paz-maniac schreef:word grondig aangepakt werkt wel lekker zo een bloksteun, dan kan je tenmiste overal een beetje goed bij
haha tja heb bijna alles bij de hand mn pa is ook automonteur en heeft ook als hobbie renault maar dan de oudere en die dan restauren voor zn eigen dus tja
paz-maniac schreef:word grondig aangepakt werkt wel lekker zo een bloksteun, dan kan je tenmiste overal een beetje goed bij
haha tja heb bijna alles bij de hand mn pa is ook automonteur en heeft ook als hobbie renault maar dan de oudere en die dan restauren voor zn eigen dus tja
past de trekhaak trouwens??
paste wel ja maar miste de helft
heb hem het weekend daarna meteen gebuikt met de bijgemaakte steunen met een weekendje frankrijk (20 jarig bestaan van gtt)
aanhangertje erachter nog met 150 op de trug weg een porsche boxter ingehaald die niet waardeeerde dat ie werd ingehaald dooor een r5 met aanhanger
Danny van Duren schreef:
nu maar eens verf halen om het blok blue sport te spuiten
Kun je hittebestendige verf ook echt op kleur laten mengen dan?
zoja wa kost zoiets ongeveer ben ook wel benieuwd
pak gewone autolak
op het blok van mn pa zn oldtimer zit ook gewone autolak en na 15 jaar rijden zit het er nog steeds netjes op
en mn oom heeft een spuiterij dus als die ook zegt dat het gaat doe ik het gewoon
Luco/Alpine-racer schreef:toch? dacht echt dat die kompleet was heb hem er zelf afgehaald, wat miste je?
sorry
ik miste de steunnen die langs de chassisbalken liepen maar ik had een foto van een gewone r5 trekhaak en heb dat ongveer nagemaakt. maar anders zat ie alleen aan een stuk plaatvast. maar als je de stukken nog vind zou ik ze graag hebben orgineel iis waarcshijnlijk toch beter
Luco/Alpine-racer schreef:ik zal ff gaan zoeken het weekend, hoe moet het er ongeveer uitzien
is al lang geleden en er komt steeds meer troepin de loods
hmmz tja hoe moet ik da omschrijven zal proberen efe een foto`tje te vinden
maar alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 4 jul 2005 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
(Hoolie)-Ad schreef:Aha had niet het idee dat dat gewoon ging maar als jij het zegt
tja ik twijfel ook
maar wat ik zeg mn pa heeft 15 jaar geleden toen ie zn renault 4cv restaureerde het blok met gewone autolak gespoten en dat ziet er nog steeds netjes uit
dusja het valt te proberen.
gisteren nieuwe start moter gehaald maarja is de verkeerde morgen maar omruilen
en gisteren ook mn lagers enz. opgehaald en meteen mn cilinderkop weggebracht om voor de zekerheid af telaten persen en vlakken
belt het revisie bedrijf vandaag op met het nieuws : u cilinderkop is gescheurd
dus dat word een nieuwe zoeken, weet toevallig iemand of die hetzelfde is als een gewoone mpi?
Danny van Duren schreef:gisteren nieuwe start moter gehaald maarja is de verkeerde morgen maar omruilen
en gisteren ook mn lagers enz. opgehaald en meteen mn cilinderkop weggebracht om voor de zekerheid af telaten persen en vlakken
belt het revisie bedrijf vandaag op met het nieuws : u cilinderkop is gescheurd
dus dat word een nieuwe zoeken, weet toevallig iemand of die hetzelfde is als een gewoone mpi?
maar weer nieuwe startmoter gehaald maar weer gaat de moter niet rond
start moter is goed draait en schuift ook uit, bekabeling getest is ook goed dus wat blijft er dan nog over mn vliegwiel ? of iemand anders nog iedeen
en ja ik weet hjet er komt dadelijk toch die 1.7t maar dit is mn dagelijkse auto en rij er dus nog mee tot de moter klaar is
Of de cilinderkop hetzelfde is durf ik niet te zeggen, mss weet Cat dat!
Slaat de starterkrans van de startmotor over het vliegwiel heen?? Zit de startmotor wel in de pasbussen die op je bak zitten? Krijg je de motor wel rond met de hand??
Mrtn schreef:Of de cilinderkop hetzelfde is durf ik niet te zeggen, mss weet Cat dat!
Slaat de starterkrans van de startmotor over het vliegwiel heen?? Zit de startmotor wel in de pasbussen die op je bak zitten? Krijg je de motor wel rond met de hand??
de pas bus zit erin
de moter gaat nog wel rond als ik hem in de versnelling duw verder nie naar gekeken maar dan zou de startmoterblokeren als de moter vastzit en dat is niet die draait als een gek
Mrtn schreef:Of de cilinderkop hetzelfde is durf ik niet te zeggen, mss weet Cat dat!
de pas bus zit erin
de moter gaat nog wel rond als ik hem in de versnelling duw verder nie naar gekeken maar dan zou de startmoterblokeren als de moter vastzit en dat is niet die draait als een gek
het probleem is opgelost zat toch in startmoter hij kan niet vergenoeg uitschuiven door een of ander klote busje morgen dus maar weer een nieuwe halen. en dan weer rijden en verder met mn turboblok
(Hoolie)-Ad schreef:en hoe ga je het nu doen met je kop?
ik geloof het nog nie helemaal compressie was 100% goed op alles cilinders maar heb al een gebruikte kop van een 1.8/2.0 liggen en die is precies hetzelfde
Kleppen vooral. Volvo turbo kleppen zijn harder en natruimgevuld. NOkkenas is ongetwijfeld ook anders. Ik meen ook dat volvo de kop bewerkt heeft van binnen.
Abel schreef:ik meende dat Volvo de kop en inlaat traject heeft laten bewerken door Porche!!
hmmz kan niks ontedekken behalve dat van die kleppen dat geloof ik wel dat is meestal met turbo motoren maar ze zijn even groot dus tja en het was al een rivisiekop die er bij oplag misschien ook al van een 1.7?
Abel schreef:ik meende dat Volvo de kop en inlaat traject heeft laten bewerken door Porche!!
hmmz kan niks ontedekken behalve dat van die kleppen dat geloof ik wel dat is meestal met turbo motoren maar ze zijn even groot dus tja en het was al een rivisiekop die er bij oplag misschien ook al van een 1.7?
tja heb de koppen vergeleken tja kleppen zijn over te zetten de kanalen zijn zowat hetzelfde maar een groterprbleem is het spruitstuk dat zit bij een 1.7 met minderbouten vast als met een turbo
en met een sensor kom ik in de problemen
maarja aangezien ik niet kan geloven dat mijn eigen cilindekop stuk is laat ik hem nog bij een ander bedrijf testen , want die wagen liep gewoon goed en de compresie was op alle cilinders 100%
Kan ook koelsysteem lek zijn dat meet je niet aan de compressie.
hm neej maar ja mn kop dit weekend thuis maar eens getest met een of ander spul en inderdaad stk dus nu maar op zoek naar eeen andere cilinderkop die wel goed is