[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Alleen een bestuurdersstoel, dashboard en achterbankleuning. Lekker hoor, die turbo door de uitlaat horen blazen. 8)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Christiaan B.
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 18:39
Locatie: Nieuwleusen

Steven schreef:Afbraamschijf bedoel je Mark, met allemaal van die op elkaar gelegd schuurpapier. Ideaal voor gladmaken idd.

Kep trouwens net als Martijn ook vaak zo zitten bobbelen, ik zou volgende keer ook lekker overlappen ;)
Die met dat schuurpapier is niet fijn om mooie horizontale vlakken te maken.
Afbraamschijf, dat is in mijn ogen een dikke slijpschijf +/- 1cm dik.

Die met dat schuurpapier noem ik lamelle schijf...hiermee krijg je vaak holle plekken.

Gr
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ff googlen Chris, dat dacht ik ook, met die afbraamschijf. Niet dus, dat is wat wij een lamellenschijf noemen. Dialect? :~ (0)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Christiaan B.
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 18:39
Locatie: Nieuwleusen

oke, maar voor mooie vlakken moet je de dikke schijf gebruiken...
ik wel, bij net zichtwerk voor de kolommen..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee geen dialect, gewoon een griepje :wink2:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Martijn schreef:Zie hier, het te lassen deel is helemaal kaal:

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4369.jpg[/img]

Komt vooral daardat het erg dun staal is. :)
Maar was het aan de onderkant ook helemaal kaal en schoon?

Zeker met reno pbstaal moet je echt zorgen dat het staal zo schoon als maar zijn kan is. Geen roest, geen verf, geen tectyl. Beter een half uur extra spenderen aan schoonmaken, heb je even later erg veel plezier van, zeker met het 0,75 mm staal van een reno. Het staal van een mercedes daarentegen..... maar nee, das voor een ander forum :p

En dan op standje 1 inderdaad, en puntje voor puntje.

en lassen: hoe vaker dat je het doet, hoe beter je wordt.

Maar een reno lassen is köt: ik laat het bijna altijd overlappen, een heel klein beetje (3 mm). veel minder kans op gaten branden. Roesten? nee, gewoon aan beide zijden goed beschermen (zinkspray, strijkkit), en het kan weer jaaaaren mee. Beter een slechte lasnaad die goed beschermd is, dan een goede die slecht beschermd is.

overlappen: er zitten genoeg plekken waar 2 stukken plaat elkaar overlappen, origineel al, dus een extra stuk maakt ook niks uit.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Antwoord op vraag 1: nee. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

een pannekoek bak je toch ook aan 2 kanten :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Maar dit is een frikadel :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En die moet je frituren :lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

(0) En er is nog meer laswerk...

Dorpel bijrijderszijde
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4377.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4379.jpg[/img]

Dorpel bestuurderszijde
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4380.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4381.jpg[/img]

Kofferbak/wielkuip
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4383.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4385.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4386.jpg[/img]

Oudhollandsch multiplex ter opvulling
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4387.jpg[/img]

Voor de dorpels bestel ik nieuwe, ik ga er niet zoals bij de 5 stukken inlassen. Het gat in de kofferbak is een lastig plekje, meerdere lagen blik bij elkaar. Gezien de laag plamuur is deze plek bij de montage van de Ph2-achterzijde niet goed genoeg afgewerkt. Zie ook het multiplex, om de bumper op hoogte te krijgen. :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Zozo, lekker roestig. Die van mij was nog twee keer zo erg. Als ik jou was zou ik gewoon plekken eruitslijpen totdat je echt staal hebt, anders kan je het dichtlassen wel vergeten. En de plaatjes eventueel iets dikker houden die je erinlast. Gevolg: last beter, want je brand er minder snel doorheen als je natuurlijk je toorts meer op de nieuwe plaat houd.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

En wat heb je met die van jou gedaan? Wel hersteld dan? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

zeker zeker. moet em alleen nog spuiten.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zijn "leuke" lasklussen .... (U)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom niet gewoon gaan met die banaan. Paar jaar mee kachelen en weg ermee :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Nee, ik vrees dat ik er nog wel een tijdje aan vastzit. >)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die kofferbak gaten, van binnen uit platen in lassen en van buiten goed afwerken met zoveel mogelijk dubbele plaat weghalen en alles met fertan/novirox insmeren. afspoelen en in de zinkspray
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hoe is de staat van de wielkasten (binnenkant achterste deur) ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik zou die werken aan de binnenzijde dan uitstellen en er een nieuw achterscherm inplaatsen, ik las dat je toch de dorpels gaat vervangen.

Het is een iets anders type dan bij de gt, waar je em der zo ingooit of bovenop gooit.

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing030.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing028.jpg[/img]

en als ie echt te crocky is dan kan ik dit ook nog wel voor je regelen.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... out023.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik ken de prijs, dus voor dat geld steek ik er wel ff wat tijd in. :)

Door die gaten in de kofferbak komt water binnen, dat heeft nu even prioriteit. Daarna de dorpels (APK) en dan de gaten in de chassispoten (bij bakwissel). Cosmetisch is de laatste stap.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Martijn schreef:Gezien de laag plamuur is deze plek bij de montage van de Ph2-achterzijde niet goed genoeg afgewerkt. Zie ook het multiplex, om de bumper op hoogte te krijgen. :s
ik mis wat... ph 2 achterzijde?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is een ph1 met ph2 achterkant erop... :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tis een wannabee ph1 :grin:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Wannabee Ph2. ;) Gelukkig, ik vind deze achterkant mooier. Maar smaken verschillen. (F) Er mist sowieso nog een hoge spoiler.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat zijn eigenlijk naast het dash en de achterkant de verschillen tussen ph1 en ph2?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wielen, stoelen, voorste bumper (splitter), luchtfilter, motor en code, belangrijkste->koppeling (ph2 is schijt, niet ontluchtbaar systeem), ontsteking bij de late ph2, gaskabelsysteem, .... zo effe voor de neus weg.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is er eigelijk van het type 21 met die vierkante koplampen ( '88 ) geen turbo versie?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat is dus deze versie. Een 21T had altijd al de neus gebaseerd op de amerikaanse uitvoering van de 21. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ph1

[img]http://br.geocities.com/capri7003/21turbo.jpg[/img]
[img]http://www.mercadoracing.org/imagenes-a ... ros-_0.jpg[/img]

Ph2

[img]http://www.scorpiocars.net/images/Renau ... Quadra.jpg[/img]
[img]http://www.vandentol-renault.nl/Modules ... 35d28a.gif[/img]

Aanvulling op Jo: luchthappers in de splitter zijn 2x zo groot, "Turbo"-aanduiding van C-stijl naar plaats boven zijknipperlichten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nee een andere sersie nog :) Er zaten namelijk wel dezelfde skirts op. Zal eens kijken of ik een foto kan inscannen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dan is het geen turbo. De turbo heeft 2 verschillende koplampsoorten. Eentje met auto hoogteverstelling en eentje zonder. Apart grootlicht (gescheiden) zijn de typische kenmerken van turbo koplampen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat dacht ik al ja. Maar deze skirts hebben ook op een eerder model gezeten iig.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

TXI :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie