Dan hebben we nu idd hetzelfde. Ik zit ook tussen de 900 en 1300 ook afhankelijk van de temperatuur.(Hoolie)-Ad schreef:ik heb hem helemaal dicht zitten die slang naar de luchtregelschuif, en hij loopt altijd tussen de 900 en 1300 toeren constant alleen de ene keer iets hoger als de andere keer (afhankelijk van hoe warm hij is volgens mij, nooit op gelet eigenlijk)
Ik had dit probleem bij mijn vorige motor ook en bedenk me ook dat ik de gasklep (met die zwarte schakelaar) over heb gezet van de oude motor. Heb nog een andere liggen, zal er zo snel ik tijd voor heb ook eens naar kijken, ik heb er al wel 3 computers in gehad en ze doe alle 3 hetzelfde dus denk niet dat het daar aan ligt.
GTE Blue Sport Chris@R5
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja dat zou ik na moeten vragen ben er alleen nadrukkelijk voor gewaarschuwd dat dat kan gebeuren maarja je zegt je stopt die slangen van de stationair-regelklep/stappenmoter af en dan loopt netjes 900 toeren dus dan zit het daar lijkt me en dan kunnen het 3 dingen zijn de slangen lekken of regelklep of ecu(Hoolie)-Ad schreef:danny, heb jij enig idee welke eindtrap dit dan zou moeten zijn? misschien heb ik dan wel 3 ecu's verkloot met 1 stappenmotor
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb geloof ik een goede ecu liggen hier morgenmiddag ben ik er en danny ook
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Moet dan nog best te fixen zijnDanny van Duren schreef:dan ben ik bang dat doordat je stappenmoter vastzat je eindtrap in je ecu stuk is gegaan dan krijg je zo`n geintjes, ik zou zeggen probeer een ander ecuChris@R5 schreef:Tsja ik wil dit graag oplossen, maar ik kan niet geld er in blijven stoppen zonder resultaat. Dit heeft al geneg gekost zonder dat er maar een stukje verandering in zit.
Een Blue Sport zie je maar weinig, maar ik begin me er nu echt aan te irriteren.
Ff nu het probleem nog een keer uitgelegd:
De auto loopt koud NU 2000 tot 2500 tpm.
Warm loopt ie tussen 1500 en 1850 tpm.
De gasklepschakelaar was het enige wat stuk kon zijn volgens diagnosekoffer XR25.
Die is vervangen.
@Patrick, als ik van jou de ECU kan lenen om te testen. Kan dat?
PM anders even. (was de tps..?)
@Danny, ik weet zo niet wat je verder moet weten. Is dit voldoende?
Tnx jongens ik hoop dat het opgelost wordt. Verder rijdt ie nu best acceptabel. Ik heb net als Ad de luchtregelschuif iets geblokkeerd en hij loopt nu 900tpm koud (heel even fluctuerend) en warm rijdt ie 1300tpm.

Het is nu pas dat ik de stappenmotor blokkeer. Eerder liep ie altijd wel goed vrij.Danny van Duren schreef:dan ben ik bang dat doordat je stappenmoter vastzat je eindtrap in je ecu stuk is gegaan dan krijg je zo`n geintjes, ik zou zeggen probeer een ander ecuChris@R5 schreef:Tsja ik wil dit graag oplossen, maar ik kan niet geld er in blijven stoppen zonder resultaat. Dit heeft al geneg gekost zonder dat er maar een stukje verandering in zit.
Een Blue Sport zie je maar weinig, maar ik begin me er nu echt aan te irriteren.
Ff nu het probleem nog een keer uitgelegd:
De auto loopt koud NU 2000 tot 2500 tpm.
Warm loopt ie tussen 1500 en 1850 tpm.
De gasklepschakelaar was het enige wat stuk kon zijn volgens diagnosekoffer XR25.
Die is vervangen.
@Patrick, als ik van jou de ECU kan lenen om te testen. Kan dat?
PM anders even. (was de tps..?)
@Danny, ik weet zo niet wat je verder moet weten. Is dit voldoende?
Tnx jongens ik hoop dat het opgelost wordt. Verder rijdt ie nu best acceptabel. Ik heb net als Ad de luchtregelschuif iets geblokkeerd en hij loopt nu 900tpm koud (heel even fluctuerend) en warm rijdt ie 1300tpm.
Ook een leuke tip:
Check hoeveel olie je er nog in hebt. Dan bedoel ik aan de pijlstok, en niet die sensor. Mijn injectie GTX loopt ook 500 toeren hoger stationair als ie weinig olie heeft, en loopt wat moeilijker.
Ik snap ook niet helemaal hoe dat komt
Check hoeveel olie je er nog in hebt. Dan bedoel ik aan de pijlstok, en niet die sensor. Mijn injectie GTX loopt ook 500 toeren hoger stationair als ie weinig olie heeft, en loopt wat moeilijker.
Ik snap ook niet helemaal hoe dat komt

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja probeer toch maareens of je niet ergens een ecu en een stappemoter/stationair-luchtregelschuif kunt lenen en proberen, de kans is groot dat het daar zit maar kan het ook niet zijn dat ie ergens valse lucht zuigt ergens bij het inlaatspruitstuk?Chris@R5 schreef: Het is nu pas dat ik de stappenmotor blokkeer. Eerder liep ie altijd wel goed vrij.
Ik heb stappenmotoren zat liggen, geen verschil in ieder geval. Lopen alle drie vrij en reageren hetzelfde. De motor reageert niet op remmenreiniger als ik dat rond het geaklephuis spuit of op het spruitstuk. Daarnaast loopt ie veel te mooi voor valse lucht. Hij fluctueerd niet als ie warm is en stoot niet.
Valse lucht heb ik zat gehad met me vorige 5je.
Valse lucht heb ik zat gehad met me vorige 5je.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb evt een ecu te leenChris@R5 schreef:Ik heb stappenmotoren zat liggen, geen verschil in ieder geval. Lopen alle drie vrij en reageren hetzelfde. De motor reageert niet op remmenreiniger als ik dat rond het geaklephuis spuit of op het spruitstuk. Daarnaast loopt ie veel te mooi voor valse lucht. Hij fluctueerd niet als ie warm is en stoot niet.
Valse lucht heb ik zat gehad met me vorige 5je.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hij is helemaal dicht nu. Hij loopt wel ietsje hoger op als ik 'm open draai.Menno schreef:maar een carburateurmotor is daar veel gevoeliger voor dan een multipoint-injectiemotor. Reageert ie wel als je die stationairregellaar dicht houdt?
Ik heb een ECU in de buurt gevonden alleen heb ik een vraag over het verschil in nummers.
Patrick zei dat ik vooral moest kijken naar het 'S'-nummer.
Mijne heeft S101263101 en HOM7700746044.
Het HOM-nummer maakte niet uit.
De ECU die ik echte vond heeft S101261101 HOM7700742849.
Dat is dus niet te gebruiken? Hij komt van een Clio 16v, maar ook dat hoeft niks uit te maken hoorde ik.
Patrick zei dat ik vooral moest kijken naar het 'S'-nummer.
Mijne heeft S101263101 en HOM7700746044.
Het HOM-nummer maakte niet uit.
De ECU die ik echte vond heeft S101261101 HOM7700742849.
Dat is dus niet te gebruiken? Hij komt van een Clio 16v, maar ook dat hoeft niks uit te maken hoorde ik.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
nou dat lijkt me wel anders maarjaChris@R5 schreef:Ik heb een ECU in de buurt gevonden alleen heb ik een vraag over het verschil in nummers.
Patrick zei dat ik vooral moest kijken naar het 'S'-nummer.
Mijne heeft S101263101 en HOM7700746044.
Het HOM-nummer maakte niet uit.
De ECU die ik echte vond heeft S101261101 HOM7700742849.
Dat is dus niet te gebruiken? Hij komt van een Clio 16v, maar ook dat hoeft niks uit te maken hoorde ik.
je hebt bij een gte 2 verschillende ecu`s eentje van een fase 1 en eentje van een fase 2 hooliad weet daar meer van
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is denk ik wel goedkoop zoveel gte's zijn er nietChris@R5 schreef:Hmm wacht wel even tot ie reageert.
Wat kost zo'n ding gemiddeld. Deze stond voor 5 tientjes tekoop. Ik vind tussen de 50 en 75 wel ok.
(btje jammer als dat het ook weer niet is...)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
een bepaald type r19 heeft zelfde ecu en dan de volvoLuco/Alpine-racer schreef:is denk ik wel goedkoop zoveel gte's zijn er nietChris@R5 schreef:Hmm wacht wel even tot ie reageert.
Wat kost zo'n ding gemiddeld. Deze stond voor 5 tientjes tekoop. Ik vind tussen de 50 en 75 wel ok.
(btje jammer als dat het ook weer niet is...)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
owwwww
mijn homnummer klopt iig wel
mijn homnummer klopt iig wel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De 460 en 480 van Volvo en de R19 1.7.Danny van Duren schreef:een bepaald type r19 heeft zelfde ecu en dan de volvoLuco/Alpine-racer schreef:is denk ik wel goedkoop zoveel gte's zijn er nietChris@R5 schreef:Hmm wacht wel even tot ie reageert.
Wat kost zo'n ding gemiddeld. Deze stond voor 5 tientjes tekoop. Ik vind tussen de 50 en 75 wel ok.
(btje jammer als dat het ook weer niet is...)
Die twee stekkers naast de ECU, horen die er ook bij of is dat iets anders?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
oww ja dan zou ik moeten kijken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja als je beide renault computers hebt dan staat er ook vaak een renault-nr op een 77 nr dusChris@R5 schreef:Hmm, maar het s-nummer moet juist hetzelfde zijn...Luco/Alpine-racer schreef:owwwww
mijn homnummer klopt iig wel
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hier staat iets van die computers opDanny van Duren schreef:tja als je beide renault computers hebt dan staat er ook vaak een renault-nr op een 77 nr dusChris@R5 schreef:Hmm, maar het s-nummer moet juist hetzelfde zijn...Luco/Alpine-racer schreef:owwwww
mijn homnummer klopt iig wel
http://www.renault5.nl/
naar gte gaan en dan verschillende fases
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja weet niet het fijne ervan maar erzijn verschillen o.a. inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, wel of geen koolstoffilter en nog wat dingetjes meen ikChris@R5 schreef:Toch snap ik niet waarom ik niet een ECU van een andere GTE erop kan zetten. Tis toch dezelfde motor?
Mja idd, lastig eigenlijk. Ik hoop echt dat dit het is, want geld kost het weer genoeg en er is niet iemand die even dat nummer heeft liggen die ik kan lenen.Danny van Duren schreef:tja weet niet het fijne ervan maar erzijn verschillen o.a. inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, wel of geen koolstoffilter en nog wat dingetjes meen ikChris@R5 schreef:Toch snap ik niet waarom ik niet een ECU van een andere GTE erop kan zetten. Tis toch dezelfde motor?
Ik kan niet steeds eventjes 75 euro weg blijven gooien...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je mag die van mij lenen hoorChris@R5 schreef:Mja idd, lastig eigenlijk. Ik hoop echt dat dit het is, want geld kost het weer genoeg en er is niet iemand die even dat nummer heeft liggen die ik kan lenen.Danny van Duren schreef:tja weet niet het fijne ervan maar erzijn verschillen o.a. inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, wel of geen koolstoffilter en nog wat dingetjes meen ikChris@R5 schreef:Toch snap ik niet waarom ik niet een ECU van een andere GTE erop kan zetten. Tis toch dezelfde motor?
Ik kan niet steeds eventjes 75 euro weg blijven gooien...

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ik kan zaterdag even voor je kijken heb 2 ecu`s liggen niet dat ik ze verkoopChris@R5 schreef:Mja idd, lastig eigenlijk. Ik hoop echt dat dit het is, want geld kost het weer genoeg en er is niet iemand die even dat nummer heeft liggen die ik kan lenen.Danny van Duren schreef:tja weet niet het fijne ervan maar erzijn verschillen o.a. inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, wel of geen koolstoffilter en nog wat dingetjes meen ikChris@R5 schreef:Toch snap ik niet waarom ik niet een ECU van een andere GTE erop kan zetten. Tis toch dezelfde motor?
Ik kan niet steeds eventjes 75 euro weg blijven gooien...
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja dan zal ik alleen maar effe de gewone en niet de gechipte checkenChris@R5 schreef:Nouja als ik alleen al even mag kijken of het verschil maakt dan ben ik al blij. Dan weet ik of het waard is om een goede aan te schaffen.

maar ik zal zaterdag effe kijken bij beide ecu`s naar de nr`s beide zijn overigens bendix computers van een phase 2
vraagje heb jij een renix of bendix ecu?
en hoeveel vacuum slangetjes heb jij op inlaat zitten in de buurt van de gasklep 2 0f 3 en heb je links een koolstoffilter? in de moterruimte zitten in de buurt van aandrijfas/bak?
Is het ook een beetje merkbaar gechipt ofniet? aangezien iedereen zegt dat je er beter aandoet om er dan ook een andere nokkenas in te zette, voordat je er echt wat aan hebt.
Geen idee, maar dat mag ik van Danny vast wel even voor je proberenBart GTE schreef:Is het ook een beetje merkbaar gechipt ofniet? aangezien iedereen zegt dat je er beter aandoet om er dan ook een andere nokkenas in te zette, voordat je er echt wat aan hebt.



