ACT : Formule 1 Deel I
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Alweer een gek erbij die leip is van de blauw-gelen



Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Copse cornerPaul1916v schreef:... de bocht na t rechte stuk in zag duiken, zo goed als volgas..leuk beeld zo op een rijtje

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
waar Panis in de Prost zn benen brak toch?Duupke schreef:Canada is altijd leuk, je hebt daar die muur in de laatste chicane voor start/finish.
En idd Copse..was de naam even kwijt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
nee panis brak zn beentjes ergens anders
waar precies weet ik niet meer

waar precies weet ik niet meer
nee, bij opkomen start/finish 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dus wel op canada vlak voor start finish toch? laat mn geheugen me toch niet in de steek 

na de eerste chicane in de bocht naar rechts ging hij linksaf keihard de banden in. Wie zet die dingen daar dan oook neer...Gabri schreef:nee panis brak zn beentjes ergens anders![]()
waar precies weet ik niet meer

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
weet zeker dat panis niet in die betonnen muur zat, maar ergens in een bandenstapel
edit: euhmm ja niks meer aan toe te voegen
edit: euhmm ja niks meer aan toe te voegen

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Wie heeft er nog niet in die muur gezeten
Volgens mij is Button de laatste die er echt goed in reed.
Villeneuve al eens, Schumi ook.
Altijd spannend iig, het opkomen van het rechte stuk daar.
Zal wel weer Blauw-Geel worden, als cadeautje voor mijn verjaardag.

Volgens mij is Button de laatste die er echt goed in reed.
Villeneuve al eens, Schumi ook.
Altijd spannend iig, het opkomen van het rechte stuk daar.
Zal wel weer Blauw-Geel worden, als cadeautje voor mijn verjaardag.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Nog 1 tje om het af te leren en dan zal ik Merijn niet meer lastig vallen
[img]http://www.richtreen.co.uk/events/briti ... G_0754.jpg[/img]

[img]http://www.richtreen.co.uk/events/briti ... G_0754.jpg[/img]
ja, das de bocht bij opkomen start/finish, niet t muurtje van Panis en Jos in 2001 in de trainingen stukje ervoor... 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
niet bij start-finish dus..ergens anders..
wie was dat dan die daar de muur in ging en dat die ophanging naar binnen kwam zetten? of haal ik nu heel veel dingen door mekaar?Op het moment dat Coulthard in de pits stond verloor Panis de macht over het stuur. Hij kwam met hoge snelheid in een bandenstapel terecht. De baan werd een chaos terwijl Panis niet op eigen kracht de auto kon verlaten. Het laatste nieuws welke we ontvingen was dat hij één been gebroken heeft bij de crash.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ach je kan er wel een geintje over maken, maar het is wel zo ik ga inderdaad niet alleen ergens eten omdat het lekker isHaas schreef:ja, jij haalt ook je friet bij de frietboer die er het fatsoenlijkste bij loopt en de beste babbel heeft.....Luco/Alpine-racer schreef:tevens kan je er niet onderuit dat het de meest onsympathieke, vervelende en arrogante coureur op deze aardkloot is en op gepaste afstand gevolgd door zijn broerHaas schreef: Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
Afgezien van de jaren 90, want daar worden we het niet over eens denk ikWelke titel heeftie daarna dan onrechtmatig verkregen? Of welke overwinning?
wt mij betreft dus geen topper
een topper is meer dan alleen goed kunnen rijden![]()
Net als dat je gaat eten bij het restaurant met de beste stoelen...
Als je wat doet voor je vak, moet je daar op beoordeeld worden en niet ergens anders op. (anders kun jij je zaak ook wel opdoeken, Luco![]()
)
als het lekker eten is en de bediening is chagreinig of slecht dan kan het eten nog zo goed zijn maar dan zien ze mij er niet meer
enneeeee haas dat is juist mijn sterke punt, ik ben erg rechtlijnig en dat heb je nodig in mijn vak, daarom hebben ze me graag en doe ik mijn werk goed.
dat sommige mensen daar moeite mee hebben, jammer voor hen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tis ook niet persoonlijk voor jou, maar meer als voorbeeldLuco/Alpine-racer schreef:ach je kan er wel een geintje over maken, maar het is wel zo ik ga inderdaad niet alleen ergens eten omdat het lekker isHaas schreef:ja, jij haalt ook je friet bij de frietboer die er het fatsoenlijkste bij loopt en de beste babbel heeft.....Luco/Alpine-racer schreef:tevens kan je er niet onderuit dat het de meest onsympathieke, vervelende en arrogante coureur op deze aardkloot is en op gepaste afstand gevolgd door zijn broerHaas schreef: Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
Afgezien van de jaren 90, want daar worden we het niet over eens denk ikWelke titel heeftie daarna dan onrechtmatig verkregen? Of welke overwinning?
wt mij betreft dus geen topper
een topper is meer dan alleen goed kunnen rijden![]()
Net als dat je gaat eten bij het restaurant met de beste stoelen...
Als je wat doet voor je vak, moet je daar op beoordeeld worden en niet ergens anders op. (anders kun jij je zaak ook wel opdoeken, Luco![]()
)
als het lekker eten is en de bediening is chagreinig of slecht dan kan het eten nog zo goed zijn maar dan zien ze mij er niet meer
enneeeee haas dat is juist mijn sterke punt, ik ben erg rechtlijnig en dat heb je nodig in mijn vak, daarom hebben ze me graag en doe ik mijn werk goed.
dat sommige mensen daar moeite mee hebben, jammer voor hen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
DIT was de crash van Panis..
http://f1.online.free.fr/index.htm
Staan een hele hoop filmpjes trouwens..
wel klein allemaal helaas
http://f1.online.free.fr/index.htm
Staan een hele hoop filmpjes trouwens..
wel klein allemaal helaas
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
ff google-en ???Paul1916v schreef:niet bij start-finish dus..ergens anders..wie was dat dan die daar de muur in ging en dat die ophanging naar binnen kwam zetten? of haal ik nu heel veel dingen door mekaar?Op het moment dat Coulthard in de pits stond verloor Panis de macht over het stuur. Hij kwam met hoge snelheid in een bandenstapel terecht. De baan werd een chaos terwijl Panis niet op eigen kracht de auto kon verlaten. Het laatste nieuws welke we ontvingen was dat hij één been gebroken heeft bij de crash.
Schumacher brak z'n been omdat de pedalen naar binnen kwamen, Bij Senna kwam de stuurinrichting naar binnen.
N.a.v. het ongeval van Senna is de crashbestendigheid stukken beter geworden. De neus kan tegenwoordig een kleun van 40(!) ton verwerken. Mede als gevolg hiervan raakte Zanardi (toch?) zijn beide benen kwijt, de sidepod kon die klap van de neus weer niet opvangen.
Na die klap moesten de sidepods zo sterk worden dat die een klap van 20(!) ton aan kunnen.
Wel een goede zaak, eigenlijk stappen de coureurs zo goed als ongedeerd uit na een crash. Afgezien van Ralph na zijn achterwaartse impact op Indianapolis, 2004.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
nee schumacher ging rechtdoor in engeland, en senna is algemeen bekend natuurlijk.
Maar ik bedoel een crash waarbij een coureur zoals op canada de muur in ging, en daar een (vlees)wond aan overhield omdat de ophanging naar binnen kwam..ik zit in mn hoofd met ralf schumacher, zie de coureur zo voor me uit de auto klimmen, en op t moment dat ie op de muur wil gaan staan voelt ie zn been zeg maar..
Maar ik bedoel een crash waarbij een coureur zoals op canada de muur in ging, en daar een (vlees)wond aan overhield omdat de ophanging naar binnen kwam..ik zit in mn hoofd met ralf schumacher, zie de coureur zo voor me uit de auto klimmen, en op t moment dat ie op de muur wil gaan staan voelt ie zn been zeg maar..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
niet toevallig van 'dinges' in de Prost op spa-francorchamps.
Die er bij blanchimont afvloog
Die er bij blanchimont afvloog
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die burti is er wel vaak flink afgegaan in zn korte carriere dan..
Melbourne, Spa en Hockenheim flinke crashes..
Melbourne, Spa en Hockenheim flinke crashes..
dat was ralf in monaco, eerste bocht, 2004 

Zanardi reed in america op dat moment... Die veiligheidsvoorschriften zijn niet te vergelijken met F1.Duupke schreef:N.a.v. het ongeval van Senna is de crashbestendigheid stukken beter geworden. De neus kan tegenwoordig een kleun van 40(!) ton verwerken. Mede als gevolg hiervan raakte Zanardi (toch?) zijn beide benen kwijt, de sidepod kon die klap van de neus weer niet opvangen.
Na die klap moesten de sidepods zo sterk worden dat die een klap van 20(!) ton aan kunnen.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Klopt, maar was een demonstratie race in Berlijn. Ook oval-racing (ik zit er niet naast?)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
ja, maar dat was met indycars, en geen F1.
Das dus vergelijken van koeien en giraffen...
Das dus vergelijken van koeien en giraffen...
btw, zanardi spinde bij het uitkomen van de pits en werd op de baan geraakt door Tagliani meen ik, in ieder geval haaks op de rijrichting ter hoogte van zijn voorwielen. Dat soort krachten is zo ongelooflijk hoog, dat kun je niet voorkomen denk ik..zeker niet als de man op de baan daar dik 300 rijd.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Racen is idd. niet te vergelijken,
Wanneer er echter iemand in de F1 of in de Indycars frontaal een ander op de sidepod raakt maakt volgens mij geen ruk uit. Het gaat allebei erg hard en het veroorzaakt allebei een gruwelijke puinhoop.
Veiligheids eisen liggen op een vergelijkbaar niveau, en daar had ik het over.
Wanneer er echter iemand in de F1 of in de Indycars frontaal een ander op de sidepod raakt maakt volgens mij geen ruk uit. Het gaat allebei erg hard en het veroorzaakt allebei een gruwelijke puinhoop.
Veiligheids eisen liggen op een vergelijkbaar niveau, en daar had ik het over.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
veiligheidseisen in F1 en IRL/champcar is neit te vergelijken, dat ten eerste.
Ten tweede, op een Oval rijd je tegen de 380, in bochten 300, dat rijdt je in de F1 alleen op top. Wanneer er crashes gebeuren in de F1 is dat vaak met een dusdanige lagere snelheid, aangezien dat 9 van de 10 keer in de bochten gebeurt. Bovendien is de absolute snelheid wat minder van belang, maar de relatieve des te meer...
Ten tweede, op een Oval rijd je tegen de 380, in bochten 300, dat rijdt je in de F1 alleen op top. Wanneer er crashes gebeuren in de F1 is dat vaak met een dusdanige lagere snelheid, aangezien dat 9 van de 10 keer in de bochten gebeurt. Bovendien is de absolute snelheid wat minder van belang, maar de relatieve des te meer...
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, mijn punt is dat deze crash mede het gevolg was van de verhoogde "sterkte-eisen" van de neus. Als gevolg van deze crash werden de eisen voor de sidepods verhoogt.Haas schreef:btw, zanardi spinde bij het uitkomen van de pits en werd op de baan geraakt door Tagliani meen ik, in ieder geval haaks op de rijrichting ter hoogte van zijn voorwielen. Dat soort krachten is zo ongelooflijk hoog, dat kun je niet voorkomen denk ik..zeker niet als de man op de baan daar dik 300 rijd.
Hier is ooit (vorig jaar nog herhaald) een documantaire over op tv geweest bij Discovery. Zij hadden als hoofd onderwerp de crash van Senna op de rol staan.
Werd trouwens ook erg goed uitgelegd en uitgemeten wat daar het probleem was.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Renault-coureur Giancarlo Fisichella heeft een tipje van de sluier opgelicht als het gaat om de vervanger van Fernando Alonso bij Renault. Volgens Fisichella zal de Spanjaard vervangen worden door een coureur uit Finland. Alonso zal het team van Renault na dit seizoen verlaten om voor McLaren te gaan rijden.
Fisichella, die deze week in Monza test, hoopt op de eerste plaats dat zijn eigen contract wordt verlengd: "Flavio Briatore maakt er geen geheim van dat hij blij is met de prestaties van het team. Hij is vaak erg positief over mij. Ook de rest van het team lijkt tevreden over mijn werk. Ik probeer dit seizoen steeds weer het maximale eruit te halen. Het team zal mij snel duidelijkheid geven over mijn toekomst."
De Italiaan zei over zijn mogelijke teamgenoot voor 2007: "Het wordt absoluut een coureur uit Finland." Fisichella zou kunnen verwijzen naar Kimi Raikkonen, wiens contract bij McLaren na dit seizoen afloopt, of Renault-testcoureur Heikki Kovalainen.
[img]http://www.turkiyef1.com/images/photos/ ... nen_ps.jpg[/img]
Fisichella, die deze week in Monza test, hoopt op de eerste plaats dat zijn eigen contract wordt verlengd: "Flavio Briatore maakt er geen geheim van dat hij blij is met de prestaties van het team. Hij is vaak erg positief over mij. Ook de rest van het team lijkt tevreden over mijn werk. Ik probeer dit seizoen steeds weer het maximale eruit te halen. Het team zal mij snel duidelijkheid geven over mijn toekomst."
De Italiaan zei over zijn mogelijke teamgenoot voor 2007: "Het wordt absoluut een coureur uit Finland." Fisichella zou kunnen verwijzen naar Kimi Raikkonen, wiens contract bij McLaren na dit seizoen afloopt, of Renault-testcoureur Heikki Kovalainen.
[img]http://www.turkiyef1.com/images/photos/ ... nen_ps.jpg[/img]
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Allebei contracteren en Fisichella wordt testrijder.




Once upon a time, you tref het verkeerd!!!