ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Ad van Haperen
Contacteer:

en da natuurlijk wel de bedoeling inmiddels gelooft hij wel dat op top een vijfje sneller is als die &*^*(% golf dus 1 ding is al verdient nu het laatste er ook nog bij :D
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Golf 3 automaat moet je makkelijk kunnen hebben met je GTE. Dus no worries. Ga lekker op vakantie en maak daarna je schoonpa in. :D
rreevvss

De oetlul uit de buurt bij mij heeft een golf III 1.8 met herrie uitlaat.
Toen ik nog m'n corsa 1.7d had, liep ik 'm altijd te narre, met resultaat :lol: :lol:
Michel S.
Contacteer:

jean-paul schreef:
Michel S. schreef:Over een dikke week komt een vriend van mij terug met de EVO VI. Gaan we het daar eens tegen proberen.
Uiteraard wel met de group A carburateur erop he.
met een 5 je?
Yep. Wil weten hoeveel ik nog moet schroeven om zo snel te zijn als een Evo VI
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-Ray-
Contacteer:

ik denk dat JP wel mee wil doen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
jean-paul

-Ray- schreef:ik denk dat JP wel mee wil doen ;)
als het maar in de buurt is,anders moet ik eerst 6 keer tanken voordat ik er ben.. :)
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Gistermiddag nog een testje gedaan. Het was geen race maar gewoon effe leuk.

Ik reed terug van het festival en op de A15 werd ik ingehaald door een bmw, welk type zou ik niet kunnen zeggen stond niets op de achterkant en zo into types van bmw's ben ik niet.

Gozer haalde me in met een bloedgang terwijl ik lekker 120 - 130 aan het cruisen was. Ik zag dat hij in de ankers moest. Even met het idee in me hoofd zitten te spelen om te kijken of zoiets zonder terug te schakelen bij gehouden kan worden. Ach gewoon proberen lukt het niet jammer, lukt het wel LEUK.

Ik hang achter hem, de voorste wagen gaat naar rechts bmw geeft gas ik ook en hop er achteraan bleef gewoon volop bij, die gast zat te schakelen ik gewoon vanuit 5 door gassen. Standaard turbodruk niets apart (ja me ramen open dus meer luchtweerstand) tikte op het gemak de 200 aan. Bij de wegwerkzaamheden heb ik het gas los gelaten vond dat niet kunnen. Hij zwaaide nog ff, bij hoogvliet stond hij te wachten bij het stoplicht effe praatje gemaakt. Was wel koel gozer snapte het niet helemaal dat hij met zijn BMW mij er niet uit reed >-)
.:: TurboPowerr ::.
Tijn
Contacteer:

Michel S. schreef:
jean-paul schreef:
Michel S. schreef:Over een dikke week komt een vriend van mij terug met de EVO VI. Gaan we het daar eens tegen proberen.
met een 5 je?
net zo lang tot je een 2 liter turbo 4wd met 280 pk van je 5 gemaakt hebt denk ik.
Michel S.
Contacteer:

Tijn schreef:
Michel S. schreef:
jean-paul schreef:
met een 5 je?
net zo lang tot je een 2 liter turbo 4wd met 280 pk van je 5 gemaakt hebt denk ik.
Nope. heb 2 voordelen waardoor ik niet zoveel hoef te veranderen om 280 pk en 4wd te krijgen.

Mijn beestje weegt een halve auto minder dan een evo en zelfs een heel stuk minder dan een normale GTT

Plus ik verlies zo goed als niks met schakelen. Heb op 1 of andere manier een schakelmanier aangeleerd waardoor het lijkt alsof een motor aankomt qua schakelen. Een dumpvalve hoor je bij mij ook bijna niet. Ding krijgt er de tijd niet voor. (vraag maar aan Wilco of Ollie van TNM.

Denk dat ik met de group A carburateur en de andere uitlaat en de druk op 1.4 bar aardig wat in de mars hebt om de EVO een run voor zijn money te geven.
Op de bochten is de Evo uiteraard technisch zo ver boven mij dat mijn GTT dat niet trekt. Echter is hier 1 factor die boven al dat technische staat. Hoe goed (gek) is de chauffeur. Dus dat is nog te bezien hoe het bochtenwerk gaat uitpakken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Michel S. schreef:

Denk dat ik met de group A carburateur en de andere uitlaat en de druk op 1.4 bar aardig wat in de mars hebt om de EVO een run voor zijn money te geven.
Als je daar een goede intercooler bij zet,een zwaardere brandstof pomp bij monteert,en de rest van je uitlaat zoals downpipe en elbow enz ook aanpast,en misschien een zwaardere koppakking monteert heb je kans dat je hem achterna kan tot het einde van de straat.
Als je met die kleine aanpassingen gaat rijden op 1,4 bar gaat het niet lang goed met je gtt.

(Ik zou ook alvast gaan shoppen voor een andere turbo.)
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
-Ray-
Contacteer:

jahaa, maar michel kan heel goed schakelen heb ik gehoord ;) :p
Marcel J.

-Ray- schreef:jahaa, maar michel kan heel goed schakelen heb ik gehoord ;) :p
Kan ik effe onderbouwen. Kheb donderdag bij hem in de auto gezeten >-) :p >-) :p het dorp waar we daarheen zijn gereden heeft het er nu nog over(in dorp trouwens 30 gereden)dus de gek is gek genoeg :wink:

Je hebt mensen die snel schakelen en je hebt dit, de motor en turbo heeft de tijd niet om terug te vallen zo snel. Dit is de snelste manier van schakelen die ik ooit heb gezien. En nix aan het kraken ofzo.
Michel S.
Contacteer:

Ik heb tot nu toe 3 GTT's gehad wat ik succesvol op 1.4 bar heb laten draaien zonder dat deze de geest gaven.Heb het hier uiteraard wel maar tijdelijke druk(boven de gasklep!) met diversen paar aanpassingen. Denk aan aangepaste Kop, uitlaat en inlaat traject. Ook ging het hier altijd om een Cup intercooler. Deze intercooler lijkt mij overeenkomen. Heeft 2 rijen minder, maar is wel volledig alu.
Andere aanpassingen blijven geheim van de schmets( of smid, hoe je het ook wilt bekijken).
De GTT's hadden respectievelijk 178.000, 205.000 en 230.000 km gereden. De laatste heeft zelfs op de nurburgring zijn best gedaan met 1.3-1.4 bar. Wel met dubbele intercooler. Enigste probleem was dat de olie temp na 18 km te hoog werd.
Ik blijf erbij dat het gedeeltelijk met de aanpassingen te maken heeft, maar voornamelijk met je rij- en onerhoud beleid. Ik rij het ding altijd warm en gebruik alleen maar goed spul voor onderhoud en service. De turbo (Goede standard T2) duwde deze druk overigens wel. maar ik hoef niet te shoppen voor een nieuwe turbo. Heb nog een Hybride hier liggen wat er zo op kan. Weet alleen zeker dat als ik de turbo laat leveren wat die kan, dat het echt afgelopen is met dit blok. 2.0 bar bovendruk zal het echt niet leuk vinden.

Over het schakelen, Mj bedankt voor de ondersteuning. maar denk dat ik toch maar een videofilmpje hiervan moet maken. Of iedereen mee gaan nemen. Maar denk dat dat filmje goedkoper is.

Weet iemand iets van die legale straatraces in st. Geertruid? Want dan ga ik daarheen en kijken of ik Jean met de Evo kan meekrijgen. Dan kunnen we het officieel en legaal doen. Dan is het meteen door andere goed vast te leggen hoeveel ik nog moet sleutelen.

En anders doen we het na de winter nog eens. Dan zit het goede blok erin, met andere nokkenas, Hybride turbo, Sperbak, waterinjectie en nog meer leuk spul.

Ik hou jullie op de hoogte.

greetz
-Ray-
Contacteer:

lijkt me leuk om mee te maken, en klinkt goed wat de plannen zijn.
turboman
Contacteer:

Naar het Franse Auto Festival, op de grote weg voordat je rechts af slaat naar het vliegveld... links een dikke Saab station... ik reed 'm er nét uit, maar kon niet verder wegens opkomend verkeer. Die dame die naast haar man de chauffeur zat ging later uit de auto... zag er boos uit, wellicht omdat haar man nogal wild met de auto omsprong, hahahah... echt een loser die gast. :-*
:D
Robert dB.

zaterdagavond richting een beachparty in Noordwijk een bekende helemaal zoek gereden in z'n BMW 320 coupe :) - was eigenlijk geen eerlijke strijd.
Tijn
Contacteer:

Michel S. schreef:Ik heb tot nu toe 3 GTT's gehad wat ik succesvol op 1.4 bar heb laten draaien zonder dat deze de geest gaven.Heb het hier uiteraard wel maar tijdelijke druk(boven de gasklep!) met diversen paar aanpassingen. Denk aan aangepaste Kop, uitlaat en inlaat traject. Ook ging het hier altijd om een Cup intercooler. Deze intercooler lijkt mij overeenkomen. Heeft 2 rijen minder, maar is wel volledig alu.
Andere aanpassingen blijven geheim van de schmets( of smid, hoe je het ook wilt bekijken).
De GTT's hadden respectievelijk 178.000, 205.000 en 230.000 km gereden. De laatste heeft zelfs op de nurburgring zijn best gedaan met 1.3-1.4 bar. Wel met dubbele intercooler. Enigste probleem was dat de olie temp na 18 km te hoog werd.
Ik blijf erbij dat het gedeeltelijk met de aanpassingen te maken heeft, maar voornamelijk met je rij- en onerhoud beleid. Ik rij het ding altijd warm en gebruik alleen maar goed spul voor onderhoud en service. De turbo (Goede standard T2) duwde deze druk overigens wel. maar ik hoef niet te shoppen voor een nieuwe turbo. Heb nog een Hybride hier liggen wat er zo op kan. Weet alleen zeker dat als ik de turbo laat leveren wat die kan, dat het echt afgelopen is met dit blok. 2.0 bar bovendruk zal het echt niet leuk vinden.

Over het schakelen, Mj bedankt voor de ondersteuning. maar denk dat ik toch maar een videofilmpje hiervan moet maken. Of iedereen mee gaan nemen. Maar denk dat dat filmje goedkoper is.

Weet iemand iets van die legale straatraces in st. Geertruid? Want dan ga ik daarheen en kijken of ik Jean met de Evo kan meekrijgen. Dan kunnen we het officieel en legaal doen. Dan is het meteen door andere goed vast te leggen hoeveel ik nog moet sleutelen.

En anders doen we het na de winter nog eens. Dan zit het goede blok erin, met andere nokkenas, Hybride turbo, Sperbak, waterinjectie en nog meer leuk spul.

Ik hou jullie op de hoogte.

greetz
ja, leuk. veel verhaal over vermogen, de rijder maakt ook wel een verschil (want dan zou jij in een EVO dus sneller zijn dan een ander in een evo , dat verschil laten we dus even buiten kijf) weinig over tractie.

de snelste GT met 1 motorblok (die van K-tec geloof ik, 350 pk, sper, 6bak sequentieel ) gaat ongeveer net zo snel als een evo dacht ik .... 0-60 in 5 sec ... da's dus met een korte bak waarin je NIETS verliest tijdens schakelen omdat je niet hoeft te koppellen.......

tractie, tractie, tractie ....
Michel S.
Contacteer:

Tijn schreef:
ja, leuk. veel verhaal over vermogen, de rijder maakt ook wel een verschil (want dan zou jij in een EVO dus sneller zijn dan een ander in een evo , dat verschil laten we dus even buiten kijf) weinig over tractie.
Dat zeg ik niet dat ik in een Evo sneller ben dan een ander in een evo.
Ik weet 1 ding zeker, in mijn GTT schakel ik sneller dan Peter of Jean in een EVO met een gewone bak. Heb gisteren in de Rally Delta gereden, maar zelfs daarmee kon ik niet zo snel schakelen als met de GTT.

Maar volgens mij lezen jullie het alsof ik denk dat ik al gewonnen heb. Maar vraag me af hoe jullie daarbij komen.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Maak er effe een topic over aan en ga daar discussieren over schakel kunsten en evo vs GTT

Dit gaat over je eigen auto vs een ander. niet over wat je misschien ooit eens in de toekomst wil gaan doen.

Posts zullen gemoved worden naar een ander topic.
.:: TurboPowerr ::.

Michel S. schreef:
Tijn schreef:
Dat zeg ik niet dat ik in een Evo sneller ben dan een ander in een evo.
Ik weet 1 ding zeker, in mijn GTT schakel ik sneller dan Peter of Jean in een EVO met een gewone bak. Heb gisteren in de Rally Delta gereden, maar zelfs daarmee kon ik niet zo snel schakelen als met de GTT.

Maar volgens mij lezen jullie het alsof ik denk dat ik al gewonnen heb. Maar vraag me af hoe jullie daarbij komen.
Kinders, ga samen met Michel naar een plek toe en laat hem dat bewijzen aan jullie. Da's de makkelijkste manier om het te laten zien. En nu is het afgelopen met dit gezeur! :evil: :wink: :D
clio_rally
Contacteer:

Ach, schakelen moet je leren in elke wagen. Natuurlijk kan iedereen schakelen, maar hoe meer ik in de delta rij, hoe meer ik aanvoel hoeveel gas ik erbij kan geven zonder de koppeling te laten slippen, maar wel de turbo op toeren te houden, dus Michel heeft wel een beetje gelijk. Ik denk alleen niet dat je snel van een evo wint. Je haalt niet zo snel twee seconden van je 0-100 af... helaas...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Roy
Moderator

Michel S. schreef:
Nope. heb 2 voordelen waardoor ik niet zoveel hoef te veranderen om 280 pk en 4wd te krijgen.

Mijn beestje weegt een halve auto minder dan een evo en zelfs een heel stuk minder dan een normale GTT

Plus ik verlies zo goed als niks met schakelen. Heb op 1 of andere manier een schakelmanier aangeleerd waardoor het lijkt alsof een motor aankomt qua schakelen. Een dumpvalve hoor je bij mij ook bijna niet. Ding krijgt er de tijd niet voor. (vraag maar aan Wilco of Ollie van TNM.

:lol: Jaja lieve kijkbuiskinderen dit was weer een sterk verhaal uit de fabeltjeskrant. Oogjes dicht en snaveltjes toe :lol: :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Vos

Laat iedereen nou eens in zijn waarde!
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Contacteer:

mods? kan dit hele gedeelte nie woren verwijderd voordat het straks uit de hand loopt?
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Heino schreef:Vet winnen van een camaro telt dat ook?
Oh ja,en laatst nog met mijn 19 diesel een soepsoepie salto zoekgereden.
Vroeger postten ze ook nog leuke racejes :D
Nu lult iedereen patserig en over hoe goed ze kunnen schakelen enzo...

Ik heb trouwens nog een vrachtwagen er uit gereden bij het stoplicht met m'n Citroen :lol: Is waarschijnlijk ook het enige dat-ie er uit rijdt :p :D
Ad van Haperen
Contacteer:

DoubleYou schreef:
Ik heb trouwens nog een vrachtwagen er uit gereden bij het stoplicht met m'n Citroen :lol: Is waarschijnlijk ook het enige dat-ie er uit rijdt :p :D
niet liegen in het begin reed hij gewoon van je weg :D :lol:
marcel16v

Vandaag bij het inhalen van een vrachtwagen;
jong gozertje in een BMW 523i, zat de hele tijd al te bumperkleven bij die vrachtwagen. Wil gaan inhalen en ik er achteraan, god wat keek die vreemd in z'n spiegeltje :lol:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Hooliead schreef:
DoubleYou schreef:
niet liegen in het begin reed hij gewoon van je weg :D :lol:
In de eerste versnelling wel ja... :lol: :lol: :lol:
Ad van Haperen
Contacteer:

:lol:
Erik de Bruijn

Gisteren eindelijk mijn eerste echt wedstrijdje. We gingen nog even een biertje drinken in Willemstad, zo'n 15km verderop, was nog lekker weer zo'n 25graden. Ik zou rijden, dus met z'n drieen in mijn clio16v(wel een beetje onderhanden genomen). zit er net voordat ik de snelweg op wil rijden een bmw325 cabrio achter mij, een bekende ook afkomstig uit mijn dorpje. Liet hem eerst even voorbij gaan, daarna ik achter hem aan alleen zat er weer een auto voor dus we konden niet echt doorrijden. We reden 110, ik dacht houd hem maar in z'n 4 want ik houd hem toch niet bij. De auto ging naar rechts, hij gas erop ik erachter aan.

Ik kon hem gewoon bijhouden. Bij de 230 zat er iets van 10 meter tussen meer echt niet. :D
catrinus

Hooliead schreef:mods? kan dit hele gedeelte nie woren verwijderd voordat het straks uit de hand loopt?
Ja moie ik ga niet weer een half uur zitten te wissen. Pfffff de vorige keer was al veel werk.
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

catrinus schreef:
Hooliead schreef:mods? kan dit hele gedeelte nie woren verwijderd voordat het straks uit de hand loopt?
Ja moie ik ga niet weer een half uur zitten te wissen. Pfffff de vorige keer was al veel werk.
Luie modder etter
Ad van Haperen
Contacteer:

catrinus schreef:
Ik weet nie hoe jullie kunne moderaten hier dusja als het lang duurt we zitte nu toch op en adnere pagina :D

stephan schreef:
catrinus schreef:
Luie modder etter
Ga die andere modder etter maar vragen. :p
Ene Raymond Emmelot heet ie.
Anonymous

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
stephan schreef:
catrinus schreef:
Luie modder etter
Ga die andere modder etter maar vragen. :p
Ene Raymond Emmelot heet ie.
Broers VS broers. Idee voor nieuw topic?? >-)
Gesloten