Ray's grote Renault topic.....Renault-loos!
40 ampere is wel normaal.
Da's 12v * 40A = 480 watt wat ie trekt.
Is wel redelijk toch?
Waarom zet je die voltmeter niet op de remote van de versterker? Zit daar geen remoteaansluiting op? Anders met een tweetal relaisen doorschakelen (een relais trekt 30A, 2 naast mekaar moet dan lukken).
Is wel redelijk toch?

Waarom zet je die voltmeter niet op de remote van de versterker? Zit daar geen remoteaansluiting op? Anders met een tweetal relaisen doorschakelen (een relais trekt 30A, 2 naast mekaar moet dan lukken).
zet maar neer, afrekenen per uur?
Immer wieder die verdammte Holländer
nou mis je mijn post ook nog
ik heb nog 1 uitgaande remote op de tweede versterker, maar waar moet die op die voltmeter dan? die heeft een plus in en een plus uit, en een massaRiël Notermans schreef:40 ampere is wel normaal.
Is wel redelijk toch?
als je slim bent, gebruik je de remote op een simpel relais, met welke je die massadraad schakelt of onderbreekt. Dan gaat dat ding mee aan en uit, samen met de versterkers. 5 eurotjes voor het relais ben je klaar 

brrr relais
maar idd als ik die massa onderbreek gaat ie uit. slim van jou rielletje
nou nog een geschikt relais scoren

maar idd als ik die massa onderbreek gaat ie uit. slim van jou rielletje

nou nog een geschikt relais scoren
Ziet er netjes uit zeg! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ergens in een onderdelenbak?
Een kubusje van 3 bij 3 cm met 5 pinnetjes eronder aan zal vast functioneren
Op het relais staan wat nummers bij de aansluiting:
30, 85, 86, en 87 (en soms 87a).
30 en 85 sluit je aan op massa, 87 op de massa-aansluiting van je metertje.
op 86 zet je de remote(uitgang! - hier moet 12v op komen te staan. Anders zet je m gewoon bij de remote van de radio, die zowieso op 1 van de versterkers zit).
Als je de radio nu aanzet, schakel je het relais (de aansturing zit op 85 en 86), en het relais sluit dan de verbinding tussen 30 en 87.
Helemaal goed doe je t als je tussen de remote en het relais nog een 5A zekeringetje zet.

op 86 zet je de remote(uitgang! - hier moet 12v op komen te staan. Anders zet je m gewoon bij de remote van de radio, die zowieso op 1 van de versterkers zit).
Als je de radio nu aanzet, schakel je het relais (de aansturing zit op 85 en 86), en het relais sluit dan de verbinding tussen 30 en 87.
Helemaal goed doe je t als je tussen de remote en het relais nog een 5A zekeringetje zet.
ik heb nog wel een klauwtje relais in de schuur leggen. zal morgen eens wat gaan fabrieken, zekeringetje heb ik ook wel.
thnx voor de tips, dat moet wel lukken. moet ik wel dezelfde getallen hebben
thnx voor de tips, dat moet wel lukken. moet ik wel dezelfde getallen hebben

okee, ik heb er 1 met die getallen. heb er ook een aantal met getallen 1 t/m 5, maar met hetzelfde schema erop getekend.Riël Notermans schreef:Ergens in een onderdelenbak?
dus ik krijg 2 draden naar de massa, 1 op de massa van de meter en 1 op de remote. 87a wordt dus niet aangesloten?
dit is een 30A relais, maar met een beetje serieus volume gaat ie daar overheen. gaat ie dan poef doen?
met andere woorden, schema voor 2 relais?
Nee, dat relais stuurt alleen maar de voeding van het metertje. De versterkerstroom loopt door het metertje zelf, en niet door je relais. Vandaar dat ik een 5A zekeringetje voorstelde, voor 'het geval dat'. Meer dan een paar milliampere zullen niet door dat relais gaan.
87a wordt inderdaad niet aangesloten. Die wordt gebruikt om iets te wisselen, als je daar iets op aansluit verbind je dat ding met massa zodra je het contact AF zet. Een knipperledje ofzo als alarmfaker etc. Het relais wisselt de aansluitingen 87 (bekrachtigd) en 87a (onbekrachtigd).
Die met 1 t/m 5 zijn origineel renault geloof ik. Exact hetzelfde, maar lekker handig, uniformiteit
87a wordt inderdaad niet aangesloten. Die wordt gebruikt om iets te wisselen, als je daar iets op aansluit verbind je dat ding met massa zodra je het contact AF zet. Een knipperledje ofzo als alarmfaker etc. Het relais wisselt de aansluitingen 87 (bekrachtigd) en 87a (onbekrachtigd).
Die met 1 t/m 5 zijn origineel renault geloof ik. Exact hetzelfde, maar lekker handig, uniformiteit

pooierschijt ray! 

@ Riel: thnx, it works. mooie simpele oplossing zo! *klik* aan *klik* uit 
@ Haas: thnx, mooie vertaling
je wil alleen niet meer onder de dekplaat kijken, wat een spaghetti

@ Haas: thnx, mooie vertaling

je wil alleen niet meer onder de dekplaat kijken, wat een spaghetti
net terug uit scheveningen, een of andere plastic fantastic wagen naast me, geel met paars en blingbling full chroom velgen, taartschep/strijkplank op ze kofferbak, zoveel plastic erop dat ik niet eens kon zien wat voor wagen het was, het riekte naar een Hyundai Excell....
2 keer naast mekaar bij het stoplicht, twee keer rustig wegtrekken (t was daar eerst 50, later 70 en 80).
willie net voor de A4 uitvoegen op een invoegstrook, komt ie terug op de rijbaan, ik ernaast, geeft ie me een duimpje
ik snap nog steeds niet waarvoor, we hebben nog geen meter gesprint, niet eens te hard gereden...
hij zal wel z'n meerdere van tevoren erkend hebben

willie net voor de A4 uitvoegen op een invoegstrook, komt ie terug op de rijbaan, ik ernaast, geeft ie me een duimpje

ik snap nog steeds niet waarvoor, we hebben nog geen meter gesprint, niet eens te hard gereden...

Laatst gewijzigd door -Ray- op zo 22 jul 2007 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
valt me net pas op, check de tijd van deze post en dan daarna de tijd in de latest 

Ik denk dat ie jou gewoon een compliment gaf over je auto. Lijkt mij...-Ray- schreef: willie net voor de A4 uitvoegen op een invoegstrook, komt ie terug op de rijbaan, ik ernaast, geeft ie me een duimpje![]()
hij zal wel z'n meerdere van tevoren erkend hebben = uitleg als: oudere man in een sportieve auto.Bart GTT schreef:Ik denk dat ie jou gewoon een compliment gaf over je auto. Lijkt mij...-Ray- schreef: willie net voor de A4 uitvoegen op een invoegstrook, komt ie terug op de rijbaan, ik ernaast, geeft ie me een duimpje![]()
Zal alleen de velgen wel mooi gevonden hebben , hadden eigenlijk ph 1 velgen moeten zijn = zonder de letters zijn nog mooier.
Voor de onwetende onder ons.
Maarja je zal het nooit te weten komen , waarom het duimpje was(0)
moet je zo ver niet gaan zoeken, hij vond je gewoon een lekkere vent !
Ik hoor Luco al roepen... (de hoooooomo)

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ja hij wou je sterretje hebben-jo- schreef:moet je zo ver niet gaan zoeken, hij vond je gewoon een lekkere vent !Ik hoor Luco al roepen... (de hoooooomo)

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik was net zo blij dat ik dit nu bijna een week niet had gehoord/gelezenLuco/Alpine-racer schreef:ja hij wou je sterretje hebben-jo- schreef:moet je zo ver niet gaan zoeken, hij vond je gewoon een lekkere vent !Ik hoor Luco al roepen... (de hoooooomo)
![]()
![]()

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
GJ schreef:Ik was net zo blij dat ik dit nu bijna een week niet had gehoord/gelezenLuco/Alpine-racer schreef:ja hij wou je sterretje hebben-jo- schreef:moet je zo ver niet gaan zoeken, hij vond je gewoon een lekkere vent !Ik hoor Luco al roepen... (de hoooooomo)
![]()
![]()

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
eej, maar dat is ook gewoon terecht!-jo- schreef:moet je zo ver niet gaan zoeken, hij vond je gewoon een lekkere vent !Ik hoor Luco al roepen... (de hoooooomo)

ken net
-
Ray's nieuwe look!
De eerste Clio 16V met het Mike Spitsoor syndroom!
De eerste Clio 16V met het Mike Spitsoor syndroom!

VLK Groep
ik hou je in gedachten jerk