ACT: Twingo II

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:Doe ik ook nog even navraag bij de plaatselijke dealer hier wanneer zij hem denken in huis te hebben.
Nieuwendijk?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stelletje lapzwansen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

WouterW schreef:
Arno17 schreef:Doe ik ook nog even navraag bij de plaatselijke dealer hier wanneer zij hem denken in huis te hebben.

Stelletje lapzwansen
WouterW, verklaar je eens nader, hoe vaak ben je daar geweest en wat is precies de ervaring waar het mis is gegaan.

Ik zit al sinds ik Renault rijdt bij deze garage/dealer maar kan niet bevestigen waar jij zo om moet lachen.

Dus kom een voor de draad ermee, misschien hebben sommige mensen er iets aan.
Andy
Contacteer:

dus niemand heeft verder fotos??
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik zal vanavond even wat foto's posten die ik gister heb gemaakt bij de dealer, een twingo gt met witte OZ wielen en twingo nokia :) Op zolder nog Sport Spider/2x Alpine/V6/GTT/T2 :)
Andy
Contacteer:

waar blijven de fotos dan?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:
WouterW schreef:

Stelletje lapzwansen
WouterW, verklaar je eens nader, hoe vaak ben je daar geweest en wat is precies de ervaring waar het mis is gegaan.

Ik zit al sinds ik Renault rijdt bij deze garage/dealer maar kan niet bevestigen waar jij zo om moet lachen.

Dus kom een voor de draad ermee, misschien hebben sommige mensen er iets aan.
Mn pa heeft dr al een aantal bedrijfswagens gekocht maar op het moment dat iets onder de garantie valt dan willen ze hem niet helpen, gaat hij met die auto naar de dealer in Hillegom (bierman) dan willen ze em daar wel helpen en lossen ze het op onder de garantie.

Zo had ik zelf een keer iets nodig voor mn Clio Williams maar aangezien ik geen klant van hun ben kunnen ze me niet helpen terwijl ze in Hillegom dus hier totaal niet moeilijk over doen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno17

WouterW, ja dat is knap lullig van die firma.

Alleen kan ik je ervaringen niet delen, tot nu toe geen problemen met die gasten.

Betalen van de rek. in 2 keer geen probleem, terug komen op garantie, garantie verlenen, leuke prijzen afmaken bij reparaties.

Weet wel dat een knurft van een hoofdverkoper (ene Bas) daar weg is, met Patrick en Tijmen is het goed zaken doen.

Dat zijn mijn ervaringen, vandaar mijn vraag aan jou.
Andy
Contacteer:

strak karretje zo;) heb je er nog meer?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Andy schreef:strak karretje zo;) heb je er nog meer?
Zal binnekort wat meer foto's schieten, maar was nogal lastig met beschikbare licht + lichtinval ;)
ARNO16V
Contacteer:

Zie OZ's staan d'r goed onder zeg! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
proza
Contacteer:

AnthonyR schreef:Paar foto's dan :)
En zijn de originele GT velgen nu te koop? Dan kunnen die onder mijn Twingo II http://www.renaultforum.nl/Forum/viewtopic.php?t=3169 :wink:
Arno17

dealer alhier weet nog niet waar en wanneer de Twingo RS te bestellen is, dus Ivo je bent tot nu toe mijn enige hoop.. :D
Twingooo
Contacteer:

Hai jaja heb weer een vraag, het zal eens niet zo zijn :p Wat ik me nu afvraag he, zie hier elke keer de termen Twingo, TwingoI en TwingoII, voorbij komen. Welke bouwjaren vallen onder welke types? Ja sorrie mie blonttt :bang: Van de Zoefzoekies weet ik aardig wat, ook wb de types, maar Renault is nog een groot vraagteken voor me (0)

Thanx 4 responds...
Arno17

Kijk eens hier, je kan dan in ieder geval de diverse Twingo's bekijken.

http://www.autoweek.nl/carbase_model.ph ... 0&cache=no

of deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Twingo

De foto's hierboven zijn 100% Twingo II
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

proza schreef:
AnthonyR schreef:Paar foto's dan :)
En zijn de originele GT velgen nu te koop? Dan kunnen die onder mijn Twingo II http://www.renaultforum.nl/Forum/viewtopic.php?t=3169 :wink:
Ik heb ze gister zien liggen, GT wielen in het wit :wink:
Twingooo
Contacteer:

Bedankt voor de links (Y) ga s effe op mijn gemak kijken..
Mickael

Zo vandaag maar eens een proefrit gemaakt in de Twingo GT, na +/-2 jaar mijn clio te hebben opgeruimd.

Ik ben 8 jaar lang bij renault in Gorinchem klant geweest en had mijn hoofd al een tijd niet meer laten zien. Erg leuk was het dan ook om te zien dat de meeste mij nog kende en vroegen waar toch mijn cliotje gebleven was want ze miste hem.... (heb heel wat geld achter gelaten bij hun...).

Wat een mooie collectie auto's hebben ze toch altijd staan. Een Turbo 2 met nog maar 18.000+ op de teller. Een Clio V6 erg mooie auto. Een orginele 5GTT met 43.333 op de teller! Een Spider rn 2 alpines (1 standaard, 1 racer). Als iemand foto's kan hosten, hoor ik het graag :wink:

Ik geloof dat ik vandaag dan eindelijk weer het besluit genomen heb om mijn liefde voor renault verder door te zetten en mijn nieuwe lease karretje gaat dus een GT worden met wat kleine aanpassingen.

Ik zit alleen nog over twee dingen te twijfelen;
1. Wel of geen ESP. In de GT waar ik in heb proef gereden zat het niet en ik vond hem toch wel listige in krappe bochten. echter vind ik dat ook wel weer leuk. Nu begreep ik dat je deze niet echt uit kan zetten. Ik ben dus bang dat ik me als ik de auto door heb me enorm ga ergeren als ie keer op keer ingrijpt. Heeft iemand hier een GT met ESP en wat vind jij ervan?

2. De kleur..... zwart of blauw...

Nog een vraag zijn eral chips te krijgen voor dit type en wat valt er nog meer uit te halen?

Ohja die GT hierboven uit gorinchem is wel al iets verlaagt en dat doet hem zeker veel goeds!
Andy
Contacteer:

heb je er geen fotos van mickael? van de verlaagde versie. ik heb zelf ook een gt besteld zonder esp. en staat nu bij de dealer. en met chips hoorde ik dat ze bezig waren ofzoiets
Mickael

Nou als het goed is gaat de GT vandaag of morgen besteld worden :smoke:

Ik heb besloten geen ESP te doen, had ook nog ff een proefrrit in een C2 VTS gedaan waar het op zat en ik vond het irritant!! (C2 is sneller, maar de stoelen vond ik te hard...).

De GT zal 3 cm verlaagd worden en er gaat een andere banden maat onder. Ohja en het is uiteindelijk een zwarte geworden (vond de vrouw mooier :wink: )

Levertijd is alleen +/- 3 maanden :~ Dus het gaat nog ff duren eer ik hem heb.....

De blauwe GT die AnthonyR heeft gepost hierboven heb ik verlaagd gezien, alleen deze was dus al verkocht en stond toen ik terug ging al niet meer binnen, dus heb ik geen foto kunnen maken.
Andy
Contacteer:

[img]http://i149.photobucket.com/albums/s47/ ... G_0154.jpg[/img]

Dit is sinds verleden week de mijne:) rijd erg lekker. en trekt snel op
Arno17

Andy schreef:[img]http://i149.photobucket.com/albums/s47/ ... G_0154.jpg[/img]

Dit is sinds verleden week de mijne:) rijd erg lekker. en trekt snel op
Mooi karretje en veel plezier ervan, eind van het jaar wil ik wel een sprintje met je doen.

Dan heb ik als het goed is ook een Twingo :lol: :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Mickael schreef:Nou als het goed is gaat de GT vandaag of morgen besteld worden :smoke:

Ik heb besloten geen ESP te doen, had ook nog ff een proefrrit in een C2 VTS gedaan waar het op zat en ik vond het irritant!! (C2 is sneller, maar de stoelen vond ik te hard...).

De GT zal 3 cm verlaagd worden en er gaat een andere banden maat onder. Ohja en het is uiteindelijk een zwarte geworden (vond de vrouw mooier :wink: )

Levertijd is alleen +/- 3 maanden :~ Dus het gaat nog ff duren eer ik hem heb.....

De blauwe GT die AnthonyR heeft gepost hierboven heb ik verlaagd gezien, alleen deze was dus al verkocht en stond toen ik terug ging al niet meer binnen, dus heb ik geen foto kunnen maken.
Er staat nu een rood exemplaar met dezelfde wielen.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Heeft iemand al ergens op internet de nieuwe Twingo gezien in een lekkere duitse stijl? Ben wel benieuwd wat ze er van kunnen maken.
Arjen

Ronnie schreef:Heeft iemand al ergens op internet de nieuwe Twingo gezien in een lekkere duitse stijl? Ben wel benieuwd wat ze er van kunnen maken.
Gelukkig niet :lol:
Mickael

AnthonyR schreef:
Mickael schreef:Nou als het goed is gaat de GT vandaag of morgen besteld worden :smoke:

Er staat nu een rood exemplaar met dezelfde wielen.
In die rode heb ik proef gereden.

Niet alleen de wielen van de blauwe zijn overgezet naar de rode maar ook de verlagingsset. Deze staat nu dus als het goed 2-3 cm lager. Alleen door de grotere wielen valt het niet echt op.

Als je er nog eens langs gaat doe Bjørn de groeten van me :wink:

Waarschijnlijk heb ik mijn GT rond 1-8-08, kan niet wachten!

@Andy, Mooie kar!! Ziet er strak uit zo met andere velgen (Y)
Andy
Contacteer:

dank je wel, waar ben je proef wezen rijden.. watn wil het verlagingskitje weleens zien?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Bij VKV-Gorinchem :)
Arno17

AnthonyR schreef:Bij VKV-Gorinchem :)

Waar anders zou je bijna zeggen! (Y)
Mickael

Dit is degene waarin ik heb proef gereden:
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb14 ... orkant.jpg[/img]
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb14 ... erkant.jpg[/img]

Deze staat nu nog op mijn verlanglijst, heb er op het circuit mee gereden:
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb14 ... C_2557.jpg[/img]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

M'n moeder heeft gisteren een Twingo II Dynamique gekocht. Met Quickshift en (dus) de 75 pk-versie. De Dynamique heeft gelukkig de leukere voorbumper, zelfde als de GT. Leverdatum: september.

In dit subtiele kleurtje:

[img]http://img502.imageshack.us/img502/2951/9225zw8.jpg[/img]

:worship:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Arno17

Hierboven, mooi karretje kerel, is het je moeder haar eigen keuze of is ie opgedrongen...:D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Nee, ik heb zelfs aangedrongen op een proefrit in een Panda. Ook leuk, iets goedkoper, maar moeilijker instap. En ze wilde zelf geen donkere kleur. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Andy
Contacteer:

Even een vraagje, kan je een woofer aansluiten op de uitbreiding radio van de GT versie.. bij de renault wisten ze het niet helemaal zeker?
Mickael

Andy schreef:Even een vraagje, kan je een woofer aansluiten op de uitbreiding radio van de GT versie.. bij de renault wisten ze het niet helemaal zeker?
Hangt er vanaf hoe je het wil aansluiten...

Er zitten iig geen versterker uitgangen op, althans dat is me verteld. Echter weet ik dat die vrij eenvoudig te maken zijn, omdat het wel al op de print plaat zit. Het zou met 2 draden en wat soldeertin mogelijk moeten zijn.

Een sub rechtstreeks op de autoradio zou ik je niet aanraden.

Sommige versterkers kun je aansluiten door speakerkabels erop te zetten, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Dit is iets waar ik zodra ik de auto heb naar ga kijken.

Ik rij nu als voorauto in het basis model twingo met 43kw en dat is toch best wel traaaaaaaaggggggg :~
Plaats reactie