ik heb nu ook Megane velgen eronder, 16" weleswaar en een ET-waarde van ik meende 40 ofzo maar die komen echt een heel eindje verder naar binnen! ik heb nu nog een halve centimeter tot de remklauw over ongeveer
Xabre schreef:ik heb nu ook Megane velgen eronder, 16" weleswaar en een ET-waarde van ik meende 40 ofzo maar die komen echt een heel eindje verder naar binnen! ik heb nu nog een halve centimeter tot de remklauw over ongeveer
maar jij hebt een 19
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma schreef:Ook heb ik nu een extra bijgeluid rechtsvoor, soort gedreun en gebonk, voornamelijk in een lange bocht naar rechts, heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
En kan het zijn dat ook de schijfrem krom is getrokken? het wiel wil wat moeilijk in de rondte, terwijl de linkerkant geen probleem is.
iemand?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
heb je 'm al eens even omhoog gekrikt en een slinger aan het wiel gegeven? met een beetje luisteren en logisch nadenken kun je dan al een heel eind komen
Laatst gewijzigd door Xabre op za 10 dec 2005 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre schreef:heb je 'm al eens even omhoog gekrikt en een slinger aan het wiel gegeven? met een beetje luisten en logisch nadenken kun je dan al een heel eind komen
gedaan bij Euromaster, maar wiel loopt moeilijk rechts, net of de schijf krom is, een gedeelte gaat moeilijk en een gedeelte gaat makkelijk.
Maar ik heb geen extra trilling in het stuur bij remmen
Xabre schreef:heb je 'm al eens even omhoog gekrikt en een slinger aan het wiel gegeven? met een beetje luisten en logisch nadenken kun je dan al een heel eind komen
gedaan bij Euromaster, maar wiel loopt moeilijk rechts, net of de schijf krom is, een gedeelte gaat moeilijk en een gedeelte gaat makkelijk.
Maar ik heb geen extra trilling in het stuur bij remmen
Erik Olijnsma schreef:Ook heb ik nu een extra bijgeluid rechtsvoor, soort gedreun en gebonk, voornamelijk in een lange bocht naar rechts, heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
En kan het zijn dat ook de schijfrem krom is getrokken? het wiel wil wat moeilijk in de rondte, terwijl de linkerkant geen probleem is.
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op za 10 dec 2005 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
kan, is het een soort 'bonkerig' geluid? hoor je het erg bij lage snelheden en minder bij hoge snelheden? en als een beetje vlot door de bocht gaat (rechtsaf) hoor je het dan ook meer? zoja, wiellager
klinkt idd als wiellager, me moekes simpele peugeot 309 is nogal luidruchtig en bij hogere snelheden overstemde het motorgeluid dat van de kapotte wiellager zodoende, afgelopen week even vervangen
Ga er iig maar vanuit dat er wel meer krom is dan alleen een stuurstang.
Alles heeft een flinke opdoffer gehad dus kan ook vanalles zijn
Subframe, draagarm, veerpoot (fusee is gietstuk, dat buigt niet zomaar).
Maar geluid zal hoofdzakelijk van aandrijfas of lager of een combinatie afkomen.
Of je wiel moet ergens op aanlopen, maar dat bonkt meestal niet echt.
het is ook niet echt een bonkend geluid, maar een geluid dat zachter wordt en dan weer harder en dan weer zachter. in een bocht naar rechts voornamelijk.
Het geluid is ook niet snel, maar halve seconde hoorbaar en halve seconde meer hoorbaar
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op za 10 dec 2005 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.