Dat zit heus wel goed, je weet toch dat FCG Engineering achter het afstellen zit?speedline schreef:Waarom is de afstelling nog niet voor elkaar? Weet je zeker dat de mengselverhouding rijk genoeg staat tot die 5000min-1 ?

Dat zit heus wel goed, je weet toch dat FCG Engineering achter het afstellen zit?speedline schreef:Waarom is de afstelling nog niet voor elkaar? Weet je zeker dat de mengselverhouding rijk genoeg staat tot die 5000min-1 ?
speedline schreef:Waarom is de afstelling nog niet voor elkaar? Weet je zeker dat de mengselverhouding rijk genoeg staat tot die 5000min-1 ?
Ding wordt in een paar seconden te arm lopen zo heet dat ie kan ploffen... Zeker met een semi standaard onderblok... Zou toch erg zonde zijn.
Is dat zo? Ik denk dat je een aardige tegenstander krijgtXedrah schreef:Nee hoor, in een Renault voelt het allemaal wat sneller.Roy schreef:Tja als je zo'n oude kadett gewend bent vind je al gauw iets "snel"![]()
Uiteraard is de Kadett sneller.
Na het afstellen op vol vermogen zal de Renault sneller gaan verwacht ik. Daarom ben ik alweer bezig met een getuned onderblok. Nooit stilzitten heRoy schreef:Is dat zo? Ik denk dat je een aardige tegenstander krijgtXedrah schreef:Nee hoor, in een Renault voelt het allemaal wat sneller.Roy schreef:Tja als je zo'n oude kadett gewend bent vind je al gauw iets "snel"![]()
Uiteraard is de Kadett sneller.
Precies, dinsdagmiddag om 17.00u was de radiateur van mijn 19 lek, woensdag had ik er een nieuwe opzitten. 79 euro bij de radiateurenboer uit breda, niet duur dacht ik zoSteven schreef:Zeg meneer ik-zoek-alles-op-in-mijn-stoere-dialogycs
Je kunt radiateuren beter bij een radiateurspecialsit halen:
A: Zelfde radiateur en vaak goedkoper
B: vaak kans dat ze direct op voorraad zijn
C: Zijn soms na wat babbelen ook upgrades verkrijgbaar
D: Werken vaak met ruilsysteem waarbij je ouwe rad ook iets oplevert.
Ik ga trouwens altijd eerst via andere onderdelenshops kijken dan bij de dealer.
Ik heb echt een schurfthekel aan Renault hiero en meestal is imitatie nog beter (of hetzelfde en goedkoper) dan dealerwerk.
En das bij 90% van de onderdelen die ik nu al bij elkaar gesprokkeld heb in die 2 jaar dat ik met die ellende auto's rijd
Dat koper help maar weinig hoor en lamellen hebben ze standaard alJohan schreef:gelijk een met een kopere binnenwerk en lamellen erop.
Niemand heeft het hier over diago. of over de dealer!Steven schreef:Zeg meneer ik-zoek-alles-op-in-mijn-stoere-dialogycs
Je kunt radiateuren beter bij een radiateurspecialsit halen:
A: Zelfde radiateur en vaak goedkoper
B: vaak kans dat ze direct op voorraad zijn
C: Zijn soms na wat babbelen ook upgrades verkrijgbaar
D: Werken vaak met ruilsysteem waarbij je ouwe rad ook iets oplevert.
Ik ga trouwens altijd eerst via andere onderdelenshops kijken dan bij de dealer.
Ik heb echt een schurfthekel aan Renault hiero en meestal is imitatie nog beter (of hetzelfde en goedkoper) dan dealerwerk.
En das bij 90% van de onderdelen die ik nu al bij elkaar gesprokkeld heb in die 2 jaar dat ik met die ellende auto's rijd
Wat denk je dat een raditeurenboer er mee gedaan had dan ?Job-turbo schreef:Ben vandaag met de auto naar mijn werk en geen problemenHad verwacht dat de radiateur weer open zou barsten maar de plek waar ik gesoldeerd heb houd goed... Denk dat ik het eerst even zo laat.....
speedline schreef:Ff een paar vraagjes?
- Wat voor boost kun je draaien (gemeten in het spruitstuk)?
Wat voor compressieverhouding heeft jouw motor?
Stel je hem optimaal af op voorontsteking of draai je zoveel mogelijk boost?
Nog andere nokkenas?
Op hoeveel koppel heb je de koppeling gespecificeerd?
Meten jullie nog uitlaatgastemperatuur bij het afstellen?
Hoe loopt ie stationair?
Hoe is het brandstofverbruik?
Hoe is het motorgedrag bij (deel)lastverandering?
Ben namelijk erg benieuwd!
Leuk en aardig, maar wat ik van peugeot weet is dat een T16, het broertje van een MI16. niet te vinden is. en standaard al een trubo heeft. en daarbij ook nog eens compleet onvindbaar blijkt te zijn.cees r4gtl schreef:heeft iemand deze wel eens gezien, is een peugeot maar toch zijn ze erg goed bezig.
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html
grtn
cees
er rijdt een CTI rond met 200+marcel16v schreef:Om even heel erg off topic te gaan; de T16 motoren die voor dit soort doelienden gebruikt worden zijn afkomstig uit een 405 T16 4x4.
Maar ik ben benieuwd wat de tijd zal zijn op de strip in Drachten.
Nee hoor. Technische nieuwsgierigheid. Want ik hoef van niemand iets te "stelen". Dat doen ze bij ons wel...Matthijs schreef:speedline schreef:Ff een paar vraagjes?
- Wat voor boost kun je draaien (gemeten in het spruitstuk)?
Wat voor compressieverhouding heeft jouw motor?
Stel je hem optimaal af op voorontsteking of draai je zoveel mogelijk boost?
Nog andere nokkenas?
Op hoeveel koppel heb je de koppeling gespecificeerd?
Meten jullie nog uitlaatgastemperatuur bij het afstellen?
Hoe loopt ie stationair?
Hoe is het brandstofverbruik?
Hoe is het motorgedrag bij (deel)lastverandering?
Ben namelijk erg benieuwd!
Niet in trappen hoor, dat is veredeld jatwerk
Vette shit weer. Het Peugeot 205 1.4 GTT project was al leuk, maar dit is echt heftig werkcees r4gtl schreef:heeft iemand deze wel eens gezien, is een peugeot maar toch zijn ze erg goed bezig.
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html
grtn
cees
Iemand met verstand van zaken. Dat zie je maar weer...Pieter Oonincx schreef:Om de hoeveelheid brandstof bij te kunen regelen heb ik een Apexi SAFC II aangeschaft, deze liet echter nogal op zich wachten zodat ik maar even het Haltech systeem van de S16 erop heb gezet.
Het resultaat is geweldig; met dezefde instellingen van de wastegate 0.2 bar meer boost). (Op zijn 205 XS 1.4 Turbo. Eerst met gtt solex carb. Nu met home made injectie.)
Mijn advies aan alle Renault 5 gt turbo mannen; ditch the bitch. (carburateur}
Ik ben er zekerJob-turbo schreef:Jullie zijn a.s. vrijdag allemaal uitgenodigd in Drachten om te komen kijken![]()