ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Modus
Contacteer:

Zo'n beetje 110-120 dus vermoed ik... ik zie ze inderdaad ook vrijwel nooit rijden, ph 1s ook niet echt.
Sanderrs
Contacteer:

Ik ga binnekort waarschijnlijk me bumpers,skirts en spoiler overnieuw laten spuiten en ik vroeg em dus af hoe je die los krijgt? Iemand hier ervaring mee?

En de spoiler weet ik wel hoor. :smoke:
Sanderrs
Contacteer:

Iemand ervaring met deze shortshifters van MB?

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... a8e11567d1
Sander2

Cli0 Styl3 schreef:Iemand ervaring met deze shortshifters van MB?

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... a8e11567d1
Ik denk de mensen in deze thread wel.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Wie heeft er nog en handleiding liggen voor het monteren van de Clio V6 spoiler :D

Dit is origineel:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09985.jpg[/img]

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09998.jpg[/img]

En bij de nieuwe:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9938-1.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09988.jpg[/img]

Kom ik denk ik nog 1 zo'n rechthoekig kussentje te kort, maar heb ik er ook 2 lijnen met van dat plaklint bij...

Rechts:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9944-1.jpg[/img]

Die komen verwacht ik op de randen waar de spoiler op de carrosserie ligt, maar waar? voor en achterkant, stukje langs zijkant?

Iemand toevallig wat liggen, of moet ik vanavond maar is een zoektocht in Dialogys beginnen :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
indolicious1980

Rolf dikke clio heb je man!!!!
Ga je hem nog iets sneller maken?

rolfy schreef:Ik zou nog even een paar foto's laten zien van mijn nieuwe aanwinst:

[img]http://i37.tinypic.com/20s97a9.jpg[/img]

[img]http://i34.tinypic.com/fardxh.jpg[/img]

Inmiddels heb ik er een schuif/kanteldak in laten zetten, en op deze foto's is de LPG-vuldop nog niet te zien. Zijn de foto's van toen de auto te koop stond bij het autobedrijf. De donker getinte ramen zijn door de vorige eigenaar gedaan, en de auto heeft het Cup-onderstel.

Gelukkig niet de achterspoiler, want die vind ik persoonlijk minder mooi dan de mijne :wink:

Knap autootje toch? Dit weekend even op en neer naar Groningen gereden (ik woon in Limburg), was wel ff genieten met een smile van oor tot oor :D
Modus
Contacteer:

Adinsx schreef:Wie heeft er nog en handleiding liggen voor het monteren van de Clio V6 spoiler :D
In Engeland zijn/waren deze Clio's zeer populair he, zou er niet een Engelstalig forum vergelijkbaar met dit zijn waar ze je wellicht kunnen helpen?
-edit
http://www.cliosport.net/forum/ ziet er uit als een groot forum maar je moet wel reggen, en ik weet niet hoe je Engels is verder (0)
Adinsx

Modus schreef:
Adinsx schreef:Wie heeft er nog en handleiding liggen voor het monteren van de Clio V6 spoiler :D
In Engeland zijn/waren deze Clio's zeer populair he, zou er niet een Engelstalig forum vergelijkbaar met dit zijn waar ze je wellicht kunnen helpen?
-edit
http://www.cliosport.net/forum/ ziet er uit als een groot forum maar je moet wel reggen, en ik weet niet hoe je Engels is verder (0)
Ik heb al op van alles lopen Google'en, maar zal daar ook eens neuzen.
Mijn engels is (Y) Ben ermee dood gegooid, zowel normaal als technisch engels op de HTS :D
Als ik terug denk aan al die vage engelse sjit over turbo's, CommonRail etc.. (N)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Het is dezelfde spoiler als de Clio Trophy, zou dan toch wel fatsoenlijk moeten passen?
Adinsx

Oh hij past ook zeker wel hoor (Y) dat klopt allemaal (heb de gaten etc.. opgemeten)

Maar waar het me om gaat:
-ik heb maar 1 rechthoekig kussen, terwijl er 2 vakjes zijn
-waar moet het plaklint precies komen.

Verder is het simpel 2 schroeven voor het 3e remlicht en 6 torx voor de spoiler.

(zal de foto's van het passen even in het wie-is-wie topic plaatsen)
Modus
Contacteer:

Ik ben niet zo'n liefhebber van andere velgen maar zo op dit plaatje vind ik ze toch wel geslaagd (Y)
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 493001.jpg[/img]
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Niet alleen die velgen zijn mooi, ook de kleur is en blijft een geweldige.
Marco (ClioII)

Modus schreef:Ik ben niet zo'n liefhebber van andere velgen maar zo op dit plaatje vind ik ze toch wel geslaagd (Y)
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 493001.jpg[/img]
Het zijn mooie velgen. :)

Volgens mij zijn dat de Tomason TN1 velgen.

http://www.tomason.de/tn1_presentation.php
Sanderrs
Contacteer:

Ik vroeg me af of dit leuke speeltje door de apk komt?

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2478

Mzzl!
~thijs~
Contacteer:

waarom zou het niet door de apk komen?
Sanderrs
Contacteer:

Geen idee vroeg het me alleen af :wink:
Boy

kopen dan (Y)
Sanderrs
Contacteer:

Ja misschien als ik me andere clio is heb verkocht |:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Of het turbo setje van MB :D
Sanderrs
Contacteer:

Die is een stuk duurder en qua pk scheelt het niet echt veel. En dat geluid is zo mooi :worship:
Modus
Contacteer:

OK het eerste 'echte' euvel is een feit. Ik vond dat er zoveel warmte van de auto afkwam de laatste week ongeveer, ook na ritjes van 15 min. en met koude motor beginnen; nog geen oplichtende lampjes of raar uitslaande meters echter. Gisteren einde dag zag ik in een flits of rook of warmeluchtkringeltjes boven de motorkap, ik stond gelukkig al stationair te draaien op de PP naast mijn huis, kwam net aan.

Nu net kap maar eens open gegooid na een dag stilstaan -> koelvloeistof staat onder het minimum. Onder de auto gekeken, daar ook een verse nattige plek onder de auto en ook aan de auto zelf is wat nattigheid te zien, daar lekt dus iets... (N) Ik heb hem dan ook maar laten staan voor de zaterdagboodschappen net, geen risico nemen.

Terug naar de garage dus, lijkt me duidelijk. Maarrrr.. dat is ca. 40 min. rijden vanaf hier, dus ik moet sowieso eerst bijvullen. Kan ik de juiste vloeistof alleen bij een Renault toko krijgen of is dat redelijk universeel spul dat je ook bij een beetje tankstation kan halen?

Officiële Ren. dealer zit hier op 5 min. vandaan maar ja, ik heb nog garantie bij de verkoper en daar moest ik toch nog een keer terug...

Wat is het beste?

Ik ben verder niet zo autotechnisch aangelegd dus als het een stomme vraag is, sorry :p En ja ik weet wel zeker dat het om de koelvloeistof gaat (0)
Robke
Car: Lexus IS250

Je kan er gewoon dezelfde kleur koelvloeistof bijgooien. Gewoon simpel kraanwater kan ook, alleen wel voor de winter eruit halen. :wink:
Sander2

Cli0 Styl3 schreef:Die is een stuk duurder en qua pk scheelt het niet echt veel. En dat geluid is zo mooi :worship:
Umm, dat setje kost omgerekend toch ook 3,298.85 euro, zonder verscheping en montage, dus ik denk dat het niet heel erg veel duurder is dan toch? Of ga je het zelf monteren?
Sanderrs
Contacteer:

Zal idd niet veel schelen maar het monteren moet ik laten doen misschien iemand hier die het kan doen voor een leuk prijsje?

En het monteren duurt denk ook wel minder lang als een turbo kit.
Abel
Über-Spammer

Robke schreef:Je kan er gewoon dezelfde kleur koelvloeistof bijgooien. Gewoon simpel kraanwater kan ook, alleen wel voor de winter eruit halen. :wink:
precies, water er bij en naar de/een garage
Modus
Contacteer:

Er zit echt een lek. Vanaaf bijgevuld, 15 min gereden en weer teruggezet, peil leek toen alweer enkele mm's lager. En er lag een vers spoor nattigheid precies waar ik weer ingeparkeerd had. Foute boel dus.

Heb eerder vanmiddag contact gehad met de garage en voorgelegd wat er aan de hand is en wat ik vanavond zou gaan doen en hij zei dat als ik het zag zitten ik maar zsm die kant op moest rijden en zo niet dan zou hij de wagen op komen halen. Ik ga toch maar voor het laatste om alle risico te vermijden.

Wordt vervolgd :p
Adinsx

Balen Modus...

Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.

Waar het vandaan komt of waar het blijft weet ik niet. Dat zoek ik eind van het jaar wel uit wanneer ik alle riemen en rollen ga vervangen.

vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"

Volgens de engelsen zit er in de aanzuigbuis een Noisekiller, dit ivm de EU wetgeving. Als je de aanzuigbuis vanaf de luchtfilterbak volgt naar onder kom je inderdaad een plastic onderdeel tegen wat lijkt op een gasklephuis. Er zitten wat draden aan en een slangetje. De engelsen halen dit eruit, doppen het slangetje af en klaar. Maar wie heeft dit zelf al eens gedaan en heeft er ervaring mee? :)

Kan het kwaad? :wink: Ik ben nog niet zelf aan het uitzoeke gegaan, waarom het er exact in zit, maar misschien heeft een van jullie dit al wel gedaan? :p
Sander2

Adinsx schreef:vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"

Volgens de engelsen zit er in de aanzuigbuis een Noisekiller, dit ivm de EU wetgeving. Als je de aanzuigbuis vanaf de luchtfilterbak volgt naar onder kom je inderdaad een plastic onderdeel tegen wat lijkt op een gasklephuis. Er zitten wat draden aan en een slangetje. De engelsen halen dit eruit, doppen het slangetje af en klaar. Maar wie heeft dit zelf al eens gedaan en heeft er ervaring mee? :)

Kan het kwaad? :wink: Ik ben nog niet zelf aan het uitzoeke gegaan, waarom het er exact in zit, maar misschien heeft een van jullie dit al wel gedaan? :p
Wat gaat dat uithouden? Ander geluid?
Adinsx

Volgens de engelsen meer herrie :lol:

Geen idee wat het resultaat zal zijn... vandaar ben ik benieuwd of iemand er meer van weet :wink:
Menno

Adinsx schreef: Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.

Waar het vandaan komt of waar het blijft weet ik niet. Dat zoek ik eind van het jaar wel uit wanneer ik alle riemen en rollen ga vervangen.
Rij je veel korte stukjes?
rev it like a rental
Adinsx

Menno schreef:
Adinsx schreef: Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.

Rij je veel korte stukjes?
Ja, naar m'n werk 12 heen en 12 terug.

M'n pa opperde dat ook al, maar inmiddels een aantal lange ritten gehad (2x 440km) en toch echt flink door aan het blazen geweest.

Binnenkort even hier de grens over (5min rijden) en in Duitsland een tijdje de poot op het gas houden. Hopelijk kan ik dan die verdunning eruit laten verdampen :)

tenminste, ik verwacht ook dat dat het is... Andere ideeën? :p
Steven
Car: M536

Naja je mag wel opletten, best kans dat de koppakking lekt over een koelvloeistof-oliekanaal :p
Adinsx

Steven schreef:Naja je mag wel opletten, best kans dat de koppakking lekt over een koelvloeistof-oliekanaal :p
Nou zowel in de olie als in de koelvloeistof kom ik geen sporen tegen.
Ik ga er zeker op letten wanneer we de multiriem distributieriem etc.. gaan vervangen.

We houden het in de gaten :smoke:
Donderdag heb ik een circuitdag, en ja, ook de Clio gaat mee :wink:
Alleen niet voor op het circuit :~

Even losrijden op weg naar Zandvoort moet wel lukken.
Tom
Moderator
Car: MB

Toch nogal vreemd dat je oliepijl 1,5 stijgt! Dat is niet zomaar een beetje
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maus

Adinsx schreef:vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"

Zoek ff mijn oude projecttopic op. ;)
Staat nog wel wat info (dacht zelfs nog inclusief foto's) in.
Plaats reactie