velgen nog te leveren zijn (de rallies)
voor de echte originele willy velgen kan je beter veban bellen denk ik
Tom
Moderator

tegen inlevering van 4williams speedline velgen (de staat is onbelangrijk) krijg je 4 in perfecte staat verkerende willi speedline velgen voor een bedrag rond de 300 euro. Lever je niets in dan weet ik de prijs niet maar dan moet je hem even bellen.

Die achtervelgen zou ik iig nooit bijkopen. Die moet je dan meteen 1" groter nemen anders krijg je zeker spijt!!! (zie de auto van robert DB, die zijn 16")
Erik de Bruijn

Tweedehands velgen als voor is moeilijk aan te komen of niet?.

Zou veban niet de twee rally wielen willen ruilen voor twee velgen zoals voor?
-Ray-
Contacteer:

kan je doen, maar dan zit je altijd met kleurverschil...
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik de Bruijn

Misschien kan ik dan beter al de wielen inruilen 300 euro betalen en dan 4 wielen als nieuw terug krijgen. Als Veban dat natuurlijk doet.
Tom
Moderator

twee velgen bij kopen heb je niet aan!!! Dan krijg je idd wat Ray zegt, kleurverschil en de een ziet er minder goed uit dan de ander. Je zou kunnen vragen ofdat veban dat doet. Bel Veban eens (070-3909903) en vraag naar Henk
Erik de Bruijn

Waar kan ik de williams vinden van Robert db? En bedankt voor het telefoonnummer wanneer ik de auto koop zou ik Henk zeker even bellen
Tom
Moderator

origineel (met gepolijst randje). Bij veban krijg je ze dus ook zo, in deze kleur met dat randje:

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/oud.jpg[/img]

en dit zijn 16" !!! (op die clio van "jou" is dit 15" en is dus stukken minder mooi):

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/n02.jpg[/img]
Erik de Bruijn

Aha,Tom heb jij wel de standaard velgen van williams eronder, dit zijn toch 15" velgen of niet?
Tom
Moderator

standaard is 15" ja en ik heb de standaard velgen eronder (bij veban vandaan echte speedlines dus). Hieronder een foto van mijn auto. De kwaliteit van de foto is slecht maar ik heb even geen betere on-line staan

[img]http://members.home.nl/t.hofkens/willi% ... 0%20gn.jpg[/img]
Erik de Bruijn

Ja ik vind het zo echt wel een stuk mooier dan met die rally speedlines eronder. :)
Tom
Moderator

dan neem je de originele dus :wink:
Erik de Bruijn

Nog effe een vraagje. Als je nou niet overtuigd bent dat je motor presteert zoals die zou moet presteren. Wat kan er dan mis zijn, en hoe kan je dat het beste zien?.

Wanneer bijvoorbeeld de compressie niet okee zou zijn kan je daar dan op een eenvoudige manier achterkomen.
Jasper16v

ik zou toch echt iemand meevragen als ik jou was
iemand die wat ervaring heeft met 16v's...die kan dan direct merken of er wat aan mankeert of dat de motor niet lekker loopt

die monteur heeft hem niet horen/voelen lopen ofwel ?
Gesloten