ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ARNO16V
Contacteer:

Steven schreef:Nou is het ook zo dat koppelingen vaak zwaar beginnen te trappen voordat ze echt op zijn.
Is zo idd, bij m'n RS was de koppeling ook op, en trapte behoorlijk zwaar, nu een nieuwe koppelingskabel, drukgroep, en koppelingsplaten d'r op en hij schakeld weer als nieuw, superlicht!! :p (met dank aan Mark v. N.) :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Steven
Car: M536

-jo- schreef:
Geert schreef:iemand dit al eens geprobeerd?

PLAATJE
(Y) (Y) (Y) vergeet dat bovenstaande gelul Geert :wink: Zet eens een twinplate tilton in die JC5, dan had je gewenst dat je toch maar voor een hydraulische was gegaan !

Vraag is of enkel die slave cilinder volstaat ? Meestal moet er een master op het koppelingspedaal zelf ook.
Ja eh ik ga toch ook geen auto proberen op te tillen zonder krik? Beetje appels en peren :p
tutuur
Clubsponsor

Lijkt me wel dat er ook een master op moet. Hoe ga je de slave anders bedienen :p
Steven

Geen slaaf zonder meester ~O>
LotuzClioWilliams

Merijn schreef:Die metertjes zijn echt gaar... :) Of het zijn de sensoren. Als je echt je oliedruk wilt weten zul je er een after market meter op moeten aansluiten.
Gisteren geprobeerd om een oliedruktest met een oliedrukmeter te doen. Die meter zag er zo ongeveer uit:

[img]http://www.toolspecial.com/images/TE-110.jpg[/img]

Helaas lukte het niet om deze lekvrij op de plaats van de oliedruksensor te monteren. Dat is nogal een lastige plek om bij te komen. Hebben jullie nog tips hoe je dit het best kunt doen?
Bart V

Het beste kan je hem meten op de plek van de (variabele) oliedruksensor achterop het blok. Die zit niet echt moeilijk, en haal je er zo af met een steeksleutel 19. Alternatief is de oliedrukschakelaar bij het oliefilter, maar die zit inderdaad niet vrolijk.
LotuzClioWilliams

De oliedruksensor erafhalen was niet het lastigste. Het was meer het goed monteren van de oliedrukmeter. Eigenlijk hadden we een verdraaibare oliedruk adapter moeten hebben zodat we de slang er onder een gunstige hoek op hadden kunnen draaien.
GerryTT

Zit er verschil in de zuigers van verschillende f7p blokken? Bijvoorbeeld, zitten er verschillende zuigers in een clio en een 19? Bij mij zijn de zuigers vlak aan de bovenkant maar zijn er ook zuigers met een kom?
Geert
Contacteer:

GerryTT schreef:Zit er verschil in de zuigers van verschillende f7p blokken? Bijvoorbeeld, zitten er verschillende zuigers in een clio en een 19? Bij mij zijn de zuigers vlak aan de bovenkant maar zijn er ook zuigers met een kom?
van de standaart zuigers heb je ook overmaats varianten voor als je gaat reviseren. En uiteraard uprated gesmeden zuigers met hogere en lagere compressie (kommetje).
GerryTT

Dus alle zuigers voor een f7p met een kom zijn lage compressie zuigers?
Robke
Car: Lexus IS250

Ja.
alexs
Contacteer:

Mijne ouwe perenkistje is afgekeurd op de remvertraging van de handrem.. :~

Remverschil voetrem was 0% en de vertraging was prima..

Alleen de handrem was 50% verschil en de vertraging was te slecht. Iemand een idee hoe dit makkelijk te maken is? de handrem zelf voelt redelijk strak, bij stilstand op de handrem kom je ook moeilijk weg... :~
Tom
Moderator
Car: MB

kabels in orde? misschien een van de buitenkabels gescheurd/geknikt. En even de klauwen los halen/nakijken/gangbaar maken kan ook nooit kwaad.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
alexs
Contacteer:

Ik vind t een beetje vreemd dat ik vanuit stilstand echt moeilijk weg kom, ik trek de kont helemaal naar beneden, maar rijdend aantrekken (zoals ze getest worden) zijn ze niet goed..

Gangbaar maken, daar bedoel je de zuiger mee?
kopervet? of voldoet wd ook? :lol:
Steven

Het is bijna altijd 1 van de kabels die volgerot zit, het is wel zelf te doen, al is een brug wel wenselijk. Vooral dat hitteschild over de kat zit behoorlijk in de weg voor het stelmechnisme.

En let even op, bij de Brezan kreeg ik laatst een kabel geleverd die te lang was. Moet je er eigenlijk meteen 2 vervangen. (ik heb een busje om de kabel geknepen die het lengteverschil compenseerde).

Check maar even als je onder de auto ligt en iemand aan de handrem trekt, vaak zie je 1 van die armpjes duidelijk bewegen en de andere nauwelijks.
Martijn Kool

naar een apk station zonder rembank gaan :) dan hoeven ze alleen maar te testen of het wiel blokkeert met de wielen van de grond.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

en als ie et dan niet doet op de handrem ff stiekem de rem in trappen :lol:
alexs
Contacteer:

Martijn Kool schreef:naar een apk station zonder rembank gaan :) dan hoeven ze alleen maar te testen of het wiel blokkeert met de wielen van de grond.
en dat deed hij niet, dus goed was het niet, ik heb die stelbout een flink stuk aangedraaid, nu blokeren ze absoluut, ik kan in de spaken gaan staan en ze draaien niet, echter tijdens het rijden remt hij nog steeds niet echt hard, hij remt wel, maar niet hard.

Vraag me af of er clio 1 's met schijven achter zijn die dit wel doen? Op die van Ragnotti na dan..

Steven wat jij zei heb ik niet gezien, beide kabels komen even ver naar binnen en naar buiten.. Het zooitje stond wel aardig slap met de rem naar beneden. Aangetrokken stond het wel strak, maar niet echt om gitaar op te spelen.. Nu krijg ik de handrem 5cm omhoog en verder ook echt niet, strakker dan dit lukt niet, als ik nog verder draai remmen de wielen al af zonder rem erop..

Het enige wat ik nu niet kan testen is het remverschil...
tutuur
Clubsponsor

tis gewoon een kutsysteem :p
alexs
Contacteer:

tutuur schreef:tis gewoon een kutsysteem :p
is er geen hydraulische upgrade? :D
beetje jammer, misschien als hij de clio 1 goed gekend had, had hij dit al goed gevonden.. Nu nog de massa van de achterlichten.. Want die knipperde mee met het knipperlicht. Zelf nog niet gezien, maar 't schijnt..
tutuur
Clubsponsor

ja wel hoor, kijk maar in het topic van jean paul s....
okey dat is wel even anders aangepakt maar dn kan je wel het principe zien :)
Tom
Moderator
Car: MB

alexs schreef: beetje jammer, misschien als hij de clio 1 goed gekend had, had hij dit al goed gevonden..
Dat is ook onzin natuurlijk. Ding hoort gewoon netjes recht te remmen. Zoals steven al zei zijn het vaak de kabels. Die knikken/scheuren of weet ik veel wat er mee gebeurd. Dan kan er vocht inkomen en de rest kun je raden.........Roest en troep dus en een kabel die niet meer lekker gangbaar is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

tutuur schreef:ja wel hoor, kijk maar in het topic van jean paul s....
okey dat is wel even anders aangepakt maar dn kan je wel het principe zien :)
Bij mij komt er geen handrem op, al is dat bij onze set-up kinderspel om te doen. Van de andere kant is Alexs met een handremkabeltje en wat kluswerk ook al een eind in de goede richting (Y)
alexs
Contacteer:

Is het mogelijk om met een standaard setup de achterwielen te laten blokkeren tijdens 30km/u? OF op zijn minst stevig remmen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je gewone remmen gebruiken ipv de handrem :p

Je zou rs klauwen kunnen monteren, al zijn dat ook maar kleine verschillen. Het enige waar je achterste remmen icm de handrem goed werken is ombouwen naar hydraulisch.
tutuur
Clubsponsor

alexs schreef:Is het mogelijk om met een standaard setup de achterwielen te laten blokkeren tijdens 30km/u? OF op zijn minst stevig remmen?
omheel simpel te antwoorden: nee :p
alexs
Contacteer:

goed, lijkt me een duidelijk verhaal, hij is niet uit de schuin aflopende parkeerplaats te duwen hier, sterker krijg ik hem niet.. Het enige wat ik zelf niet kan testen is het remverschil..

Massa achterlichten is ook weer opgeschuurd (achterlicht knipperde lichtjes mee)

En het mini haarscheurtje in me ashoes (hoe de fuck heeftie hem gevonden) heb ik geplakt met een bandenplaksetje :lol:

Ben ik nu genomineerd voor de Goude Beunhaas 2010? :lol:
tutuur
Clubsponsor

je weet niet half wat voor beunhazen er rondlopen op de wereld...
dorpels dichtmaken met papier machee heb ik wel eens voorbij horen komen |:
Steven

Ashoezen dichtkitten is niets mis mee :)

Beter zo'n ruitenkit van womi bij de brezan, das geniaal spul.
Houd mijn ashoezen al een tijdje dicht, ook met circuitgeweld 8)
alexs
Contacteer:

Kom ik om 15:45 bij euromaster om me achterlichtje en handrem te laten zien, kan ik morgen terug komen... |: Ik moet ook gewoon werken..

beetje jammer, 5 minuten werk..
alexs
Contacteer:

godver, weer afgekeurd, nu is er zelfs remverschil op de voetrem..
uitgerekend nu de portemonnee niet zo dik is.. nieuwe klauwen zitten er sowieso niet in nu.. hele zooi maar eens eraf halen weer.
Maarten-Jan
Car: R19.R

ergens anders keuren als de euromaster :p
alexs
Contacteer:

LOL oke!

Bij een turk geweest

Uitlaat lek
RV Stuur en Fusee
RV Wielager
RA wiel draait zwaar.

588,- onderdelen manuur... (D)

Dat ding is slechter als ik dacht..
Gabri van der Veen
Über-Spammer

bekijk het positief, je remverschil is wel verdwenen :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn Kool

alexs schreef:LOL oke!

Bij een turk geweest

Uitlaat lek
RV Stuur en Fusee
RV Wielager
RA wiel draait zwaar.

588,- onderdelen manuur... (D)

Dat ding is slechter als ik dacht..
breng maar langs. doe het voor minder

reken er wel ff op dat ie uitgelijnd moet worden ook nog

maar een wiellager, dat merk je toch? dat je wiel zwaar draait komt denk ik omdat of je klauw vast zit of je handrem te strak staat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie