ACT: Renault 19
sorry mensen, btje late reactie maar heb echt zoveel aan mn hoofd op het moment en ben zo druk met vanalles dat ik gewoon nog geen tijd gehad heb om te posten.... hieronder dan even het hele verhaal zeer kort samengevat:
ralf heeft mij toen ie wegging op schiphol gevraagd zijn cabrio te verkopen omdat ie bang was anders in de schulden te zitten wanneer ie terugkomt en bang is mij daarin mee te trekken en dat wou ie niet..... ik heb toen gezegd dat ik dat niet deed, maar ben zoals altijd overstag gegaan
maar aangezien ik totaal geen verstand heb van het kopen en verkopen van auto's heb ik hier gepost wat het evt. op zou kunnen brengen...
jacco wist het ook niet, maar was zo aardig om mij te helpen buiten dit topic om
hij had wat geregeld met beau zodat beau um kon verkopen.... ik zou um vanmiddag weg gaan brengen, maar omdat ik er eigenlijk diep in mn hart toch tegen ben om um te verkopen (voelt niet goed omdat ik dan in 1week tijd ralf, de hond en de cabrio kwijt zou zijn
) en zijn ouders zich ook afvroegen of het wel echt verstandig was hebben we in goed overleg besloten om um toch te houden en idd zolang te schorsen....
zo, hopelijk is het nu een beetje duidelijk
dan ga ik me f lekker bezatten bij mn zus
kan ik wel f gebruiken
PROOST 
ralf heeft mij toen ie wegging op schiphol gevraagd zijn cabrio te verkopen omdat ie bang was anders in de schulden te zitten wanneer ie terugkomt en bang is mij daarin mee te trekken en dat wou ie niet..... ik heb toen gezegd dat ik dat niet deed, maar ben zoals altijd overstag gegaan

jacco wist het ook niet, maar was zo aardig om mij te helpen buiten dit topic om

zo, hopelijk is het nu een beetje duidelijk

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
duidelijk! 
komt goed!

komt goed!

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
en als die weg moet post het dan eerst op de rtc, liefhebbers zat denk ik zo

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DuidelijkLuco/Alpine-racer schreef:en als die weg moet post het dan eerst op de rtc, liefhebbers zat denk ik zo![]()
![]()
![]()

Had ook wel gebeurd, maar er was enige haast bij ivm het aflopen van de APK (morgen)
Vandaar dat het nu even buiten het forum om gegaan is

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok 

Goed ik heb de koppeling van mijn 19 eruit liggen en we gaan em vervangen.
Nu heb ik al ff zitten kijken bij mijn 19-16v subframe waar nog een motor + bak opstond (zelfde layout als mijn 1.8-8v) en zomaar de bak opzijschuiven gaat gewoon niet met die achterste motorsteun en stuurbekrachtiging. (jah ik heb het na veel gepruts voor elkaar gekregen).
Ik denk dus, motor maar in geheel eruit takelen... Of weet iemand toch een simpele manier met de motor er nog wel in?
Nu heb ik al ff zitten kijken bij mijn 19-16v subframe waar nog een motor + bak opstond (zelfde layout als mijn 1.8-8v) en zomaar de bak opzijschuiven gaat gewoon niet met die achterste motorsteun en stuurbekrachtiging. (jah ik heb het na veel gepruts voor elkaar gekregen).
Ik denk dus, motor maar in geheel eruit takelen... Of weet iemand toch een simpele manier met de motor er nog wel in?
Subframe los en auto n stuk omhoog?
Mijn koelvloeistof is ipv het doorgaanse groen nogal roestbruin. Anderhalve maand geleden is mijn waterpomp vervangen, is het mogelijk dat er door de kapotte waterpomp nog troep in het systeem zat waardoor de koelvloeistof nu zo'n bruine kleur heeft? De auto rookt niet uit de uitlaat, ze koelt ook gewoon nog goed, loopt mooi en het blok ziet er op het oog nog droog uit...
Wat ik eigenlijk wil horen is dat het niet me koppakking is...
Wat ik eigenlijk wil horen is dat het niet me koppakking is...

Ok, ik heb ondertussen een afspraak gemaakt voor aanstaande donderdag bij een lokale Renault dealer hier in Montpellier.Madmaus schreef:volgens mij niet.
Zal eerder gewoon roest zijn dat in het koelvloeistof komt.
Ik zal het in elk geval eventjes helemaal verversen.
Is je koppakking niet hoor.
Maar alle renaults hebben bruine koelvloeistof
Afspraak bij de dealer is om dit grapje misschien wel zonde geld als ze van plan zijn veel eraan te doen. Beste kun je een tuinslang nemen, die in elke slang stoppen die je maar kan vinden
en zo je hele systeem lekker overdreven doorspoelen. Je staat te kijken hoeveel bruin je ziet stromen 
Dan vullen met nieuwe koelvloeistof, en over een maandje misschien nog es
en na n paar keer is t wel weer schoon
Nee, maar het kan zijn dat t de eerste keer niet goed los komt.

Afspraak bij de dealer is om dit grapje misschien wel zonde geld als ze van plan zijn veel eraan te doen. Beste kun je een tuinslang nemen, die in elke slang stoppen die je maar kan vinden

Dan vullen met nieuwe koelvloeistof, en over een maandje misschien nog es

Hmmm, dit is wel enige troost om dit zo te horen. Ik moet er namelijk nog minimaal 1300 km mee rijden terug naar Nederland en ik heb op het moment geen geld om de koppakking te laten vervangen.Riël schreef:Is je koppakking niet hoor.
Afspraak bij de dealer is om dit grapje misschien wel zonde geld als ze van plan zijn veel eraan te doen. Beste kun je een tuinslang nemen, die in elke slang stoppen die je maar kan vindenen zo je hele systeem lekker overdreven doorspoelen. Je staat te kijken hoeveel bruin je ziet stromen
Dan vullen met nieuwe koelvloeistof, en over een maandje misschien nog esen na n paar keer is t wel weer schoon
Nee, maar het kan zijn dat t de eerste keer niet goed los komt.
Mooi dat het dit dus niet zal zijn.
Nu we het toch over koeling hebben,
Heb ook al even door de search heen gezocht en ben wel wat wijzer geworden.
mijn 19 (16v) temperatuur meter springt soms van het midden naar helemaal boven en blijft dan mooi daar hangen en tussentijds springt ie weer naar het midden, denk dat het koelsysteem ontlucht moet worden.
Ben er nu ook achter gekomen dat mijn koelfan niet meer aanspringt
temperatuur sensor stuk???
graag jullie reacties
gr.
mijn 19 (16v) temperatuur meter springt soms van het midden naar helemaal boven en blijft dan mooi daar hangen en tussentijds springt ie weer naar het midden, denk dat het koelsysteem ontlucht moet worden.
graag jullie reacties
gr.
-
doordat je koelfan niet aanslaat schiet je temperatuur omhoog, die koelfan zit er niet voor neits, als mijn 16v stationair loopt slaat hij altijd aan. zelfs zodra ik in het dorp rijdt(dus niet al te hard) doet hij dat bij mooi weer. dus ik denk dat hij bij jou behoorlijk stijgt en zodra je weer vaart maakt koelt hij weer af, niet te lang mee wachten dus om dat te fixen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Holtrop en v/d Tol al geprobeerd? 
Of passen de stoelen uit een Megane ook?
(Als dat is wat je zoekt natuurlijk 

Of passen de stoelen uit een Megane ook?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Check dan sowieso op lekkages, en meet even je compressie, lucht komt er niet vanzelf in. Het zou kunnen dat de koppakking rot is namelijk, soms merk je dat niet eens zo 1,2,3. Voordat het van kwaad naar erger gaat.tweakp schreef:Nu we het toch over koeling hebben,
graag jullie reacties
gr.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb nog een zwarte carrosserie staan...
Het gaat om een zwarte 1916v zonder motorblok en bak, maar WEL met abs, stuurbekrachtiging, CV, radio-renault, electrische ramen en schuifkanteldak+ het hele interieur.
De auto is in nette staat ( met uitzondering van de achterbumper , gescheurd)
De auto heeft enkel roest op de instap 3 bij 3 cm en is makkelijk te herstellen en is dus ideaal om de wat roestigere 19 16v opteknapppen
- Contacteer:
Weet ik, maar daar kan niemand reageren en nu leest iedereen het ff .....Xabre schreef:hey spammer, RTC markt is daarvoor
PS staat ie hier te koop dan

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
van de voute 19 valt elke keer het tankmetertje weg zodra de tank halvol of daaronder is?
is dit een bekend probleem? en waar kan dat aan liggen?
is dit een bekend probleem? en waar kan dat aan liggen?
Vlotter zal wel kaduuk zijn, of de stekker ervan?
Die heb je er toch zo uit, trek m es open (achterklep, onder de vloerbedekking). Dan beweeg je de vlotter es met je hand, kijk je wat t wijzertje doet.
Die heb je er toch zo uit, trek m es open (achterklep, onder de vloerbedekking). Dan beweeg je de vlotter es met je hand, kijk je wat t wijzertje doet.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok thanks
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
levert haas er dan trapschoenen bij

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat zeg jij ......ben jij het subsidiefondsIvo8hoven schreef:Wie haalt die 19 16v nou eens een keer op bij Haasie...., echt een net ding, kan voor weiniagh weg....

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee joh weet ik ook wel .....ga