front-mount intercooler
Hij is er zelfs in een mini versie
[img]http://www.hpiracing.com/graphics/galle ... eek5/7.jpg[/img]
[img]http://www.hpiracing.com/graphics/galle ... eek5/7.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
ik heb er ook nog eentje, is al eens voorbij gekomen:
[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/bigun.jpg[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/bigun.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
[img]http://www.hpiracing.com/graphics/galle ... eek5/9.jpg[/img]
Niet werkend zo te zien maar zou wel leuk zijn als er turbo's of compressoren zouden zijn voor dit soort formaat motoren.
Dan nog een blow off valve en een boostcontroller erbij en het feest is compleet...
Niet werkend zo te zien maar zou wel leuk zijn als er turbo's of compressoren zouden zijn voor dit soort formaat motoren.
Dan nog een blow off valve en een boostcontroller erbij en het feest is compleet...

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Als ik het zo zie zit er een RB26 blok in van een Nissan Skyline. Lijkt in een minder vreemd. In Japan bouwen ze deze motoren ook in verschillende auto's. Bij TopSecret hebben ze er een in een Supra en MR-S gehangen. Vermogen zo'n 1000pk voor de Supra en 800pk voor de MR-Sslash schreef:die bmw heeft 1260 Nm!! das toch niet normaal

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Deze geeft nu ongeveer 1350 BHP's af aan de 4 wielen.Lex schreef:Als ik het zo zie zit er een RB26 blok in van een Nissan Skyline. Lijkt in een minder vreemd. In Japan bouwen ze deze motoren ook in verschillende auto's. Bij TopSecret hebben ze er een in een Supra en MR-S gehangen. Vermogen zo'n 1000pk voor de Supra en 800pk voor de MR-Sslash schreef:die bmw heeft 1260 Nm!! das toch niet normaal
[img]http://www.exvitermini.com/pics/fr11502.jpg[/img]
En dat is zonder NOS, want dat zit er ook in maar gebruiken ze nog niet. Kijk maar eens op de site: HIER KLIKKEN
Hele mooi projecten en leuke filmpjes, hij gaat zo hard dat hij wiel spin heeft op de bank en zelfs bijna van de bank af schiet. Zeer vreed!

gr sander
Mechanische compressor. A la Vortech. Als het echt werkt tenminste...Roy schreef:Ze zijn er met een turbo![]()
[img]http://www.hpiracing.com/graphics/galle ... INE-01.jpg[/img]
1350 aan de wielen bij 3.2 bar @12.100 tpm, volgens de berekening van Jim, en hij moet nog naar de 4 bar.Sander schreef:Deze geeft nu ongeveer 1350 BHP's af aan de 4 wielen.Lex schreef:Als ik het zo zie zit er een RB26 blok in van een Nissan Skyline. Lijkt in een minder vreemd. In Japan bouwen ze deze motoren ook in verschillende auto's. Bij TopSecret hebben ze er een in een Supra en MR-S gehangen. Vermogen zo'n 1000pk voor de Supra en 800pk voor de MR-Sslash schreef:die bmw heeft 1260 Nm!! das toch niet normaal
http://www.exvitermini.com/pics/fr11502.jpg
En dat is zonder NOS, want dat zit er ook in maar gebruiken ze nog niet. Kijk maar eens op de site: HIER KLIKKEN
Hele mooi projecten en leuke filmpjes, hij gaat zo hard dat hij wiel spin heeft op de bank en zelfs bijna van de bank af schiet. Zeer vreed!![]()
gr sander

Ze hebben alleen problemen met de grip en bak verhoudingen, zo gauw ze dat in orde hebben gaat de druk omhoog, ben benuwd.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou ik ben vandaag weer eens bezig geweest met m`n IC.
Ik weet het, het duurt erg lang.
Komt helaas door het schade gevalletje, gelukkig alles netjes opgelost.
Ben nu dus m`n bumper aan het "aanpassen" (lees: bijna volledig aan het wegzagen).
Flink groot gat in het midden zodat m`n IC maximaal in de rijwind hangt.
Heb helaas nog geen foto kunnen nemen maar dat komt morgen wel.
Na deze operatie mag ik weer crea gaan doen met poly om de bumper er ook nog netjes uit te laten zien.
Iemand anders nog vorderingen met een FMIC ??
Ik weet het, het duurt erg lang.
Komt helaas door het schade gevalletje, gelukkig alles netjes opgelost.
Ben nu dus m`n bumper aan het "aanpassen" (lees: bijna volledig aan het wegzagen).
Flink groot gat in het midden zodat m`n IC maximaal in de rijwind hangt.
Heb helaas nog geen foto kunnen nemen maar dat komt morgen wel.
Na deze operatie mag ik weer crea gaan doen met poly om de bumper er ook nog netjes uit te laten zien.
Iemand anders nog vorderingen met een FMIC ??
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Welke IC had jij nou ?Roy schreef:De mijne zit er ook in![]()
Nu nog een paar buizen polijsten en dan kunnen die er ook op
Toevallig al fotootjes?
Ik heb een forge ic gekocht
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1362@.JPG[/img]
Intercooler buizen maak ik zelf
Meer foto's komen als mn project af is

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... _1362@.JPG[/img]
Intercooler buizen maak ik zelf

Meer foto's komen als mn project af is
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Kijk die van jouw glimt tenminste.
Dat doet die van mij dus helemaal niet, even kijken of ik het ding kan verchromen of vernikkelen.
Die van mij is alleen wel groter
.
Die van jou kan achter je grill toch ?
Ben benieuwd naar de foto`s.
Dat doet die van mij dus helemaal niet, even kijken of ik het ding kan verchromen of vernikkelen.
Die van mij is alleen wel groter

Die van jou kan achter je grill toch ?
Ben benieuwd naar de foto`s.
Hij past niet achter de grille. Hij zit achter de bumper. Ik kon wel een grotere nemen maar dan moest ik nog een heel stuk uit mn bumper halen. Nu past hij er vrij precies achter.
Is jou ic een beetje dof? Gewoon ff polijsten en hij is weer bling bling

Is jou ic een beetje dof? Gewoon ff polijsten en hij is weer bling bling

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Hoe ga jij het dan doen met je aan-en afzuigbuizen ?
Welke weg gaan ze naar je turbo en carb ?
Die van mij is goed dof.
De grote stukken kan ik wel redelijk polijsten samen met de nieuwe eindkappen.
Alleen de lamellen zijn nogal lastig schoon te maken door dat ze zo kwetsbaar zijn.
Iemand tips om deze weer te laten glimmen??
Welke weg gaan ze naar je turbo en carb ?
Die van mij is goed dof.
De grote stukken kan ik wel redelijk polijsten samen met de nieuwe eindkappen.
Alleen de lamellen zijn nogal lastig schoon te maken door dat ze zo kwetsbaar zijn.
Iemand tips om deze weer te laten glimmen??
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Hey das een goede tip.
Mijn pa werkt in een restaurant, ff vragen wat hij gebruikt om die afzuigkappen schoon te maken
Mijn pa werkt in een restaurant, ff vragen wat hij gebruikt om die afzuigkappen schoon te maken
denk dat je beste iets pakt waar je de intercooler een tijdje in kan laten weken, met commandant zal hij ook wel schoon worden, maar dan heb je meer kans dat je de cooler beschadigt
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik weet niet wat je bedoelt...., maar met cleaner (commendant) beschadig je de buitenkant Aluminium echt niet hoor....paz-maniac schreef:denk dat je beste iets pakt waar je de intercooler een tijdje in kan laten weken, met commandant zal hij ook wel schoon worden, maar dan heb je meer kans dat je de cooler beschadigt
de plaatjes van de intercooler, lamellen of hoe noem je die, die verbuigen meestal nogal eenvoudig, en als je er dan met een cleaner overgaat heb je kans dat je ze beschadigt. dat bedoelde ik
Laatst gewijzigd door -PAZ- op do 9 sep 2004 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
Deze ic staat op het opel-forum te koop. Is van een Opel Frontera
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... ooler@.JPG[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/264175/in ... ooler@.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... 133571.jpg[/img]
staat te koop op marktplaats....ook een ic....
staat te koop op marktplaats....ook een ic....
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Die IC van die Frontera is wel 1 van de betere zeg.
Hoef je weinig aan te veranderen om die op je 5 te zetten.
Had ik dat geweten, had ik m`n sprinter IC laten liggen en deze gekocht.
Hoef je weinig aan te veranderen om die op je 5 te zetten.
Had ik dat geweten, had ik m`n sprinter IC laten liggen en deze gekocht.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Het is alleen een kwestie van je bumper (ff) onder handen te nemen met een dremel.
Dan kan die er gewoon achter.
De aansluitingen van die frontera zitten ook perfect.
Kan ik van m`n sprinter IC niet zeggen.
Dan kan die er gewoon achter.
De aansluitingen van die frontera zitten ook perfect.
Kan ik van m`n sprinter IC niet zeggen.
Sja ik heb nu een nieuwe orsjinele bumper en ik vind het zonde om daat van die achterlijke grote gaten in te zagen.
Dan vind ik zo'n ic van Riël veel beter bijv. en dan bedoel ik dus IC's van 9-13 cm hoog, centimetertje of 5-7 dik en dan zo lang mogelijk. Die dan precies achter het rooster van je bumper passen. (kep alvast alle roosters opengewerkt
)
En ik heb al een paar interxante gezien
Dan vind ik zo'n ic van Riël veel beter bijv. en dan bedoel ik dus IC's van 9-13 cm hoog, centimetertje of 5-7 dik en dan zo lang mogelijk. Die dan precies achter het rooster van je bumper passen. (kep alvast alle roosters opengewerkt

En ik heb al een paar interxante gezien
