ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Calle

Patrick L. schreef:denk ook dat er lucht in het koelssyteem zit , aangezien dat temp.metertje ook danst en de kachel die niet goed warm wordt, beter nog eens ontluchten, met de moel op het vaatje :wink:
Ik heb het nog eens volgens het boekje gedaan, al heb ik niet mijn smoel er op gezet om te blazen, maar er is niets veranderd. Ik verdenk toch de thermostaat, iemand nog andere suggesties?
Sanderrr

Het was weer eens tijd voor de APK van de Clio (maandje te laat). In de eerste poging helaas afgekeurd op de remblokken achter, stuurhuishoes linksvoor en doorgezakte bestuurdersstoelleuning.

Die eerste twee zijn het probleem niet zo, maar de stoelleuning is vrij lastig. Ben al op zoek geweest naar andere 16V-stoel op de sloop, maar niet geslaagd.

Nu wil ik even kijken of het stoelframe gelast kan worden, maar ik krijg de bekleding er niet zover af zodat ik alles goed kan zien. Heeft iemand hier ervaring mee (en eventueel ook het lassen) voordat ik de hele bekleding ook sloop? En zijn er misschien nog wat handigheidjes om alsnog door de APK te komen?
Williams blauw past bij jou
Erik (Schepjes)
Contacteer:

bestuurders stoel omwisselen met bijrijders stoel en bij rijders stoel eruit laten?
Sanderrr

Erik (Schepjes) schreef:bestuurders stoel omwisselen met bijrijders stoel en bij rijders stoel eruit laten?
Daar zat ik ook al aan te denken, maar dat is meer als noodoplossing. Het zou natuurlijk mooi zijn als de stoel meteen gemaakt is :)
~thijs~
Contacteer:

Sanderrr schreef:
Erik (Schepjes) schreef:bestuurders stoel omwisselen met bijrijders stoel en bij rijders stoel eruit laten?
Daar zat ik ook al aan te denken, maar dat is meer als noodoplossing. Het zou natuurlijk mooi zijn als de stoel meteen gemaakt is :)
Dat gaat dus niet. De Clio heeft een verhoogde bevestiging bij de midden console dus een bestuurdersstoel kan echt alleen maar als bestuurdersstoel.

Misschien voor de APK een 1.2 of een 1.4 stoeltje van de sloop erin zetten
Sanderrr

Hmmz, dan wordt het toch nog ff langs de sloop voor een 1.2 of 1.4 stoeltje en een ritje naar APK station zonder kuipje, dan ga ik daarna wel wat verder kijken. Thanx voor de adviezen!

Trouwens, voor de liefhebber staan er op marktplaats phase 2 achterklepstrip en achterlichten te koop voor 50 euro.

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /32127.htm
Steven
Car: M536

Niemand die ff een stoeltje te leen heeft? Of je moet ff met rutte afspreken dat als ie niet past dat je em terugbrengt. Dan snel keure en klaar :D
Thierry

Sanderrr schreef:Trouwens, voor de liefhebber staan er op marktplaats phase 2 achterklepstrip en achterlichten te koop voor 50 euro.

De strip zit er daar nog niet bij hoor :wink:
Sanderrr

Thierry schreef:
Sanderrr schreef:Trouwens, voor de liefhebber staan er op marktplaats phase 2 achterklepstrip en achterlichten te koop voor 50 euro.

De strip zit er daar nog niet bij hoor :wink:
Hmmz, foutje, iets te snel gelezen :beer:
Frits Clio 16v

Ik was van plan een schroefsetje te kopen voor mijn clio 16v. Maar dit vind ik toch een beetje te duur worden en ik heb geen zin om nog langer te gaan sparen, daarom ga ik een gewone verlagingsset kopen.

Wat me opvalt is dat alleen Apex een aparte set heeft voor de clio 16v.
Bij andere merken krijg je voor een clio 16v dezelfde set als voor bijvoorbeeld een 1.4
Maar een 16v staat standaard al 3 cm lager, dus dan kan de opgegeven verlaging toch nooit kloppen?

Nu wil ik een setje kopen van KW die 55 mm verlaagd, alleen vraag ik me af hoe dat uitkomt op een 16v.
Heeft er iemand ervaring heeft met deze set?

Gr, Frits.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb geen idee, maar is het geen optie op Koni geel te monteren met goede verlagingsveren? Merwede of Chiel Bos of zo?
Frits Clio 16v

Ik dacht dat Koni niet korter is?
En ik wil vooraan toch wel 5 a 6 cm naar beneden.
Dus als dat kan is dat zeker wel een goede optie.

Gr, Frits.
jiggy
Contacteer:

hey ik hoorde dat je bij een clio de achterkant redelijk makkelijk te verlagen was,door dat je twee bouten klein beetje los haald dan zakt ie 5 cm en dan de bouten weer vast zetten, maar wil ff weten of dat klopt en hoe ik dat het beste kan doen.

greetzzzzzz marcel
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8780
is voor de 5, maar bij de clio werkt het hetzelfde.
Frits Clio 16v

Kan iemand me nog iets vertellen over het setje van KW.
En of koni schokdempers korter zijn dan de standaard dempers, zodat veren van -50 tot -60 erop passen.

(zie paar posts van mij hierboven :) )

Gr, Frits.
~thijs~
Contacteer:

Ik heb geen idee welke set ik van KW eronder heb zitten, maar ik ben er wel blij mee. Rijdt nog best comfi :)
Frits Clio 16v

@ Thijs: Dat zal 35 of 55 mm verlaging zijn.
Over de kwaliteit en rijeigenschappen van KW maak ik me geen zorgen. Ik ben alleen bang dat de 55 mm set niet laag genoeg gaat op een 16v, omdat die standaard al 3 cm lager is dan de normale clio. En die 55 mm is t.o.v. een normale clio.

Ik ga nu improve tuning even een mailtje sturen, misschien dat zij het weten.

Gr, Frits.
~thijs~
Contacteer:

JLTuning? :)
Frits Clio 16v

~thijs~ schreef:JLTuning? :)
(I) Zal ik ook even een mailtje sturen.

Gr, Frits.
Robke
Car: Lexus IS250

~thijs~ schreef:Ik heb geen idee welke set ik van KW eronder heb zitten, maar ik ben er wel blij mee. Rijdt nog best comfi :)
Comfi is voor mietjes en oude mutsen. :lol: :p
~thijs~
Contacteer:

Daarom wilde ik het ook :wink:

wel de looks niet de lasten :p
LotuzClioWilliams

LotuzClioWilliams schreef:Omdat mijn vloerbedekking beschadigd is en het nog wel even kan duren voordat er een Williams vloerbedekking vrijkomt, wil ik iets achter de hand hebben. En deze 16v vloerbedekking kan ik voor een leuke prijs kopen, dus...
Het heeft even geduurd en ik heb getwijfeld of ik het moest doen, maar ik heb vandaag dat zwarte 16v tapijt opgehaald. Ik heb liever een zwart tapijt dat er netjes uitziet dan een Williams tapijt met een groot gat erin. Ik zie het gat normaal gesproken niet, omdat het verborgen zit onder de mat van de bijrijder, maar ik weet gewoon dat het er zit en ik erger me er dood aan. Dus binnenkort zit het zwarte tapijt erin. Zal ongetwijfeld goed staan met m'n blauwe matten. :)

Maar natuurlijk blijven we uitkijken naar een Williams tapijt. 8)
Roger1969

Hallo beste mensen,
Mag ik mij ff voorstellen, ik ben Rodger en ik kom uit Alkmaar.
Heb voor het eerst een clio 1.8 16V gekocht en moet zeggen dat ik zwaar onder de idruk ben van deze kar. Heb ook meteen een vraag: Hij ziet er helemaal williams uit(hebben zij echt goed gedaan) Mocht ik nou besluiten hem om te bouwen naar een twee liter kan dit dan ook?
Of zit er dan nog steeds te veel verschil in. Voor de rest is deze auto nog puntgaaf, heeft 119k gelopen komt uit 1991 met origineel Nederlands kenteken (geen import dus)
BTW Goeie site
Laatst gewijzigd door Roger1969 op wo 12 jan 2005 6:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

mooi dat je blij bent met je auto! je kunt jezelf nog even voorstellen als je wilt in een eigen topic maar zo kan ook wel. Hoe ziet je auto er dan uit? heb je een fototje toevallig?
En alles kan natuurlijk omgebouwd worden. Wil je een 16v naar willi ombouwen en je wilt echt alles doen dan ben je toch aardig wat tijd en geld verder. Stiekum zijn er namelijk veel meer punten anders dan dat de meeste mensen in eerste oogopslag denken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v

Welkom Rodger,
Heb je een foto van je clio?
In elk geval veel plezier ermee (Y)

Gr, Frits.
Roger1969

hmmm ik zal waarschijnlijk niet echt slim zijn maar hoe krijg ik die foto's erin? hehe
Tom
Moderator
Car: MB

om foto's op de RTC site te zetten moeten ze ergens on-line staan. Bijvoorbeeld op je eigen website of op een plaatjes server (bijvoorbeeld van prianthya). Vervolgens kopieer je de bron en die plak je tussen [img]......bron......[/img] het plaatje wordt dan weer gegeven. Wanneer je een message post staan dit ook bovenaan als een knopje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Frits Clio 16v

Tom schreef:(bijvoorbeeld van prianthya)
klik :)
Roger1969

Hier zijn ze dan. Ik heb hem net een paar dagen dus ik wil hem nog wel wat mooier maken.Trekhaak gaat er zeker af en helaas zit er wat roest link achter. laat ik maar spuiten denk ik. ik denk dat ik wel wat meer door laat schemeren dat het een 1.8 16V is want hij lijkt van de buiten kant wel erg op een williams. zelfs de 2.0 embleempjes bij de zij knipperlichten zitten er op (gaat me ff te ver hehe)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0796.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0797.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0799.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0800.JPG[/img]
NielsT

Waar komt die auto vandaan als ik vragen mag?
Merijn
Über-Spammer

Dit had ik in het Williams-topic gezet en dat ga ik nu hier ook maar ff neerzetten... :)
Merijn schreef:Hey Rodger! :)

Gefeliciteerd met je 16V! Heb je er misschien wat foto's van? Ik ben wel nieuwsgierig geworden... :)

Er zijn nogal wat verschillen tussen de 16V en Williams. Effe een lijstje (uit mijn hoofd :) ):

- Motor (Williams: F7R, 16V: F7P)
- Versnellingsbak (Williams: JC5, 16V: JB3)
- Spoorbreedte voorzijde groter
- Spoiler op achterklep groter en in carrosseriekleur
- Mistlampen wit (volgens mij)
- Renault 19 16V-stoelen in Williams-trim
- Blauwe wijzerplaten
- Blauwe vloerbedekking
- Blauw dopje in pookknop
- Kledingzak onder hoedenplank
- Zwarte stootlijsten, ipv zwart-grijs
- Williams instaplijsten
- Nummertje op het dashboard (ph.1)
- Grotere ventilator achter radiateur
- Ander uitlaatspruitstuk
- Andere katalysator

Er zijn nog meer onderhuidse dingen die anders zijn aan een Williams, maar die weet ik zo ff niet uit mijn hoofd. :)
Zoals je ziet zijn er al een paar punten aan je auto die duidelijk niet-Williams zijn. De mistlampen en stootlijsten zijn het meest opvallend. Maar dat zal alleen een kenner opvallen. Verder kun je het ook goed zien aan de spoorbreedte aan de voorzijde.

Hoe ziet het interieur eruit?

Overigens, er zit een ph2 grille in, in plaats van de ph1 die erin 'hoort'.
LotuzClioWilliams

Op zich natuurlijk een mooie wagen met die velgen, maar haal alsjeblieft de Williams stickers en de 2.0 embleempjes eraf. Het is tenslotte geen Williams. Wat voor interieur zit er trouwens in? Het 16v interieur of het Williams interieur?

De roest op het achterscherm moet je idd aanpakken. Lijkt wel alsof er een sticker overheen geplakt zit.
Ollie

Maakt toch niet uit dat het geen 'echte' Williams is, zo'n puristen zijn we toch ook niet allemaal hier, of wel :D
Merijn
Über-Spammer

Mij maakt het ook niks uit... Bij het stoplicht merken we het verschil wel. ;)
Ollie

Ow, is dat zo, jij wordt hoe dan ook eruit gereden, 1.8 of 2.0 :p :lol:
Gesloten