Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

speedline schreef:Waarom is de afstelling nog niet voor elkaar? Weet je zeker dat de mengselverhouding rijk genoeg staat tot die 5000min-1 ?
Dat zit heus wel goed, je weet toch dat FCG Engineering achter het afstellen zit? :(
Laatst gewijzigd door Xedrah op do 27 mei 2004 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Roy schreef:Tja als je zo'n oude kadett gewend bent vind je al gauw iets "snel" :wink:
Nee hoor, in een Renault voelt het allemaal wat sneller. :lol: :wink: Uiteraard is de Kadett sneller. :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

speedline schreef:Waarom is de afstelling nog niet voor elkaar? Weet je zeker dat de mengselverhouding rijk genoeg staat tot die 5000min-1 ?

Ding wordt in een paar seconden te arm lopen zo heet dat ie kan ploffen... Zeker met een semi standaard onderblok... Zou toch erg zonde zijn.

Daar hoef JIJ je in iedergeval geen zorgen over te maken ;)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Xedrah schreef:
Roy schreef:Tja als je zo'n oude kadett gewend bent vind je al gauw iets "snel" :wink:
Nee hoor, in een Renault voelt het allemaal wat sneller. :lol: :wink: Uiteraard is de Kadett sneller. :p
Is dat zo? Ik denk dat je een aardige tegenstander krijgt 8)
5 GT Turbo '88 GT5
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ja nu is hij nog sneller :p maar straks...... :lol: ;)

Maar Xedrah zit ook niet stil.... :p
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Roy schreef:
Xedrah schreef:
Roy schreef:Tja als je zo'n oude kadett gewend bent vind je al gauw iets "snel" :wink:
Nee hoor, in een Renault voelt het allemaal wat sneller. :lol: :wink: Uiteraard is de Kadett sneller. :p
Is dat zo? Ik denk dat je een aardige tegenstander krijgt 8)
Na het afstellen op vol vermogen zal de Renault sneller gaan verwacht ik. Daarom ben ik alweer bezig met een getuned onderblok. Nooit stilzitten he :beer: :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Over stilzitten gesproken.... Die van mij staat weer stil :(

Boutje van de fan is losgetrild en tussen de fan en de radiateur gekomen. Die is nu dus lek...:s het kan ook nooit es meezitten... :@
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Echt kloten,

maar morgenvroeg heb ik wel een prijs voor een nieuwe! staat niet in de databse
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeg meneer ik-zoek-alles-op-in-mijn-stoere-dialogycs

Je kunt radiateuren beter bij een radiateurspecialsit halen:
A: Zelfde radiateur en vaak goedkoper
B: vaak kans dat ze direct op voorraad zijn
C: Zijn soms na wat babbelen ook upgrades verkrijgbaar
D: Werken vaak met ruilsysteem waarbij je ouwe rad ook iets oplevert.

Ik ga trouwens altijd eerst via andere onderdelenshops kijken dan bij de dealer.
Ik heb echt een schurfthekel aan Renault hiero en meestal is imitatie nog beter (of hetzelfde en goedkoper) dan dealerwerk.
En das bij 90% van de onderdelen die ik nu al bij elkaar gesprokkeld heb in die 2 jaar dat ik met die ellende auto's rijd :p
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

gelijk een met een kopere binnenwerk en lamellen erop.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Kinderziektes, gaat wel weer over. Als dat alles is dat stuk gaat zit je goed :wink: (Y)
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Steven schreef:Zeg meneer ik-zoek-alles-op-in-mijn-stoere-dialogycs

Je kunt radiateuren beter bij een radiateurspecialsit halen:
A: Zelfde radiateur en vaak goedkoper
B: vaak kans dat ze direct op voorraad zijn
C: Zijn soms na wat babbelen ook upgrades verkrijgbaar
D: Werken vaak met ruilsysteem waarbij je ouwe rad ook iets oplevert.

Ik ga trouwens altijd eerst via andere onderdelenshops kijken dan bij de dealer.
Ik heb echt een schurfthekel aan Renault hiero en meestal is imitatie nog beter (of hetzelfde en goedkoper) dan dealerwerk.
En das bij 90% van de onderdelen die ik nu al bij elkaar gesprokkeld heb in die 2 jaar dat ik met die ellende auto's rijd :p
Precies, dinsdagmiddag om 17.00u was de radiateur van mijn 19 lek, woensdag had ik er een nieuwe opzitten. 79 euro bij de radiateurenboer uit breda, niet duur dacht ik zo
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Johan schreef:gelijk een met een kopere binnenwerk en lamellen erop.
Dat koper help maar weinig hoor en lamellen hebben ze standaard al :p
Beter neem je er 1 met een dikker binnenwerk.
Of een iets bredere gezien de FMIC
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Wilde bijna jippieeeeeee zeggen, totdat ik las dat er wat mis ging.

Maar komop fixen die radiateur en gaan met die banaan (euh renault).. :D (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Zeg meneer ik-zoek-alles-op-in-mijn-stoere-dialogycs

Je kunt radiateuren beter bij een radiateurspecialsit halen:
A: Zelfde radiateur en vaak goedkoper
B: vaak kans dat ze direct op voorraad zijn
C: Zijn soms na wat babbelen ook upgrades verkrijgbaar
D: Werken vaak met ruilsysteem waarbij je ouwe rad ook iets oplevert.

Ik ga trouwens altijd eerst via andere onderdelenshops kijken dan bij de dealer.
Ik heb echt een schurfthekel aan Renault hiero en meestal is imitatie nog beter (of hetzelfde en goedkoper) dan dealerwerk.
En das bij 90% van de onderdelen die ik nu al bij elkaar gesprokkeld heb in die 2 jaar dat ik met die ellende auto's rijd :p
Niemand heeft het hier over diago. of over de dealer!

Ik zei alleen maar dat ik het morgen uit moet zoeken, omdat in mijn leveranciers bestanden deze radiateur niet is aangemerkt met een prijs, staat bij OA.

Dus morgen even met de radiateur boer vragen wat zo'n ding kost.


Dus ff rustig met uitspraken! help je niemand mee
Laatst gewijzigd door Erik Olijnsma op do 27 mei 2004 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Radiateur heb ik nu even gesoldeerd en het houdt, maar het is een tijdelijke oplossing.
Er zat al een koperen radiateur in :(
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ben vandaag met de auto naar mijn werk en geen problemen :D Had verwacht dat de radiateur weer open zou barsten maar de plek waar ik gesoldeerd heb houd goed... Denk dat ik het eerst even zo laat.....
Anonymous

Job-turbo schreef:Ben vandaag met de auto naar mijn werk en geen problemen :D Had verwacht dat de radiateur weer open zou barsten maar de plek waar ik gesoldeerd heb houd goed... Denk dat ik het eerst even zo laat.....
Wat denk je dat een raditeurenboer er mee gedaan had dan ?
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Waarschijnlijk hetzelfde... :p
Anonymous

Job-turbo schreef:Waarschijnlijk hetzelfde... :p
:) niet druk maken dus :)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ff een paar vraagjes?
  • Wat voor boost kun je draaien (gemeten in het spruitstuk)?
    Wat voor compressieverhouding heeft jouw motor?
    Stel je hem optimaal af op voorontsteking of draai je zoveel mogelijk boost?
    Nog andere nokkenas?
    Op hoeveel koppel heb je de koppeling gespecificeerd?
    Meten jullie nog uitlaatgastemperatuur bij het afstellen?
    Hoe loopt ie stationair?
    Hoe is het brandstofverbruik?
    Hoe is het motorgedrag bij (deel)lastverandering?
Ben namelijk erg benieuwd!
cees r4gtl
Berichten: 3
Lid geworden op: di 9 mar 2004 9:31

heeft iemand deze wel eens gezien, is een peugeot maar toch zijn ze erg goed bezig.
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html

grtn
cees
Anonymous

speedline schreef:Ff een paar vraagjes?
  • Wat voor boost kun je draaien (gemeten in het spruitstuk)?
    Wat voor compressieverhouding heeft jouw motor?
    Stel je hem optimaal af op voorontsteking of draai je zoveel mogelijk boost?
    Nog andere nokkenas?
    Op hoeveel koppel heb je de koppeling gespecificeerd?
    Meten jullie nog uitlaatgastemperatuur bij het afstellen?
    Hoe loopt ie stationair?
    Hoe is het brandstofverbruik?
    Hoe is het motorgedrag bij (deel)lastverandering?


Ben namelijk erg benieuwd!

Niet in trappen hoor, dat is veredeld jatwerk :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

cees r4gtl schreef:heeft iemand deze wel eens gezien, is een peugeot maar toch zijn ze erg goed bezig.
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html

grtn
cees
Leuk en aardig, maar wat ik van peugeot weet is dat een T16, het broertje van een MI16. niet te vinden is. en standaard al een trubo heeft. en daarbij ook nog eens compleet onvindbaar blijkt te zijn.

Verder ziet het er goed uit.

GR.Frits
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

je ,bedoelt een 205 t16??
Ga eens naar het peugeot museum in frankrijk,daar staan er nog wel een paar.Met 0 km op de teller.
Ze zijn wel onbetaalbaar.
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

de s16 is een blok dat standaard in de 306 is geleverd een heeft naar mijn weten geen turbo. de t16 daarin tegen is inderdaad de rally versie, jean toth heeft er nog een gehad. deze zijn erg breed en heel erg snel!en erg duur.
http://www.carclassic.com/html/DD63.htm
cees.
ps ging trouwens over het laten zien van hun spruitstuk
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Om even heel erg off topic te gaan; de T16 motoren die voor dit soort doelienden gebruikt worden zijn afkomstig uit een 405 T16 4x4.


Maar ik ben benieuwd wat de tijd zal zijn op de strip in Drachten.
Anonymous

marcel16v schreef:Om even heel erg off topic te gaan; de T16 motoren die voor dit soort doelienden gebruikt worden zijn afkomstig uit een 405 T16 4x4.


Maar ik ben benieuwd wat de tijd zal zijn op de strip in Drachten.
er rijdt een CTI rond met 200+ :D hier wel bekend denk ik ;)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Matthijs schreef:
speedline schreef:Ff een paar vraagjes?
  • Wat voor boost kun je draaien (gemeten in het spruitstuk)?
    Wat voor compressieverhouding heeft jouw motor?
    Stel je hem optimaal af op voorontsteking of draai je zoveel mogelijk boost?
    Nog andere nokkenas?
    Op hoeveel koppel heb je de koppeling gespecificeerd?
    Meten jullie nog uitlaatgastemperatuur bij het afstellen?
    Hoe loopt ie stationair?
    Hoe is het brandstofverbruik?
    Hoe is het motorgedrag bij (deel)lastverandering?


Ben namelijk erg benieuwd!

Niet in trappen hoor, dat is veredeld jatwerk :lol:
Nee hoor. Technische nieuwsgierigheid. Want ik hoef van niemand iets te "stelen". Dat doen ze bij ons wel... :wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

cees r4gtl schreef:heeft iemand deze wel eens gezien, is een peugeot maar toch zijn ze erg goed bezig.
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html

grtn
cees
Vette shit weer. Het Peugeot 205 1.4 GTT project was al leuk, maar dit is echt heftig werk :worship:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Pieter Oonincx schreef:Om de hoeveelheid brandstof bij te kunen regelen heb ik een Apexi SAFC II aangeschaft, deze liet echter nogal op zich wachten zodat ik maar even het Haltech systeem van de S16 erop heb gezet.

Het resultaat is geweldig; met dezefde instellingen van de wastegate 0.2 bar meer boost :)). (Op zijn 205 XS 1.4 Turbo. Eerst met gtt solex carb. Nu met home made injectie.)

Mijn advies aan alle Renault 5 gt turbo mannen; ditch the bitch. (carburateur}
Iemand met verstand van zaken. Dat zie je maar weer... :D
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

De auto is inmiddels ingereden en staat inmiddels al weer bij Freddy in Gorredijk. Hij wordt nog niet maximaal afgesteld omdat Freddy de detonatieteller nog niet klaar heeft. :( Maar ik kan vrijdag wel lekker sprinten op de airstrip in Drachten. :p Ben benieuwd hoe hij presteerd :s Jullie zijn a.s. vrijdag allemaal uitgenodigd in Drachten om te komen kijken :lol: :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naar hoeveel bar gaat ie? Of wat voor vermogen?

Zeker weer geheim he ;)
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Job-turbo schreef:Jullie zijn a.s. vrijdag allemaal uitgenodigd in Drachten om te komen kijken :lol: :wink:
Ik ben er zeker (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Het is geen geheim :p. Maar ik weet het niet :s en Freddy weet het ook niet. :lol: We gaan gewoon kijken hoeveel bar hij lekker vindt. Eigenlijk vind ik het niet zo interessant met hoeveel bar ik ga rijden. PK en voor NM vind ik belangrijk :worship:
Plaats reactie