ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

AnthonyR
Moderator
Contacteer:

AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Duupke (Ronald)
Contacteer:

Alweer een gek erbij die leip is van de blauw-gelen :worship: :lol:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Duupke schreef:Alweer een gek erbij die leip is van de blauw-gelen :worship: :lol:
:p
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Paul1916v schreef:... de bocht na t rechte stuk in zag duiken, zo goed als volgas..leuk beeld zo op een rijtje
Copse corner
:)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Duupke schreef:Canada is altijd leuk, je hebt daar die muur in de laatste chicane voor start/finish. :D
waar Panis in de Prost zn benen brak toch?

En idd Copse..was de naam even kwijt :S
Gabri van der Veen
Über-Spammer

nee panis brak zn beentjes ergens anders :)

waar precies weet ik niet meer
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Haas
Car: Megane RS

nee, bij opkomen start/finish :)
paulvanrooij
Contacteer:

dus wel op canada vlak voor start finish toch? laat mn geheugen me toch niet in de steek ;)
Haas

Gabri schreef:nee panis brak zn beentjes ergens anders :)

waar precies weet ik niet meer
na de eerste chicane in de bocht naar rechts ging hij linksaf keihard de banden in. Wie zet die dingen daar dan oook neer... :gun:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

weet zeker dat panis niet in die betonnen muur zat, maar ergens in een bandenstapel

edit: euhmm ja niks meer aan toe te voegen :)
Project 21 16v
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Wie heeft er nog niet in die muur gezeten >-)

Volgens mij is Button de laatste die er echt goed in reed.
Villeneuve al eens, Schumi ook.
Altijd spannend iig, het opkomen van het rechte stuk daar.

Zal wel weer Blauw-Geel worden, als cadeautje voor mijn verjaardag. :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Nog 1 tje om het af te leren en dan zal ik Merijn niet meer lastig vallen :p

[img]http://www.richtreen.co.uk/events/briti ... G_0754.jpg[/img]
Haas

ja, das de bocht bij opkomen start/finish, niet t muurtje van Panis en Jos in 2001 in de trainingen stukje ervoor... :P
paulvanrooij
Contacteer:

niet bij start-finish dus..ergens anders..
Op het moment dat Coulthard in de pits stond verloor Panis de macht over het stuur. Hij kwam met hoge snelheid in een bandenstapel terecht. De baan werd een chaos terwijl Panis niet op eigen kracht de auto kon verlaten. Het laatste nieuws welke we ontvingen was dat hij één been gebroken heeft bij de crash.
wie was dat dan die daar de muur in ging en dat die ophanging naar binnen kwam zetten? of haal ik nu heel veel dingen door mekaar?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Haas schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Haas schreef: Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
Afgezien van de jaren 90, want daar worden we het niet over eens denk ik ;) Welke titel heeftie daarna dan onrechtmatig verkregen? Of welke overwinning?
tevens kan je er niet onderuit dat het de meest onsympathieke, vervelende en arrogante coureur op deze aardkloot is en op gepaste afstand gevolgd door zijn broer

wt mij betreft dus geen topper
een topper is meer dan alleen goed kunnen rijden
ja, jij haalt ook je friet bij de frietboer die er het fatsoenlijkste bij loopt en de beste babbel heeft..... (S)

Net als dat je gaat eten bij het restaurant met de beste stoelen...

Als je wat doet voor je vak, moet je daar op beoordeeld worden en niet ergens anders op. (anders kun jij je zaak ook wel opdoeken, Luco :P ;) )
ach je kan er wel een geintje over maken, maar het is wel zo ik ga inderdaad niet alleen ergens eten omdat het lekker is
als het lekker eten is en de bediening is chagreinig of slecht dan kan het eten nog zo goed zijn maar dan zien ze mij er niet meer

enneeeee haas dat is juist mijn sterke punt, ik ben erg rechtlijnig en dat heb je nodig in mijn vak, daarom hebben ze me graag en doe ik mijn werk goed.
dat sommige mensen daar moeite mee hebben, jammer voor hen (S)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas

Haas schreef:
Haas schreef: Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
Afgezien van de jaren 90, want daar worden we het niet over eens denk ik ;) Welke titel heeftie daarna dan onrechtmatig verkregen? Of welke overwinning?
tevens kan je er niet onderuit dat het de meest onsympathieke, vervelende en arrogante coureur op deze aardkloot is en op gepaste afstand gevolgd door zijn broer

wt mij betreft dus geen topper
een topper is meer dan alleen goed kunnen rijden
ja, jij haalt ook je friet bij de frietboer die er het fatsoenlijkste bij loopt en de beste babbel heeft..... (S)

Net als dat je gaat eten bij het restaurant met de beste stoelen...

Als je wat doet voor je vak, moet je daar op beoordeeld worden en niet ergens anders op. (anders kun jij je zaak ook wel opdoeken, Luco :P ;) )
ach je kan er wel een geintje over maken, maar het is wel zo ik ga inderdaad niet alleen ergens eten omdat het lekker is
als het lekker eten is en de bediening is chagreinig of slecht dan kan het eten nog zo goed zijn maar dan zien ze mij er niet meer

enneeeee haas dat is juist mijn sterke punt, ik ben erg rechtlijnig en dat heb je nodig in mijn vak, daarom hebben ze me graag en doe ik mijn werk goed.
dat sommige mensen daar moeite mee hebben, jammer voor hen (S)
tis ook niet persoonlijk voor jou, maar meer als voorbeeld :) Van je werk weet ik niets af, dus tot nu toe, heb ik daar geen mening over.
paulvanrooij
Contacteer:

DIT was de crash van Panis..

http://f1.online.free.fr/index.htm

Staan een hele hoop filmpjes trouwens..
wel klein allemaal helaas
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

:D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Paul1916v schreef:niet bij start-finish dus..ergens anders..
Op het moment dat Coulthard in de pits stond verloor Panis de macht over het stuur. Hij kwam met hoge snelheid in een bandenstapel terecht. De baan werd een chaos terwijl Panis niet op eigen kracht de auto kon verlaten. Het laatste nieuws welke we ontvingen was dat hij één been gebroken heeft bij de crash.
wie was dat dan die daar de muur in ging en dat die ophanging naar binnen kwam zetten? of haal ik nu heel veel dingen door mekaar?
ff google-en ??? :wink:

Schumacher brak z'n been omdat de pedalen naar binnen kwamen, Bij Senna kwam de stuurinrichting naar binnen.

N.a.v. het ongeval van Senna is de crashbestendigheid stukken beter geworden. De neus kan tegenwoordig een kleun van 40(!) ton verwerken. Mede als gevolg hiervan raakte Zanardi (toch?) zijn beide benen kwijt, de sidepod kon die klap van de neus weer niet opvangen.
Na die klap moesten de sidepods zo sterk worden dat die een klap van 20(!) ton aan kunnen.

Wel een goede zaak, eigenlijk stappen de coureurs zo goed als ongedeerd uit na een crash. Afgezien van Ralph na zijn achterwaartse impact op Indianapolis, 2004.
paulvanrooij
Contacteer:

nee schumacher ging rechtdoor in engeland, en senna is algemeen bekend natuurlijk.
Maar ik bedoel een crash waarbij een coureur zoals op canada de muur in ging, en daar een (vlees)wond aan overhield omdat de ophanging naar binnen kwam..ik zit in mn hoofd met ralf schumacher, zie de coureur zo voor me uit de auto klimmen, en op t moment dat ie op de muur wil gaan staan voelt ie zn been zeg maar..
Gabri van der Veen
Über-Spammer

niet toevallig van 'dinges' in de Prost op spa-francorchamps.

Die er bij blanchimont afvloog
Project 21 16v
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Luciano Burti? Nee, die heeft er niets aan overgehouden... Irvine hadden ze wel effe om zijn oren mogen meppen. :)
paulvanrooij
Contacteer:

Die burti is er wel vaak flink afgegaan in zn korte carriere dan..
Melbourne, Spa en Hockenheim flinke crashes..
Haas

dat was ralf in monaco, eerste bocht, 2004 :)
Haas

Duupke schreef:N.a.v. het ongeval van Senna is de crashbestendigheid stukken beter geworden. De neus kan tegenwoordig een kleun van 40(!) ton verwerken. Mede als gevolg hiervan raakte Zanardi (toch?) zijn beide benen kwijt, de sidepod kon die klap van de neus weer niet opvangen.
Na die klap moesten de sidepods zo sterk worden dat die een klap van 20(!) ton aan kunnen.
Zanardi reed in america op dat moment... Die veiligheidsvoorschriften zijn niet te vergelijken met F1.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Klopt, maar was een demonstratie race in Berlijn. Ook oval-racing (ik zit er niet naast?)
Haas

ja, maar dat was met indycars, en geen F1.
Das dus vergelijken van koeien en giraffen...
Haas

btw, zanardi spinde bij het uitkomen van de pits en werd op de baan geraakt door Tagliani meen ik, in ieder geval haaks op de rijrichting ter hoogte van zijn voorwielen. Dat soort krachten is zo ongelooflijk hoog, dat kun je niet voorkomen denk ik..zeker niet als de man op de baan daar dik 300 rijd.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Racen is idd. niet te vergelijken,
Wanneer er echter iemand in de F1 of in de Indycars frontaal een ander op de sidepod raakt maakt volgens mij geen ruk uit. Het gaat allebei erg hard en het veroorzaakt allebei een gruwelijke puinhoop.
Veiligheids eisen liggen op een vergelijkbaar niveau, en daar had ik het over. :D
Haas

veiligheidseisen in F1 en IRL/champcar is neit te vergelijken, dat ten eerste.
Ten tweede, op een Oval rijd je tegen de 380, in bochten 300, dat rijdt je in de F1 alleen op top. Wanneer er crashes gebeuren in de F1 is dat vaak met een dusdanige lagere snelheid, aangezien dat 9 van de 10 keer in de bochten gebeurt. Bovendien is de absolute snelheid wat minder van belang, maar de relatieve des te meer...
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Haas schreef:btw, zanardi spinde bij het uitkomen van de pits en werd op de baan geraakt door Tagliani meen ik, in ieder geval haaks op de rijrichting ter hoogte van zijn voorwielen. Dat soort krachten is zo ongelooflijk hoog, dat kun je niet voorkomen denk ik..zeker niet als de man op de baan daar dik 300 rijd.
Je hebt helemaal gelijk, mijn punt is dat deze crash mede het gevolg was van de verhoogde "sterkte-eisen" van de neus. Als gevolg van deze crash werden de eisen voor de sidepods verhoogt.
Hier is ooit (vorig jaar nog herhaald) een documantaire over op tv geweest bij Discovery. Zij hadden als hoofd onderwerp de crash van Senna op de rol staan.
Werd trouwens ook erg goed uitgelegd en uitgemeten wat daar het probleem was.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Renault-coureur Giancarlo Fisichella heeft een tipje van de sluier opgelicht als het gaat om de vervanger van Fernando Alonso bij Renault. Volgens Fisichella zal de Spanjaard vervangen worden door een coureur uit Finland. Alonso zal het team van Renault na dit seizoen verlaten om voor McLaren te gaan rijden.

Fisichella, die deze week in Monza test, hoopt op de eerste plaats dat zijn eigen contract wordt verlengd: "Flavio Briatore maakt er geen geheim van dat hij blij is met de prestaties van het team. Hij is vaak erg positief over mij. Ook de rest van het team lijkt tevreden over mijn werk. Ik probeer dit seizoen steeds weer het maximale eruit te halen. Het team zal mij snel duidelijkheid geven over mijn toekomst."

De Italiaan zei over zijn mogelijke teamgenoot voor 2007: "Het wordt absoluut een coureur uit Finland." Fisichella zou kunnen verwijzen naar Kimi Raikkonen, wiens contract bij McLaren na dit seizoen afloopt, of Renault-testcoureur Heikki Kovalainen.

[img]http://www.turkiyef1.com/images/photos/ ... nen_ps.jpg[/img]
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Allebei contracteren en Fisichella wordt testrijder. :D :D :D
Gesloten