T was eigenlijk de bedoeling om het pas na de keuring te doen, maar hij staat sinds vanmiddag vanvoor nog een cm lager.
Voorlopig ff aankijken hoe het zo is, anders gaat ie wellicht nóg verder naar beneden.
Hij zou nog 1 cm moeten kunnen zakken, dan is de draad op.
Vandaag de dag goed begonnen.
Was onderweg naar een meeting hier in de buurt, goed wel wel buiten t dorp, toen k een rubberlucht rook.
Auto aan de kant, rondom aan de banden gevoeld en ja hoor, band linksvoor raakte ergens.
Auto gedraaid en terug naar huis, krik er onder, wiel eraf, bleek dat ie tegen de veer aanliep.
Vanalles geprobeerd om t op te lossen, veer wat gedraaid, terug omhoog zetten enz.
Maar t bleef eigenlijk te krap.
Uiteindelijk waar de fusee aan de veerpoot vast zit (als ik t goed heb) bouten los gedraaid, en de fusee wat meer naar buiten gezet, zodat de band iets meer ruimte heeft.
Nu is het nog erg krap, om dat op te lossen heb ik spoorverbreders van 5mm besteld.
Afgelopen dinsdag mn spoorverbreders gemonteerd en gisteren mn uitlaat aan laten passen, hangt nu weer netjes vrij.
Alleen is er nog 1 ding waar ik niet tevreden mee ben.
Zoals de auto nu staat heb ik rechtsvoor tussen de band en de rand van de wielkas minder ruimte dan aan de linker kant.
Is dit op te lossen met uitlijnen?
En is het mogelijk om de veerpoot vanboven te verzetten?, om zo nog iets meer ruimte te krijgen tussen de band en de veer.
Omdat k linksvoor de fusee los heb gehad wil ik het iig nog wel een keer laten controleren en eventueel wat aanpassen.
Misschien dat dat nog wat helpt, anders kan ik m die laatste cm niet meer laten zakken.
Tenzij ik opzoek ga naar andere velgen.
Gewoon een beetje netjes je voorscherm naar buiten trekken, denk dat daar het verschil ook inzit. Kun je best netjes doen als je 4 handen bij elkaar op de rand zet en dan voorzichtig trekt.
Zo hebben wij op een circuitdag een voorscherm ook weer knap in vorm gekregen na een aanvaring met een Beamer
Ander zit het verschil in camber, zou je evt een setje camberbouten kunnen nemen, mits je nog ruimte tussen de band en veerpoot overhebt.
Oude renault's en schroefsetje's gaan niet zo goed samen vind ik...
Om je velg niet tegen de veer laten te komen en toch netjes breed naar buiten toe, heb je vooraan, 7,5j op ET10 nodig en achteraan, 9j op ET20...
Dat zijn echt heel nette maten voor een 19... (heb het hier wel over 16 inch, 17 gaat al hard aanlopen bij deze maten...)
Om het vanvoor netjes te laten passen zou ik eigenlijk 17'' 6,5j et tussen de 30 en 35 moeten hebben, maar dat bestaat niet, 17'' begint geloof ik pas vanaf 7j.
Dus wil ik echt nog lager, dan zal ik naar 16'' moeten.
Wat me nog tegenhoud is dat ik pas nieuwe banden heb, is weer zonde om die gelijk weer te moeten verkopen.
Met een nog iets bredere spoorverbreder, en schroefset op het hardst, moet die toch wel kunnen zakken?
En ik rijd nu vooraan met 16", 6j breed, ET52 + 30mm spoorverbredreder, dus ET 22, schroefset op het laagste, en ik krijg m'n pink nog niet tussen de veer en band... is vrijdag uitgelijnd ...
Wanneer de wielen recht staan gaat het wel, t is net alleen bij maximaal insturen dat ie waarschijnlijk gaat raken.
Misschien dat ik komende week nog wel eens probeer.
185/35-17 is een nieuwe maat van het merk Nangkang, NS-II.
Komt zelfs iets kleiner in omtrek dan 195/40-16, dus kleiner dan mijn setup... Moet geen problemen geven dan, of als je echt extreem wilt is er altijd de 165/35-17...
Maakt niet uit onder welke auto als die op zijn laagst staat Een fiets met lekke banden op een klinkerweg geeft dan nog meer comfort als je achterop zit
Gelijk ook mn nieuwe knipperlichten (de oude hadden wat last van vocht) en rubbers voor onder de koplampen opgehaald.
Knipperlichten zijn ondertussen al gemonteerd
Net terug van de apk, was even krap maar we kunnen er weer een jaar tegenaan.
Gister middag de auto vanvoor nog terug omhoog geschroefd omdat anders mn veren los lagen.
Dan vandaag naar de apk, waar het al begon met dat ie veel te rijk liep.
Ik mn vader uit zn bed gebeld, of ie ff de originele ecu kon komen brengen (zat een ecu met menno chip in).
Orriginele ecu er weer in, weer kijken of het goed was, niet dus.
Dan ff een stukje weze gassen, en ja hoor t was goed.
Dan op de brug gezet, was eigenlijk niks op aan te merken, behalve de slijt sporen op de banden en veren vanvoor , maar daar heb k een punt aan weten te lullen.
Dan bij het thuiskomen gelijk de krik onder de auto gezwierd en m terug op zn buik gelegd.