
[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Alleen een bestuurdersstoel, dashboard en achterbankleuning. Lekker hoor, die turbo door de uitlaat horen blazen. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 21 jan 2008 18:39
- Locatie: Nieuwleusen
Die met dat schuurpapier is niet fijn om mooie horizontale vlakken te maken.Steven schreef:Afbraamschijf bedoel je Mark, met allemaal van die op elkaar gelegd schuurpapier. Ideaal voor gladmaken idd.
Kep trouwens net als Martijn ook vaak zo zitten bobbelen, ik zou volgende keer ook lekker overlappen
Afbraamschijf, dat is in mijn ogen een dikke slijpschijf +/- 1cm dik.
Die met dat schuurpapier noem ik lamelle schijf...hiermee krijg je vaak holle plekken.
Gr
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ff googlen Chris, dat dacht ik ook, met die afbraamschijf. Niet dus, dat is wat wij een lamellenschijf noemen. Dialect?



5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 21 jan 2008 18:39
- Locatie: Nieuwleusen
oke, maar voor mooie vlakken moet je de dikke schijf gebruiken...
ik wel, bij net zichtwerk voor de kolommen..
ik wel, bij net zichtwerk voor de kolommen..
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Maar was het aan de onderkant ook helemaal kaal en schoon?Martijn schreef:Zie hier, het te lassen deel is helemaal kaal:
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4369.jpg[/img]
Komt vooral daardat het erg dun staal is.
Zeker met reno pbstaal moet je echt zorgen dat het staal zo schoon als maar zijn kan is. Geen roest, geen verf, geen tectyl. Beter een half uur extra spenderen aan schoonmaken, heb je even later erg veel plezier van, zeker met het 0,75 mm staal van een reno. Het staal van een mercedes daarentegen..... maar nee, das voor een ander forum

En dan op standje 1 inderdaad, en puntje voor puntje.
en lassen: hoe vaker dat je het doet, hoe beter je wordt.
Maar een reno lassen is köt: ik laat het bijna altijd overlappen, een heel klein beetje (3 mm). veel minder kans op gaten branden. Roesten? nee, gewoon aan beide zijden goed beschermen (zinkspray, strijkkit), en het kan weer jaaaaren mee. Beter een slechte lasnaad die goed beschermd is, dan een goede die slecht beschermd is.
overlappen: er zitten genoeg plekken waar 2 stukken plaat elkaar overlappen, origineel al, dus een extra stuk maakt ook niks uit.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
een pannekoek bak je toch ook aan 2 kanten 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:

Dorpel bijrijderszijde
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4377.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4379.jpg[/img]
Dorpel bestuurderszijde
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4380.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4381.jpg[/img]
Kofferbak/wielkuip
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4383.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4385.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4386.jpg[/img]
Oudhollandsch multiplex ter opvulling
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_4387.jpg[/img]
Voor de dorpels bestel ik nieuwe, ik ga er niet zoals bij de 5 stukken inlassen. Het gat in de kofferbak is een lastig plekje, meerdere lagen blik bij elkaar. Gezien de laag plamuur is deze plek bij de montage van de Ph2-achterzijde niet goed genoeg afgewerkt. Zie ook het multiplex, om de bumper op hoogte te krijgen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Zozo, lekker roestig. Die van mij was nog twee keer zo erg. Als ik jou was zou ik gewoon plekken eruitslijpen totdat je echt staal hebt, anders kan je het dichtlassen wel vergeten. En de plaatjes eventueel iets dikker houden die je erinlast. Gevolg: last beter, want je brand er minder snel doorheen als je natuurlijk je toorts meer op de nieuwe plaat houd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
En wat heb je met die van jou gedaan? Wel hersteld dan? 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat zijn "leuke" lasklussen .... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nee, ik vrees dat ik er nog wel een tijdje aan vastzit. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik zou die werken aan de binnenzijde dan uitstellen en er een nieuw achterscherm inplaatsen, ik las dat je toch de dorpels gaat vervangen.
Het is een iets anders type dan bij de gt, waar je em der zo ingooit of bovenop gooit.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing030.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing028.jpg[/img]
en als ie echt te crocky is dan kan ik dit ook nog wel voor je regelen.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... out023.jpg[/img]
Het is een iets anders type dan bij de gt, waar je em der zo ingooit of bovenop gooit.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing030.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing028.jpg[/img]
en als ie echt te crocky is dan kan ik dit ook nog wel voor je regelen.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... out023.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik ken de prijs, dus voor dat geld steek ik er wel ff wat tijd in.
Door die gaten in de kofferbak komt water binnen, dat heeft nu even prioriteit. Daarna de dorpels (APK) en dan de gaten in de chassispoten (bij bakwissel). Cosmetisch is de laatste stap.

Door die gaten in de kofferbak komt water binnen, dat heeft nu even prioriteit. Daarna de dorpels (APK) en dan de gaten in de chassispoten (bij bakwissel). Cosmetisch is de laatste stap.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik mis wat... ph 2 achterzijde?Martijn schreef:Gezien de laag plamuur is deze plek bij de montage van de Ph2-achterzijde niet goed genoeg afgewerkt. Zie ook het multiplex, om de bumper op hoogte te krijgen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Wannabee Ph2.
Gelukkig, ik vind deze achterkant mooier. Maar smaken verschillen.
Er mist sowieso nog een hoge spoiler.


5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
wielen, stoelen, voorste bumper (splitter), luchtfilter, motor en code, belangrijkste->koppeling (ph2 is schijt, niet ontluchtbaar systeem), ontsteking bij de late ph2, gaskabelsysteem, .... zo effe voor de neus weg.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat is dus deze versie. Een 21T had altijd al de neus gebaseerd op de amerikaanse uitvoering van de 21. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ph1
[img]http://br.geocities.com/capri7003/21turbo.jpg[/img]
[img]http://www.mercadoracing.org/imagenes-a ... ros-_0.jpg[/img]
Ph2
[img]http://www.scorpiocars.net/images/Renau ... Quadra.jpg[/img]
[img]http://www.vandentol-renault.nl/Modules ... 35d28a.gif[/img]
Aanvulling op Jo: luchthappers in de splitter zijn 2x zo groot, "Turbo"-aanduiding van C-stijl naar plaats boven zijknipperlichten.
[img]http://br.geocities.com/capri7003/21turbo.jpg[/img]
[img]http://www.mercadoracing.org/imagenes-a ... ros-_0.jpg[/img]
Ph2
[img]http://www.scorpiocars.net/images/Renau ... Quadra.jpg[/img]
[img]http://www.vandentol-renault.nl/Modules ... 35d28a.gif[/img]
Aanvulling op Jo: luchthappers in de splitter zijn 2x zo groot, "Turbo"-aanduiding van C-stijl naar plaats boven zijknipperlichten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
dan is het geen turbo. De turbo heeft 2 verschillende koplampsoorten. Eentje met auto hoogteverstelling en eentje zonder. Apart grootlicht (gescheiden) zijn de typische kenmerken van turbo koplampen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !