canonballman schreef:
Olielekkage bij de kop/koppakking hebben ze vaak, maar omdat ze overal wel wat olie lekken merk je dat niet.
Is dat te verhelpen,of moet ik er mee leren leven?
Blok heeft ca 15dkm gedraaid, mag dan toch nog geen olie lekken.
Heb het ook met de 19 16v,maar daarvan roep ik al 3 jaar dat ze stuk gaat lopen.
5gt8vturbo schreef:past een 21 turbo interkoeler ook op een 5je turbo?
ligt er aan welke je neemt de grote heeft alleen geen klep erin die een gtt wel heeft .maar past wel
de smalle kan je wel plaatsen als je nog ruimte over hebt ergens .
ligt er aan welke je neemt de grote heeft alleen geen klep erin die een gtt wel heeft .maar past wel
welke klep bedoel je dan? Die gene die je gelijk open zet met een schroef?
en het lijkt mij dat het koel opervlakte groter is van een 21 turbo, maar het gaat er eigenlijk op hoe de aansluitingen zijn van een 21t of ze recht zitten of schuin
en het lijkt mij dat het koel opervlakte groter is van een 21 turbo, maar het gaat er eigenlijk op hoe de aansluitingen zijn van een 21t of ze recht zitten of schuin
grote ic zyn v/d 21 en 5 hetzelfde incl.aansluitingen .
alleen heeft de 21 geen klep die je kan vast schroeven
dus dat scheelt weer een schroef minder op de gtt dus minder gewicht .
welke aansluitingen bedoel je die recht of schuin moeten zitten ?
mijn plan was om van de zomer een dikke turbo front mounted interkoeler, dikke koppaking en alles te laten balaceren in m`n blok, als ik als vast de aanpasssing doe voor m`n fm aan slangen scheelt dat weer een stuk nu kan ik nog m`n nieuwe voorkant aanpassen zoals ik hem wel hebben (omdat er nu weer een nieuwe opkomt.) en aangezien ik nu nog geen geld heb om de rest te doen wil beginnen mert de fm
grote ic zyn v/d 21 en 5 hetzelfde incl.aansluitingen .
alleen heeft de 21 geen klep die je kan vast schroeven
dus dat scheelt weer een schroef minder op de gtt dus minder gewicht .
welke aansluitingen bedoel je die recht of schuin moeten zitten ?
Euh de aansluitingen waar je turbo slangen op gaan ......zijn schuin.
En de van 21 is kleiner i.v.b ruimte en hij heeft er toch 2 IC's
En die klep ...phoe phoe 1 schroefje van 1 gram ..en anders haal je die er toch gewoon uit de klep ( let wel de "klemmetjes" zullen iets minder sterk zijn , dus de kans dat je IC open vliegt is iets groter, bij meer druk)
ik heb het gister nog eens allemaal zitten nakijken en alsik het doe met een 21t interkoeler wil ik er inderdaad twee hebbenen dan in serie zetten. ook een dikke koppaking monteren en turbo opdraaien. maar eerst moet ik kijken of m`n voorkant niet gericht moet worden dat is nu ff het grootste probleem.
2 Intercoolers in serie levert teveel weerstand op, beter neem je gewoon 1 grote, daar heb je veel meer aan.
Let namelijk wel dat bij de 21 de piping nog redelijk kort gehouden wordt, bij een GT is dat echt een stuk lastiger.
Bovendien zit de originele IC op een kutplek daaro, krijgt veels te weinig frisse lucht.