ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

-jo- schreef:je gaat toch niet klagen ? :lol:

Neeje!! Het is alleen even wennen. Als ik met een slippende koppeling probeer op te trekken dan moet ik wel voldoende gas geven anders begint ie te schokken. :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat is jou setup als ik vragen mag?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:het kost een wiel staat erbij. Fikse klap iig :lol:
De navigator heeft z'n routeboekje wel goed vast, kun je niks van zeggen :worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tutuur schreef:Wat is jou setup als ik vragen mag?
1,6 bar op injectie :worship: Voor de rest niet heel veel geks, vind je het gek dat ik die set ook gewoon haal?

Ik vond dat je heel soepel wegreed Bart, was bijna zoals mijn safrane :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Miss toch ook maar eens gaan kijken voor injectie!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

600 euro bij MB voor de meeste speciale spullen.

Ik heb het veel over gedacht en vaak denk ik 'ik maak het zelf', maar het ziet er heel netjes uit, heel degelijk, en als ik het werk en onderdelen op tel kom ik misschien 100 of 200 euro goedkoper uit en dat is echt de moeite niet, laat staan dat het zo mooi wordt :)

Bart, ik zet er een plaatje op wat ik donderdag geschoten heb

[img]http://lh4.ggpht.com/_sttOeKMpdqI/S8y-E ... .14.26.jpg[/img]

Het mooie vind ik de beugeltjes, de bevestigingen etc. Allemaal gewoon fatsoendelijk (Y).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er is best wel wat aan de auto van Bart gedaan, maar zo speciaal is dat nu ook weer niet.

MBCP Injectie
MBE 3000 (zeg ik uit mijn hoofd) op 1,6 Bar
Low compression zuigers
FMIC
Open filter
2,25 inch uitlaat van voor naar achter

En dan zal ik best wel wat vergeten... :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nokken as e.d.

Maar dat zijn de detail-pk's denk ik :)


Overigens, ik heb het gevoel dat op deze drukken (1.6 bar) de inlaatkleppen te klein worden, krijg je de boel nog wel in het blok?

Bij een G60 was dat heel duidelijk: daar liep de druk op op hoge toeren in het inlaattraject. Bij een turbo krijg je ook minder spin dus dan zie je dat effect niet. MAW, is grotere kleppen monteren niet een heel efficiente upgrade op de 5?

Die is eenvoudiger dan crossflow kop etc.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

das een beetje vechten tegen de bierkaai. Waarom zou je grotere kleppen willen steken ? Het blijft heel en 190 pk aan de wielen vind ik meer dan genoeg voor een 5 met 1.4 blok. Wil je echt de extreme kant opgaan zal je toch naar crossflow of 1.8 blok moeten overschakelen. Vergeet dan ook niet dat alles eromheen moet aangepakt worden met in de eerste plaats de bak.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oh nee, ik wilde eigenlijk vragen:

haal je dan die 190pk niet op 1.4 bar?

Als de kleppen een restrictie zouden vormen zou met grotere kleppen een lagere druk gereden kunnen worden wat al een voordeel an sich is!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Het hangt allemaal een beetje af van wat je zelf wil. Grotere inlaatkleppen klinkt leuk maar vraagt toch weer een serieuse aanpassing aan een prehistorische kop. Veel kan je van de klepzittingen niet afhalen tenzij je ze volledig laat frezen en er nieuwe laat inplaatsen. Kostenplaatje ex de kleppen zelf ? Een custom rvs klep kost ongeveer 25 € ex btw. De bewerking van de kop zelf zal makkelijk 4 tot 500 € gaan kosten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat is dan daar aan toe, die kosten, maar pure qua effect.

Zijn de inlaatkleppen te klein? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat je maar gewoon druk kan blijven verhogen en het er nog net zo efficient in krijgt :)

Ik weet niet of dit uberhaupt het geval is vandaar dat ik dat vraag. Dan zou je het eens moeten meten, maar dat is ingewikkeld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Blijkbaar kunnen ze het verpompen aangezien Henk tot die druk afgesteld heeft. Hij kan perfect zien of er bovenin genoeg lucht icm brandstof ingaat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ok :) (Y)
als hij dat idd zou merken . dan is mijn vraag beantwoord :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

flitste ze vroeger echt zo :p http://pr0n.be/flitsen.jpg
Trust me. I know what I'm doing.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

haha! :lol: en dan na elke foto zo'n nieuwe flitslamp erin :foto:
5GTT & clio II 1.6 16v
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Je ziet zo dat het vroeger is, de wegen zien er nog goed uit :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

€144 voor: twee remschijven + blokken, is toch best een nette prijs?

Voor megane coupe.

:)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das niet verkeerd idd (Y)


als het nieuwe zijn tenminste.. :P
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

:lol: Ja nieuw :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja.... je weet het niet, heb wel eens aanbiedingen gehad waarvan ik dacht, mwah, das wel wat. Totdat er boven water kwam drijven dat het 2e hands rommel was :lol: :grin:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nou ja, bij cartal mag je toch verwachten dat het nieuw is :smile:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nette prijs!

002st (0986478590 ) REMSCHIJF
41.28

001st (H 1045 ) REMBLOKSET
22.38

Totaal : 104.94 (excl. btw)

Heuts (hbase) met korting voor een Clio RS.

Dit zijn billige remblokjes.
Met betere remblokken kom ik ook zo ongeveer uit idd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wie is de ledenadministrator? Ik wil weer lid worden :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gabri
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

20 jarig met een veyron?

Zoontje van perridon?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Jep Don perridon :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm.. trouwens leuk discussiepunt.

De auto is in beslag genomen. Maar zou je daarbij kunnen eisen dat de auto op een trailer gaat en er niemand in mag rijden?

Ik neem toch aan dat je niet wil hebben dat een of ander lulletje rozenwater de dag/avond van zijn leven heeft om met de veyron richting bureau te sturen.

Iemand een idee hoe dit zit? :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ai, een ivotje :lol: :lol:

Tja, denk dat je niet veel te zeggen hebt. Die auto zul je wel snel terug hebben denk ik, die is immers van een ander.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Is per situatie anders. Kan zijn dat ze zeggen dat de politie man hem overrijd met de eigenaar ernaast. Is dit te gevaarlijk of de eigenaar geeft geen toestemming komt er gewoon een takel die er dan voor zorg draagt.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De auto krijg je vast vlot terug inderdaad. 160 valt dan nog wel mee. Ik rij wel eens harder op een 80 weg, maar doe er alleen wat langer over richting 160+ vermoed ik :lol:


Nee maar, zou je serieus niet kunnen verbieden dat iemand in de auto rijdt en dat je deze met een trailer op wil laten halen. Uiteraard voor eigen kosten?

Het is hier wel een auto van dik een miljoen en met wat meer vermogen onder de kap dan de Zafira's of V70's van de politie ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Tom schreef:ai, een ivotje :lol: :lol:

Tja, denk dat je niet veel te zeggen hebt. Die auto zul je wel snel terug hebben denk ik, die is immers van een ander.
maakt geen ruk uit of die auto van een ander is. De officier gaat daar over hoe lang deze vast gehouden wordt. heeft ook met de antecedenten te maken van de bestuurder.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:De auto krijg je vast vlot terug inderdaad. 160 valt dan nog wel mee. Ik rij wel eens harder op een 80 weg, maar doe er alleen wat langer over richting 160+ vermoed ik :lol:


Nee maar, zou je serieus niet kunnen verbieden dat iemand in de auto rijdt en dat je deze met een trailer op wil laten halen. Uiteraard voor eigen kosten?

Het is hier wel een auto van dik een miljoen en met wat meer vermogen onder de kap dan de Zafira's of V70's van de politie ;)
Sterker nog als de auto in beslag genomen word dan komt er een takelwagen van de pelisie zelf (Y)

Dus dat is geen probleem hoor
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Patrick.B schreef:
Tom schreef:ai, een ivotje :lol: :lol:

Tja, denk dat je niet veel te zeggen hebt. Die auto zul je wel snel terug hebben denk ik, die is immers van een ander.
maakt geen ruk uit of die auto van een ander is. De officier gaat daar over hoe lang deze vast gehouden wordt. heeft ook met de antecedenten te maken van de bestuurder.
ja ok, maar als de eigenaar een normale persoon is zonder gekke aantekeningen lijkt me dat die auto zo weer terug is (en terecht).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten