Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
Heb op m'n vorige clio Brembo max gehad, vondt ze niet echt beter remmen, maar wel een pleuris kabaal geven met het remmen zelf..
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Brembo Max heb ik er nu ook op zitten maar die remmen wel lekker met DS2500's er op, ze beginnen nu alleen te trillen maar dat komt omdat ze een keer afgedraaid zijn, daarna nog aardig ingesleten zijn en ik met die combinatie vorige week zondag nog 3 rondes Ring achter elkaar heb geredenARNO16V schreef:Heb op m'n vorige clio Brembo max gehad, vondt ze niet echt beter remmen, maar wel een pl##ris kabaal geven met het remmen zelf..
Lawaai maken ? je hoort dat er groeven in zitten maar of dat onder de categorie lawaai maken valt moet ik even over nadenken

Dat bedoel ik ook!
Maar de rs is echt een wereld van verschil met het remmen tov de 16v! 


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb ze niet afgedraaid hoor..Ronald1916V schreef:Brembo Max heb ik er nu ook op zitten maar die remmen wel lekker met DS2500's er op, ze beginnen nu alleen te trillen maar dat komt omdat ze een keer afgedraaid zijn, daarna nog aardig ingesleten zijn en ik met die combinatie vorige week zondag nog 3 rondes Ring achter elkaar heb geredenARNO16V schreef:Heb op m'n vorige clio Brembo max gehad, vondt ze niet echt beter remmen, maar wel een pl##ris kabaal geven met het remmen zelf..
Lawaai maken ? je hoort dat er groeven in zitten maar of dat onder de categorie lawaai maken valt moet ik even over nadenken
verder goed bezig daar, was het blok nog niet doorgeroest?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik kwam vanmiddag thuis van 't werk en toen lag er weer een pakketje, het bleek de Mocal oliecooler en aansluitset te zijn.
Mooi spul wel
Wat is nou het verkeerde aan die Mocal Sandwichplate ? hoor van alle kanten dat er iets niet gaat passen ?
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 117-70.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 85-760.jpg[/img]
Mooi spul wel


Wat is nou het verkeerde aan die Mocal Sandwichplate ? hoor van alle kanten dat er iets niet gaat passen ?
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 117-70.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 85-760.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vind de cooler achteraf ook wat klein, maar ik kan eigenlijk ook zo niet bedenken waar ik de cooler kwijt kan aangezien een ph.1 zo'n klein grilletje onder in de bumper heeft zitten die eigenlijk voor de radiateur alleen al wat te klein isBart V schreef:Mooi spul. Alleen persoonlijk was ik gegaan voor minimaal 13 rijen. Die heb ik zelf ook, en zelfs dat koelertje heeft het er nog aardig lastig mee.

Echt full-time circuitgebruik is het ook niet voor bedoeld, regelmatig een paar rondes Ring achter elkaar of Zandvoort wordt hij nog wel eens voor gebruikt en dan moet het gewoon goed zitten

Maar wat is nou het probleem met die aansluiting van de Sandwichplate op het blok ?
Dat is wel een heel klein koelertje inderdaad, ik had destijds een 13 rijden oliekoeler, maar die koelde juist te goed........
Of ik reed niet hard genoeg, dat kan natuurlijk ook nog.
De bout om die sandwichplate op het onderblok te hangen past niet, moet je er een van een simpele 5 GTX hebben ofzo.

Of ik reed niet hard genoeg, dat kan natuurlijk ook nog.

De bout om die sandwichplate op het onderblok te hangen past niet, moet je er een van een simpele 5 GTX hebben ofzo.
Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht. Is het een idee, links van de radiateur (als je voor de auto staat) en dan verticaal. Daar zit een groot stuk plastic naast de radiator waar hij mooi past. (Dan staat die ook niet voor de radiateur zoals bij de meesten.)
Die koeler kan je prima voor de radiateur zetten, en monteren (hangend) aan de dwarsbalk van het chassis. Daar had ik hem destijds met de race19 ook zitten. Zit hij ook mooi in het midden, en kom je precies uit met de lengte van je slangen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bij mijn ph.1 heb ik niet al te veel ruimte zoals ik al aangaf en tevens lijkt mij een 10rijen cooler gewoon goed genoeg vor deze doeleinden, als het niet goed gaat kan het eventueel altijd nog groterXabre schreef:hijs wel klein maar goed, misschien wel goed? heb zelf een 13 rij

Opzich niet zo een heel grote koeler, maar als je hem lekker in de rijwind kan hangen zal het wel al een flink verschil maken lijkt mij
Is vast wel een plekje te vinden achter / onder de voorbumper.


R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Precies, en jij hebt met je ph.2 daar een grill voor zitten, dat ding doet daar geen hol achter de motorkap bij een ph.1 en om nou een enorme oliekoeler voor je radiateur te hangen lijkt me ook niet wat..Xabre schreef:achter de bumper tussen de radiateur is frontbalk zit zeeen van ruimte anders hoor
En zoals Paz ook al zegt, dat ding komt gewoon lekker in de wind te hangen ONDER de frontbalk en dan komt het vast wel goed

-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dat van het aansluiten van de sandwich is mij onbekend. Paste allemaal supernetjes. Er van uitgaande dat je de goede heb besteld uiteraard.
Bij mijn auto zit de koeler zo:
[img]http://img444.imageshack.us/img444/4324/dsc0231za8.jpg[/img]

Bij mijn auto zit de koeler zo:
[img]http://img444.imageshack.us/img444/4324/dsc0231za8.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zoiets had ik dus ook in gedachten, alleen is een grotere cooler een beetje "overdone" naar mijn idee voor mijn doeleinden 

heb een 30 rijen koeler, werkt prima. Ik heb wel een hekel aan dingen voor een radiator of intercooler te plaatsen, daarom heb ik ervoor gekozen hem voor het rechtervoorwiel te monteren. Kheb denkelijk iets meer plaats dan jullie.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
En vergeet ook niet hem 'onafhankelijk' op te hangen. Dus niet direct aan de auto te schroeven. Doe er op z'n minst een rubbertje tussen anders scheurt de boel er in no time onder vandaan. (inkoppertje....)
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Kan dus blijkbaar ook goed gaan dan
Heb gewoon simpelweg het risico niet genomen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met een rubbertje er om is het soms toch wel veiliger hoorSteven schreef:Toch had ik de mijne gewoon strak op 3 draadeinden staan en dat is in 2 jaar toch nooit losgekomen.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Kleine update maar weer:
Zaterdagmiddag even naar Biesheuvel geweest, we moesten nog even wat spul voor Tim z'n Clio ophalen en ik heb nog even een setje spoorverbreders opgehaald voor de achterkant zodat de wielen weer wat naar buiten komen aangezien de ETwaarde wat aan de hoge kant is
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/86ea ... 7205d8.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/0939 ... c37c17.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/fdb1 ... 49445a.jpg[/img]
Zonder spoorverbreders
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/85db ... f4cabd.jpg[/img]
Met spoorverbreders :E
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/fb2b ... 06bb55.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/d727 ... ad011a.jpg[/img]
Staat allemaal net even wat beter zo
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/fc76 ... 545a25.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/4f4e ... 815567.jpg[/img]
Nog even een fotootje naast de "Daily" Clio 1.4 :L
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/7940 ... 08eec3.jpg[/img]
Aantal weken terug bij Martijn Kool nog even 16mm spoorverbreders geprobeerd en dat ging prima, leek nog wel wat ruimte te hebben dus voor mezelf dus maar 20mm gedaan.. leek uiteindelijk nog wel ruimte zat te hebben maar bij heftig inveren zoals van een drempel af raakte de band de dorpel heel iets.. vandaag even gekeken of daar wat aan te doen was maar daar valt niet veel op aan te passen, de voorbanden hadden nog 3 a 4mm profiel en achter nog zo'n 7mm dus ik heb ze maar even van voor naar achter gewisseld.. gaat nu zonder aanlopen dus dat kan zo mooi even :L
Aangezien ik toch al in gedachten had om een maatje smaller en platter (195/40R17) te gaan moet dat nu sowieso maar gebeuren :L
Ook had ik al 2 weken de nieuwe CD van Metallica in de Clio liggen, vroeg me af hoe dat zou klinken in de R19 16V met die HertZ speakers die sinds kort over de versterker gaan.. dat klinkt geweldig.. alleen dacht het filter van de tweeter er net even anders over.. die sprong uit elkaar midden op de A28 :L
Mischien de versterker maar eens wat terugschroeven dan.. wat een knal zeg.. en dan die rook er weer bij
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/982a ... 3fdfef.jpg[/img]
Volgens mij is dat met een nieuwe condensator wel klaar..
Zaterdagmiddag even naar Biesheuvel geweest, we moesten nog even wat spul voor Tim z'n Clio ophalen en ik heb nog even een setje spoorverbreders opgehaald voor de achterkant zodat de wielen weer wat naar buiten komen aangezien de ETwaarde wat aan de hoge kant is

[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/86ea ... 7205d8.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/0939 ... c37c17.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/fdb1 ... 49445a.jpg[/img]
Zonder spoorverbreders
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/85db ... f4cabd.jpg[/img]
Met spoorverbreders :E
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/fb2b ... 06bb55.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/d727 ... ad011a.jpg[/img]
Staat allemaal net even wat beter zo

[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/fc76 ... 545a25.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/4f4e ... 815567.jpg[/img]
Nog even een fotootje naast de "Daily" Clio 1.4 :L
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/7940 ... 08eec3.jpg[/img]
Aantal weken terug bij Martijn Kool nog even 16mm spoorverbreders geprobeerd en dat ging prima, leek nog wel wat ruimte te hebben dus voor mezelf dus maar 20mm gedaan.. leek uiteindelijk nog wel ruimte zat te hebben maar bij heftig inveren zoals van een drempel af raakte de band de dorpel heel iets.. vandaag even gekeken of daar wat aan te doen was maar daar valt niet veel op aan te passen, de voorbanden hadden nog 3 a 4mm profiel en achter nog zo'n 7mm dus ik heb ze maar even van voor naar achter gewisseld.. gaat nu zonder aanlopen dus dat kan zo mooi even :L
Aangezien ik toch al in gedachten had om een maatje smaller en platter (195/40R17) te gaan moet dat nu sowieso maar gebeuren :L
Ook had ik al 2 weken de nieuwe CD van Metallica in de Clio liggen, vroeg me af hoe dat zou klinken in de R19 16V met die HertZ speakers die sinds kort over de versterker gaan.. dat klinkt geweldig.. alleen dacht het filter van de tweeter er net even anders over.. die sprong uit elkaar midden op de A28 :L
Mischien de versterker maar eens wat terugschroeven dan.. wat een knal zeg.. en dan die rook er weer bij

[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/982a ... 3fdfef.jpg[/img]
Volgens mij is dat met een nieuwe condensator wel klaar..

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
He ik had nog wel 2cm spacers liggen voor je 19
zie RTC markt

zie RTC markt
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zag ze op STI al staan ja maar da's zonder centreerpunt of niet.. tevens had ik deze voor een hele nette prijs en had ik er maar 2 nodigMark Coupe schreef:He ik had nog wel 2cm spacers liggen voor je 19![]()
zie RTC markt

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ze centreren gewoon op de naaf net zoals die je gekocht hebtRonald1916V schreef:Zag ze op STI al staan ja maar da's zonder centreerpunt of niet.. tevens had ik deze voor een hele nette prijs en had ik er maar 2 nodigMark Coupe schreef:He ik had nog wel 2cm spacers liggen voor je 19![]()
zie RTC markt
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Aaah nee joh, da's wel mooi op z'n tijdSteven schreef:Het ligt gewoon aan Metallica, logisch...

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Aangezien ik hier alweer een tijdje geen update gedaan heb.. bij deze:
2 weken terug het complete interieur gedemonteerd en mijn Wiechers Sport rolkooi gemonteerd. Dit aangezien ik nog wel regelmatig met de 16V op de Nürburgring Nordschleife rijd en ook nog wel eens circuitdagen op Zandvoort.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 40-970.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 34-740.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/c535 ... 815e8b.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/1bcd ... 6cd4af.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/763f ... 573dd8.jpg[/img]
De ruimte achter de stoelen moet nog even afgemaakt worden, waarschijnlijk een net vloerkleedje op de vloer en de zijkanten even opnieuw blauw spuiten, de achterbank ligt op zolder.. die kan er niet meer bij in
Van het weekend nog even een dagje naar de Nürburgring geweest om daar nog wat rondes te rijden, de stijfheid met de kooi er in lijkt wel iets verbeterd.. enkel raak ik nog wel eens de kooi met m'n helm maargoed..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 27-340.jpg[/img]
Ook nog 2 On-board filmpjes op de ring.. de eerste is een bijna volledige ronde, de geheugenkaart zit echter net voor Galgenkopf vol dus net geen Brug naar Brug (BTG) tijd
http://www.youtube.com/watch?v=TwQ_CYgWsLg
De 2e gaat tot aan Metzgesfeld (na Adenauer Forst) waarbij bij T13 al brandstoftekort in de bocht optreed.. er zat nog 15 liter in de tank en daar kreeg de brandstofpomp niet veel van mee in de bocht..
http://www.youtube.com/watch?v=bwq7Oxn7Yv4
Bij een normaal rondje Ring stook ik over het algemeen een liter of 6 aan benzine op.. dus uiteindelijk wel rijdend teruggekomen
Met de RTC Jaarafsluiting in De Meern gaat de R19 16V mee dus dan is hij weer live te bekijken
2 weken terug het complete interieur gedemonteerd en mijn Wiechers Sport rolkooi gemonteerd. Dit aangezien ik nog wel regelmatig met de 16V op de Nürburgring Nordschleife rijd en ook nog wel eens circuitdagen op Zandvoort.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 40-970.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 34-740.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/c535 ... 815e8b.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/1bcd ... 6cd4af.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/763f ... 573dd8.jpg[/img]
De ruimte achter de stoelen moet nog even afgemaakt worden, waarschijnlijk een net vloerkleedje op de vloer en de zijkanten even opnieuw blauw spuiten, de achterbank ligt op zolder.. die kan er niet meer bij in
Van het weekend nog even een dagje naar de Nürburgring geweest om daar nog wat rondes te rijden, de stijfheid met de kooi er in lijkt wel iets verbeterd.. enkel raak ik nog wel eens de kooi met m'n helm maargoed..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 27-340.jpg[/img]
Ook nog 2 On-board filmpjes op de ring.. de eerste is een bijna volledige ronde, de geheugenkaart zit echter net voor Galgenkopf vol dus net geen Brug naar Brug (BTG) tijd

http://www.youtube.com/watch?v=TwQ_CYgWsLg
De 2e gaat tot aan Metzgesfeld (na Adenauer Forst) waarbij bij T13 al brandstoftekort in de bocht optreed.. er zat nog 15 liter in de tank en daar kreeg de brandstofpomp niet veel van mee in de bocht..
http://www.youtube.com/watch?v=bwq7Oxn7Yv4
Bij een normaal rondje Ring stook ik over het algemeen een liter of 6 aan benzine op.. dus uiteindelijk wel rijdend teruggekomen
Met de RTC Jaarafsluiting in De Meern gaat de R19 16V mee dus dan is hij weer live te bekijken

Gezien jij toch een redelijke lengte hebt zul je wel aan de kuipstoelen moeten, lagere zit is ook veel relaxter.
En neem een sportstuufnaaf+95mm deepdish, kun je ook wat verder naar achter zonder zo opgevouwen te zitten voor een sportieve zit.
Oftewel, verkopen dat leer!
En neem een sportstuufnaaf+95mm deepdish, kun je ook wat verder naar achter zonder zo opgevouwen te zitten voor een sportieve zit.
Oftewel, verkopen dat leer!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Stoel kan wel lager inderdaad maar dan zit het stuur niet lekker.. deepdish is dus een optie.. leer verkopen nietSteven schreef:Gezien jij toch een redelijke lengte hebt zul je wel aan de kuipstoelen moeten, lagere zit is ook veel relaxter.
En neem een sportstuufnaaf+95mm deepdish, kun je ook wat verder naar achter zonder zo opgevouwen te zitten voor een sportieve zit.
Oftewel, verkopen dat leer!
