[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Joost (DoubleYou) schreef:nou moet je bij het instappen niet het metertje er af schoppen he :D
We heten niet allemaal Joost :lol:
Clio 16v.....
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Vosje schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:nou moet je bij het instappen niet het metertje er af schoppen he :D
We heten niet allemaal Joost :lol:
|: :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Tijn schreef:je bent op de hoogte van het feit dat je een motorkap-cover besteld hebt en geen motorkap ? dus dat er een dikke plaat polyester op je huidige kap komt te liggen... ? Er is wel duidelijk zichtbaar hoogteverschil namenlijk in het echt.
bwah

[img]http://www.maxtune-d.com/R5BonnetCover.jpg[/img]
kiert inderdaad als een zotte.
En die bult voor de ruitenwissers heb ik nooit helemaal begrepen
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Matijs schreef: En die bult voor de ruitenwissers heb ik nooit helemaal begrepen
Minder last van klapperende ruitenwissers misschien?
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Matijs schreef:
Tijn schreef:je bent op de hoogte van het feit dat je een motorkap-cover besteld hebt en geen motorkap ? dus dat er een dikke plaat polyester op je huidige kap komt te liggen... ? Er is wel duidelijk zichtbaar hoogteverschil namenlijk in het echt.
bwah

[img]http://www.maxtune-d.com/R5BonnetCover.jpg[/img]
kiert inderdaad als een zotte.
En die bult voor de ruitenwissers heb ik nooit helemaal begrepen
Ouch! Dit is echt 'richtig zum kotzen' [img]http://www.tweakers.net/g/s/pukey.gif[/img] . Mooi dat je zoveel geld en moeite steekt in je GTT, maar sommige van deze "tuning" producten zijn echt zwaar lachwekkend als het niet zo triest was geweest. Ik hoop dat je op je beslissing terug komt want verder vind ik het best een strakke bak.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

ant1 schreef:
Matijs schreef: En die bult voor de ruitenwissers heb ik nooit helemaal begrepen
Minder last van klapperende ruitenwissers misschien?
Heb ik nog nooit last van gehad, misschien het rubber eens vervangen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Michiel schreef:Idd origineel verzonnen; Maar heb je nu ook nog een rustpuntje voor je linkervoet; Neem aan dat je hem niet continu op je koppelingspedaal laat rusten!
Ander idee misschien; rechts van je middenconsole; BMW's hebben daar vaak een steun voor de mobiele telefoon. Nadeel: de bijrijder heeft ietsje minder ruimte maar dat is te overzien!
Ik heb achter de meters een voetrustgemaakt, dus tussen de meters en de wielkuip in. :wink: . Anders zag ik idd de bui al hangen. Gaat de koppeling er wel heel snel doorheen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Jasper16v schreef:Van EM forum:

[img]http://www.extreme-machines.nl/guests/subaf/5gt1.jpg[/img]
Ik ben eigenlijk overstag gegaan met deze foto's, hier lijkt namelijk de hoogteverschil nauwelijks toe te doen.

Voorts heb ik juist hiervoor gekozen, omdat het functioneel is, en ik dus absoluut geen luchtahppers wou hebben. Deze kap zal voldoende lucht af kunnen zuigen. Die rare bult bij de wissers snap ik ook niet, maar het is niet anders :P

En gelukkig verschillen de smaken, want ik vind het persoonlijk niet raar staan.
En das toch het belangrijkste he.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Daar ziet het er inderdaad wel strak uit :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Michiel schreef:Idd origineel verzonnen; Maar heb je nu ook nog een rustpuntje voor je linkervoet; Neem aan dat je hem niet continu op je koppelingspedaal laat rusten!
Ander idee misschien; rechts van je middenconsole; BMW's hebben daar vaak een steun voor de mobiele telefoon. Nadeel: de bijrijder heeft ietsje minder ruimte maar dat is te overzien!
Zoiets??

[img]http://home.wanadoo.nl/hhpeters/zoiets.jpg[/img]
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

8) zekers leuk kappie, alleen netjes monteren blijkbaar. Dan zal dat hoogteverschil ook wel me vallen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Zo kan het ook, maar persoonlijk vind ik het niet echt strak. Bij mij moet het meer een geheel worden, en geen losse dingetjes.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dank je, toch nog een paar die wel in mij geloven :lol: :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Je moet doen wat je zelf het mooiste vind :)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Olijnsma schreef: Ik ben eigenlijk overstag gegaan met deze foto's, hier lijkt namelijk de hoogteverschil nauwelijks toe te doen.
RESTECP voor eigen smaak en keuzes, maar in het echt als je er naast staat ziet het er echt HEEL anders uit dan op deze foto. Ik ken de auto van dichtbij en de kier is "live" enorm ....
there is no spoon.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

[img]http://www.extreme-machines.nl/guests/subaf/5gt3.jpg[/img]
Als ik het goed zie heeft hij zijn voorscherm een paar mm omhoog geplaatst (is natuurlijk een mooie oplossing, gewoon een ringetje of twee ertussen). Het randje loopt van de deur naar het voorscherm niet helemaal netjes door, en de kier tussen voorscherm en bumper lijkt iets groter
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Tijn schreef:
Olijnsma schreef: Ik ben eigenlijk overstag gegaan met deze foto's, hier lijkt namelijk de hoogteverschil nauwelijks toe te doen.
RESTECP voor eigen smaak en keuzes, maar in het echt als je er naast staat ziet het er echt HEEL anders uit dan op deze foto. Ik ken de auto van dichtbij en de kier is "live" enorm ....
Welke kier bedoel je?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Vooral boven de grille. Beetje hetzelfde effect als een motorkap met ingelaste booskijkers.Hadden ze trouwens ook wel meteen aan deze kap kunnen maken, zou er wel bij passen. Ideetje?
De kier is ook hier natuurlijk wel weer wat te verbloemen door de grille bovenaan iets naar buiten te zetten met wat spacers. Probleem is dat je onderaan niet veel kan doen omdat hij daar geklikt zit.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Matijs schreef:Vooral boven de grille. Beetje hetzelfde effect als een motorkap met ingelaste booskijkers.Hadden ze trouwens ook wel meteen aan deze kap kunnen maken, zou er wel bij passen. Ideetje?
De kier is ook hier natuurlijk wel weer wat te verbloemen door de grille bovenaan iets naar buiten te zetten met wat spacers. Probleem is dat je onderaan niet veel kan doen omdat hij daar geklikt zit.
Zit idd een redelijk gaatje, misschien is dat te verhelpen met een andere grille, of zelfbouw grille.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Olijnsma schreef:
Tijn schreef:
Olijnsma schreef: Ik ben eigenlijk overstag gegaan met deze foto's, hier lijkt namelijk de hoogteverschil nauwelijks toe te doen.
RESTECP voor eigen smaak en keuzes, maar in het echt als je er naast staat ziet het er echt HEEL anders uit dan op deze foto. Ik ken de auto van dichtbij en de kier is "live" enorm ....
Welke kier bedoel je?
nou, nog veel opvallender is gewoon het hoogteverschil tussen de kap en de zijschermen trouwens... je kijkt tegen de zijkant van de kap aan daardoor...
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb dat op nog geen enkele foto teruggezien :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Olijnsma schreef:[img]http://www.maxtune-d.com/R5BonnetCover.jpg[/img]
Hier zie je het anders al behoorlijk...
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Als je je gtt toch laat spuiten ,ken je mooi proberen of je de zijschermen kan aanpassen,door bv de rand te verhogen doormiddel van plamuur/polyester of iets dergelijks zodat hij mooi gelijk aanligt met de kap
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op ma 26 apr 2004 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik zie het hier ook een beetje, alleen is het niet dusdanig frustrerend.

Ik ga nog steeds voor het functionele van die kap, maar zal wel proberen dit zo mooi mogelijk te laten lijken.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik ben vandaag weer bezig geweest met de remmerij.
We hebben de rechterzijde ontlucht, en daar was niets mis mee, bij de poging om de nippel links los te draaien is ie afgeknapt. :@

Mijn broertje zal proberen morgen het nog los te krijgen.

maar we zijn er haast wel overuit dat ontluchten geen oplossing is voor het probleem.
De wielen draaiden beide nog vrolijk door als de rem werd ingedrukt.
Ik vermoed dat het de remverdeler kan zijn, Zou dit kunnen kloppen? Er zat een soort klepje op die je vrij heen en weer kon bewegen, en als de rem werdt ingetrapt ook.

De cilinders leken in orde en niet te lekken.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Met dank aan Vospower, heb ik als het allemaal goed gaat volgende week andere klauwen.

En dan monteren en het probleem vinden.
Ik heb in ieder geval al nieuwe ontluchtingsnippels liggen. Die gelijk monteren, zal het ook niet direct weer voorkomen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

:( :( :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Vospower schreef::( :( :(
Blijken dus klauwen te zijn van een R19. Dus geen klauwen.!!!! Zwaar minder :(
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Klopt het trouwens dat je de achterste benzinetank moet verwijderen om de beugel daar te vervangen? of is er een handigheidje voor?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Iemand?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ActionHank
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 11 feb 2004 11:00
Locatie: Breda
Contacteer:

(ik denk dat het leeuwendeel er tussen uit is, feesten)
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Olijnsma schreef:Met dank aan Vospower, heb ik als het allemaal goed gaat volgende week andere klauwen.

En dan monteren en het probleem vinden.
Ik heb in ieder geval al nieuwe ontluchtingsnippels liggen. Die gelijk monteren, zal het ook niet direct weer voorkomen.
Waarom ga je niet naar holtrop... Daar hebben ze vast nog wel een setje klauwen liggen. Daar heb ik ze toen ook gescoord.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Vanavond zijn we weer verder gegaan met het Rem-probleem.

De klauw van JL is gemonteerd, Nieuwe handremkabel erop links en de achterste remdrukverdeler zit er nieuw op.

Alleen blijft de handrem beter werken dan de normale remmen achter. :S :S :S Wie heeft nog ideen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

volgens mij zijn het echt je remklauwen hoor compleet reviseren is volgens mij de enige echt goede manier om ze goed te krijgen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dan zouden de handremmen toch ook niet werken :S ??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie