Hé, relaxed!! ThanxDaniël W. schreef:Hier die hitteschild+bestelnummer mocht je daar interesse in hebben...was idd rond de 35 euro
Matthijs's R5GTT Bleu Sport project: Hij doet 't (filmpje)
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Tadaaa, de motor zit erin!!!
Het heeft nog vier dagen en een nachtje zonder slaap gekost, maar het resultaat was beter dan ik had verwacht.
Het blok ging er zonder problemen in, de rest afmonteren kostte nog de meeste tijde en moeite(vooral die oliekoeler goed op zijn plek krijgen...), maar maandagmiddag was het zover, ik kon gaan starten.
Eerst laten draaien zonder ontsteking, klonk allemaal prima, so far so good...
Ok, ontsteking aansluiten en met het zweet op mijn voorhoofd plaats genomen achter het stuur en de sleutel omgedraaid...
En ja hoor, zoals het een prof beaamt, starten en draaien!!!!
Mijzelf maar even een schouderklopje gegeven (dit soort momenten is goed voor je zelf vertouwen, even belonen is dan zoooo belangrijk he
)
Maargoed, hij rijd nog steeds en hoe
. Blok loopt als een zonnetje en glimt als een eeeh.. aal/mo'fucka
? Voorlopig rij ik nog wel rustig in, maar zo nu en dan even vol intrappen maakt 4 maanden autoloos rondfietsen weer helemaal goed.
DAMN WAT HEB IK DAT GEMIST!!!
Oftewel, ik ben weer blij en ga nu de laatste details afmaken(vooral interieur, middenconsole, meters, tapijt enz..).
Een mooie fotosessie komt dit weekend als het een beetje weer wordt. Hier wat foto's van het inbouwen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2639.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2653.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2656.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2657.JPG[/img]
Hier zitten de 285 mm remmen er ook al op
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2658.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2662.JPG[/img]
gr. Matthijs



Het heeft nog vier dagen en een nachtje zonder slaap gekost, maar het resultaat was beter dan ik had verwacht.
Het blok ging er zonder problemen in, de rest afmonteren kostte nog de meeste tijde en moeite(vooral die oliekoeler goed op zijn plek krijgen...), maar maandagmiddag was het zover, ik kon gaan starten.
Eerst laten draaien zonder ontsteking, klonk allemaal prima, so far so good...
Ok, ontsteking aansluiten en met het zweet op mijn voorhoofd plaats genomen achter het stuur en de sleutel omgedraaid...
En ja hoor, zoals het een prof beaamt, starten en draaien!!!!





Maargoed, hij rijd nog steeds en hoe


DAMN WAT HEB IK DAT GEMIST!!!


Oftewel, ik ben weer blij en ga nu de laatste details afmaken(vooral interieur, middenconsole, meters, tapijt enz..).
Een mooie fotosessie komt dit weekend als het een beetje weer wordt. Hier wat foto's van het inbouwen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2639.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2653.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2656.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2657.JPG[/img]
Hier zitten de 285 mm remmen er ook al op
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2658.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT2662.JPG[/img]
gr. Matthijs
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
hijs mooi geworden
kom je hem de 7e showen in roosendaal?



kom je hem de 7e showen in roosendaal?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Thanx! 7 april kan ik heeeel misschien, hoe laat en waar?
gr. Matthijs
gr. Matthijs
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
netjes hoor ..
binnen kort gaat ik ook maar eens tunen
binnen kort gaat ik ook maar eens tunen
Ziet er goed uit!! 

-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Dusss, na er 4 dagen mee gereden te hebben, heeft het blok het begeven...
Aangezien ik het helemaal beu was, heb ik maar besloten om het blok naar Maurice van MB Car Performance te brengen. Het is zeer waarschijnlijk dat de oliepomp naar zijn grootje is door gebrek aan smering(ik heb hem droog gemonteerd..
).
Het klinkt iig alsof er een lager kapot is(als gevolg van de kapotte oliepomp), maar dat moet één dezer dagen nog blijken als Maurice het blok uit elkaar heeft.
Het blok gaat nu in ieder geval zo opgebouwt worden dat de basis perfect is en klaar voor 200pk+. In ieder geval komt de 270 gr. nokkenas erin, wordt de cilinderkop hierop aangepast en mogelijk knife-edge krukaswangen.
Eerst maar afwachten wat er precies allemaal naar zijn grootje is. Hopelijk kan ik deze zomer nog rijden
Matthijs

Aangezien ik het helemaal beu was, heb ik maar besloten om het blok naar Maurice van MB Car Performance te brengen. Het is zeer waarschijnlijk dat de oliepomp naar zijn grootje is door gebrek aan smering(ik heb hem droog gemonteerd..

Het klinkt iig alsof er een lager kapot is(als gevolg van de kapotte oliepomp), maar dat moet één dezer dagen nog blijken als Maurice het blok uit elkaar heeft.
Het blok gaat nu in ieder geval zo opgebouwt worden dat de basis perfect is en klaar voor 200pk+. In ieder geval komt de 270 gr. nokkenas erin, wordt de cilinderkop hierop aangepast en mogelijk knife-edge krukaswangen.
Eerst maar afwachten wat er precies allemaal naar zijn grootje is. Hopelijk kan ik deze zomer nog rijden

Matthijs
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Echt balen! Was er dan een nieuwe oliepomp in gegaan? Maar kun je die dingen niet droog monteren dan? Ik neem aan dat je het hele motorblok eerst goed gevuld hebt met olie. Heb je geen olielekkage waardoor ie droog is komen te staan?Matthijs Bleu Sport schreef: ...zeer waarschijnlijk dat de oliepomp naar zijn grootje is door gebrek aan smering(ik heb hem droog gemonteerd.. ).
Het klinkt iig alsof er een lager kapot is(als gevolg van de kapotte oliepomp).....
Sterkte ermee!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Helaas, geen nieuwe oliepomp gemonteerd.. Natuurlijk wel gewoon het blok met olie gevuld, maar de oliepomp niet gesmeerd, die heeft zeer waarschijnlijk even drooggedraaid of is gewoon lurp gegaan. Ik weet het nog niet precies, we zullen zien.
En de kosten..tja, het zal weer behoorlijk wat gaan kosten, maar het is het me waard zolang ik er hierna maar lang mee kan blijven rijden.
En de kosten..tja, het zal weer behoorlijk wat gaan kosten, maar het is het me waard zolang ik er hierna maar lang mee kan blijven rijden.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
ff een vraagje als ik zo vrij mag zijn.
Hoe monteer je je oliepomp nat???
Heb die van mij gewoon in de oliegedompeld en er in gehangen.
Heeft alleen wel een tijd tussen gezeten tot aan het daadwerkelijke starten.
Hoe monteer je je oliepomp nat???
Heb die van mij gewoon in de oliegedompeld en er in gehangen.
Heeft alleen wel een tijd tussen gezeten tot aan het daadwerkelijke starten.
die montagemethode is goed, maar wat er aangeraden wordt als er ff tussen zit, is om je motor een tijdje te starten (startmotor) terwijl je ontsteking er af ligt, zodat er even wat olie door het blok gepompt wordt zonder dat er echt belasting bij komt kijken.
there is no spoon.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Die methode is op zich gewoon goed, het beste is om de oliepomp(beste een nieuwe dus) flink te smeren(met speciaal vet om de kans op drooglopen zo klein mogelijk te maken, zo kon Maurice mij vertellen) voordat je hem monteerd. Ik heb hem droog gemonteerd, blok gevuld met olie, eerst zonder ontsteking laten draaien en toen starten en rijden. Kans is groot dat 'ie droog heeft gedraaid, maargoed, speculeren is op dit moment voor wat betreft mijn blok overbodig, we zullen het snel genoeg weten
.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Please explain..Abel schreef:die "knive edge" krukas is een blok sloper hoor.. Je zuigers krijgen te weinig spatsmering. Of maurice moet gelijk ff zuigerspray monteren

Project: GTT Blue Sport
Ik denk dat wat abel bedoelt is dat de krukas normaal gesproken wat olie door het onderblok slingert en dat , als hij knife-edged is, dat veel minder doet waardoor de zuigerbodem en de belendende percelen niet meer van voldoende olie wordt voorzien. Het deel waar hij normaal olie mee oppakt en wat ook voor de weerstand in het carter zorgt, wordt veel kleiner natuurlijk.
Geen idee of het zo is, maar ik denk dat hij dat bedoelt.
Geen idee of het zo is, maar ik denk dat hij dat bedoelt.
there is no spoon.
klopt.. de krukas slaat minder door de olie.. op die engelse forums worden ze ook echt afgeraden
Die Knife edge krukas is een die maximaal lichter is gemaakt. De grote gewicht delen zijn helestukken kleiner en hebben geen stomperand meer zo als het orgineel. Door dat de krukas draait en gedeeltelijk in de olie hangt sligert hij veel olie door het hele blok heen. Maar omdat er minder in de olie hangt als voorheen word er ook minder opgeworpen. Je zult er 10K niets van merken, maar als je je blok open trekt zien je zuigers en bussen er uit als of ze al 2ton hebben gelopen. (van horen zeggen)
Die Knife edge krukas is een die maximaal lichter is gemaakt. De grote gewicht delen zijn helestukken kleiner en hebben geen stomperand meer zo als het orgineel. Door dat de krukas draait en gedeeltelijk in de olie hangt sligert hij veel olie door het hele blok heen. Maar omdat er minder in de olie hangt als voorheen word er ook minder opgeworpen. Je zult er 10K niets van merken, maar als je je blok open trekt zien je zuigers en bussen er uit als of ze al 2ton hebben gelopen. (van horen zeggen)
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Dus.. het blok is uit elkaar geweest en het is één grote ravage
. Wat nu precies de oorzaak is geweest is nog onduidelijk, maar we verdenken het stralen en poedercoaten er toch wel heel sterk van een groot aandeel te hebben gehad in deze chaos.
Het beste(en goedkoopste) is nu om een goed blok als basis te nemen en deze vervolgens compleet te reviseren + verbeteren om meer vermogen aan te kunnen.
Zuigers, cilinderbussen, nokkenas, spruitstukken, carb. en turbo zijn niet nodig, dit wordt toch allemaal vervangen, belangrijk is wel dat het onderblok nog goed is, en dan vooral de krukas en oliepomp. Cilinderkop is geen must, maar voor een leuke prijs wel handig mocht mijn cilinderkop toch niet best blijken.
Ik zoek dus een ander GTT motorblok als basis voor een complete revisie.
Wat zoek ik:
een blok wat goed gelopen heeft, inclusief krukas, oliepomp en evt. cilinderkop.
Belangrijk is dat deze onderdelen in goede staat zijn.
Heb je nog zo'n blok liggen voor een redelijke prijs, laat het me(als het kan zo snel mogelijk) weten, ik zou er zeker mee geholpen zijn!
gr. Matthijs

Het beste(en goedkoopste) is nu om een goed blok als basis te nemen en deze vervolgens compleet te reviseren + verbeteren om meer vermogen aan te kunnen.
Zuigers, cilinderbussen, nokkenas, spruitstukken, carb. en turbo zijn niet nodig, dit wordt toch allemaal vervangen, belangrijk is wel dat het onderblok nog goed is, en dan vooral de krukas en oliepomp. Cilinderkop is geen must, maar voor een leuke prijs wel handig mocht mijn cilinderkop toch niet best blijken.
Ik zoek dus een ander GTT motorblok als basis voor een complete revisie.
Wat zoek ik:
een blok wat goed gelopen heeft, inclusief krukas, oliepomp en evt. cilinderkop.
Belangrijk is dat deze onderdelen in goede staat zijn.
Heb je nog zo'n blok liggen voor een redelijke prijs, laat het me(als het kan zo snel mogelijk) weten, ik zou er zeker mee geholpen zijn!
gr. Matthijs
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
We zijn weer even verder en ik heb inmiddels een blok gevonden, met dank aan Gerry
. Ik heb nu vakantie en aan het einde van mijn vakantie(4sept.) moet hij klaar zijn.
Het blok wordt in ieder geval opgebouwd door MB Carperformances(lage compressie zuigers, 270 gr. nokkenas, afgedraaid vliegwiel, andere klepveren, zelf bewerkte kop etc.). Hoe en wat verder weet ik nog niet precies, er moet nog een andere turbo op en als het even kan injectie(komt sowieso, alleen de financien moeten nog gecheckt
) Gaat goed komen iig, zodra er weer schot in de zaak zit volgens foto's vanzelf.
gr. Matthijs

Het blok wordt in ieder geval opgebouwd door MB Carperformances(lage compressie zuigers, 270 gr. nokkenas, afgedraaid vliegwiel, andere klepveren, zelf bewerkte kop etc.). Hoe en wat verder weet ik nog niet precies, er moet nog een andere turbo op en als het even kan injectie(komt sowieso, alleen de financien moeten nog gecheckt

gr. Matthijs
Succes met m'n oude blokkie.
Ben vorige week nog bij Maurice geweest maar vergeten te vragen hoe het blok er uitzag van binnen.
Ikzelf zit nog steeds(3mnd
) op mijn SFS slangen te wachten maarja, op het moment toch geen tijd om ze erop te zetten.
Ben vorige week nog bij Maurice geweest maar vergeten te vragen hoe het blok er uitzag van binnen.
Ikzelf zit nog steeds(3mnd

-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Een kleine update na véééél werk. Aangezien er nu een blok in komt wat er mag zijn en het front van de carosserie nogal aan het roesten was, de hele handel maar kaal geschuurd om te spuiten. Ook de achterremmen gereviseerd aangezien deze niet meer naar behoren werkten.
De motorruimte moet morgen of overmorgen nog in de lak, het blok is één dezer dagen ook klaar en dan kan de boel weer in elkaar. 'T ziet er rooskleurig
uit in ieder geval, ik verwacht binnenkort weer te kunnen rijden.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3408.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3418.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3422.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3430.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3427.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3428.JPG[/img]
De motorruimte moet morgen of overmorgen nog in de lak, het blok is één dezer dagen ook klaar en dan kan de boel weer in elkaar. 'T ziet er rooskleurig

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3408.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3418.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3422.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3430.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3427.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT3428.JPG[/img]
Zou jij deze post even willen lezen ?Matthijs Bleu Sport schreef: ---KNIP--- Een heleboel foto's
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 74#1812274
Dankje.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Sorry..Priyantha schreef:Zou jij deze post even willen lezen ?Matthijs Bleu Sport schreef: ---KNIP--- Een heleboel foto's
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 74#1812274
Dankje.

Geeft niks 
Voor de volgende keer
Mooi project btw

Voor de volgende keer

Mooi project btw

-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Jawel, het blok zit er weer in!
Blok is dus opgebouwd door MB Car Performances. Het heeft lage compressie zuigers, Pipercam 270 gr. nokkenas, andere klepveren, ingekorte klepgeleiders, afgedraaid vliegwiel, nieuwe oliepomp, alle lagers nieuw, hele handel gebalanceerd en last but not least:
Injectie.
Motorruimte is opnieuw in kleur gespoten en toen kon het blok erin. De foto's spreken voor zich.
Het is nu alleen nog wachten op de turbo (big mo'fucka
), downpipe(RVS) en middenstuk uitlaatpijp (RVS) en dan gaan we voor poging 2...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1481.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1491.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3455.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3457.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3466.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3480.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3486.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3487.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3490.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3491.JPG[/img]
Blok is dus opgebouwd door MB Car Performances. Het heeft lage compressie zuigers, Pipercam 270 gr. nokkenas, andere klepveren, ingekorte klepgeleiders, afgedraaid vliegwiel, nieuwe oliepomp, alle lagers nieuw, hele handel gebalanceerd en last but not least:
Injectie.

Motorruimte is opnieuw in kleur gespoten en toen kon het blok erin. De foto's spreken voor zich.
Het is nu alleen nog wachten op de turbo (big mo'fucka

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1481.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG1491.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3455.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3457.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3466.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3480.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3486.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3487.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3490.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3491.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
erg mooi
zal wel wat kosten ook door mb laten opbouwen




zal wel wat kosten ook door mb laten opbouwen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Injectie olé olé olé!
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Valt erg mee, gewoon een mooie, redelijke prijs.Luco/Alpine-racer schreef:erg mooi![]()
![]()
![]()
![]()
zal wel wat kosten ook door mb laten opbouwen

En altijd nog minder dan dat ik het zelf doe, er 5 maanden van mijn vrije tijd in stop, nog meer aan inkomen om vervolgens de hele handel in puin te draaien en dus alles weg te kunnen gooien...!!


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:



Hoeveel PK's en Nm's gaat ie doen dalijk?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik durf zon blok ook niet zelf te doen hoor 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Thanx y'all
@ Paul1916V: Ik hoop rond de 200PK en 300Nm uit te komen, ligt nog even aan de intercooler ook denkk.
@ Luco: Op zich valt zo'n blok opbouwen wel mee alleen ik heb het destijds laten stralen, samen met losse onderdelen (waaronder de oliepijp van turbo naar blok), waardoor er straalgrid in het blok is gekomen met desastreuze gevolgen dus..
De volgende doe ik weer zelf

@ Paul1916V: Ik hoop rond de 200PK en 300Nm uit te komen, ligt nog even aan de intercooler ook denkk.
@ Luco: Op zich valt zo'n blok opbouwen wel mee alleen ik heb het destijds laten stralen, samen met losse onderdelen (waaronder de oliepijp van turbo naar blok), waardoor er straalgrid in het blok is gekomen met desastreuze gevolgen dus..

De volgende doe ik weer zelf