Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mark van Nierop
Contacteer:

oja is 4x114.3 .... :( :grin:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Steven
Car: M536

Naja over tot de orde van de Williams, net maar weer ff getankt na de ring vorig weekend en dan moet je gelijk de olie wel ff goed warmrijden uiteraard 8)

Het standaard onderstel begint nu toch wel op te raken, vooral rechts dempt voelbaar minder.
Verder bij serieus ankeren vanaf 200 naar 0 trekt ie de kont wat vaag naar links, waardoor ik ook naar links moet tegensturen. Gaat op zich prima, maar het hoort niet.
Misschien toch een draagarmrubbertje wat het opgeeft ofzo...
En na de remdrukbegrenzer nog wat slagen losser gezet te hebben blijft ie wel erg licht op de kont, mooiste zou een losse remdrukregelaar zijn, maarja gezien de toekomst misschien nog maar ff wachten.

Hoe zit dat uberhaupt met een kruislings systeem, neem je de 2 leidingen naar achter via een T-stuk samen of dop je op de HRC gewoon 1 aansluiting af?
-Ray-
Contacteer:

forumgeile fotoaap

briljant! :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Car: Megane RS

Steven schreef:Hoe zit dat uberhaupt met een kruislings systeem, neem je de 2 leidingen naar achter via een T-stuk samen of dop je op de HRC gewoon 1 aansluiting af?
volgens mij kun je er toch geen 1 aansluiting van afdoppen?
Abel
Über-Spammer

voor niet gekruist met achter en achter op 1 die achter gesplit wordt voor kun je dan 1 aansluiting afdoppen
Steven

Dan pomp je in de HRC dus voor 2 leidingen door 1 nippel, hmmmkay.

Kan wel makkelijk een hydro handrem tussen 8)
tutuur
Clubsponsor

volgens mij gaat dit niet zo makkelijk op :wink:

[theoretisch]stel dat je normaal 20cc moet verpompen om een voor en achterrem aan te sturen, en nu dop je 1 achterrem af.

heb je bij die gekruisde dus nog maar 10cc nodig om alleen je voorrem te verpompen terwijl je bij de andere 30cc nodig hebt omdat je de voorste+de 2 achterste moet verpompen

volgens mij gaat dat niet helemaal goed komen met je remdruk :lol:

is er geen remdruk regelaar met 4 aansluitingen? en anders de 2 leidingen die naar achter gaan bij elkaar laten komen en na de regelaar weer splitsen....
Steven

Je stromingsnelheid verdubbelt gewoon in dat enkele leidingedeelte, verder bestaat je HRC uit 2 delen, voor en achter, waarbij de verdeling links&rechts ook plaatsvind in de HRC.
Dus dop je 1 aansluiting af, perst ie alles door die andere.

Maakt dus in principe niets uit.
Steven(stk)

Het is alleen wel jammer dat die regelaars nog best prijzig zijn :(
tutuur
Clubsponsor

je stromingssnelheid verdubbelt indd. het enige probleem is dan dat bij een hogere flow ook een hogere weerstand optreed, en aangezien je nog maar 1 voorrem gekruisd hebt met de achterrem zal de andere voorrem ongemoeid blijven alleen de ene zal iets meer druk ontvangen(voor zover ik met mijn boeren verstand kan beredeneren)

edit: volgens mij vergeet je dat voor en achter kruislinks met elkaar in verbinding staan
Steven(stk)

tutuur schreef:je stromingssnelheid verdubbelt indd. het enige probleem is dan dat bij een hogere flow ook een hogere weerstand optreed, en aangezien je nog maar 1 voorrem gekruisd hebt met de achterrem zal de andere voorrem ongemoeid blijven alleen de ene zal iets meer druk ontvangen(voor zover ik met mijn boeren verstand kan beredeneren)

edit: volgens mij vergeet je dat voor en achter kruislinks met elkaar staan in verbinding staan
voor zover ik begrijp schaf je dat hele kruislingse systeem gewoon af met zo`n remdrukverdeler :)
Geert
Contacteer:

afdoppen kan wel zeker, we hebben het ook op de rally clio en ik zie het bij veel meer teams.
Steven

Er zijn er zat HRC's die 3 of soms zelfs 2 aansluitingen hebben die later aftakken. Oa veel japanners. Verder staat er genoeg druk achter om die weerstandjes te overwinnen en bovendien heb je daar mooi die regelaar voor.

Dus snel weer aan je werk met je boerenverstand :p
tutuur
Clubsponsor

volgens mij gaat het niet helemaal op maar de praktijk zal het uitwijzen, ik ga weer verder aan het werk 8)
tutuur
Clubsponsor

Steven(stk) schreef:
tutuur schreef:je stromingssnelheid verdubbelt indd. het enige probleem is dan dat bij een hogere flow ook een hogere weerstand optreed, en aangezien je nog maar 1 voorrem gekruisd hebt met de achterrem zal de andere voorrem ongemoeid blijven alleen de ene zal iets meer druk ontvangen(voor zover ik met mijn boeren verstand kan beredeneren)

edit: volgens mij vergeet je dat voor en achter kruislinks met elkaar staan in verbinding staan
voor zover ik begrijp schaf je dat hele kruislingse systeem gewoon af met zo`n remdrukverdeler :)
dan is het idd wel mogelijk, gewoon de voorste 2 aansluitingen voor de voorremmen nemen en dan 1 enkele voor de achterremmen....

zo duur vind ik het opzich niet voor een regelaar:
regelaartje
Haas

aha..... :) (F)
Martijn Kool

tutuur schreef:
Steven(stk) schreef:

dan is het idd wel mogelijk, gewoon de voorste 2 aansluitingen voor de voorremmen nemen en dan 1 enkele voor de achterremmen....

regelaartje
duurt ff, maar dan heb je hem eindelijk door ;)

flikker er dan ook idd een hydraulisch handremmetje tussen steven :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

die dingen zijn vies duur en op circuit heb je er helemaal niks aan.

http://www.qspracewear.com/rubriek.php?topic=Handremmen
Laatst gewijzigd door Geert op di 9 jun 2009 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

op het circuit niet nee :P
Steven

Kep nu geen corolla meer he ;)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hebbie geen abs op die willie zitten dan?
afdoppen kan gewoon heb ik genoeg gedaan met 5 jes
en die handrem heb je ook bij biesheuvel de regelaars ook
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tutuur
Clubsponsor

Martijn Kool schreef:
tutuur schreef:
Steven(stk) schreef:

regelaartje
duurt ff, maar dan heb je hem eindelijk door ;)

flikker er dan ook idd een hydraulisch handremmetje tussen steven :P
ik had het allang al door hoor :wink: stond alleen nergens dat hij dit ook zou gaan doen (Y)

edit: hyd handrem is ook makkelijk zelf te maken :wink:
Steven

Zo zit dat:

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... oel_01.jpg[/img]

Stoel kan nog wel een tandje verder achterover voor het lekkere, alleen moet het stuur dan nog verder verlengt worden (is nu al een cm of 10 verder) en de kolom ook serieus wel een cm of 5-8 omlaag.

En voor de lange stukken moet ik nog even een rugkussentje scoren.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ziet er goed uit Steven,

Waar heb je die rechter kant van de gordel aan vast gemaakt eigenlijk ? bij een Clio zit de originele gordelhouder toch ook aan de stoel vast ?
Robke
Car: Lexus IS250

Bij de Clio zit de binnenste rail op de middentunnel. Daar kun je de rail voor de kuip niet plaatsen, dus heb je 2 gaten over. Daar kun je dan mooi de gordel mee vast zetten.
Arjen

Robke schreef:Bij de Clio zit de binnenste rail op de middentunnel. Daar kun je de rail voor de kuip niet plaatsen, dus heb je 2 gaten over. Daar kun je dan mooi de gordel mee vast zetten.
?????????

Ik gebruik toch echt de originele rails voor montage van het hulpframe voor de kuip. Al heeft een GP natuurlijk wel stoelen uit een 19 16v. Maar dat heeft een Williams toch ook?
Steven

Zie Ronalds topic (loopt nu lekker parallel) :D
-Ray-
Contacteer:

hoerestoele :@
Immer wieder die verdammte Holländer
Tim
Car: E36 M3

Nie mokken, lekker wokke. Ik pas er ook bijna niet in Ray :P
Robke
Car: Lexus IS250

Arjen schreef:
Robke schreef:Bij de Clio zit de binnenste rail op de middentunnel. Daar kun je de rail voor de kuip niet plaatsen, dus heb je 2 gaten over. Daar kun je dan mooi de gordel mee vast zetten.
?????????

Ik gebruik toch echt de originele rails voor montage van het hulpframe voor de kuip. Al heeft een GP natuurlijk wel stoelen uit een 19 16v. Maar dat heeft een Williams toch ook?
Dan zit je veel te hoog, ik zat tenminste met m'n kont lekker dicht bij de grond. De meesten konden nog niet boven het stuur uit kijken als ze in m'n stoel gingen zitten.
Arjen

Robke schreef:
Arjen schreef:
?????????

Dan zit je veel te hoog, ik zat tenminste met m'n kont lekker dicht bij de grond. De meesten konden nog niet boven het stuur uit kijken als ze in m'n stoel gingen zitten.
Ik zit toch echt een heel stuk lager dan met de standaard stoel. Kan net een beetje fatsoenlijk over het dashbord koekeloeren.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Steven

Argh Ant1, waarom zet je er nou niet eens bij waar je em hebt gevonden :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik denk dat hij van plan was om mee te doen aan een DNRT wedstrijd, vandaag op circuit zolder. Ik heb de auto met moeite 10 meter zien rijden en dat waren de meters om op de ambulance te komen. De motor klonk niet erg lekker.

Foto's in je mailbox. (Y)
Steven

Tja die motor was niet nieuw meer, maar toch als je maar olie bleef bijvullen bleef ie wel lopen. :D
Plaats reactie