Martijns cup clio

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool

witte is een plamuurbak, zwarte niet.

zwarte wordt opgebouwt, geen discussie mogelijk :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

Vanavond het subframe aangepast. Cup subframe is verkocht dus ik moest hem namaken. Geen hekel aan dat werk dus het subframe even nagemaakt zodat morgenavond het blok in de zwarte kan.

[img]http://img694.imageshack.us/img694/951/ ... 214402.jpg[/img]

[img]http://img706.imageshack.us/img706/26/i ... 214708.jpg[/img]

[img]http://img34.imageshack.us/img34/1466/i ... 214716.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

dikke punten er bij en de onderkant een "glij"plaat?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De cup steunen zorgen ervoor dat de motor op het frame staat, ipv hangend in steunen. Vandaar dat er ook wat meer stevigheid nodig is.

Martijn, goed werk man :D
Martijn Kool

nee versteviging van het subframe ivm nogal massieve motorsteunen

edit - JP was me voor :)
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op di 19 apr 2011 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Car: M536

Je word ondanks je Action-imago toch wel steeds serieuzer en beter Martijn, petje af!
Martijn Kool

Steven schreef:Je word ondanks je Action-imago toch wel steeds serieuzer en beter Martijn, petje af!
ghehehe

nu nog even bedenken welke vloerbedekking ik achterin leg

twijfel nog tussen hoogpolig of laagpolig blauw

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Car: M536

Beetje turbo 1 style, rood met blauw, lekker vloekend :p

Zal je binnenkort nog eens een subframe sturen, jij hebt tijd teveel zie ik....
Martijn Kool

tijd teveel zegt hij dan haha.

kom tijd te kort eerder!

maar stuur maar op :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

blok ligt erin!

wel een kakklus met deze steunen maar het is aardig soepel gelukt..

tevens het cupstuurhuis gemonteerd. ook geen stuurbekrachtiging meer dus! dit weekend even de stuurkolom overzetten en het cuponderstel aan de voorzijde monteren zodat hij weer op de wielen kan staan. vervolgens even wat andere dingen en daarna hopelijk eindelijk de megane eens starten :):)

[img]http://img859.imageshack.us/img859/5195 ... 203534.jpg[/img]

[img]http://img838.imageshack.us/img838/6329 ... 203548.jpg[/img]

[img]http://img687.imageshack.us/img687/4425 ... 203557.jpg[/img]

[img]http://img191.imageshack.us/img191/4043 ... 215647.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

Lekker bezig Kool! Die steunen zit idd niet erg veel rubber in :p
jacques

Martijn, Je gebruikt blijkbaar wel de Megane 4in 2 in 1 of is dat ook iets bijzonders?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Martijn Kool

jacques schreef:Martijn, Je gebruikt blijkbaar wel de Megane 4in 2 in 1 of is dat ook iets bijzonders?
nee standaard spruitstuk. cupuitlaat incl spruitstuk is verkocht en maakt toch teveel herrie om mee op bijvoorbeeld assen te rijden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ga je wel het mooi dash en de cup inlaat, Martijn?
Martijn Kool

cupinlaat is niet speciaal in mijn ogen. echter wat andere stationairregeling zit erop, maar dat kan ik niet overzetten. cupdash hoort bij de magnetti marreli computer. dat spul gaat allemaal weg. komt een analoog tellerpaneel in.

motorisch en elektrisch blijft het een gewone megane. misschien als er wat geld over is ooit koop ik nog een cupmegane op en pleur ik het er alsnog in :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine

Heb je al ergens een lijstje staan met onderdelen ? Ik heb Bert-Jan verteld dat de Megane van Bavelaar ook nog te koop is, maar die zal wel te prijzig zijn voor hem, al kom je al snel aan dat bedrag wanneer je een nieuwe gaat opbouwen.
Martijn Kool

lijstje met onderdelen? hoe bedoel je?

er staan er zat te koop, maar meestal zijn ze vrij duur...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine

Lijstje met onderdelen die je gaat of wilt verkopen bedoel ik.
Martijn Kool

in principe heb ik alles al verkocht wat ik niet ga gebruiken.

hmm, heb ontdekt dat het subframe van een cupmegane 1cm breder is per kant, de ogen van dat subframe zitten 1cm verder naar buiten. een scenic schijnt dit ook te hebben maar ben al te ver met dit subframe...

maar is ff zien hoever ik de uniballs uit kan draaien op de draagarmen dan..

of ik pas dit sub even aan..

hmm dubio
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Michiel Willemse
Contacteer:

Dan zou ik ook de ophangpunten van je subframe ook even nameten voordat je er achter komt dat dat niet helemaal past...

Maar verder is dus qua draagarm een megane hetzelfde als een clio? Alleen breder. Of zie ik nog dingen over het hoofd? Ik zoek nl naar wegen om de clio 16v te verbreden buiten het slachten van een willie ;-)

Sorry voor het misbruiken van je topic :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Michiel Willemse schreef:Dan zou ik ook de ophangpunten van je subframe ook even nameten voordat je er achter komt dat dat niet helemaal past...

Maar verder is dus qua draagarm een megane hetzelfde als een clio? Alleen breder. Of zie ik nog dingen over het hoofd? Ik zoek nl naar wegen om de clio 16v te verbreden buiten het slachten van een willie ;-)

Sorry voor het misbruiken van je topic :D
Spullen van een 19 16v pakken. :wink: alleen dan weer wel de aandrijfassen van een williams.
Martijn Kool

Megane cup is weer compleet anders:

Draagarm:

[img]http://i86.servimg.com/u/f86/12/96/36/42/piaces10.jpg[/img]

Fusee is met extender. Aandrijfassen zijn 3-4cm langer dan die van een normale megane coupe.

Ik trek zaterdag het subframe er weer onder weg en pas de ophangogen zelf wel aan. Boor ze eraf en zet ze 10Mm verderop weer vast. Zet ze direct 20mm hoger :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Michiel Willemse
Contacteer:

Dan wordt denk ik voor de clio een clio 2 ophanging met aandrijfassen. Volgens mij kom ik dan een paar mm breder dan willie.

Moet ik maar eens zlef een topic over maken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mooie armen, ook gelagerd zie ik :)

Waarom wil je de ogen omhoog plaatsen, er zit toch al een extender tussen kogel en fusee? Of zit het gat bij een cup megane hoger?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Michiel Willemse schreef:Dan wordt denk ik voor de clio een clio 2 ophanging met aandrijfassen. Volgens mij kom ik dan een paar mm breder dan willie.

Een rs draagarm is hetzelfde als 19 16v, Clio Williams, Cup Clio, megane etc. Assen van een rs zijn ook anders. De breedte onder je Clio 1 word bepaald door de draagarm en fuseekogel, tenzij je het subframe echt gaat aanpakken/verbreden.
Martijn Kool

Jean-Paul-S schreef:Mooie armen, ook gelagerd zie ik :)

Waarom wil je de ogen omhoog plaatsen, er zit toch al een extender tussen kogel en fusee? Of zit het gat bij een cup megane hoger?
Inderdaad, er zit al een extender. Maar hoe meer ik pak hoe beter? Maar bedenk me nu dat er een beperking in de hoek zit van de uniball dus misschien kan ik de verhoging beter niet doorvoeren.

nouja, in elk geval gaat het 10mm opzij. Aandrijfassen ben ik denk ik ook uit :):)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

Jean-Paul-S schreef:
Michiel Willemse schreef:Dan wordt denk ik voor de clio een clio 2 ophanging met aandrijfassen. Volgens mij kom ik dan een paar mm breder dan willie.

Een rs draagarm is hetzelfde als 19 16v, Clio Williams, Cup Clio, megane etc. Assen van een rs zijn ook anders. De breedte onder je Clio 1 word bepaald door de draagarm en fuseekogel, tenzij je het subframe echt gaat aanpakken/verbreden.
inderdaad. mocht je echt breder willen dan een willi, dan zul je het subframe aan moeten passen of een soortgelijke oplossing als mij toepassen. maar goed, je moet de wielen ook nog kwijt kunnen...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:
Jean-Paul-S schreef:Mooie armen, ook gelagerd zie ik :)

Inderdaad, er zit al een extender. Maar hoe meer ik pak hoe beter? Maar bedenk me nu dat er een beperking in de hoek zit van de uniball dus misschien kan ik de verhoging beter niet doorvoeren.

nouja, in elk geval gaat het 10mm opzij. Aandrijfassen ben ik denk ik ook uit :):)
Nou, ideaal is het als hij op x rijhoogte staat, en de arm op dat moment horizontaal staat. Als jij lager dan laag gaat bestaat de kans dat je wat moet verhogen.

Voor een Clio 1 bestaan iets bredere schermen dan de 16v variant, maar smaller dan de maxi schermen. Als je geen zin hebt in een maxi kit is dat DE oplossing.
tutuur
Clubsponsor

Het kan aan mij liggen hoor maar je had toch net zo goed het cup frame zelf kunnen gebruiken?

Ook al heb je al veel aan deze verbouwd dan verkoop je die toch voor iemand die een cup clio wilt bouwen?

Of is die al verkocht?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

tutuur schreef:Het kan aan mij liggen hoor maar je had toch net zo goed het cup frame zelf kunnen gebruiken?

Ook al heb je al veel aan deze verbouwd dan verkoop je die toch voor iemand die een cup clio wilt bouwen?

Of is die al verkocht?
Dat frame past niet onder een Clio, wel onder een 19 bijvoorbeeld :) Volgens mij is alles al verkocht van die megane.
Martijn Kool

tutuur schreef:Het kan aan mij liggen hoor maar je had toch net zo goed het cup frame zelf kunnen gebruiken?

Of is die al verkocht?
subframe kon ik goed verkopen dus tsja dan maar aanpassen he :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

Achja, wel weer lekker oefenen voor de frames die nog komen gaan :D
jacques

Jean-Paul-S schreef:

Of is die al verkocht?
Dat frame past niet onder een Clio, wel onder een 19 bijvoorbeeld :) Volgens mij is alles al verkocht van die megane.
Subframe van een Megane 1996-1998 is identiek aan een R19 op 2 gaatjes na. Die moet je er even inboren (motosteun achter). Je kunt ze bij mij vergelijken ik heb ze allerbei los staan.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Martijn Kool

Aandrijfas links is besteld (scenic rx4). nu rechts nog (megane/scenic ph2 1.9 dci). heb de cup aandrijfassen bij het blok verkocht.

morgenavond verder. dan even het subframe er onder vandaan om aan te passen en dan zaterdag zet ik hem op de wielen zodat ik verder kan met de achteras.

een megane cup achteras heeft geen torsiestaven, maar een buis om voor stabiliteit te zorgen, de dempers icm veren bepalen de hoogte. de buis ga ik namaken, alleen net even anders omdat een cup achteras geen vertandingsgaten heeft maar uitgefreesde gaten. dus daar moet wat anders voor bedacht worden.

We blijven bezig zo :):)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

De achteras is ook al verkocht dus?

Komt toch het action imago weer een beetje terug.
Een cupmegane kopen. Alles na maken en dan het cup spul verkopen :p

Al met al wel heel veel respect btw (Y)
Plaats reactie