Even het persbericht opgezocht (nog in het engels, NL heb ik nog niet binnen)
Renault unveils an even hotter version of Mégane R.S..
* With a power output of 265hp and peak torque of 360Nm, Mégane R.S. Trophy delivers unrivalled efficiency for its class. A new tyre fitment and an increase in power make the very most of the Cup chassis’ potential, without detracting from the car’s acclaimed versatility and ride comfort.
* A production run of 500 cars is planned, and Mégane R.S. Trophy’s specific styling features put it at the very top of the Mégane R.S. range.
* Order books open on June 20, 2011, and the newcomer will be marketed in France, the United Kingdom, Germany, Belgium, Portugal, Spain, Italy, Switzerland, Austria and Slovenia. Prices in France will start from €35,500.
Technical evolutions for the existing, exceptional performance package
With maximum power of 265hp (up 15hp), peak torque of 360Nm (+20Nm) available across a particularly broad rev-band (3,000 to 5,000rpm), a power-to-weight ratio of 5.09kg/hp and specific power of 132.5hp/litre, the car boasts an exceptional performance package. Even so, Renault Sport’s engineers have worked hard on the specification of the Mégane R.S.’s 2.0-litre turbocharged engine to take driving enjoyment and response to even higher levels. Maximum turbo pressure has been uprated to 2.5 bar (up 0.2 bar), while the air intake design has been revised to take the higher pressure and higher running temperatures into account.
Performance has been enhanced in the process, and the result is a 0-to-100kph time of just 6.0s (down 0.1s), a top speed of 254kph (up 4kph) and the 1,000m standing start in 25.4s (down 0.3s). Beyond these statistics, however, the experience of driving Mégane R.S. Trophy is a constant source of enjoyment and satisfying sensations. In addition to the finely-tuned set-up of the Cup chassis and the standard limited slip differential, a new tyre fitment contributes to the car’s exceptional road-holding on dry roads, especially through tighter turns, as well as in the wet. The design of the Formula 1-inspired Bridgestone Potenza RE050A’s asymmetric, directional tread pattern and the form of its tread blocks provide outstanding grip, stability and acoustic comfort, whatever the conditions. Last but not least, Mégane R.S. Trophy’s fuel-efficiency has been carefully optimised to return combined-cycle fuel consumption of just 8.2 litres/100km, equivalent to 190g of CO2/km, which represents a saving of 0.2 litres/100km and 5g/km over Mégane R.S. at the time of the latter’s launch.
Assertive yet seductive R.S. styling cues
Mégane R.S. Trophy is recognisable at a glance thanks to its black roof, specific decals, new rear lip spoiler, 19-inch Gloss Black STEEV wheels with red piping and R.S. valve caps (optional or standard, depending on market) and numbered plaque. The LED daytime running lights also play a part in its striking looks. Mégane R.S. Trophy marks the introduction of a new Sirius Yellow finish, an emblematic metallic paint that will be particularly appreciated by Renault Sport fans. This specific body colour is available as an alternative to Glacier White, Etoilé Black and Cassiopée Grey.
Inside, the Recaro bucket seats (fabric or leather, depending on market) add to the cabin’s unmistakably sporty feel, as does the central display which shows the data provided by the R.S. Monitor. This innovative onboard data-logging system records performance and displays a range of mechanical parameters in real-time, a feature which owners will especially appreciate during track days, an exercise to which the Mégane R.S. Trophy lends itself particularly well. Indeed, the car will be on show at the Renault Sport Day which forms part of the Renault Sport Enthusiasts Day programme at the Nürburgring, Germany, on June 17, 2011.
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Renault onthult een nog hetere versie van de Megane RS.
* Met een vermogen van 265pk en een maximumkoppel van 360 Nm, Megane RS Trophy levert ongeëvenaarde efficiëntie voor zijn klasse. Een nieuwe band montage en een toename van de macht om het zo veel mogelijk van het potentieel van de Cup chassis ', zonder afbreuk te doen aan de auto's veelgeprezen veelzijdigheid en rijcomfort.
* Een oplage van 500 auto's is gepland, en de Megane RS specifieke styling Trophy functies van het bij de top van de Megane RS bereik.
* Bestel boeken open op 20 juni 2011, en de nieuwkomer zal worden verkocht in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Portugal, Spanje, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Slovenië. De prijzen in Frankrijk zal starten vanaf € 35.500.
Technische evoluties voor de bestaande, uitzonderlijke prestaties pakket
Met een maximum vermogen van 265pk (tot 15pk), een maximumkoppel van 360 Nm (+20 Nm) beschikbaar over een bijzonder breed toerenbereik (3.000 tot 5.000 tpm), een vermogen / gewicht-verhouding van 5.09kg/hp en specifieke kracht van 132,5 pk / liter, de auto beschikt over een uitzonderlijke prestatie pakket. Toch hebben de ingenieurs van Renault Sport hard gewerkt aan de specificatie van 2,0-liter turbomotor van de Megane RS aan rijplezier en respons op een nog hoger niveau. Maximale turbodruk is opgewaardeerd tot 2,5 bar (0,2 bar), terwijl de luchtinlaat ontwerp is aangepast aan de hogere druk en hogere bedrijfstemperatuur rekening te houden.
Performance is verbeterd in het proces, en het resultaat is een 0-tot-100 km / u in slechts 6.0s (omlaag 0.1s), een topsnelheid van 254kph (maximaal 4kph) en de 1.000 m staande start in 25.4s (een daling met 0,3 s). Naast deze statistieken, maar de ervaring van het rijden Megane RS Trophy is een constante bron van plezier en voldoen aan sensaties. In aanvulling op de fijn afgestelde set-up van de Cup chassis en de standaard limited slip differentieel, een nieuwe band montage draagt bij aan de auto uitzonderlijke wegligging op droog wegdek, met name door strakkere bochten, evenals in de regen. Het ontwerp van asymmetrische, de Formule 1-geïnspireerde Bridgestone Potenza RE050A's directionele loopvlakpatroon en de vorm van de profielblokken zorgen voor een uitstekende grip, stabiliteit en akoestisch comfort, ongeacht de omstandigheden. Last but not least, Megane R.S. Trophy's brandstof-efficiency is zorgvuldig geoptimaliseerd voor gecombineerde cyclus brandstofverbruik van slechts 8,2 liter/100 km terug, wat overeenkomt met 190 g CO2/km, hetgeen een besparing van 0,2 l/100 5g/km over Megane RS vertegenwoordigt op het moment van de lancering van de laatstgenoemde.
Assertief nog verleidelijke R.S. styling cues
Megane R.S. Trophy is herkenbaar in een oogopslag dankzij de zwart dak, specifieke stickers, nieuwe achterste lip spoiler, 19-inch Hoogglans Zwart Steev wielen met rode bies en RS ventieldopjes (optioneel of standaard, afhankelijk van de markt) en genummerde plaquette. De LED-dagrijverlichting ook een rol spelen in zijn opvallende uiterlijk. Megane R.S. Trofee markeert de introductie van een nieuwe Sirius gele afwerking, een emblematische metallic lak dat met name zal worden gewaardeerd door Renault Sport fans. Deze specifieke koetswerkkleur is beschikbaar als alternatief voor Glacier White, Etoile Zwart en Cassiopee Grey.
Binnen, de Recaro kuipstoelen (stof of leder, afhankelijk van markt) toe te voegen aan onmiskenbaar sportief van het interieur voelt, net als het centrale display waarop de gegevens verstrekt door de RS toont Monitor. Deze innovatieve onboard data-logging systeem registreert de prestaties en geeft een scala van mechanische parameters in real-time, een eigenschap die eigenaren zullen waarderen vooral tijdens track days, een oefening waarbij de Megane RS Trophy leent zich bijzonder goed. Sterker nog, de auto te zien op de Renault Sport Dag die deel uitmaken van de Renault Sport Enthousiastelingen Dag programma vormt de Nürburgring, Duitsland, op 17 juni 2011.
Erg netjes hoor, als je dan ziet dat die gozer hierboven 10 seconden eraf rijdt, met een standaard mapping, een setje KW's en andere banden...
Nou weet ik niet hoe goed die Federal's het doen in vergelijking met de RE050 en het waren verschillende rijders, maar het logenstraft wel alle gasten in de UK die alles en iedereen die ook maar willen verketteren als ze zeggen dat ze het originele onderstel willen aanpakken.
Horst von saurma staat er erg vaak tussen met serieuze tijden in serieus spul.
Toch doet hij met een 997 turbo het net onder de 8min. De megane is dus idd erg snel
Van EVO magazine.: Renault test driver Laurent Hurgon set the time during only the car’s second lap of the Nordschleife – and our very own John Barker was there to see it happen.
‘When he went out Laurent was driving on some nicely worn tyres,’ said John, ‘he went out first thing and conditions were ideal for a turbocharged engine, about 11 degrees and the track cold enough to help road tyres. He said it was still damp under the trees so he went back out for another go and set the time on his second lap.’
John will be driving the car around the track later today – we’ll bring you the full story later!
Hebben meer mensen wel eens 'last' van koude start problemen?
Ik bedoel niet dat hij niet wil starten, maar dat de motor de eerste minuut ongeveer niet echt lekker loopt. Als ik een ietsje gas geef, dan gaat het toerental geheel vanzelf steeds op en neer (ongeveer 1x per seconde), en als ik na het starten direct wil wegrijden dan valt hij bijna uit als ik gas geef. Direct wegrijden zonder gasgeven is geen enkel probleem.
Ik steek het altijd maar op de koude motor, want zodra ik de straat uit ben, dan is het alweer over. Maar als dit niet normaal is, dan moet ik er misschien eens naar laten kijken.
Doet die van mij ook, kan vervelend zijn.
Ik schakel direct in z'n twee, dan zijn de pk's makkelijker te beheersen.
Het zal met het milieu te maken hebben, emissie moet aan eisen voldoen die na starten moeilijk zijn te beheersen voor de techniek.
Het is trouwens lang niet bij elke koude start.
Corsa GSI '88-'91;Peugeot 205 GTI 1.9 '91-'93;Clio Williams nr.1813 '93-'20; Clio RS l '20-'04; Megane RS 250 2010-'??
Therion schreef:Hebben meer mensen wel eens 'last' van koude start problemen?
Ik bedoel niet dat hij niet wil starten, maar dat de motor de eerste minuut ongeveer niet echt lekker loopt. Als ik een ietsje gas geef, dan gaat het toerental geheel vanzelf steeds op en neer (ongeveer 1x per seconde), en als ik na het starten direct wil wegrijden dan valt hij bijna uit als ik gas geef. Direct wegrijden zonder gasgeven is geen enkel probleem.
Ik steek het altijd maar op de koude motor, want zodra ik de straat uit ben, dan is het alweer over. Maar als dit niet normaal is, dan moet ik er misschien eens naar laten kijken.
Chippen lost dit wel op, net zoals bij de Clio RS en de Twingo RS vermoed ik.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
R26R is toch lichter gemaakt, dus ook lichter dan de nieuwe Megane RS.
En ik vermoed dat het gewicht wel rechtdoor wil ja.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Therion schreef:Hebben meer mensen wel eens 'last' van koude start problemen?
Ik bedoel niet dat hij niet wil starten, maar dat de motor de eerste minuut ongeveer niet echt lekker loopt. Als ik een ietsje gas geef, dan gaat het toerental geheel vanzelf steeds op en neer (ongeveer 1x per seconde), en als ik na het starten direct wil wegrijden dan valt hij bijna uit als ik gas geef. Direct wegrijden zonder gasgeven is geen enkel probleem.
Ik steek het altijd maar op de koude motor, want zodra ik de straat uit ben, dan is het alweer over. Maar als dit niet normaal is, dan moet ik er misschien eens naar laten kijken.
Is dit niet de toerenbegrenzing, deze is actief wanneer je motor nog koud is zodat je hem niet opblaast.
Ik heb hier geen last van, tuurlijk loopt een motor koud veel minder lekker dan warm, maar merk niks van de door jou omschreven problemen. M'n 197 was wel vreselijk irritant als hij koud was, in Engeland omschreven als 'Kangarooing'. Als je dan het esp uitzette was het al stukken beter, wellicht voor jou ook het proberen waard?
Bij net starten kom ik in principe niet boven 2500 toeren uit, daarna niet meer dan 3000 toeren tot de olie 84 graden is. Daarom heb ik dat waarschijnlijk nooit gemerkt, waar begrenzen ze hem koud op dan?
Misschien wat overdreven, maar ik ben ooit begonnen met een VW G60, dan leer je wel af om hem koud open te trappen...
De toerenbegrenzer is het in elk geval niet lijkt me.
Als ik start (met koude motor), dan draait de motor ongeveer 1200 rpm, en als ik dan ietsje gas geef, dan gaan de toeren automatisch op en neer tussen 1000-1500 rpm. Ik heb het zelfs 1x gehad, dat ik tegen beter weten in toch redelijk wat gas gaf (bij stilstand in z'n vrij), en toen viel de motor gewoon uit.
Als ik heel rustig wegrij zonder of met heel weinig gasgeven, dan is er niets aan de hand en na 100 meter kan ik gewoon stevig het gas intrappen zonder problemen.