Turbotalk...
tja, je moet ook wel je blok + brandstofvoorziening aanpassen he ? alleen de turbo is niet genoeg voor 1.5 bar ...
there is no spoon.
Jij ging al hard zat hoor met 1,1 bar.Ivo8hoven schreef:speedline schreef:Een T25 schaf je niet aan om er mee op 1Bar te blijven "draaien"...
Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar +![]()
Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken......![]()
Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar......![]()
Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi....
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Ivo8hoven schreef:
Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken......![]()
Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar......![]()
Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi....
Mheuh??? Pingelen? Rare zooi. Ik rij toch regelmatig op 1,5 bar rond...geen pingel te horen. gewone 98 benz....iets meer brandstof....dat dan weer wel


ik heb ook nergens last van tussen de 0.7 en de 1.3 bar...
Immer wieder die verdammte Holländer
Laat dat makkelijk maar weg, niet lang i.e.g. Zijn rendement zakt ook aardig in bover de bar.
Koudere inlaatlucht geeft meer power. Vandaar mijn voorkeur voor een chargecooler.
En dat "slash" zeer enthousiast is voor zijn keus voor een chargecooler is alleen maar prijzenswaardig. Het is verdomd lastig uit te leggen allemaal maar "we" kiezen niet zonder reden voor bepaalde onderdelen om op een motor of auto te "bouten"...
Wat ik waardeer is dat slash de moeite heeft genomen onderandere mijn verhaal aan te horen en daarna naar mijn idee de beste keus gemaakt heeft...
En met nog een paar goede keuzes schiet ie zichzelf en zijn gt turbo zo naar de gelederen van snelste gtt's...
En dat "slash" zeer enthousiast is voor zijn keus voor een chargecooler is alleen maar prijzenswaardig. Het is verdomd lastig uit te leggen allemaal maar "we" kiezen niet zonder reden voor bepaalde onderdelen om op een motor of auto te "bouten"...
Wat ik waardeer is dat slash de moeite heeft genomen onderandere mijn verhaal aan te horen en daarna naar mijn idee de beste keus gemaakt heeft...
En met nog een paar goede keuzes schiet ie zichzelf en zijn gt turbo zo naar de gelederen van snelste gtt's...
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
wheheSteven schreef:Jahoor, was het eerste woordje in de wieg soms 'chargecooler'?
"Ik ben mama, mama... zeg maar mama"
'Prutteprut.. chargecooler'

speedline schreef:Wat ik waardeer is dat slash de moeite heeft genomen onderandere mijn verhaal aan te horen ...




there is no spoon.
Ha ik voel mij lichtelijk aangevallen
Goed met alle respect Speedline, maar je weet dat alles afhankelijk is van budget. Bijna iedereen weet wel dat de dikke FMIC en Chargecooler de beste oplossingen zijn. Maarrrrr ff dik 900 schud niet iedereen zomaar uit zijn portomonee gezien dat voor velen bijna de aanschafprijs (of de helft) van de hele auto is.
En ik wil ook best een chargecooler, maar er zijn nog meer dingen op de wanted list. Waar bij velen ook dure ice en exterieur bijzit.
En dat 1 of andere pino dan wel toevallig zo'n ding als eerste aanschaft is natuurlijk mooi, maar dan moet ie niet uit z'n nek gaan lullen alsof ie al met allerlei soorten IC's heeft gereden.
Neem nou het topic van Riël, die heeft een mooie FMIC voor NIX die ongetwijfeld vele malen beter zal zijn als de standaard IC. Dan slaat het natuurlijk nergens op dat een of ander geindoctrineerd (no offence!) mannetje begint te roepen dat een chargecooler beter is.
En fijn dat meneer S. strax een van de snelste is, maar die zijn er altijd.
(dit alles trouwens niet verkeerd opvatten!)

Goed met alle respect Speedline, maar je weet dat alles afhankelijk is van budget. Bijna iedereen weet wel dat de dikke FMIC en Chargecooler de beste oplossingen zijn. Maarrrrr ff dik 900 schud niet iedereen zomaar uit zijn portomonee gezien dat voor velen bijna de aanschafprijs (of de helft) van de hele auto is.
En ik wil ook best een chargecooler, maar er zijn nog meer dingen op de wanted list. Waar bij velen ook dure ice en exterieur bijzit.
En dat 1 of andere pino dan wel toevallig zo'n ding als eerste aanschaft is natuurlijk mooi, maar dan moet ie niet uit z'n nek gaan lullen alsof ie al met allerlei soorten IC's heeft gereden.
Neem nou het topic van Riël, die heeft een mooie FMIC voor NIX die ongetwijfeld vele malen beter zal zijn als de standaard IC. Dan slaat het natuurlijk nergens op dat een of ander geindoctrineerd (no offence!) mannetje begint te roepen dat een chargecooler beter is.
En fijn dat meneer S. strax een van de snelste is, maar die zijn er altijd.
(dit alles trouwens niet verkeerd opvatten!)
ik voel mij ook lichtelijk aangevallen,
ik kan wel tegen een stootje, en ja een chargecooler is duur, maar dat is net als vele dingen zo, maar als je het goed WIL doen moet je volgens mij:
1: goed sparen
2: goed luisteren naar mensen die er "ervaring" mee hebben
3: keuzes maken, weten wat je wil
je bent niet altijd geindoctrineerd als je naar iemand luistert.
Ik doe t liever in een keer goed, dan 3x geld uitgeven voor dingen die je toch weer gaat veranderen
maargoed, er zijn ook mensen die mij voor gek verklaren dat ik mn bumpers grijs laat, en ik hen dat zij 400 eurie uitgeven aan een voorbumper
laat iedreen lekker zij eigen ding doen en ik ben misschien in het begin een beetje te enthousiast geweest met mn uitlatingen.. ik ben ook maar een mens met gebreken
er zijn ook mensen die een vijfje kopen om op te rijden en verder niks aanpassen dan een dumpvalve en een demper. Ik ben van ander hout gesneden
m.v.g.
Pino
ik kan wel tegen een stootje, en ja een chargecooler is duur, maar dat is net als vele dingen zo, maar als je het goed WIL doen moet je volgens mij:
1: goed sparen
2: goed luisteren naar mensen die er "ervaring" mee hebben
3: keuzes maken, weten wat je wil
je bent niet altijd geindoctrineerd als je naar iemand luistert.
Ik doe t liever in een keer goed, dan 3x geld uitgeven voor dingen die je toch weer gaat veranderen
maargoed, er zijn ook mensen die mij voor gek verklaren dat ik mn bumpers grijs laat, en ik hen dat zij 400 eurie uitgeven aan een voorbumper
laat iedreen lekker zij eigen ding doen en ik ben misschien in het begin een beetje te enthousiast geweest met mn uitlatingen.. ik ben ook maar een mens met gebreken

er zijn ook mensen die een vijfje kopen om op te rijden en verder niks aanpassen dan een dumpvalve en een demper. Ik ben van ander hout gesneden
m.v.g.
Pino

ehm, pino.,... een bumpert met ruimte voor koelgaten enzo is ook investeren he ? het originele ontwerp is niet al te flexibel...slash schreef: en ik hen dat zij 400 eurie uitgeven aan een voorbumper
there is no spoon.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
En ook dat valt erg mee:
http://www.forgemotorsport.co.uk/renaul ... t=FMINTR5T
http://www.forgemotorsport.co.uk/renaul ... t=FMINTR5T
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
nou een ic of chargecooler zit nu ook niet echt lekker gepositioneerd achter zo'n standaard gilletje...Het ontwerp kan hier en daar wel wat hulp gebruiken. Maja, wellicht alleen interessant voor de mensen die echt hard willen gaan met hun gtt.slash schreef:ja das waar, maar heb je alleen nodig als je voor een grote FMIC gaat
@ slash
zou je eens een paar duidelijke fotoŽs kunnen posten van de onderdelen van de chargecooler, de werking is me duidelijk en dat het goed werkt daar twijfel ik niet aan, zou alleen wel eens goed willen zien hoe en waar alles gemonteerd zit
zou je eens een paar duidelijke fotoŽs kunnen posten van de onderdelen van de chargecooler, de werking is me duidelijk en dat het goed werkt daar twijfel ik niet aan, zou alleen wel eens goed willen zien hoe en waar alles gemonteerd zit
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik heb nog gewerkt in die shop, mooi spul bouwen ze daar bij CRD.
Dit is groot, heeft er zelfs 2 wastegates opzitten.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAPA7gU ... 0003079885[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QAD9AoMS ... 0534712528[/img]
Dyno monster, ik heb bijna de helft aan vermogen.


-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe is het met je waterpomp??GerryTT schreef:Vandaag m'n nieuwe turbo opgehaaldFf een fotootje. Tis trouwens de MD28R
Project: GTT Blue Sport
GerryTT schreef:Vandaag m'n nieuwe turbo opgehaaldFf een fotootje. Tis trouwens de MD28R
Ben je niet bang dat deze te groot is voor je GT?