Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Daniël W.
Car: 5TL-T

@jacco: ik kan wel vooropstellen dat ik absoluut geen voorstander ben, ik draag alleen deze info aan ;)

Per 1 januari 2010 gaat de BPM & het zgh. 'slurptax' over naar een CO2 heffing. Ander naam voor hetzelfde beestje. De BPM is in de afgelopen jaren sowieso erg veranderd...afschaffing grijs, verhoging van de bijtelling, accessoires meerekenen etc.
BPM wordt CO2 heffing
Met ingang van 1 januari 2010 wordt de BPM vervangen door de CO2 heffing. Middels een nieuwe berekeningswijze worden auto’s belast op basis van de absolute CO2 uitstoot. Gemiddeld blijven de auto’s gelijk in prijs. Zuinige auto’s worden goedkoper, onzuinige auto’s duurder.
Dit vond ik ook interessant:
Chiptuning
Een nieuwe regel in de wet is de verplichting om bij chiptuning binnen 3 jaar na kentekenregistratie de auto opnieuw te laten beoordelen op de CO2 uitstoot. Komt de auto daarbij boven de grenzen van bijvoorbeeld de 14% bijtellingcategorie dan volgt een hogere bijtelling.
BPM was overigens 45,2%, dit is op 1 feb 2008 verlaagd naar 42,3%, en sinds 1 jan 2009 is het 40%.

@Riel: vergeten we soms dat de MRB gewoon geheven gaat worden via gemeentelijke opcenten? Ik weet dat dit nog op losse schroeven staat, maar daar ga ik absoluut van uit. Bovendien geldt je berekening niet op het moment dat de implementatie voltooid is, wegens de verhoging van de km prijs. Daarnaast gaan we op drukke trajecten een spitstoeslag betalen...dus droom maar lekker verder dat het goedkoper wordt voor de massa (of wie dan ook!).

Ik word moe van de gedachtengang van de regering....alsof iedereen in de file wil staan elke dag! Alsof het een bewuste keus is. Als ik met het openbaar vervoer goed en goedkoop kon reizen elke dag, deed ik dat. Kon ik ook nog wat werk verzetten onderweg. Het geweldig idee met wisselende werktijden heeft ook 0.0 opgeleverd. Snappen ze niet dat dit de economie nog verder gaat schaden? Vrachtverkeer ook nog eens extra belasten? Waar zijn ze gvd mee bezig (N)

edit: @jacco: inderdaad nog niet eens het onderwerp privacy aangesneden...want daar kan den haag ook altijd zooo goed mee overweg (S) Er is in de wandelgangen al gefluisterd over het innen van snelheidsbekeuringen adhv het gps kastje...
-jacco-
Über-Spammer

Daniël W. schreef:@jacco: ik kan wel vooropstellen dat ik absoluut geen voorstander ben, ik draag alleen deze info aan ;)
I know, ik probeer alleen alle pro's om te draaien naar negs... ;)
Ik ben zwaar tegenstander, maar das wel duidelijk denk :D
Het is zeker niet de bedoeling om iemand te kak te zetten oid, we're all trying to be friends :D
Per 1 januari 2010 gaat de BPM & het zgh. 'slurptax' over naar een CO2 heffing. Ander naam voor hetzelfde beestje. De BPM is in de afgelopen jaren sowieso erg veranderd...afschaffing grijs, verhoging van de bijtelling, accessoires meerekenen etc.
Hebben we hem daar dan niet gelijk te pakken?
BPM verdwijnt wel, maar de CO2 heffing wordt niet over gesproken... Dus blijft? :)

BPM wordt CO2 heffing
Met ingang van 1 januari 2010 wordt de BPM vervangen door de CO2 heffing. Middels een nieuwe berekeningswijze worden auto’s belast op basis van de absolute CO2 uitstoot. Gemiddeld blijven de auto’s gelijk in prijs. Zuinige auto’s worden goedkoper, onzuinige auto’s duurder.
Dit vond ik ook interessant:
Chiptuning
Een nieuwe regel in de wet is de verplichting om bij chiptuning binnen 3 jaar na kentekenregistratie de auto opnieuw te laten beoordelen op de CO2 uitstoot. Komt de auto daarbij boven de grenzen van bijvoorbeeld de 14% bijtellingcategorie dan volgt een hogere bijtelling.
Dis wel een leuke inderdaad, gaan een hoop leaserijders op nat...
Heel veel hebben hun auto gekocht op basis van voornamelijk 20% bijtelling en daarna laten chippen, waarmee ie dus eigenlijk in de 25% categorie valt...

Ik word moe van de gedachtengang van de regering....alsof iedereen in de file wil staan elke dag! Alsof het een bewuste keus is. Als ik met het openbaar vervoer goed en goedkoop kon reizen elke dag, deed ik dat. Kon ik ook nog wat werk verzetten onderweg. Het geweldig idee met wisselende werktijden heeft ook 0.0 opgeleverd. Snappen ze niet dat dit de economie nog verder gaat schaden? Vrachtverkeer ook nog eens extra belasten? Waar zijn ze gvd mee bezig (N)
Amen :beer: :D
edit: @jacco: inderdaad nog niet eens het onderwerp privacy aangesneden...want daar kan den haag ook altijd zooo goed mee overweg (S) Er is in de wandelgangen al gefluisterd over het innen van snelheidsbekeuringen adhv het gps kastje...
Amen in het kwadraat :D
Leasemaatschappijen beginnen al te koeren en het is maar afwachten tot het verplicht wordt gesteld...
Verzekeirngsmaatschappijen zullen in de toekomst zeker graag over deze gegevens beschikken...
We zijn er nog lang niet :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Riël
Über-Spammer

-jacco- schreef:
Goedkoper uit is gebaseerd op?
Als ie 14.000 km daarvan in de spits rijdt is diegene misschien wel veel duurder uit...

Ik snap je gedachtengang echt wel hoor, hoe meer je rijdt hoe meer betaald is ook eerlijk, volledig mee eens...
...misschien wel duurder uit: Haal je een onbekende naar boven. Voorlopig is hier nog geen sprake van. Met de gegevens die we nu hebben gaat mijn bewering op. Zoals ik voorheen al eens gezegd heb, speculeren hebben we gewoon niets aan. Kijk beter naar de dingen die je zeker weet.

De uitwerking slaat gewoon nergens op en is wel oneerlijk zolang er nog zoveel onduidelijk is... :)
Daarnaast... Ik betaal al meer als ik meer rijdt in de vorm van die ongelofelijke belastingen en accijnzen die op benzine zitten...
Verdwijnen deze belastingen en accijnzen dan ook?

Nee, het gaat vooralsnog om een vervanger van de wegenbelasting en niet van de accijnzen toch? Ik ben het met je eens, maar die factor blijft voor iedereen gelijk. Daarom kun je die nu niet meenemen in de discussie, op dat punt gaat niemand voor ofwel achteruit.
Don't fix it if it ain't broken :beer:
Het was 'broken' omdat mensen die de auto nodig hebben voor de kids naar school te brengen en de boodschappen te doen onevenredig betalen tov de dikke leaserijder met 60.000 km per jaar. Je bent het ook met me eens dat het tijd is voor een systeem 'de gebruiker betaalt' toch?
En ik weet het... jij gaat volledig langs het privacy-aspect... Ik niet :)
Dan moet je nog eens wat terug lezen. Ik verdedig nu alleen het feit dan met hier té negatief spreekt over veranderingen en duurder hier en daar. Ik durf dit te weerleggen omdat inderdaad voor veel mensen wél een goedkoper autogebruik gaat komen. Dat is ook alles wat ik wil doen. Ik ben het zeer zeker niet eens met de manier waarop, vind zo'n kastje omslachtig en heb zeker iets tegen het gebruik ervan t.o.v. de privacy. Ook ik pleit voor benzineprijs (mijn eerste post zo ongeveer in het andere topic) maar dit is alleen Europees haalbaar, en zover zijn we nog lang niet.

:)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jacco-
Über-Spammer

Riël schreef: Zoals ik voorheen al eens gezegd heb, speculeren hebben we gewoon niets aan.
Zijn we het daar over eens (Y)
Nee, het gaat vooralsnog om een vervanger van de wegenbelasting en niet van de accijnzen toch? Ik ben het met je eens, maar die factor blijft voor iedereen gelijk. Daarom kun je die nu niet meenemen in de discussie, op dat punt gaat niemand voor ofwel achteruit.
I know, het was aangehaald om 1 simpele reden:
De gebruiker betaald aan de pomp, klaar...
Het was 'broken' omdat mensen die de auto nodig hebben voor de kids naar school te brengen en de boodschappen te doen onevenredig betalen tov de dikke leaserijder met 60.000 km per jaar. Je bent het ook met me eens dat het tijd is voor een systeem 'de gebruiker betaalt' toch?
Dat systeem is er dus al...
En onevenredig betaald voor wat dan? Die paar centen MRB?
Die paar centen waar we nu miljarden in gaan pompen om dat recht te trekken (S)

Dan moet je nog eens wat terug lezen.
Done, je maakt je er iig een stuk minder druk om waarvoor het allemaal gebruikt kan worden...
Ik verdedig nu alleen het feit dan met hier té negatief spreekt over veranderingen en duurder hier en daar.
Waarom niet uitgaan van 'worst case scenario"?
Heb jij nog vertrouwen in de overheid?
Ik durf dit te weerleggen omdat inderdaad voor veel mensen wél een goedkoper autogebruik gaat komen.
Ik denk dat we uiteindelijk alleen uitkomen op de mensen die boodschappen doen en de kids naar school brengen inderdaad...
En hoeveel staan die in de file? ;)
Dat is ook alles wat ik wil doen. Ik ben het zeer zeker niet eens met de manier waarop, vind zo'n kastje omslachtig en heb zeker iets tegen het gebruik ervan t.o.v. de privacy.
Gelukkig, zijn we het weer eens ;) (Y)
Ook ik pleit voor benzineprijs (mijn eerste post zo ongeveer in het andere topic) maar dit is alleen Europees haalbaar, en zover zijn we nog lang niet.
Dus geen kilometerheffing, geen tolpoorten, geen MRB en geen BPM komt het eigenlijk op neer...
Lijkt mij ook de beste oplossing (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Eindelijk een topic waarin lekker gediscussieerd wordt!!! (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Vos

Als je nu twee/drie keer paar jaar van auto wisselt... tja ik wissel nogal vaak... hoe gaan ze dit dan oplossen? Gaat er dan elke keer een pipo komen om dit om te bouwen? lijkt me wel grappig... dan wissel ik straks vijf keer per jaar van auto... (0)
Laatst gewijzigd door Vos op wo 25 nov 2009 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:clio 2.0 initale de rs staat er niet bij
[img]http://img405.imageshack.us/img405/4305 ... itiale.jpg[/img]

----------------------------5000 10000 15000 20000 25000 30000 35000 40000 45000 50000 55000 60000
Km. prijs per jaar 2014 (€) 100 ---200 --301----401----501---601---702---802----902--1.002-1.103--1.203
Km. prijs per jaar 2018 (€) 333----666--1.001--1.334-1.667-2.000-2.335-2.668 3.001--3.334--3.670-4.003

Prijs per kilometer 2014 2,00 cent
Verw. prijs per kilometer 2018 4,47 cent + 11 cent (20%) per kilometer spitsheffing
Wegenbelasting per jaar 420 euro
Omslagpunt 2014 20.950 kilometer

Dit betekent dus dat je in 2014 20.950km mag rijden voor je hetzelfde kwijt bent, maar dat klopt niet want de heffing die de provincie mag heffen zit er nog niet eens bij :-( :(

Dan lopen de kosten op tot ongeveer 1350 euro voor dezelfde km, dus dan mag je nog maar ongeveer 7.000 km rijden om hetzelfde kwijt te zijn dan nu.
Nu kan je voor die 420 euro in principe onbeperkt rijden.

Dus alleen mensen die niet meer doen dan hun wekelijks boodschappen gaat erop vooruit, dus ongeveer 80% zal meer gaan betalen, want 7000km is niks natuurlijk.

Gemiddeld ga je dus in 4 jaar 3 keer zoveel betalen in dit voorbeeld, en dat geld voor bijna alle autos die wat ouder zijn. Dit voorbeeld is een clio van 2008.
Dus deze meneer s ook goedkoper uit Riel?
Denk het niet
Daarnaast is het ook nog zo dat de lat qua uitstoot elk jaar hoger gelegd gaat worden (staat in voorstel) wat dus betekent dat je elk jaar extra meer gaat betalen voor een wat oudere auto.
Maar voor de meesten wordt het goedkoper :gun: :gun:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jacco-
Über-Spammer

Vos schreef:Als je nu twee/drie keer paar jaar van auto wisselt... tja ik wissel nogal vaak... hoe gaan ze dit dan oplossen? Gaat er dan elke keer een pipo komen om dit om te bouwen? lijkt me wel grappig... dan wissel ik straks vijf keer per jaar van auto... (0)
Alle auto's een kassie...
Hebben ze nog ff werk voor me :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Alleen het eerste kastje wordt vergoed, staat niet bij of dat per auto is, maar ik vermoed dat je maar 1 kastje vergoed krijgt en je de rest zelf mag dokken (N)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er komt gelukkig steeds meer tegenstand tegen de KM-heffing! En aangezien Camiel Gluurlings altijd gezegd heeft dat het alleen doorgevoerd wordt, wanneer er draagvlak voor is, mag ik toch hopen dat het niet doorgaat.

Hier wordt een handje vol burgers beter van. De rest wordt im arsch gefickt. :(
tutuur
Clubsponsor

iets wat ik gevonden heb op internet....

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.

365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tutuut, je leest niet goed
BPM verdwijnt, daarvoor in de plaats komt co2 heffing, dus die porsche wordt niet goedkoper, ook alleen maar duurder, want de co2 tax is in veel gevallen hoger dan de BPM.
labels:
a=goedkoper
b= goedkoper
c=+/- hetzelfde
d=duurder
e=duurder
f-duurder, ik denk dat hier de porsche in valt :smile:

De BPM afschaffing is dus een sigaar uit eigen doos :@
Riël
Über-Spammer

Heey nou ga vooruit in de discussie tutuur, dat hebben we in pag 1 al allemaal gehad :) 6,7 is de max (een bak van 5000 euro (cliotje) kost er 3) en 30.000 is het dubbele van de gemiddelde nederlander. Die betaalt dan ook wat meer.

En luco, ik had al gereageerd op dat plaatje ;)
Laatst gewijzigd door Riël op wo 25 nov 2009 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

ANWB is vooralsnog niet voor de km-heffing. :smile:

Op 13 november waren ze "voorzichtig positief", nu net bij het RTL Nieuws vindt "de ANWB een discussie over de kilometerheffing niet zinvol zolang het spitstarief, dat er een onderdeel van wordt, niet bekend is".... (Y)

http://quallekop.wordpress.com/2009/11/ ... en-minder/

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5405 ... oos__.html
Laatst gewijzigd door Arco op wo 25 nov 2009 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer

waar staat het woord 'tegen'?

Luister ik wil zeker niet pro-kmheffing zijn, ik zou ook tegen stemmen, maar probeer de boel wel te nuanceren hier :)
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Het enige voordeel dat ik tot nu toe zie in de kilometerheffing is dat mensen met een hobbyauto die nauwelijks rijdt ook erg weinig hoeven te betalen..
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb het populistisch woordje "tegen" als genuanceerd. :D :wink:

Kan mij moeilijk voorstellen dat als de meerderheid van de leden van de ANWB tegen een heffing zijn, de ANWB zelf voor is en een positief advies afgeeft aan Eurlings.

Overigens geef ik niet af op de persoon Eurlings en zijn Ministerie van Verkeer & Waterstaat. Moet zeggen dat na jaren er wel degelijk eindelijk eens iets wordt gedaan aan het verbeteren van knelpunten op de diverse rijkswegen. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Vos

Merijn schreef:De rest wordt im arsch gefickt. :(
Het is maar waar je van houdt? (0) :D
tutuur
Clubsponsor

jullie zijn kennelijk ook erg goed in lezen :~
tutuur schreef:iets wat ik gevonden heb op internet.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef: En luco, ik had al gereageerd op dat plaatje ;)
Ja dat je over 2018 geen zinnige aannames kan maken, het zijn geen aannames, deze staan letterlijk zo in het voorstel.
Dus het eerste jaar wordt goedkoper als je niet teveel rijdt, daarna is het zelfs voor jouw tante duurder, want deze berekening is de meest positieve omdat allerlei andere dingen die wel in het voorstel staan niet zijn meegerekend, zoals:

Provincie mag gaan heffen, dus komt er nog bij
Oudere auto's vervuilen meer en gaan meer betalen

Kijk ik ben ook niet "tegen" de gebruiker betaald, maar wel tegen het principe (wij als regering verkloten een hoop en dan melken we toch onze inwoners uit)
Want dat is er aan de hand.

En de mensen die elk jaar of elke twee jaar een nieuwe kunnen kopen die gaan er het minste voor betalen.
Voor normale mensen is dat bijna niet haalbaar, dus ook op economisch gebied gaan er weer extra klappen vallen want een 6 jaar oude auto raak je dan gratis nog niet kwijt.
Leuk voor de economie en autobedrijven.
Riël
Über-Spammer

Zoals ik zei, over 2018 (9 jaar verder) kun je nog weinig zeggen, dat is een feit. In 2000 stond ook vanalles op stapel voor 2009 wat uiteindelijk niet is geworden. Bovendien ga jij een spitsheffing meetellen waar nog niets over beslist is. Je kan wel wat verwachten, maar het zijn nu nog altijd loze cijfers.

Laat staan dat 2012 gaat lukken, maar als dat lukt met de gegeven getallen krijgen we het beeld dat ik schetste.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Het is een feit dat deze getallen in het voorstel staan wat door de 1e en 2e kamer moet, en jij blijft maar zeggen dat het loze cijfers zijn.
WAT SNAP JE ER NU NIET AAN?

Jouw getallen zijn natuurlijk veel accurater dan die van het voorstel :beer:
Riël
Über-Spammer

Enfin :)

In ieder geval is het OV ook naadje. Ik wilde om 17:32 met de trein van Eindhoven naar Sittard, maar in Geldrop ging iemand voor die grote gele rakker staan. Waardoor alles naar het zuiden over Venlo gaat.
Veolia is daar niet op voorbereid, dus ik paste om 18:35 domweg niet in de trein van Veolia :p Tweede trein NOG erger met NOG meer reizigers :p Dus nu zit ik dan in een extra treinstel, éérste klas, 2 uur na vertrek in Eindhoven in Venlo in de trein naar Roermond :D

Lang leve het OV haha ja dan kun je beter de file doen. Al heeft nu de staat zelf betaald voor mijn treinkaartje (Y).
Tom
Moderator
Car: MB

Die egoisten die zo nodig voor de trein moeten springen zijn natuurlijk voor de NS ook een doorn in het oog. Daar kan de NS vrijwel niets aan doen maar zij zijn wel de pineut in het verhaal (inclusief de daarbij behorende trauma's ed voor machinisten). Ik had laatst nog een machinist in de auto en die vertelde dat er waarschijnlijk nog maar een handje vol is in Nederland die een dergelijke aanvaring nog niet mee hebben gemaakt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator

Willem-Jan schreef:Het enige voordeel dat ik tot nu toe zie in de kilometerheffing is dat mensen met een hobbyauto die nauwelijks rijdt ook erg weinig hoeven te betalen..
Dat is idd een voordeel. Mede daarom is het echter enorm stom en vreemd dat ze old-timers vrij willen stellen in mijn ogen.
Riël
Über-Spammer

Tom schreef:Die egoisten die zo nodig voor de trein moeten springen zijn natuurlijk voor de NS ook een doorn in het oog. Daar kan de NS vrijwel niets aan doen maar zij zijn wel de pineut in het verhaal (inclusief de daarbij behorende trauma's ed voor machinisten). Ik had laatst nog een machinist in de auto en die vertelde dat er waarschijnlijk nog maar een handje vol is in Nederland die een dergelijke aanvaring nog niet mee hebben gemaakt.
Ja, maar ze kampen toch echt met capaciteitsprobleem.

Ok, de trein valt uit, ik wordt verzocht naar Venlo te reizen, dat is 45 minuten. Daar gaat een trein van Veolia naar Roermond.

Een belletje naar Veolia, van luister mensen de komende drie, vier treinen komen er véél lui, zet een grote trein klaar! Nope, verontwaardiging bij de reizigers.

Een uur later toch maar richting Roermond. Is de intercity nét vertrokken. De andere heeft vertraging. Staan we met 3 treinladingen mensen op het perron te wachten. Lui, zet daar toch een TREIN klaar. Nog erger dat de tweede intercity uit venlo met weer een lichting mensen aankwam voor de rit naar het zuiden, dus nog meer drukte.

Zooitje ongeregeld, maar je ziet ook dat de NS dit soort uitval gewoon niet KAN opvangen en dat is wel kwalijk. Ik heb uiteindelijk over Eindhoven - Sittard 4 uur en 10 minuten gereisd. Zonder een idee te hebben dat de NS mijn situatie wilde verbeteren :) Dat vind ik erg, want

zo'n treinkaartje kost 23 euro retour. Da's voor 124 kilometer ongeveer 18 cent per kilometer! Vergelijk dat maar met je spitstarief :D
Tom
Moderator

tja, dat blijft lastig denk ik. De NS heeft niet op iedere hoek van de straat een trein reserve staan. En die mensen die het leuk vinden voor een trein te springen willen dat wel eens doen op lastig te bereiken stukken spoor en dan sta je daar mooi. Denk toch dat de NS best haar best doet de overlast zoveel mogelijk te beperken.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Geen klap

Volgens de liberaal Charlie Aptroot klopt er ''geen klap'' van dat 58 procent van de automobilisten straks minder gaat betalen. PVV-collega Richard de Mos had het over een ''crimineel systeem'' dat de files ''nog geen millimeter'' korter zal maken.

Hij beschuldigde CDA-Kamerlid Sander de Rouwe met zijn plannen voor de aanleg van supersnelwegen, te betalen uit de kilometerheffing, van het ''leegmelken'' van de automobilist.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Riël
Über-Spammer

Dit is hetzelfde risico als wanneer een trein met technische storing kampt. Er was anders niks in de hand. Je moet toch wel één trein kunnen opvangen?
tutuur
Clubsponsor

ik moet wel zeggen dat je heel diepzinnig op het kilometerheffing verhaal ingaat en ik dit dan weer een beetje kortzichtig vind....

een trein kan nou eenmaal niet even van baan verwisselen om de andere trein in te halen, ook heb je nog zoiets als andere sporen waar ook treinen overheen rijden en nog iets met veiligheid.....

je kan een keuze maken, een trein voor de desbetreffende verbinding gereed stellen en zo er voor zorgen dat 3 andere verbindingen dikke vertraging oplopen.... prioriteiten stellen heet zoiets, maar volgens mij ben je pienter genoeg om dat te begrijpen (Y)
-jacco-
Über-Spammer

http://www.nu.nl/politiek/2130991/km-he ... debat.html

Zal er enig verband zijn?
http://www.nu.nl/economie/2131067/reken ... mhoog.html
Grote investeringen van het kabinet zijn de boosdoener.
(0)
Riël
Über-Spammer

tutuur schreef:ik moet wel zeggen dat je heel diepzinnig op het kilometerheffing verhaal ingaat en ik dit dan weer een beetje kortzichtig vind....

een trein kan nou eenmaal niet even van baan verwisselen om de andere trein in te halen, ook heb je nog zoiets als andere sporen waar ook treinen overheen rijden en nog iets met veiligheid.....

je kan een keuze maken, een trein voor de desbetreffende verbinding gereed stellen en zo er voor zorgen dat 3 andere verbindingen dikke vertraging oplopen.... prioriteiten stellen heet zoiets, maar volgens mij ben je pienter genoeg om dat te begrijpen (Y)
Ik had een paar oplossingen aangedragen. Dat ie niet over dat spoor kan ok, maar dan is het toch lomp als er, 2 uur na het gebeuren, ergens anders geen trein is om 1000 reizigers op te vangen?

Enfin, de km-prijs was humor ;)
Arjen

Hessel schreef:Geen klap

Volgens de liberaal Charlie Aptroot klopt er ''geen klap'' van dat 58 procent van de automobilisten straks minder gaat betalen. PVV-collega Richard de Mos had het over een ''crimineel systeem'' dat de files ''nog geen millimeter'' korter zal maken.

Hij beschuldigde CDA-Kamerlid Sander de Rouwe met zijn plannen voor de aanleg van supersnelwegen, te betalen uit de kilometerheffing, van het ''leegmelken'' van de automobilist.
Die supersnelweg is gewoon de aanleg van een "fast lane" net zoals ze dat in de USA kennen. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat super werkt.

Via de "fast lane" blaas je in de spits zo alle drukte voorbij.
Tim
Car: E36 M3

Maar of zo'n situatie in Nederland ook realistisch is en kans van slagen heeft? Ik betwijfel het. Nederlanders zijn in het verkeer geen helden zullen we maar zeggen.
tutuur
Clubsponsor

Riël schreef:
tutuur schreef:ik moet wel zeggen dat je heel diepzinnig op het kilometerheffing verhaal ingaat en ik dit dan weer een beetje kortzichtig vind....

Ik had een paar oplossingen aangedragen. Dat ie niet over dat spoor kan ok, maar dan is het toch lomp als er, 2 uur na het gebeuren, ergens anders geen trein is om 1000 reizigers op te vangen?

Enfin, de km-prijs was humor ;)
tuurlijk, ik zou er ook niet blij mee zijn, jammer genoeg is het nou eenmaal niet anders :(

edit: @tim
ik heb gehoord dat amerikanen ook veel socialere rijders zijn, misschien komt dat ook wel als gevolg van beter verkeer maar het zou toch een hoop helpen als mensen elkaar wat meer ruimte gunnen...
Plaats reactie