ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Alpine
Contacteer:

Abel schreef:daalt de voltage ergens anders dan aan de accu dan is er ergens een verbinding echt niet goed.
Dynamo geeft ook met een kabel op de plus 14+v stationair,
toch valt ook dan warm de spanning terug naar 11-12v rijdend.
Rijdend geeft de accu ook 14+v weer,alleen af en toe knippert het acculampje en geeft de voltmeter tegen de 11v aan.
Gaat telkens maar om een paar sec en alles loopt weer normaal,spanning valt gewoon weg lijkt het.
Beide dynamo's zijn doorgemeten,tijdens het testen van de dynamo's buiten de auto blijven ze stroom geven zonder pieken of dalen.
Dus moet het wel ergens in de bedrading zitten,we zoeken verder.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Car: M536

Heb je nu 2 dynamos die precies hetzelfde doen? Dan ist wel verdacht, maar veel verder dan een slechte verbinding kan je niet komen.

Ik heb ook eens een kapotte dynamo gehad waarbij een breuk in de spoeldraad zat, telkens als je em een ram verkocht deed ie het weer, maar zodra ie warm werdt sprong ie weer los. Soort bimetaal effect.
mark 5t
Contacteer:

heb je al getest met een nieuwe accu op je auto?
en leg anders ook effe een extra massa aan dat wil ook nog wel eens helpen.
Alpine
Contacteer:

Er is geknoeid met de kabelboom bij het relais van de koelvin,
hoort deze bij een Ph2 te blijven draaien na contact (sleutel eruit)?

Beide dynamo's geven dezelfde klachten,moet wel ergens in de bekabeling zitten.
Hoeveel -draden horen er vanaf de dynamo te lopen en waarheen?
Heb op+ 1draad en geel van de regelaar,op - zitten er 3 draden.
Massa,zwart van het thermocontact en zwart naar het relais,hier klopt volgens mij iets niet.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Christian

heeft er iemand de onderdeel nr`s voor de stoffen binnen bekleding?
Abel
Über-Spammer

de koeler is autonoom, en gaat gewoon via de + en de - van de dynamo, in combinatie met een relais.
Jeroen - CycoMiko

Christian schreef:heeft er iemand de onderdeel nr`s voor de stoffen binnen bekleding?
Als de kleurcode H17 is:

Rechter portier : 7700789999
Linker portier : 7700789998
Linksachter : 7700790016
Rechtsachter : 7700790017

Kleurcode A14 is :

Rechter portier : 7700789997
Linker portier : 7700789996
Linksachter : 7700790014
Rechtsachter : 7700790015

Ik weet dus zelf niet welke kleurcode de 5 heeft. Loop hier zelf namelijk ook voortdurend tegenaan.

Ben namelijk zelf ook voor wezen kijken bij renault een aantal weken geleden en de prijzen zijn ook niet mis, een deurpaneel kost namelijk rond de 260 euro..... :(
Jackson
Contacteer:

Vraaggie mensen :)

Eigenlijk sinds het begin dat ik mn 5gtt heb, heb ik last van een benzine lucht in de auto. Ik ruik het eerlijk gezegd niet of nauwelijks meer. Maar de mensen die met me meerijden wel.

Toch Steven? Dit viel jou ook al op toen je ermee reed.

Als ik normaal rij ruik je het niet maar zodra ik ff lekker op het gas trap en het turbotje komt in. Gaat er erg stinken naar benzine in de auto.

Waar kan dit nou vandaan komen? Die aansluitingen op de tank misschien in de auto?
tutuur
Clubsponsor

opzich moet er niks van de druk naar de tank komen, ik denk zelf dat de carb onder druk niet meer 100% dicht is....kijk hier wel mee uit want als er brandstof op je hete uitlaat komt kan ie zo affikken :-(

waarom je het in de auto ruikt is denk ik omdat het verdampt onder de kap en je blower het mooi mee naar binnen blaast....
Christian

CycoMiko schreef:
Christian schreef:heeft er iemand de onderdeel nr`s voor de stoffen binnen bekleding?
Als de kleurcode H17 is:

Rechter portier : 7700789999
Linker portier : 7700789998
Linksachter : 7700790016
Rechtsachter : 7700790017

Kleurcode A14 is :

Rechter portier : 7700789997
Linker portier : 7700789996
Linksachter : 7700790014
Rechtsachter : 7700790015

Ik weet dus zelf niet welke kleurcode de 5 heeft. Loop hier zelf namelijk ook voortdurend tegenaan.

Ben namelijk zelf ook voor wezen kijken bij renault een aantal weken geleden en de prijzen zijn ook niet mis, een deurpaneel kost namelijk rond de 260 euro..... :(
zo dat is al wel wat maar miemand weet de kleuren ?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben er van de week nog voor bij de dealer geweest... Deurpaneel kost inderdaad 260 euro ex. en van de linkerkant was het, volgende de computer, niet meer te krijgen. Kleurcode weet ik helaas niet. Zit daar uberhaupt verschil tussen??
Jackson
Contacteer:

tutuur schreef:opzich moet er niks van de druk naar de tank komen, ik denk zelf dat de carb onder druk niet meer 100% dicht is....kijk hier wel mee uit want als er brandstof op je hete uitlaat komt kan ie zo affikken :-(

waarom je het in de auto ruikt is denk ik omdat het verdampt onder de kap en je blower het mooi mee naar binnen blaast....
Die carb is zeker weten nog wel goed.
Deze is een half jaartje terug naar mbc geweest.
Hun hebben hem nagekeken, gereviseerd en opgeboord naar group a.
Dus ik ga er wel van uit dat de carb. prima is.

Mja wat moet het dan zijn hea..?
tutuur
Clubsponsor

het heeft iig met een deel te maken waar druk op staat want als je rustig rijd doet ie het niet....
Jackson
Contacteer:

En de in car boost controller?
Dat slangetje waar hij bleed, stopt ergens in t dashboard.
Ik weet niet of der een benzine geur in de vacuum slangetjes vloeit?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ga daar maar vanuit ja.. slangetje ergens naar buiten en de geur zal weg zijn gok ik :)
tutuur
Clubsponsor

als het een vacuum slangetje is gaat de lucht er toch juist in (0)
Allartino

bij een turbo motor niet he :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

dan is het geen vacuum slang (0)
Jackson
Contacteer:

Een bleedvalve bloed als het ware vacuum.
Ik denk dat deze dus indd lucht aanzuigt.
Mja als hij vacuum bloed zou je wel zeggen dat er lucht uitkomt.

De vorige eigenaar wist mij toen wel iets te vertellen over die benzine lucht in de auto. Maar wat was dat ook alweer. Ze had het toen geloof ik over die aansluitingen onder die deksel in de auto. In het midden van de auto. Zit een zwart dekseltje. Daaronder zitten wat aansluitingen naar de tank. Daar had ze het over toen geloof ik. Mja Het lijkt wel sterker te gaan ruiken zodra ik de turbo in laat komen. DUS zodra ik op het gas trap. Zou daar een lekje zitten? Iets met benzine dampen die terug naar tank gaan ofzo...

Er staat me trouwens ook iets van bij dat als mn hoofdtank leeg is dat hij natuurlijk gaat overpompen van reserve tank naar hoofdpomp. En dan hij dan benzine lekt onder de auto. Weet niet of dit hiermee te maken heb?
Riël
Über-Spammer

Jackson schreef:Vraaggie mensen :)

Eigenlijk sinds het begin dat ik mn 5gtt heb, heb ik last van een benzine lucht in de auto. Ik ruik het eerlijk gezegd niet of nauwelijks meer. Maar de mensen die met me meerijden wel.

Toch Steven? Dit viel jou ook al op toen je ermee reed.

Als ik normaal rij ruik je het niet maar zodra ik ff lekker op het gas trap en het turbotje komt in. Gaat er erg stinken naar benzine in de auto.

Waar kan dit nou vandaan komen? Die aansluitingen op de tank misschien in de auto?
Rubber van de achterklep ;) Op vollast wil zo'n vijfje niet alle benzine verbranden en door de hatchbackvorm komt een deel van het uitlaatgas gewoon binnen. Het eerste wat je ruikt is die benzinedamp. Ik heb dat ook gehad.

Jackson: een bleedvalve lekt geen vacuum maar bleed turbodruk ! Deze zorgt ervoor dat de turbo meer druk moet leveren om aan de actuator de activatie-druk te bereiken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tim
Car: E36 M3

Als het niet het rubber van de achterklep is zou het ook goed dat rubber in de auto richting de tank kunnen zijn. Dus op de plek waar de achterbank zit/zat.

Daar kwam bij mij de lucht vandaan als de tank goed vol zat. Al klinkt die optie hierboven iets aannemelijker.
Steven

Dat isset volgens mij niet, dat ding stinkt echt gigantisch... :(

Bij Jack zijn ws. al een groot deel van z'n hersencellen pleite die er last van hadden, dus die merkt het niet. Als Jack gerookt had, dan was deze vraag ws. ook nooit gekomen :lol:

Van de bleedvalve kan wel degelijk, als je deze onder de gasklep wegtakt, zoals keurig omschreven staat in het cupboek Riëlleke!
Dus ff slang terugleiden naar buiten, of in je luchtfilter hangen.
Jackson
Contacteer:

Steven schreef:Dat isset volgens mij niet, dat ding stinkt echt gigantisch... :(

Bij Jack zijn ws. al een groot deel van z'n hersencellen pleite die er last van hadden, dus die merkt het niet. Als Jack gerookt had, dan was deze vraag ws. ook nooit gekomen :lol:

Van de bleedvalve kan wel degelijk, als je deze onder de gasklep wegtakt, zoals keurig omschreven staat in het cupboek Riëlleke!
Whaha bij mij zijn indd die hersencellen al verdampt door die benzine lucht. Ik ruik het nog wel degelijk hoor, als bijv. mn vriendin erover begint. Dus ik denk wenning oid.

Maar zal die bleedvalve ff ergens anders uitlaten komen. Maarree.. in de luchtfilter hangen? =P
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Dat isset volgens mij niet, dat ding stinkt echt gigantisch... :(

Dan nog lekt ie geen vacuum. En als ie vacuum lekt lekt ie dus naar binnen dus kan ook niet bouten :)

Maargoed, als die bleedvalve zo stinkt, zou je ook goed moeten opletten bij membraampje van onsteking (die kan slecht tegen benzinedamp). Maar da's andere issue dan weer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jackson
Contacteer:

Ik ga dan eerst zo maar ff die bleedvalve slangetje oplengen en dan onder kap uit laten komen :) Mocht het dan nog steeds stinken moet ik maar eens naar die achterkleprubber kieken.
Steven

Hmm toch niet helemaal gelijk, die aftak zit net boven de gasklep, maar best mogelijk dat er door wat werveling toch wat benzinedamp mee door die bleedvalve blaast

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Carbslang1.jpg[/img]

Vacuum voor dumpvalve en ontsteking moet je altijd seperaat houden, duh :p
CChris

leg idd maar eens een slangetje van je 3e pootje van je bleedvalve naar buiten, dan zal je zien dat de geur verdwijnt..........bij mij was het precies hetzelfde, slangetje naar buiten gelegd en weg was de geur! Hoe meer gas je geeft hoe erger je het ruikt......
R 5 Convertible Rulezz
tutuur
Clubsponsor

als ik het dan goed begrijp verlies je dus druk door je bleedvale :(
kan je dus beter je actuator gewoon verstellen?
paulvanrooij
Contacteer:

nee je verliest druk richting de actuator, dus gaat deze later open en kan je dus (tijdelijk) hogere druk rijden, en van binnenuit dus verstellen

(of doe ik het nu nog verkeerd?)
tutuur
Clubsponsor

het is niet tijdelijk, je verlegt de druk waarop de waste-gate gaat wasten, alleen of dit door vacuum of druk gebeurd weet ik niet....
Jackson
Contacteer:

Maargoed, allemaal leuk en aardig. Slangetje is ongeveer een meter lang. Van bleedvalve naar achter schutbord. Onder de ontsteking door naar beneden en slangetje stopt onder de HRC.

Maarr.... geur helaas niet weg hoor. Niet eens minder ofzo. Gewoon precies hetzelfde. Een doordringende benzine geur in de auto.

Toch maar rubber van achterkleppen? Ik kan vanuit de auto zien dat die niet goed aansluit..
paulvanrooij
Contacteer:

tijdelijk als in: draai aan kraantje en je verhoogt de max druk waar je mee rijdt
kraantje weer dicht en je hebt de ingestelde druk op je actuator weer als max druk
Jackson
Contacteer:

Als ik hem helemaal dicht draai rij ik niet op max druk waar actuator op ingesteld staat. Je schroeft als het ware je vacuum slang dicht of bijna dicht. Ik kan hem op 0.3-0.4 bar ong zetten.
tutuur
Clubsponsor

paulvanrooij schreef:tijdelijk als in: draai aan kraantje en je verhoogt de max druk waar je mee rijdt
kraantje weer dicht en je hebt de ingestelde druk op je actuator weer als max druk
achsooo klopt idd :)
Tom
Moderator
Car: MB

Dan doe je iets niet goed volgens mij. zoals Paul zegt lijkt het te kloppen. Je fopt als het ware je overdrukventiel door druk te laten ontsnappen (vandaar die "lucht of damp" uit die loze aansluiting) waardoor hij langer druk opbouwt alvorens het ventiel te openen. In nulstand zou hij dus op oem druk moeten rijden (ingestelde druk).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie