jah, helaas geberud er altijd iets net voor een meeting of dergelijke waardoor we in een stressy sfeertje moeten sleutelen en dikwijls de nacht door.
Vanmiddag bellen naar benny of die nog iets heeft van bussen, zoniet een ander onderblok erin en hopen dat die het houd. Moet namelijk volgende week naar Henk voor een definitieve mapping met de gt28rs en dat spruitstuk.
(robert heeft een collega/vriend/kennis die al een 35K verspijkert heeft aan een J7R, dat ding draait ook 400+ pk op zen sokken. Dennis gaat dezelfde kant op als ik en als je het goed wil doen ben je snel 10-15K kwijt voor een snelle betrouwbare motor/bak) Je moet wel van de wagens houden anders doe je dit niet. Anderen noemen het dan weer: gek! )
-jo- schreef:Benny heeft me terug gebeld, de bussen zijn op voorraad en kunnen vanaf maandag opgehaald worden. Stuur de ambulance maar effe door Dennis.
(gisteravond op msn gemeld dat ik dat gedaan heb )
Dus volgende week moet ie weer in elkaar?
Paul1916v schreef:voor als je je vrouw verteld hebt hoeveel je uit gaat geven aan nieuwe bussen?
-jo- schreef:daar ligt ze al lange tijd niet meer van wakker denk ik. Ik slaap nog steeds niet in men loods dus alles zit nog goed...tot hiertoe
jij hebt enorm mazzel met Kat en ik met wilma
Paul1916v schreef:
maar wel top dat ie waarschijnlijk op tijd klaar is voor TRAXX!
tuurlijk issie klaar Dit keer moet het ding gewoon mee!!
das waar, maar er zijn zo weinig 21's en al even weinig 5jes bij ons (5jes zijn iets talrijker maar niet om wauw tegen te zeggen)
Als er gesleuteld moet worden is dat meestal bij vrienden en dan doen we dat met de glimlach. Er ligt nog een 21 helemaal uit elkaar (steve) die mee moet naar UK dus we weten de komende weken wat te doen. Volgende week zijn de kinderen nog een week op vakantie dus kan er heel wat gedaan worden. Hopelijk krijg ik alle lagers en dichtingen tijdig bij elkaar.
Robert is de onbetwiste nummer 1 naar mijn mening. Er zijn er natuurlijk ook die beweren het allemaal te kennen (ook internationaal), maar die kategorie vind je overal (denkelijk). Ikzelf ben op 3 jaar een heel pak wijzer geworden wat de 21T betreft (kheb em dan ook al een X aantal keer compleet in men klauwen gehad )
Om 'to the point' te komen Dennis: schrappen wat niet past...
dies idd goed kapot, das er weer 1 voor bij de collectie victim's in the search of speed
en er zit heel groot verschil tussen mensen die denken ergens verstand van te hebben en mensen die er echt verstand van hebben en helaas zijn er van de eerste veel meer dan van de laatste
toch goed nieuws bij nare ervaringen. Om de bussen te vervangen hoef je de krukas er niet uit te halen. Tenzij: de lagers schade hebben opgelopen of er keerringen dienen vervangen te worden. In mijn geval is dit allemaal nieuw dus overbodig.
werkwijze voor dennis zen mekaniekers:
blok uitbouwen, cilinderkop verwijderen, carter en tussen carter met oliepomp verwijderen, drijfstangen losmaken, bussen met de cilinders in er uithalen langs boven. Bus en cilinder compleet houden ! Met een houten blokje kan je langs de onderkant de bus met cilinder er zo uithalen.
(heel kort uitgelegt, maar zo werkt het perfect. In principe hoef je het blok er zelfs niet uit te halen)
-jo- schreef:
blok uitbouwen, cilinderkop verwijderen, carter en tussen carter met oliepomp verwijderen, drijfstangen losmaken, bussen met de cilinders in er uithalen langs boven. Bus en cilinder compleet houden ! Met een houten blokje kan je langs de onderkant de bus met cilinder er zo uithalen.
zulke moeilijke autos zijn het nu ook weer niet hoor.
als je goed nadenkt sleutelen ze best makkelijk.
en er is ook nog eens ruimte onder de kap nu dat mis je toch echt bij een gt of clio 16v
verder succes bij de reparatie