Egon's Laguna (terug van reparatie)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Egon

Steven schreef:Anders bied mr. slijptol altijd wel een uitkomst 8)
In de toekomst wil ik de wielakst wel wat uit laten rollen. kunnen de banden lekker verder de wielkasten in
Steven
Car: M536

Je moet eens dorpelhoogte meten voor ene goed beeld over de helling, vaak staat voor 1-2cm lager. Als je dat gelijk hebt lijkt het vaak offie al achterover helt.

Verder zet ik de slijptol eerder op die hulpveren om em wat lager te kunnen zetten :p
Voor de wielkasten hebben wij een mooie schermenroller waarmee je iig die rand plat kunt drukken en evt. ietsje kunt uitzetten, alleen gaat dan vaak je lak eraan.
Egon

Steven schreef:Je moet eens dorpelhoogte meten voor ene goed beeld over de helling, vaak staat voor 1-2cm lager. Als je dat gelijk hebt lijkt het vaak offie al achterover helt.

Verder zet ik de slijptol eerder op die hulpveren om em wat lager te kunnen zetten :p
Voor de wielkasten hebben wij een mooie schermenroller waarmee je iig die rand plat kunt drukken en evt. ietsje kunt uitzetten, alleen gaat dan vaak je lak eraan.
Ach aan de rechterkant is de lak toch al naar de knoppen. er komt toch nog wat spuitewerk aan, heb namelijk een tijd geleden het paaltje geraakt bij de uitrit bij mij thuis toen ik erg veeel haast had. Haastige spoed is zelden goed |:
Egon

ik heb mijn auto weer terug. Rijd weer perfect. Ze vonden wel dat de bandenmaat niet goed was :) is toch maar 1,34% groter dan het origineel. en ik heb een perfecte (niet afwijkende teller) hoezo verkeerde maat? :p
maargoed ik zal de dorpels voor en achter eens gaan meten.
Haas
Car: Megane RS

waarschijnlijk niet goed in de trant van: te breed, aangezien het aanloopt. Loopt het alleen aan de buitenzijde aan? Dan kun je eventueel je velgen achter wat af laten draaien als je ruimte zat heb aan de binnenzijde... En kijk eens goed WAAR ze aanlopen...
Egon

Haas schreef:waarschijnlijk niet goed in de trant van: te breed, aangezien het aanloopt. Loopt het alleen aan de buitenzijde aan? Dan kun je eventueel je velgen achter wat af laten draaien als je ruimte zat heb aan de binnenzijde... En kijk eens goed WAAR ze aanlopen...
Dat is dus het punt, ik zie niet precies waar ze aanlopen, maar ik vermoed dat het alleen aan de buitenkant is.
Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen daar op de meest waarschijnlijke plekken wat krijt aan te brengen dan moet het te achterhalen zijn.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gewoon een tijdje rijden. en na een week of 2 eens demonteren. dan is het wel duidelijk te zien :)
Egon

Van de week is mijn auto naar de garage geweest voor groot onderhoud.
In de periode vlak ervoor had ik wel eens dat ik wat minder vermogen had. de turbo er pas op hogere toeren in kwam. Was zo nu en dan eens.

Nu is het geregeld zo dat hij erg traag is. Zeker niet altijd en het probleem doet zich zowel bij een warme als nog niet helemaal warme motor.
Daarstraks reed ik bijna 80 in zijn 4. hij wilde niet lekker op toeren komen en dit ging niet over als ik het pedaal tot de bodem intrapte. Op de 2700 toeren kwam de turbo er pas in en trok hij wel lekker door.
normaal gesproken komt de turbo er al bij op 1800 toeren.
Wat kan dit zijn? een sensor oid? Te weinig brandstof naar de motor? Ik weet het niet.
Steven

Tis een renault :p

Klinkt als een soort noodloop, reset de ECU eens en kijk dan of het (even) weg is?
Egon

hoe kan ik dat doen??
Steven

Accupool eraftrekken, ff grootlicht/toeter om de reststroom te verwijderen en dan weer aansluiten.

En ws. je radiozenders even opnieuw instellen als je een buttradio hebt :p
Egon

Steven schreef:Accupool eraftrekken, ff grootlicht/toeter om de reststroom te verwijderen en dan weer aansluiten.

En ws. je radiozenders even opnieuw instellen als je een buttradio hebt :p
Oke, ik zal dat straks even doen. Hopend at het daarna over is. :)
Haas

ook een dci toch?
weet niet of dat in grote lijnen dezelfde motoren zijn als in de Laguna II?
Mijn pa had ongeveer hetzelfde, toen was de EGR klep kapot.
Egon

is idd een dCi. is volgens mij grotendeels dezelfde motor, alleen is de Laguina II vaak een 1.9 120 pk of 2.0 150 pk
Haas

mij pa had de langzaamste versie, 105 pk meen ik? Daar was de EGR klep van kapot... Vervangen kostte wel een lieve duit, maar was toen garantie :X

Nu heeftie een 120 pk (Y) Veel beter!
Egon

ik kan geen aanspraak meer maken op garantie helaas :(
eerst maar eens kijken of het met die reset opgeloast is. Anders kan ik met een gerichte vraag naar de garage gaan
Mijn auto is standaard 108 pk. opzich pittig genoeg voor waar ik hem meestal voor gebruik. (als alles goed functioneert natuurlijk)
Voor het betere "scheurwerk" pak ik mijn 19 wel :)
Egon

net nog een stukje gereden, het wordt steeds erger. Morgen ochtend even de accu loskoppelen om de boel te resetten, als dit niet werkt zal ik er mee terug moeten naar de garage |:
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Turbo? intercooler opgeblazen? lekkende vacuumslang, naar je wastegate?membraanklep van de wastegate....? kan van alles zijn...Noem maar wat.. succes ermee!
Egon

dank je voor het benoemen van de mogelijke problemen, hier wordt ik vrolijk van
:nee:
Steven

Trek gewoon nu direct die pool eraf, das echt voor een n00b zelfs 2 sec. werk.

Maargoed volgens mij is dat geen oplossing voor je probleem als ik het zo hoor :p
Jeroen Wigger

sorry, maar wel de waarheid... werk zelf bij de dealer en heb vandaag nog n espace 2.0T blok weer ingebouwd. omdat deze (je raadt t vast al) kapot was gelopen.... en dan zit er een Mitsubishi (merk) turbo op, belachelijk toch...
Egon

Steven schreef:Trek gewoon nu direct die pool eraf, das echt voor een n00b zelfs 2 sec. werk.

Maargoed volgens mij is dat geen oplossing voor je probleem als ik het zo hoor :p
is idd niet zo moeilijk :)

Ik zit nu op het werk. straks als ik naar huis ga is het donker, dus ik zal het morgen ochtend moeten doen.
Jeroen Wigger

oja t inlaat turbine wiel draaide nog en draaide in t lager, uitlaat turbinewiel lag er los in te klapperen... pfff drama..
Zie net dat je een "oud" type laguna heb... ik praat nu 'n beetje over de nieuwe laguna turbo praktijken... sorry...
Maar kan alsnog goed de turbo zijn.... hoe vervelend het ook is!
Egon

Jeroen Wigger schreef:oja t inlaat turbine wiel draaide nog en draaide in t lager, uitlaat turbinewiel lag er los in te klapperen... pfff drama..
Zie net dat je een "oud" type laguna heb... ik praat nu 'n beetje over de nieuwe laguna turbo praktijken... sorry...
Maar kan alsnog goed de turbo zijn.... hoe vervelend het ook is!
De turb werkt wel al spring die veel later in. dus het zou misschien (maar mogelijk heb ik het verkeert) aan de aansturing van de turbo liggen. De turbo moet toch een signaal krijgen dat die mee moet gaan doen, of heb ik snap ik het nu niet goed?
De turbo is ook even fel als die erin komt.
en juist in de lagere toeren doet ie helemaal niets.
Jeroen Wigger

Slijtage? maar kan ook goed één van de vacuumslangen zijn...
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Nou net met Egon een stukje in de Lag gereden ( ook zelf gereden :ja: ) het lijkt wel of de toeren range waarbinnen de turbo vermogen levert verschoven is. De turbo komt er pas boven de 2500 toeren goed in.
verder valt de motor kompleet dood als je bijvoorbeeld in zijn 4 vanaf vijftig wil doortrekken.
Gekke geluiden hoor ik niet en verder ruik ik ook geen rare dingen onder de kap of achter de auto, tevens walmt de motor ook niet meer dan normaal!

Mooi verkaaid hoor :(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Steven

Ik ga met Haas mee voor de EGR klep, dan is je systeem geen closed loop meer en loopt ie dus ammal gassen te recirculeren ipv dattie het door de turbo naar buiten duwt.

Turbo zal niet kapot zijn en het is volgens mij ook geen electrische storing.
Lek in je inlaatcircuit zal het ooknie direct zijn, tis meer het uitlaatcircuit gok ik zo. Dus of de wastegate blijft openhangen (vacuumlek of iets anders) of die EGR.
Egon

Nou ja, ik kan er pas na volgende week mee naar de garage terug, want ik heb de komende week vakantie, hoef de auto verder bijna niet te gebruiken. Kan elke km die ik er mee rijdt kwaad voor de motor nu? of is het alleen onaangenaam rijden??
Egon

net een stukje mee gereden naar het werk (N)
lekker rustig aangedaan. het is nu echt continu problematisch
nog 200 km tot ik ermee naar de garage kan. (Y) (N) dat het goed gaat
Egon

nu heb ik vernomen dat op de plek waar mijn auto vaak staat er marters zitten. Het zou dus ook een mogelijkheid kunnen zijn dat er het een en ander aangevreten is, maar dat hadden ze toch bij de garage moeten zien toe ie er voor een beurt was.
nou goed, ik ga maar eens op zoek naar zo'n apparaatje dat die beesten op een afstand houdt
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

kunnen m groot inkopen
Martijn, Hessel, Egon, Nienke enzovoort :klop:

Renault is favoriet!!!
Egon

Hessel schreef: Renault is favoriet!!!
ben ik mooi klaar mee dan
Haas

Egon schreef:nu heb ik vernomen dat op de plek waar mijn auto vaak staat er marters zitten. Het zou dus ook een mogelijkheid kunnen zijn dat er het een en ander aangevreten is, maar dat hadden ze toch bij de garage moeten zien toe ie er voor een beurt was.
nou goed, ik ga maar eens op zoek naar zo'n apparaatje dat die beesten op een afstand houdt
tip: toiletblokjes in je motorruimte hangen ;)
Goedkoper en effectiever (Y)
Egon

oke, we gaan voor ambi pur :worship: :)
DennisT
Moderator

Trek je luchtfilter + slangen er eens af en kijk eens of daar geen zooi in zit. Bij de Laguna van mij pa heeft er tot 2 keer toe een of ander beest een nest in gemaakt. Je staat toch raar te kijken als je die kap eraf haalt en je handenvol blaadjes en eikels voor je luchtfilter ziet zitten :lol:

Probleem opgelost door over het begin van de aanzuigslang een stukje fijn gaas met een slangenklem overheen te doen.
Plaats reactie