ACT: Clio RS
Zo'n beetje 110-120 dus vermoed ik... ik zie ze inderdaad ook vrijwel nooit rijden, ph 1s ook niet echt.
Ik ga binnekort waarschijnlijk me bumpers,skirts en spoiler overnieuw laten spuiten en ik vroeg em dus af hoe je die los krijgt? Iemand hier ervaring mee?
En de spoiler weet ik wel hoor.
En de spoiler weet ik wel hoor.

Iemand ervaring met deze shortshifters van MB?
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... a8e11567d1
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... a8e11567d1
Ik denk de mensen in deze thread wel.Cli0 Styl3 schreef:Iemand ervaring met deze shortshifters van MB?
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... a8e11567d1
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wie heeft er nog en handleiding liggen voor het monteren van de Clio V6 spoiler
Dit is origineel:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09985.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09998.jpg[/img]
En bij de nieuwe:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9938-1.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09988.jpg[/img]
Kom ik denk ik nog 1 zo'n rechthoekig kussentje te kort, maar heb ik er ook 2 lijnen met van dat plaklint bij...
Rechts:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9944-1.jpg[/img]
Die komen verwacht ik op de randen waar de spoiler op de carrosserie ligt, maar waar? voor en achterkant, stukje langs zijkant?
Iemand toevallig wat liggen, of moet ik vanavond maar is een zoektocht in Dialogys beginnen

Dit is origineel:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09985.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09998.jpg[/img]
En bij de nieuwe:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9938-1.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09988.jpg[/img]
Kom ik denk ik nog 1 zo'n rechthoekig kussentje te kort, maar heb ik er ook 2 lijnen met van dat plaklint bij...
Rechts:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9944-1.jpg[/img]
Die komen verwacht ik op de randen waar de spoiler op de carrosserie ligt, maar waar? voor en achterkant, stukje langs zijkant?
Iemand toevallig wat liggen, of moet ik vanavond maar is een zoektocht in Dialogys beginnen
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Rolf dikke clio heb je man!!!!
Ga je hem nog iets sneller maken?
Ga je hem nog iets sneller maken?
rolfy schreef:Ik zou nog even een paar foto's laten zien van mijn nieuwe aanwinst:
[img]http://i37.tinypic.com/20s97a9.jpg[/img]
[img]http://i34.tinypic.com/fardxh.jpg[/img]
Inmiddels heb ik er een schuif/kanteldak in laten zetten, en op deze foto's is de LPG-vuldop nog niet te zien. Zijn de foto's van toen de auto te koop stond bij het autobedrijf. De donker getinte ramen zijn door de vorige eigenaar gedaan, en de auto heeft het Cup-onderstel.
Gelukkig niet de achterspoiler, want die vind ik persoonlijk minder mooi dan de mijne
Knap autootje toch? Dit weekend even op en neer naar Groningen gereden (ik woon in Limburg), was wel ff genieten met een smile van oor tot oor
In Engeland zijn/waren deze Clio's zeer populair he, zou er niet een Engelstalig forum vergelijkbaar met dit zijn waar ze je wellicht kunnen helpen?Adinsx schreef:Wie heeft er nog en handleiding liggen voor het monteren van de Clio V6 spoiler![]()
-edit
http://www.cliosport.net/forum/ ziet er uit als een groot forum maar je moet wel reggen, en ik weet niet hoe je Engels is verder

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb al op van alles lopen Google'en, maar zal daar ook eens neuzen.Modus schreef:In Engeland zijn/waren deze Clio's zeer populair he, zou er niet een Engelstalig forum vergelijkbaar met dit zijn waar ze je wellicht kunnen helpen?Adinsx schreef:Wie heeft er nog en handleiding liggen voor het monteren van de Clio V6 spoiler![]()
-edit
http://www.cliosport.net/forum/ ziet er uit als een groot forum maar je moet wel reggen, en ik weet niet hoe je Engels is verder
Mijn engels is


Als ik terug denk aan al die vage engelse sjit over turbo's, CommonRail etc..

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Oh hij past ook zeker wel hoor
dat klopt allemaal (heb de gaten etc.. opgemeten)
Maar waar het me om gaat:
-ik heb maar 1 rechthoekig kussen, terwijl er 2 vakjes zijn
-waar moet het plaklint precies komen.
Verder is het simpel 2 schroeven voor het 3e remlicht en 6 torx voor de spoiler.
(zal de foto's van het passen even in het wie-is-wie topic plaatsen)

Maar waar het me om gaat:
-ik heb maar 1 rechthoekig kussen, terwijl er 2 vakjes zijn
-waar moet het plaklint precies komen.
Verder is het simpel 2 schroeven voor het 3e remlicht en 6 torx voor de spoiler.
(zal de foto's van het passen even in het wie-is-wie topic plaatsen)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik ben niet zo'n liefhebber van andere velgen maar zo op dit plaatje vind ik ze toch wel geslaagd 
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 493001.jpg[/img]

[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 493001.jpg[/img]
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Het zijn mooie velgen.Modus schreef:Ik ben niet zo'n liefhebber van andere velgen maar zo op dit plaatje vind ik ze toch wel geslaagd
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 493001.jpg[/img]

Volgens mij zijn dat de Tomason TN1 velgen.
http://www.tomason.de/tn1_presentation.php
Ik vroeg me af of dit leuke speeltje door de apk komt?
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2478
Mzzl!
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2478
Mzzl!
waarom zou het niet door de apk komen?
Geen idee vroeg het me alleen af 
Ja misschien als ik me andere clio is heb verkocht 

Die is een stuk duurder en qua pk scheelt het niet echt veel. En dat geluid is zo mooi 

OK het eerste 'echte' euvel is een feit. Ik vond dat er zoveel warmte van de auto afkwam de laatste week ongeveer, ook na ritjes van 15 min. en met koude motor beginnen; nog geen oplichtende lampjes of raar uitslaande meters echter. Gisteren einde dag zag ik in een flits of rook of warmeluchtkringeltjes boven de motorkap, ik stond gelukkig al stationair te draaien op de PP naast mijn huis, kwam net aan.
Nu net kap maar eens open gegooid na een dag stilstaan -> koelvloeistof staat onder het minimum. Onder de auto gekeken, daar ook een verse nattige plek onder de auto en ook aan de auto zelf is wat nattigheid te zien, daar lekt dus iets...
Ik heb hem dan ook maar laten staan voor de zaterdagboodschappen net, geen risico nemen.
Terug naar de garage dus, lijkt me duidelijk. Maarrrr.. dat is ca. 40 min. rijden vanaf hier, dus ik moet sowieso eerst bijvullen. Kan ik de juiste vloeistof alleen bij een Renault toko krijgen of is dat redelijk universeel spul dat je ook bij een beetje tankstation kan halen?
Officiële Ren. dealer zit hier op 5 min. vandaan maar ja, ik heb nog garantie bij de verkoper en daar moest ik toch nog een keer terug...
Wat is het beste?
Ik ben verder niet zo autotechnisch aangelegd dus als het een stomme vraag is, sorry
En ja ik weet wel zeker dat het om de koelvloeistof gaat 
Nu net kap maar eens open gegooid na een dag stilstaan -> koelvloeistof staat onder het minimum. Onder de auto gekeken, daar ook een verse nattige plek onder de auto en ook aan de auto zelf is wat nattigheid te zien, daar lekt dus iets...

Terug naar de garage dus, lijkt me duidelijk. Maarrrr.. dat is ca. 40 min. rijden vanaf hier, dus ik moet sowieso eerst bijvullen. Kan ik de juiste vloeistof alleen bij een Renault toko krijgen of is dat redelijk universeel spul dat je ook bij een beetje tankstation kan halen?
Officiële Ren. dealer zit hier op 5 min. vandaan maar ja, ik heb nog garantie bij de verkoper en daar moest ik toch nog een keer terug...
Wat is het beste?
Ik ben verder niet zo autotechnisch aangelegd dus als het een stomme vraag is, sorry


Umm, dat setje kost omgerekend toch ook 3,298.85 euro, zonder verscheping en montage, dus ik denk dat het niet heel erg veel duurder is dan toch? Of ga je het zelf monteren?Cli0 Styl3 schreef:Die is een stuk duurder en qua pk scheelt het niet echt veel. En dat geluid is zo mooi
Zal idd niet veel schelen maar het monteren moet ik laten doen misschien iemand hier die het kan doen voor een leuk prijsje?
En het monteren duurt denk ook wel minder lang als een turbo kit.
En het monteren duurt denk ook wel minder lang als een turbo kit.
Er zit echt een lek. Vanaaf bijgevuld, 15 min gereden en weer teruggezet, peil leek toen alweer enkele mm's lager. En er lag een vers spoor nattigheid precies waar ik weer ingeparkeerd had. Foute boel dus.
Heb eerder vanmiddag contact gehad met de garage en voorgelegd wat er aan de hand is en wat ik vanavond zou gaan doen en hij zei dat als ik het zag zitten ik maar zsm die kant op moest rijden en zo niet dan zou hij de wagen op komen halen. Ik ga toch maar voor het laatste om alle risico te vermijden.
Wordt vervolgd
Heb eerder vanmiddag contact gehad met de garage en voorgelegd wat er aan de hand is en wat ik vanavond zou gaan doen en hij zei dat als ik het zag zitten ik maar zsm die kant op moest rijden en zo niet dan zou hij de wagen op komen halen. Ik ga toch maar voor het laatste om alle risico te vermijden.
Wordt vervolgd

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Balen Modus...
Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.
Waar het vandaan komt of waar het blijft weet ik niet. Dat zoek ik eind van het jaar wel uit wanneer ik alle riemen en rollen ga vervangen.
vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"
Volgens de engelsen zit er in de aanzuigbuis een Noisekiller, dit ivm de EU wetgeving. Als je de aanzuigbuis vanaf de luchtfilterbak volgt naar onder kom je inderdaad een plastic onderdeel tegen wat lijkt op een gasklephuis. Er zitten wat draden aan en een slangetje. De engelsen halen dit eruit, doppen het slangetje af en klaar. Maar wie heeft dit zelf al eens gedaan en heeft er ervaring mee?
Kan het kwaad?
Ik ben nog niet zelf aan het uitzoeke gegaan, waarom het er exact in zit, maar misschien heeft een van jullie dit al wel gedaan? 
Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.
Waar het vandaan komt of waar het blijft weet ik niet. Dat zoek ik eind van het jaar wel uit wanneer ik alle riemen en rollen ga vervangen.
vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"
Volgens de engelsen zit er in de aanzuigbuis een Noisekiller, dit ivm de EU wetgeving. Als je de aanzuigbuis vanaf de luchtfilterbak volgt naar onder kom je inderdaad een plastic onderdeel tegen wat lijkt op een gasklephuis. Er zitten wat draden aan en een slangetje. De engelsen halen dit eruit, doppen het slangetje af en klaar. Maar wie heeft dit zelf al eens gedaan en heeft er ervaring mee?

Kan het kwaad?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wat gaat dat uithouden? Ander geluid?Adinsx schreef:vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"
Volgens de engelsen zit er in de aanzuigbuis een Noisekiller, dit ivm de EU wetgeving. Als je de aanzuigbuis vanaf de luchtfilterbak volgt naar onder kom je inderdaad een plastic onderdeel tegen wat lijkt op een gasklephuis. Er zitten wat draden aan en een slangetje. De engelsen halen dit eruit, doppen het slangetje af en klaar. Maar wie heeft dit zelf al eens gedaan en heeft er ervaring mee?
Kan het kwaad?Ik ben nog niet zelf aan het uitzoeke gegaan, waarom het er exact in zit, maar misschien heeft een van jullie dit al wel gedaan?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Volgens de engelsen meer herrie
Geen idee wat het resultaat zal zijn... vandaar ben ik benieuwd of iemand er meer van weet

Geen idee wat het resultaat zal zijn... vandaar ben ik benieuwd of iemand er meer van weet
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Rij je veel korte stukjes?Adinsx schreef: Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.
Waar het vandaan komt of waar het blijft weet ik niet. Dat zoek ik eind van het jaar wel uit wanneer ik alle riemen en rollen ga vervangen.
rev it like a rental
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, naar m'n werk 12 heen en 12 terug.Menno schreef:Rij je veel korte stukjes?Adinsx schreef: Nouja, bij mijn RS182 stijgt het oliepeil (inmiddels 1,5cm boven max) en het koelvloeistofpeil staat 1cm onder max. Geen idee of die altijd op max heeft gestaan overigens.
Waar het vandaan komt of waar het blijft weet ik niet. Dat zoek ik eind van het jaar wel uit wanneer ik alle riemen en rollen ga vervangen.
M'n pa opperde dat ook al, maar inmiddels een aantal lange ritten gehad (2x 440km) en toch echt flink door aan het blazen geweest.
Binnenkort even hier de grens over (5min rijden) en in Duitsland een tijdje de poot op het gas houden. Hopelijk kan ik dan die verdunning eruit laten verdampen

tenminste, ik verwacht ook dat dat het is... Andere ideeën?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nou zowel in de olie als in de koelvloeistof kom ik geen sporen tegen.Steven schreef:Naja je mag wel opletten, best kans dat de koppakking lekt over een koelvloeistof-oliekanaal
Ik ga er zeker op letten wanneer we de multiriem distributieriem etc.. gaan vervangen.
We houden het in de gaten

Donderdag heb ik een circuitdag, en ja, ook de Clio gaat mee
Alleen niet voor op het circuit

Even losrijden op weg naar Zandvoort moet wel lukken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Zoek ff mijn oude projecttopic op.Adinsx schreef:vraag 2 aan jullie. Op een engels forum kwam ik wat tips tegen. Zogenaamde "geheimen van de Clio RS"
Volgens de engelsen zit er in de aanzuigbuis een Noisekiller, dit ivm de EU wetgeving. Als je de aanzuigbuis vanaf de luchtfilterbak volgt naar onder kom je inderdaad een plastic onderdeel tegen wat lijkt op een gasklephuis. Er zitten wat draden aan en een slangetje. De engelsen halen dit eruit, doppen het slangetje af en klaar. Maar wie heeft dit zelf al eens gedaan en heeft er ervaring mee?
Kan het kwaad?Ik ben nog niet zelf aan het uitzoeke gegaan, waarom het er exact in zit, maar misschien heeft een van jullie dit al wel gedaan?

Staat nog wel wat info (dacht zelfs nog inclusief foto's) in.