ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat zou wat makkelijker zijn om met je tool erbij te komen. echter als je de fusee losmaakt ( 2 bouten van schokbreker) dan kun je de as er al uit pakken. moet lukken (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

moet ik dan heel de fusee los halen of kan ik hem omklappen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

je kunt hem gewoon wegdraaien. wel even eerst de grote moer van de aandrijfas losmaken voor je het wiel ed. demonteert. gaat maar net hoor!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die zul je op de grond al een slag moeten geven denk ik. ook maar meteen een nieuwe moer monteren daarna denk ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja precies dat is aanbevolen. ik heb de mijne toen met een lange buis moeten losmaken. dus op je dopsleutel zetten.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

fatsoenlijk gereedschap heb ik inmiddels wel het nodige.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

weet iemand eigenlijk wat ze voor termijn hanteren voor de distributie van de 16v/williams bij renault? in km's.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

een goeiemiddag alweer! hoef je niet te werken tom :D ? normaal iets van 4 jaar of 60000km. na vier jaar zou de riem ook aan sterkte verliezen doordat het rubber dan niet meer zo soepel/sterk is. tenminste dat is mij altijd geadviseerd omdat er meestal wel stevig mee word gereden. :lol:
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Tom schreef:weet iemand eigenlijk wat ze voor termijn hanteren voor de distributie van de 16v/williams bij renault? in km's.
120.000 km
J-P-S schreef:omdat er meestal wel stevig mee word gereden.
Dat maakt volgens mij weinig tot niks uit voor de levensduur van de distributieriem.

Gr, Frits.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

mmm...

rij eens 120.000 met 2000 toeren constant, en rij daarna eens 120.000 met een gemiddelde van 5000 toeren...daarna ff riempjes vergelijken...

ik ben bang dat ze niet in dezelfde staat zijn...

als ze jouw nou eens aan je haren met constant 20 km per uur meeslepen over 50 km...of ze snukken de hele tijd van 0-40 km in het uur aan je haar over 50 km...dan hou je bij die laatste ook weinig haar over he :lol:

ik zeg gewoon na 60.000 vervangen die handel!!! :)
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Je mag er toch wel vanuit gaan dat een riem van een motor die hoge toerentallen draait daar ook tegen kan?
En na 60.000 km vervangen kan natuurlijk nooit kwaad, maar is dat niet een beetje overdreven?

Gr, Frits.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je mag er toch wel vanuit gaan dat een riem van een motor die hoge toerentallen draait daar ook tegen kan?
En na 60.000 km vervangen kan natuurlijk nooit kwaad, maar is dat niet een beetje overdreven?
zal best dat een riem het langer uithoud. alleen wil ik niet de dupe zijn van die paar tientjes van de kosten van zo'n riem... beter voorkomen dan genezen vind ik :D
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

J-P-S schreef:
Je mag er toch wel vanuit gaan dat een riem van een motor die hoge toerentallen draait daar ook tegen kan?
En na 60.000 km vervangen kan natuurlijk nooit kwaad, maar is dat niet een beetje overdreven?
zal best dat een riem het langer uithoud. alleen wil ik niet de dupe zijn van die paar tientjes van de kosten van zo'n riem... beter voorkomen dan genezen vind ik :D
de riem etc kost niet veel, maar hem erin leggen is een ander paar mouwen :). anyway, ik zou hem ook eens willen vervangen, liefst niet door een garage want dat is behoorlijk prijzig!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

60 vind ik ook vrij snel eigenlijk. De mijne zit nu op 48 ofzo dus dan kan ik nog effe (en ik rijd niet zoveel op het moment). Als mijn blok er nu uit moet wordt het meteen gereviseerd.

@JPS, ik werk bij een taxibedrijf (als organisatie manager, rijdt er nog wat ritjes bij als het nodig is en sleutel wat aan het wagenpark indien nodig) maar werk vrij onregelmatig. Daarnaast is het heeeel kort bij huis dus ben ik vaak in de pauze gewoon thuis en dan slinger ik de pc ook nog wel eens aan :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

de riem etc kost niet veel, maar hem erin leggen is een ander paar mouwen . anyway, ik zou hem ook eens willen vervangen, liefst niet door een garage want dat is behoorlijk prijzig!
ja monteren is het probleem. ik moest bij mij het blok uitbouwen omdat een poelie niet meer loskwam zonder geweld. echt een pokkewerk kan het zijn, dat gefriemel. als je overal maar beetje aankomt, dat is helaas moeilijk :( .
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja nu gaat patrick ook heel anders om met de motoren als menig een hier :lol:
Dennis 16V
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
Locatie: Eindhoven

Ik heb even een vraag m.b.t. mijn catalysator. Ik vraag me namelijk af wat het voor een effect heeft als ik hem er onder uit haal en hem vervang door een open pijp of catvervanger, zowel qua geluid als rijeigenschappen.

(ik weet dat hij er bij de keuring weer onder zal moeten)

Alvast bedankt voor de info.
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

maakt wat meer herrie, bij mij knalde m wat meer in de uitlaat zonder cat (wanneer je gas los laat). qua rijden merk ik geen verschil.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

knalt idd iets meer en ik merk dat hij minder tegendruk heeft. Loopt wat lekkerder door in de toeren vind ik zelf.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Heb zelf een katvervanger van Devil en geen middendemper, het ploft als een bezetende en het voelt sneller/vloeiender aan. :)

Doen dus, en tijdens de APK je kat weer monteren ;)
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

nu we hier toch over bezig zijn, wou ik toch ff eens iets weten... ik heb op de eindbuis die vanaf de cat naar de einddemper loopt een ophangpunt (vrij kort achter de cat). maar eigenlijk zie ik aan de auto zelf niet echt zo'n zelfde ophangpunt, maar met wat improviseren heb ik dat wel vastgehangen. is het normaal dat er (g)een ophangpunt is? zit er rondom de cat normaal een of andere behuizing of zo, het lijkt me precies alsof daar wat weggehaald is door de vorige eigenaar...


edit : zonet ff een lagersetje gehaald : 45 euro bij een lokale dealer. bij mr renault kostte een set 62, dus we hebben er mooi op verdiend :D
Laatst gewijzigd door Johan_16v op wo 24 mei 2006 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Arnoud
Berichten: 240
Lid geworden op: di 23 dec 2003 10:27
Locatie: Poeldijk

klopt het dat de mistlampen van een clio 16v uit '92 standaard geel zijn? bedoel dus vanaf fabriek zo? zijn deze nog ergens te krijgen zie veelal alleen maar witte.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geel is volgens mij standaard op een 16V. Op een Willi zijn witte geleverd. De gele zouden dus gewoon verkrijgbaar moeten zijn bij de dealer of een andere automaterialenzaak.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Geel moet gewoon leverbaar zijn. Volgens mij zijn ze ook identiek aan die van de GTT.

Heb overigens net dat tooltje in elkaar staan lassen. Zal straks eens een fotoke plaatsen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zoek de verschillen. Hij lijkt wat breed op de foto maar de breedte is gelijk aan die andere 14 a 15 cm en 25 lang. Lager dat ik gebruikt heb is met 26mm binnendiameter.

139 euro:
[img]http://www.toolclub.nl/techem/20064261356182.jpg[/img]


6 euro materiaal en een uurtje of twee werk.
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/homokineettool.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Ziet er nuttig uit :)
Ben benieuwd of het werkt...mijn laatste homokineet heb ik in stukken moeten slijpen. Die bleef zitten tot de laatste snik :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb niet zo'n haast met vervangen want hij lekt nog steeds o,o (en wie weet hoe lang het al zo zit), maar als ik hem vervang laat ik weten hoe hij werkte :wink: .
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

kan ik er een bij je bestellen? :p ik moet nog een homokineet vervangen :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

haal een strookje constructie staal van een mm of 3 a 4 en leef je uit...........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Johan_16v schreef:nu we hier toch over bezig zijn, wou ik toch ff eens iets weten... ik heb op de eindbuis die vanaf de cat naar de einddemper loopt een ophangpunt (vrij kort achter de cat). maar eigenlijk zie ik aan de auto zelf niet echt zo'n zelfde ophangpunt, maar met wat improviseren heb ik dat wel vastgehangen. is het normaal dat er (g)een ophangpunt is? zit er rondom de cat normaal een of andere behuizing of zo, het lijkt me precies alsof daar wat weggehaald is door de vorige eigenaar...
Daar zit geen ophangpunt, maar wel een hitteschild.

Gr, Frits.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

ff vraagje je ziet wel eens dat ze van die clio cup chips te koop aanbieden, maar kun je die gewoon in een (redelijk) standaard clio 1.8 16v zetten? en wat is er meestal anders aan die chips.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jiggy schreef:ff vraagje je ziet wel eens dat ze van die clio cup chips te koop aanbieden, maar kun je die gewoon in een (redelijk) standaard clio 1.8 16v zetten? en wat is er meestal anders aan die chips.
Ga maar eens PMen met Menno. Die kan je precies vertellen wat wel en niet :wink:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

[img]http://www.autotrack.nl/car-img/2297560.jpg[/img]

Is deze bekend bij iemand?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Frits schreef:
jiggy schreef:ff vraagje je ziet wel eens dat ze van die clio cup chips te koop aanbieden, maar kun je die gewoon in een (redelijk) standaard clio 1.8 16v zetten? en wat is er meestal anders aan die chips.
Ga maar eens PMen met Menno. Die kan je precies vertellen wat wel en niet :wink:
is goud zal eens ff pm'en
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

kan iemand ff in dyalogis ff kijken wat 't zit gedeelte van de zitting (rsi)
kost? ('k heb oudere versie zegt 350 gld)
en 'k vermoed dat de prijzen ook omhoog gegaan zijn :)
Gesloten