Egon's Laguna (terug van reparatie)
-
- Contacteer:
Egon, mocht het probleem toch in je EGR-klep zitten lees dan eens hier door heen. Het betreft wel een Laguna II, maar EGR is EGR denk ik.
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=907.0
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=907.0
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
ik moet die wagen toch eens uit laten lezen.
het is nu echt bagger, heb alleen geen tijd om er mee naar de garage te gaan.
Maar ik denk dat het toch iets met de koppeling te maken kan hebben.
ik heb de koppeling nodig om de auto op toeren te krijgen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Hoe kon je dat ook weer controleren? handrem erop en .......
kweet het niet meer
ik heb de koppeling nodig om de auto op toeren te krijgen en dat kan niet de bedoeling zijn.

kweet het niet meer
Hierbij een quote uit het aankooptips topic uit het 19 gedeelte hier op het forum:Egon schreef:ik moet die wagen toch eens uit laten lezen.
kweet het niet meer
Koppeling
Controleer of de koppeling niet helemaal bovenin pakt en of hij wel te doseren is. Een koppeling vervangen is een duur klusje. Een happerige koppeling is ook aan vervanging toe.
Tijdens de proefrit kun je kijken of de koppeling niet uitermate versleten is of slipt door het volgende te doen:
1. ongeveer 25 a 30km/h gaan rijden
2. de koppeling in trappen
3. de motor veel toeren laten maken (5000 a 6000 toeren)
4. in de 5e versnelling zetten
5. koppeling snel laten opkomen
Als het goed is moet het toerental terugvallen en de motor zal bijna afslaan vanwege het lage toerental. Bij een versleten koppeling zal het toerental langzaam afnemen, of zelfs helemaal niet afnemen.
Het is een kleinigheidje om te doen, maar zeker doeltreffend.
Sorry Egon, maar je bent echt een prutser als je er zo mee blijft doorrije.
Je zult er toch gewoon tijd voor moeten maken en bij een fatsoenlijke garage is een leenauto ook vaak geen probleem. Straks sloop je echt wat en dan ben je er helemaal zuur van.
Je zult er toch gewoon tijd voor moeten maken en bij een fatsoenlijke garage is een leenauto ook vaak geen probleem. Straks sloop je echt wat en dan ben je er helemaal zuur van.
Ik was van plan om morgen na mijn afspraak in Rotterdam naar de garage te rijden om de auto uit te laten lezen. vanavond nog even een afspraak, maar wat ik toch meemaakte onderweg
De auto trok helemaal niet meer. bij de 3200 toeren kwam hij in de toerenbegrenzer terecht. de toeren had ik wel nodig. op de snelweg in zijn vier. met moeite naar de (net geen 120) doorschakelen naar de 5de versnelling, zakt de snelheid weer terug tot de 100-110
vanavond even door de anwb naar laten kijken. Die trok de luchtmassameter los. Auto wilde gelijk wel toeren maken. Zonder aangesloten luchtmassa meter naar huis gereden. Morgen alsnog naar de garage.

De auto trok helemaal niet meer. bij de 3200 toeren kwam hij in de toerenbegrenzer terecht. de toeren had ik wel nodig. op de snelweg in zijn vier. met moeite naar de (net geen 120) doorschakelen naar de 5de versnelling, zakt de snelheid weer terug tot de 100-110
vanavond even door de anwb naar laten kijken. Die trok de luchtmassameter los. Auto wilde gelijk wel toeren maken. Zonder aangesloten luchtmassa meter naar huis gereden. Morgen alsnog naar de garage.
Je kan de luchtmassameter ff schoonspuiten met remmenreiniger, vaak is dat elementje gewoon volgerot met troep, daarom schiet ie in noodloop en doet ie het niet.
Wel apart dattie het doet met de stekker los, meestal rijd ie dan helemaal voor geen meter meer.
Wel apart dattie het doet met de stekker los, meestal rijd ie dan helemaal voor geen meter meer.
met de stekker los is het bijna mijn "eigen" laguna weer. je mist in de noodloop wel flink wat vermogen ten opzichte van een "gezonde" laguna maar nog altijd beter dan de situatie met een kapotte luchtmassa meter.Steven schreef:Je kan de luchtmassameter ff schoonspuiten met remmenreiniger, vaak is dat elementje gewoon volgerot met troep, daarom schiet ie in noodloop en doet ie het niet.
vandaag nieuwe winterbanden aangeschaft. Zitten netjes op de oude velgen van de Clio
een goede vervanging voor de gestolen velgen.
Daarna de auto naar Lex Hoogeveen gebracht voor reparatie van de luchtmassa meter

Daarna de auto naar Lex Hoogeveen gebracht voor reparatie van de luchtmassa meter
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0044/l.jpg[/img]
zo, die staat er strak op
bedankt Chris
zo, die staat er strak op

bedankt Chris
Reinigt zichzelf normaal. Die krijg je met remmenreiniger zelden schoon. Tenzij je n kilo stof naar binnen gezogen hebt.Steven schreef:Je kan de luchtmassameter ff schoonspuiten met remmenreiniger, vaak is dat elementje gewoon volgerot met troep, daarom schiet ie in noodloop en doet ie het niet.
Er is een nieuwe sensor besteld. Als het goed is heb ik morgen mijn auto terug. heeft dan ook gelijk zijn beurtje gehad.Riël Notermans schreef:Reinigt zichzelf normaal. Die krijg je met remmenreiniger zelden schoon. Tenzij je n kilo stof naar binnen gezogen hebt.Steven schreef:Je kan de luchtmassameter ff schoonspuiten met remmenreiniger, vaak is dat elementje gewoon volgerot met troep, daarom schiet ie in noodloop en doet ie het niet.
Is ook maar beter. Op de Clio alweer bijna 2000 km erbij gezet
Hoe kan die zichzelf nu reinigen? Misschien dat de Laguna iets hyperspeciaals heeft, maar normaal worden die dingen echt wel goor na een tijdje en daar hoef je geen open air filter voor te hebbenRiël Notermans schreef:Reinigt zichzelf normaal. Die krijg je met remmenreiniger zelden schoon. Tenzij je n kilo stof naar binnen gezogen hebt.Steven schreef:Je kan de luchtmassameter ff schoonspuiten met remmenreiniger, vaak is dat elementje gewoon volgerot met troep, daarom schiet ie in noodloop en doet ie het niet.

Da's niet zo speciaal. Luchtmassameters worden automatisch kortstondig verhit, zodat de draad schoon brand. Meestal na een rit, hij wordt dan ci. 1 seconde witheet. Als die draad niet meer schoon wordt op die manier, heeft schoonmaken mijns inziens niet veel nut meer 

Goede berichten Egon!!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Über-Spammer
Hey egon,
wanneer ben je weer in Maastricht?
wanneer ben je weer in Maastricht?
RoyH schreef:Wat was het probleem nu?
Egon schreef:vandaag nieuwe winterbanden aangeschaft. Zitten netjes op de oude velgen van de Clio![]()