R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:
Danny van Duren schreef:
paz-maniac schreef:word grondig aangepakt (Y) (Y) werkt wel lekker zo een bloksteun, dan kan je tenmiste overal een beetje goed bij
haha tja heb bijna alles bij de hand mn pa is ook automonteur en heeft ook als hobbie renault maar dan de oudere en die dan restauren voor zn eigen dus tja :D
past de trekhaak trouwens??

paste wel ja maar miste de helft :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

toch? dacht echt dat die kompleet was heb hem er zelf afgehaald, wat miste je?

sorry
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Danny van Duren schreef:
paz-maniac schreef:word grondig aangepakt (Y) (Y) werkt wel lekker zo een bloksteun, dan kan je tenmiste overal een beetje goed bij
haha tja heb bijna alles bij de hand mn pa is ook automonteur en heeft ook als hobbie renault maar dan de oudere en die dan restauren voor zn eigen dus tja :D
past de trekhaak trouwens??

paste wel ja maar miste de helft :D
heb hem het weekend daarna meteen gebuikt met de bijgemaakte steunen met een weekendje frankrijk (20 jarig bestaan van gtt)
aanhangertje erachter :D nog met 150 op de trug weg een porsche boxter ingehaald die niet waardeeerde dat ie werd ingehaald dooor een r5 met aanhanger :D :D
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
nu maar eens verf halen om het blok blue sport te spuiten :p
Kun je hittebestendige verf ook echt op kleur laten mengen dan?

zoja wa kost zoiets ongeveer ben ook wel benieuwd
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

(Hoolie)-Ad schreef:
Danny van Duren schreef:
nu maar eens verf halen om het blok blue sport te spuiten :p
Kun je hittebestendige verf ook echt op kleur laten mengen dan?

zoja wa kost zoiets ongeveer ben ook wel benieuwd
pak gewone autolak

op het blok van mn pa zn oldtimer zit ook gewone autolak en na 15 jaar rijden zit het er nog steeds netjes op
en mn oom heeft een spuiterij dus als die ook zegt dat het gaat doe ik het gewoon
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:toch? dacht echt dat die kompleet was heb hem er zelf afgehaald, wat miste je?

sorry
ik miste de steunnen die langs de chassisbalken liepen maar ik had een foto van een gewone r5 trekhaak en heb dat ongveer nagemaakt. maar anders zat ie alleen aan een stuk plaatvast. maar als je de stukken nog vind zou ik ze graag hebben orgineel iis waarcshijnlijk toch beter
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Aha had niet het idee dat dat gewoon ging maar als jij het zegt :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik zal ff gaan zoeken het weekend, hoe moet het er ongeveer uitzien
is al lang geleden en er komt steeds meer troepin de loods :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:ik zal ff gaan zoeken het weekend, hoe moet het er ongeveer uitzien
is al lang geleden en er komt steeds meer troepin de loods :(

hmmz tja hoe moet ik da omschrijven zal proberen efe een foto`tje te vinden

maar alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 4 jul 2005 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ok dan ga ik zoeken (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

(Hoolie)-Ad schreef:Aha had niet het idee dat dat gewoon ging maar als jij het zegt :D

tja ik twijfel ook

maar wat ik zeg mn pa heeft 15 jaar geleden toen ie zn renault 4cv restaureerde het blok met gewone autolak gespoten en dat ziet er nog steeds netjes uit
dusja het valt te proberen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

beetje extra weekmaker erdoor dan kan het beter tegen de hitte :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

ja maar dat was nog lak op andere basis he.

en hoeveel rijd je vader ermee jou 5 rijd waarschijnlijk meer dus ook vaker temperatuurverschillen.

Kzeg niet dat het nie kan hoor allen wat ik denk en zou zonde zijn dat hij over een half jaar gaat bladeren dan kan hij er weer uit :S
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:beetje extra weekmaker erdoor dan kan het beter tegen de hitte :smoke:

haha ok tja ik zie wel zoveel zal er niet van te zien zijn met al die slangen en leidingen straks :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

(Hoolie)-Ad schreef:ja maar dat was nog lak op andere basis he.

en hoeveel rijd je vader ermee jou 5 rijd waarschijnlijk meer dus ook vaker temperatuurverschillen.

Kzeg niet dat het nie kan hoor allen wat ik denk en zou zonde zijn dat hij over een half jaar gaat bladeren dan kan hij er weer uit :S
mn pa rijd er overmorgen mee naar denemarken in een stuk met een aanhanger erachter :wink:

en rijd redelijk veel met het ding
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
(Hoolie)-Ad schreef:ja maar dat was nog lak op andere basis he.

en hoeveel rijd je vader ermee jou 5 rijd waarschijnlijk meer dus ook vaker temperatuurverschillen.

Kzeg niet dat het nie kan hoor allen wat ik denk en zou zonde zijn dat hij over een half jaar gaat bladeren dan kan hij er weer uit :S
mn pa rijd er morgen mee naar denemarken in een stuk met een aanhanger erachter :wink:

en rijd redelijk veel met het ding
en dat "ding" ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

:worship: dat had ik niet verwacht haha dan neem ik mijn woorden trug :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:
Danny van Duren schreef:
(Hoolie)-Ad schreef:ja maar dat was nog lak op andere basis he.

en hoeveel rijd je vader ermee jou 5 rijd waarschijnlijk meer dus ook vaker temperatuurverschillen.

Kzeg niet dat het nie kan hoor allen wat ik denk en zou zonde zijn dat hij over een half jaar gaat bladeren dan kan hij er weer uit :S
mn pa rijd er morgen mee naar denemarken in een stuk met een aanhanger erachter :wink:

en rijd redelijk veel met het ding
en dat "ding" ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit (Y) (Y)

zal het tegen hem zeggen :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

(Hoolie)-Ad schreef::worship: dat had ik niet verwacht haha dan neem ik mijn woorden trug :D
haha neej maar hij rijd er echt overal mee naar toe

en rijd redelijk veel met het ding

en af en toe rij ik ermee en dan is het gassen :D

maar de temp zal wel iets schelen ja
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

hmmmz vandaag mn startmoter vastgelopen :(

en da hek ook weer aan moeten horen op mn werk :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

gisteren nieuwe start moter gehaald maarja is de verkeerde morgen maar omruilen
en gisteren ook mn lagers enz. opgehaald en meteen mn cilinderkop weggebracht om voor de zekerheid af telaten persen en vlakken

belt het revisie bedrijf vandaag op met het nieuws : u cilinderkop is gescheurd :( (N)


dus dat word een nieuwe zoeken, weet toevallig iemand of die hetzelfde is als een gewoone mpi?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:gisteren nieuwe start moter gehaald maarja is de verkeerde morgen maar omruilen
en gisteren ook mn lagers enz. opgehaald en meteen mn cilinderkop weggebracht om voor de zekerheid af telaten persen en vlakken

belt het revisie bedrijf vandaag op met het nieuws : u cilinderkop is gescheurd :( (N)


dus dat word een nieuwe zoeken, weet toevallig iemand of die hetzelfde is als een gewoone mpi?
maar weer nieuwe startmoter gehaald maar weer gaat de moter niet rond
start moter is goed draait en schuift ook uit, bekabeling getest is ook goed dus wat blijft er dan nog over mn vliegwiel ? of iemand anders nog iedeen

en ja ik weet hjet er komt dadelijk toch die 1.7t maar dit is mn dagelijkse auto en rij er dus nog mee tot de moter klaar is
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Of de cilinderkop hetzelfde is durf ik niet te zeggen, mss weet Cat dat!

Slaat de starterkrans van de startmotor over het vliegwiel heen?? Zit de startmotor wel in de pasbussen die op je bak zitten? Krijg je de motor wel rond met de hand??
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Of de cilinderkop hetzelfde is durf ik niet te zeggen, mss weet Cat dat!

Slaat de starterkrans van de startmotor over het vliegwiel heen?? Zit de startmotor wel in de pasbussen die op je bak zitten? Krijg je de motor wel rond met de hand??

de pas bus zit erin

de moter gaat nog wel rond als ik hem in de versnelling duw verder nie naar gekeken maar dan zou de startmoterblokeren als de moter vastzit en dat is niet die draait als een gek
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:Of de cilinderkop hetzelfde is durf ik niet te zeggen, mss weet Cat dat!

Slaat de starterkrans van de startmotor over het vliegwiel heen?? Zit de startmotor wel in de pasbussen die op je bak zitten? Krijg je de motor wel rond met de hand??

de pas bus zit erin

de moter gaat nog wel rond als ik hem in de versnelling duw verder nie naar gekeken maar dan zou de startmoterblokeren als de moter vastzit en dat is niet die draait als een gek


het probleem is opgelost zat toch in startmoter hij kan niet vergenoeg uitschuiven door een of ander klote busje morgen dus maar weer een nieuwe halen. en dan weer rijden en verder met mn turboblok
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

en hoe ga je het nu doen met je kop?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

(Hoolie)-Ad schreef:en hoe ga je het nu doen met je kop?

ik geloof het nog nie helemaal compressie was 100% goed op alles cilinders maar heb al een gebruikte kop van een 1.8/2.0 liggen en die is precies hetzelfde
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Cilinderkop is anders!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:Cilinderkop is anders!
wat is het verschil? ik kan geen verschil vinden??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kleppen vooral. Volvo turbo kleppen zijn harder en natruimgevuld. NOkkenas is ongetwijfeld ook anders. Ik meen ook dat volvo de kop bewerkt heeft van binnen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik meende dat Volvo de kop en inlaat traject heeft laten bewerken door Porche!!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:ik meende dat Volvo de kop en inlaat traject heeft laten bewerken door Porche!!

hmmz kan niks ontedekken behalve dat van die kleppen dat geloof ik wel dat is meestal met turbo motoren maar ze zijn even groot dus tja en het was al een rivisiekop die er bij oplag misschien ook al van een 1.7?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Abel schreef:ik meende dat Volvo de kop en inlaat traject heeft laten bewerken door Porche!!

hmmz kan niks ontedekken behalve dat van die kleppen dat geloof ik wel dat is meestal met turbo motoren maar ze zijn even groot dus tja en het was al een rivisiekop die er bij oplag misschien ook al van een 1.7?
tja heb de koppen vergeleken tja kleppen zijn over te zetten de kanalen zijn zowat hetzelfde maar een groterprbleem is het spruitstuk dat zit bij een 1.7 met minderbouten vast als met een turbo
en met een sensor kom ik in de problemen :(


maarja aangezien ik niet kan geloven dat mijn eigen cilindekop stuk is laat ik hem nog bij een ander bedrijf testen , want die wagen liep gewoon goed en de compresie was op alle cilinders 100%
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

zowat het zelfde ja, dat scheelt :)

Kan ook koelsysteem lek zijn dat meet je niet aan de compressie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:zowat het zelfde ja, dat scheelt :)

Kan ook koelsysteem lek zijn dat meet je niet aan de compressie.
hm neej maar ja mn kop dit weekend thuis maar eens getest met een of ander spul en inderdaad stk dus nu maar op zoek naar eeen andere cilinderkop die wel goed is :(
Plaats reactie