
What to do with 'barbequed' engine? IT'S ALIVE/APK-perikelen
zooooooooo echt beter!!! 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
mooi werk man het is het zeker waard~!!!!!!!!!!!!!! 

Prachtig!!!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
i know i know.
Hij hangt nu nog zelfs boven de turbo zonder shitteschild.
Is niet het mooist.
Maar hij gaat zeker naar de andere kant.
En er komt ook gewoon nog een hitteschild op.
Oh ja, en hij is niet nieuw.
Alleen gepoetst.
Maar we zijn ook nog lang niet klaar.
Hij is alleen weer rijdbaar.
Later volgt meer.
Oftewel...
"To be continued"...
Hij hangt nu nog zelfs boven de turbo zonder shitteschild.
Is niet het mooist.
Maar hij gaat zeker naar de andere kant.
En er komt ook gewoon nog een hitteschild op.
Oh ja, en hij is niet nieuw.
Alleen gepoetst.

Maar we zijn ook nog lang niet klaar.
Hij is alleen weer rijdbaar.
Later volgt meer.
Oftewel...
"To be continued"...
waarom heb je nu alle moeite gedaan dat hij weer loopt, en dan nu de motor gaan refiseren...
niet eerst weer sparen??? die siliconen slangen hebben toch wel veel gekost
of loop de auto nu niet goed meer??
niet eerst weer sparen??? die siliconen slangen hebben toch wel veel gekost

of loop de auto nu niet goed meer??
Heel mooi Krijn!!
[img]http://www.smilies.nl/party/luxhello.gif[/img]
[img]http://www.smilies.nl/partytime.gif[/img]
En ik ga naast de eeuwig bus WD-40 nu ook een fles Cola paraat houden
Vooral omdat mijn GTT ook al weer een half jaar stilstaat
...
[img]http://www.smilies.nl/party/luxhello.gif[/img]
[img]http://www.smilies.nl/partytime.gif[/img]
En ik ga naast de eeuwig bus WD-40 nu ook een fles Cola paraat houden


-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Abel-> ??? ik snap je vraag geloof ik niet helemaal.
Ik wilde zelf de motor weer aan de praat krijgen.
Dat was MIJN doel. Daarna wilde ik hem soieso al laten reviseren omdat het blok al 220+K heeft gelopen en omdat ik zometeen ook meer druk wil gaan draaien. En ik doe zelf niets met het blok zelf. Dat laat ik liever goed doen.
En ja, die slangen kosten een fokking vermogen.
Maar ja, Ze moesten toch vrijwel allemaal vervangen worden. (dan maar meteen goed)
En de auto loopt ook goed.
Maar naar mijn idee is een revisie niet alleen goed wanneer je blok niet goed loopt...
Hij begint nu toch echt wel een beetje aan het einde van zn leven te komen.
Dan zorg ik alvast dat hij er weer jaren tegenaan kan.
Mrtn-> Tja...het is een behoorlijke puzzle ja. Maar met een beetje denk en paswerk kom je een heel eind.
En de rest heb ik aan het forum te danken.
Thanx.
Matijs-> COLA RULES!
Er gaat nu standaard een flessie in mn gereedschapskit!
Verdere updates....Nope.
Ik wilde zelf de motor weer aan de praat krijgen.
Dat was MIJN doel. Daarna wilde ik hem soieso al laten reviseren omdat het blok al 220+K heeft gelopen en omdat ik zometeen ook meer druk wil gaan draaien. En ik doe zelf niets met het blok zelf. Dat laat ik liever goed doen.
En ja, die slangen kosten een fokking vermogen.
Maar ja, Ze moesten toch vrijwel allemaal vervangen worden. (dan maar meteen goed)
En de auto loopt ook goed.
Maar naar mijn idee is een revisie niet alleen goed wanneer je blok niet goed loopt...
Hij begint nu toch echt wel een beetje aan het einde van zn leven te komen.
Dan zorg ik alvast dat hij er weer jaren tegenaan kan.

Mrtn-> Tja...het is een behoorlijke puzzle ja. Maar met een beetje denk en paswerk kom je een heel eind.
En de rest heb ik aan het forum te danken.

Thanx.
Matijs-> COLA RULES!

Verdere updates....Nope.

-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
netjes hoor, gefeliciteerd.....
auto is iig in zeer goede handen!
auto is iig in zeer goede handen!
Dan is een volvo blok toch makkelijkerMrtn schreef:sjeesus....wat een slangenwerk eigenlijk....om duizelig van te worden.
Maar deel je vreugde dat ie weer loopt en er weer netjes uitziet....prima job verricht

There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ben ik toch maar weer even...
Ik zit namenlijk nogsteeds met het probleem van de temp sensor die niet wil werken.
Ik had hem al even naar Mr. Reno gebracht om te kijken of zij het konden fixen.
Maar ja...dat gaat waarschijnlijk dan flink in de uren lopen... en daardoor dus ook meteen flink in de $$$....
Dat lijkt me dus niet handig.
Want dit moet toch ook zelf te fixen zijn?
WAAR KAN HET AAN LIGGEN?
1) sensor op blok. (ziet er gaar uit en gaat dus ook zo een nieuwe in) Ik neem aan dat je die er gewoon uit moet kunnen draaien?
2) bedrading naar sensor toe. Het kloterige is dat dit uit de hoofdkabelboom komt. Ik heb zelf de 2 draden verlengd en weer aangesloten op de sensor.
Dit zou dan toch gewoon moeten werken??? (MITS de sensor het doet!)
Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.
Want dit sucks best wel eigenlijk.
Rijd het ding weer maar durf ik er niet lang mee te rijden omdat ik niet kan zien hoe warm t zooitje word.
Alle ideeen zijn weer meer dan welkom!
Verder viel het me mee wat ze hebben gevonden aan mankementen (ivm APK keuring).
-Gat in einddemper (ik vond hem al iets vetter klinken...
. Maar er komt toch een compleet nieuwe uitlaat onder en ik wist vorig jaar al dat er een rot plekkie in zat)
-Ashoes kapot. (dat had ik zelf ook al gezien)
-Stationair toerental te hoog (ach ja, afstellen van de carb. Dat gebeurd zometeen toch als de nieuwe erop komt)
-Koplamp niet af te stellen(???) (waar dit mee te maken heeft weet ik niet)
Al met al ben ik weer best tevreden.
Ik had nog wel wat meer verwacht.
Als iemand me nou nog even kan assisteren met die verdomde tempmeter dan kan ik het ding tenminste weer eens flink op zn donder geven.
Ik zit namenlijk nogsteeds met het probleem van de temp sensor die niet wil werken.

Ik had hem al even naar Mr. Reno gebracht om te kijken of zij het konden fixen.
Maar ja...dat gaat waarschijnlijk dan flink in de uren lopen... en daardoor dus ook meteen flink in de $$$....

Dat lijkt me dus niet handig.
Want dit moet toch ook zelf te fixen zijn?
WAAR KAN HET AAN LIGGEN?
1) sensor op blok. (ziet er gaar uit en gaat dus ook zo een nieuwe in) Ik neem aan dat je die er gewoon uit moet kunnen draaien?
2) bedrading naar sensor toe. Het kloterige is dat dit uit de hoofdkabelboom komt. Ik heb zelf de 2 draden verlengd en weer aangesloten op de sensor.
Dit zou dan toch gewoon moeten werken??? (MITS de sensor het doet!)
Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.
Want dit sucks best wel eigenlijk.
Rijd het ding weer maar durf ik er niet lang mee te rijden omdat ik niet kan zien hoe warm t zooitje word.

Alle ideeen zijn weer meer dan welkom!
Verder viel het me mee wat ze hebben gevonden aan mankementen (ivm APK keuring).
-Gat in einddemper (ik vond hem al iets vetter klinken...

-Ashoes kapot. (dat had ik zelf ook al gezien)
-Stationair toerental te hoog (ach ja, afstellen van de carb. Dat gebeurd zometeen toch als de nieuwe erop komt)
-Koplamp niet af te stellen(???) (waar dit mee te maken heeft weet ik niet)
Al met al ben ik weer best tevreden.
Ik had nog wel wat meer verwacht.
Als iemand me nou nog even kan assisteren met die verdomde tempmeter dan kan ik het ding tenminste weer eens flink op zn donder geven.

Ik zou inderdaad die oude sensor eerst maar eens eruit draaien en een nieuwe erin zetten. We hebben het toch over de watertemp.meter op de waterpomp, of niet? In dat geval zou de bedrading het wel eens zwaar kunnen hebben gehad met het brandje danwel het blussen. Of had je nou een hele nieuwe kabelboom erin gezet? ik weet het ook allemaal niet meer na zo lang 
Temp sensor, 5 opties:
- sensor zelf
- aansluiting sensor
- bedrading
- aansluiting temp metertje
- tempmetertje
als de sensor er niet al te jofel uitziet zou ik daar beginnen.
- sensor zelf
- aansluiting sensor
- bedrading
- aansluiting temp metertje
- tempmetertje
als de sensor er niet al te jofel uitziet zou ik daar beginnen.
Over het afstelle nvan de koplamp: dat gebeurt als ik me goed herinner met de drie bouten bovenop de licht unit.
misschien is hier iets 'geflamed' ? Of het zit vastgerot of er mist een botuje ?
Tipje: met nieuwe koplampunits, en knippers ziet de voorkant er weer nieuw uit !
misschien is hier iets 'geflamed' ? Of het zit vastgerot of er mist een botuje ?
Tipje: met nieuwe koplampunits, en knippers ziet de voorkant er weer nieuw uit !
al geprobeerd de draadjes om te draaien? dit hielp bij mij 

Tempmeter kun je er gewoon uitschroeven, komt er wel wat koelvloeistof uit, maar das maar een pisstraaltje. (let op dat er geen lucht in komt!)
En idd die draadjes omdraaien wil ook wel eens helpen, ze doen het maar in 1 richting.
En anders die draden maar eens doormeten of ze wel weerstand hebben.
De meter zou ik als laatst bekijken, die begeven het niet zo snel en dit lijkt me toch meer ene probleem voor onder de kap, zeker gezien de omstandigheden.
Zijn er verder nog veel probleempjes? Of issie zo goed als klaar?
En idd die draadjes omdraaien wil ook wel eens helpen, ze doen het maar in 1 richting.
En anders die draden maar eens doormeten of ze wel weerstand hebben.
De meter zou ik als laatst bekijken, die begeven het niet zo snel en dit lijkt me toch meer ene probleem voor onder de kap, zeker gezien de omstandigheden.
Zijn er verder nog veel probleempjes? Of issie zo goed als klaar?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
As usual: Thanx for the help.
1) Alleen de kabelboom van het motorruim is 'vernieuwd'. Deze sensor loopt, jammer genoeg, via de hoofdboom die naar binnen gaat.
2) draadjes omwisselen heb ik geprobeerd.
3) lijkt mij in eerste instantie ook OF de sensor OF de bedrading. Niet de meter. Maar ja, meteen uitsluiten kan ook niet.
"Guilty until proven innocent"
4) volgens mij heeft de kerel bij reno de bedrading doorgemeten.
Hier moet ik hem morgen nog even voor bellen.
T rottige is, is dat ik (Ook) een complete nerd ben wat betreft electro.
Ik ga eerst de laatste paar "bbq'd parts" eruit gooien.
Ik vertrouw niets meer.
Verder niet echt problemen.
Lampen verhaal maak ik me niet zo druk om.
Maar thanx voor de tips Ploegah.
Carb hikt bij een KLEIN tikkie gas nogal.
Is soms effe oppassen in de stad...
En mn gaskabel stond een stukkie te strak.
Was soms nog leuker in de stad...
Buiten dat loopt het allemaal.
1) Alleen de kabelboom van het motorruim is 'vernieuwd'. Deze sensor loopt, jammer genoeg, via de hoofdboom die naar binnen gaat.
2) draadjes omwisselen heb ik geprobeerd.
3) lijkt mij in eerste instantie ook OF de sensor OF de bedrading. Niet de meter. Maar ja, meteen uitsluiten kan ook niet.
"Guilty until proven innocent"
4) volgens mij heeft de kerel bij reno de bedrading doorgemeten.
Hier moet ik hem morgen nog even voor bellen.
T rottige is, is dat ik (Ook) een complete nerd ben wat betreft electro.

Ik ga eerst de laatste paar "bbq'd parts" eruit gooien.
Ik vertrouw niets meer.
Verder niet echt problemen.
Lampen verhaal maak ik me niet zo druk om.
Maar thanx voor de tips Ploegah.
Carb hikt bij een KLEIN tikkie gas nogal.
Is soms effe oppassen in de stad...
En mn gaskabel stond een stukkie te strak.
Was soms nog leuker in de stad...

Buiten dat loopt het allemaal.
Gaat bij contact je metertje uberhaupt iets omhoog? Zie je beweging?
Dat hikken: kijk eens of dat stangetje wat onder de carb loopt en met de gashendel op de carb meebeweegt, nog vast zit aan een oogje welk een soort pompje in de carborateur beweegt. En vastzitten zonder speling. Dit is een pompje voor de acceleratieverrijking, geef je gas, heb je effe wat benzine nodig meteen en dat spuit wat naar binnen. Heeft dat stangetje speling gekregen of ligt ie eraf, dan hikt de motor bij de geringste gas.
Dat hikken: kijk eens of dat stangetje wat onder de carb loopt en met de gashendel op de carb meebeweegt, nog vast zit aan een oogje welk een soort pompje in de carborateur beweegt. En vastzitten zonder speling. Dit is een pompje voor de acceleratieverrijking, geef je gas, heb je effe wat benzine nodig meteen en dat spuit wat naar binnen. Heeft dat stangetje speling gekregen of ligt ie eraf, dan hikt de motor bij de geringste gas.
Hey spiral, jij gek. Maak die temp sensor, gooi je tank vol met benzine en rij in die bak. Ipv revisie bestel je je een compleet gereviseerd motortje, kun je tussendoor nog wat laten kietelen hier en daar. Zodra deze motor helemaal 't loodje legt wissel je. Zou ik doen, geef je dat oude blokje es goed over de klote héspir@l schreef:Abel-> ??? ik snap je vraag geloof ik niet helemaal.
Ik wilde zelf de motor weer aan de praat krijgen.
Dat was MIJN doel. Daarna wilde ik hem soieso al laten reviseren omdat het blok al 220+K heeft gelopen en omdat ik zometeen ook meer druk wil gaan draaien. En ik doe zelf niets met het blok zelf. Dat laat ik liever goed doen.
En de auto loopt ook goed.
Maar naar mijn idee is een revisie niet alleen goed wanneer je blok niet goed loopt...
Hij begint nu toch echt wel een beetje aan het einde van zn leven te komen.
Dan zorg ik alvast dat hij er weer jaren tegenaan kan.![]()

My thoughts exactlyRiël schreef:Hey spiral, jij gek. Maak die temp sensor, gooi je tank vol met benzine en rij in die bak. Ipv revisie bestel je je een compleet gereviseerd motortje, kun je tussendoor nog wat laten kietelen hier en daar. Zodra deze motor helemaal 't loodje legt wissel je. Zou ik doen, geef je dat oude blokje es goed over de klote hé

Ik ga straks (euhm, over een paar maanden) ook lekker rijden met mijn oude blok en turbo, en ik vermoed dat dat niet echt het eeuwige leven meer gaat hebben (om maar even een understatement te gebruiken). Maar ik rijd gewoon lekker door tot alle olie sneller uit de uitlaat loopt dan ik het kan bijvullen, en de hele boel rokend en smeulend tot stilstand komt. En dan gaat er een ander blok in.
Lijkt me ook wel lekker rijden, als je al weet dat alles stuk gaat, hoef je je daar tenminste niet druk om te maken

Als je een blok gaat laten reviseren kan je goedkoper tunen dan als je al een kant en klaar blok koopt.
Bij goede aanpassingen moet een blok al gauw open en betaal je daar dus 2 x voor als je een kant en klaar blok haalt.
Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan van revisie en dan lekker zelf bepalen wat er aan verandert en wat er ingaat voor merk zuigers bv.
Ik vraag me af wat dan goedkoper is....of je moet hem org. houden, ja dan is een kant en klaar blok goedkoper.
Bij goede aanpassingen moet een blok al gauw open en betaal je daar dus 2 x voor als je een kant en klaar blok haalt.
Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan van revisie en dan lekker zelf bepalen wat er aan verandert en wat er ingaat voor merk zuigers bv.
Ik vraag me af wat dan goedkoper is....of je moet hem org. houden, ja dan is een kant en klaar blok goedkoper.
Ja, dan koopt ie voor 50 euro een blokje wat al aan revisie toe is en doet ie dat naar zijn wens. Ik bedoel, zonde om die gtt weer een poos te laten staan. Lekker rijden en in de tussentijd het blokje klaarmaken.
Aha ok,Riël schreef:Ja, dan koopt ie voor 50 euro een blokje wat al aan revisie toe is en doet ie dat naar zijn wens. Ik bedoel, zonde om die gtt weer een poos te laten staan. Lekker rijden en in de tussentijd het blokje klaarmaken.
Dat lijkt mij idd ook de beste oplossing!
Jup. 

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nou,ik ga denk tOch mn bakkie gewoon afleveren.
Er komt namenlijk een hoop nieuw spul in en dan kunnen ze alles in een keer doen.
Reviseren/tunen, alles monteren, afstellen, testen, etc, etc....
en dan haal ik hem op en is-ie KLAAR!
Ik snap het idee wel van jullie.
IS opzich ook een goed plan.
Maar ik kan nog wel even wachten op mn autootje.
Ik krijg er een hoop lol voor terug zometeen.
Dat zal het wachten wel weer doen vergeten.
Thanx voor t meedenken.
Er komt namenlijk een hoop nieuw spul in en dan kunnen ze alles in een keer doen.
Reviseren/tunen, alles monteren, afstellen, testen, etc, etc....
en dan haal ik hem op en is-ie KLAAR!

Ik snap het idee wel van jullie.
IS opzich ook een goed plan.
Maar ik kan nog wel even wachten op mn autootje.
Ik krijg er een hoop lol voor terug zometeen.
Dat zal het wachten wel weer doen vergeten.
Thanx voor t meedenken.
Nog even een laatste maal diep in de buidel, maar dan wel alles in één keer alles goed...
Respect voor je gedult in ieder geval!
Ik blijf het gaaf vinden hoe veel jij voor je vijfje over hebt. Zo zouden er veel meer moeten zijn.
Respect voor je gedult in ieder geval!

Ik blijf het gaaf vinden hoe veel jij voor je vijfje over hebt. Zo zouden er veel meer moeten zijn.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
thanx.
Maar eeuuhh...het is niet wat ik ervoor over heb.
Dat ding heeft me gewoon compleet in zn macht!
Hulpeloos sta ik al mn geld aan hem af.
Ik word gedwongen af en toe in te stappen en te gaan rijden.
Ik heb gewoon helemaal niets in te brengen.
Zelfs al laat ik hem in Frankrijk achter.
Dan nog dwingt hij me. Dwingt hij me om hem op te halen. Om hem op te halen en weer op te knappen.
Ik ben al mn zuurverdiende geld en mn vriendin kwijt. Mn hele fokking leven is nog maar aan 1 enkel ding gewijd...
mn gtt.
And there ain't a damn thing i can do about it!
Nee maar ik ben gewoon helemaal gek van dat ding.
Vanaf het moment dat ik hem zag al.
En na de brand in France heb ik ERG lang nagedacht over wat ik ging doen.
En toen heb ik ervoor gekozen om er gewoon 100% voor te gaan.
Dus...idd nog een laatste keer goed in die buidel van me zoeken naar wat centen en dan het ding goed af laten maken.
En dan flink rijden en genieten van t ding.
Even alle verloren rij-tijd inhalen.
Maar eeuuhh...het is niet wat ik ervoor over heb.
Dat ding heeft me gewoon compleet in zn macht!
Hulpeloos sta ik al mn geld aan hem af.
Ik word gedwongen af en toe in te stappen en te gaan rijden.
Ik heb gewoon helemaal niets in te brengen.
Zelfs al laat ik hem in Frankrijk achter.
Dan nog dwingt hij me. Dwingt hij me om hem op te halen. Om hem op te halen en weer op te knappen.
Ik ben al mn zuurverdiende geld en mn vriendin kwijt. Mn hele fokking leven is nog maar aan 1 enkel ding gewijd...
mn gtt.
And there ain't a damn thing i can do about it!

Nee maar ik ben gewoon helemaal gek van dat ding.
Vanaf het moment dat ik hem zag al.
En na de brand in France heb ik ERG lang nagedacht over wat ik ging doen.
En toen heb ik ervoor gekozen om er gewoon 100% voor te gaan.
Dus...idd nog een laatste keer goed in die buidel van me zoeken naar wat centen en dan het ding goed af laten maken.
En dan flink rijden en genieten van t ding.
Even alle verloren rij-tijd inhalen.



lolbroek. Ja jij mag dan veel schrijven, maar ik kan aardig lezen


Zo verziek je dus wel je hele topic he?! Beetje offtopic zitten grappen hier
