Turbotalk...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

tja, je moet ook wel je blok + brandstofvoorziening aanpassen he ? alleen de turbo is niet genoeg voor 1.5 bar ...
there is no spoon.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja dat klopt, en daar gaat t mij een beetje te ver, om dat in een keer te doen, want mijn blok trekt 1,5 bar niet
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ivo8hoven schreef:
speedline schreef:Een T25 schaf je niet aan om er mee op 1Bar te blijven "draaien"...

Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar + :worship:


Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken...... :)
Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar...... >-)
Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi.... (~)
Jij ging al hard zat hoor met 1,1 bar. :wink:
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Ivo8hoven schreef:
Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken...... :)
Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar...... >-)
Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi.... (~)

Mheuh??? Pingelen? Rare zooi. Ik rij toch regelmatig op 1,5 bar rond...geen pingel te horen. gewone 98 benz....iets meer brandstof....dat dan weer wel :D . ben blij dat ik de 1 op 8 haal :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik heb ook nergens last van tussen de 0.7 en de 1.3 bar...
Immer wieder die verdammte Holländer
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

hoelang rij jij al met 1,3 bar?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Standaard turbo kan ook makkelijk meer als 1 bar aan :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Laat dat makkelijk maar weg, niet lang i.e.g. Zijn rendement zakt ook aardig in bover de bar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja en de inlaatgassen worden zo heet dat je er net zo goed geen chargecooler tussen kan hangen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jahoor, was het eerste woordje in de wieg soms 'chargecooler'? :p

"Ik ben mama, mama... zeg maar mama"

'Prutteprut.. chargecooler'
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Koudere inlaatlucht geeft meer power. Vandaar mijn voorkeur voor een chargecooler.

En dat "slash" zeer enthousiast is voor zijn keus voor een chargecooler is alleen maar prijzenswaardig. Het is verdomd lastig uit te leggen allemaal maar "we" kiezen niet zonder reden voor bepaalde onderdelen om op een motor of auto te "bouten"...

Wat ik waardeer is dat slash de moeite heeft genomen onderandere mijn verhaal aan te horen en daarna naar mijn idee de beste keus gemaakt heeft...

En met nog een paar goede keuzes schiet ie zichzelf en zijn gt turbo zo naar de gelederen van snelste gtt's...
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Jahoor, was het eerste woordje in de wieg soms 'chargecooler'? :p

"Ik ben mama, mama... zeg maar mama"

'Prutteprut.. chargecooler'
whehe :lol:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

speedline schreef:Wat ik waardeer is dat slash de moeite heeft genomen onderandere mijn verhaal aan te horen ...
(S) (S) (S) :smoke: :wink:
there is no spoon.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ha ik voel mij lichtelijk aangevallen >-)

Goed met alle respect Speedline, maar je weet dat alles afhankelijk is van budget. Bijna iedereen weet wel dat de dikke FMIC en Chargecooler de beste oplossingen zijn. Maarrrrr ff dik €900 schud niet iedereen zomaar uit zijn portomonee gezien dat voor velen bijna de aanschafprijs (of de helft) van de hele auto is.

En ik wil ook best een chargecooler, maar er zijn nog meer dingen op de wanted list. Waar bij velen ook dure ice en exterieur bijzit.

En dat 1 of andere pino dan wel toevallig zo'n ding als eerste aanschaft is natuurlijk mooi, maar dan moet ie niet uit z'n nek gaan lullen alsof ie al met allerlei soorten IC's heeft gereden.
Neem nou het topic van Riël, die heeft een mooie FMIC voor NIX die ongetwijfeld vele malen beter zal zijn als de standaard IC. Dan slaat het natuurlijk nergens op dat een of ander geindoctrineerd (no offence!) mannetje begint te roepen dat een chargecooler beter is.

En fijn dat meneer S. strax een van de snelste is, maar die zijn er altijd.

(dit alles trouwens niet verkeerd opvatten!)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik voel mij ook lichtelijk aangevallen,

ik kan wel tegen een stootje, en ja een chargecooler is duur, maar dat is net als vele dingen zo, maar als je het goed WIL doen moet je volgens mij:
1: goed sparen
2: goed luisteren naar mensen die er "ervaring" mee hebben
3: keuzes maken, weten wat je wil

je bent niet altijd geindoctrineerd als je naar iemand luistert.
Ik doe t liever in een keer goed, dan 3x geld uitgeven voor dingen die je toch weer gaat veranderen
maargoed, er zijn ook mensen die mij voor gek verklaren dat ik mn bumpers grijs laat, en ik hen dat zij 400 eurie uitgeven aan een voorbumper
laat iedreen lekker zij eigen ding doen en ik ben misschien in het begin een beetje te enthousiast geweest met mn uitlatingen.. ik ben ook maar een mens met gebreken :beer:

er zijn ook mensen die een vijfje kopen om op te rijden en verder niks aanpassen dan een dumpvalve en een demper. Ik ben van ander hout gesneden

m.v.g.


Pino :smoke:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

slash schreef: en ik hen dat zij 400 eurie uitgeven aan een voorbumper
ehm, pino.,... een bumpert met ruimte voor koelgaten enzo is ook investeren he ? het originele ontwerp is niet al te flexibel...
there is no spoon.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja das waar, maar heb je alleen nodig als je voor een grote FMIC gaat
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

slash schreef:ja das waar, maar heb je alleen nodig als je voor een grote FMIC gaat
nou een ic of chargecooler zit nu ook niet echt lekker gepositioneerd achter zo'n standaard gilletje...Het ontwerp kan hier en daar wel wat hulp gebruiken. Maja, wellicht alleen interessant voor de mensen die echt hard willen gaan met hun gtt.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

bij een chargecooler heb je alleen een klein radiateurtje die achter je grille zit, dus gaten in je bumper heb je niet nodig
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ slash

zou je eens een paar duidelijke fotoŽs kunnen posten van de onderdelen van de chargecooler, de werking is me duidelijk en dat het goed werkt daar twijfel ik niet aan, zou alleen wel eens goed willen zien hoe en waar alles gemonteerd zit
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja dat ga ik proberen, kan ik gelijk mn gepolijste velgjes posten
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ja wat is groot. :p
[img]http://www.exvitermini.com/pics/trentbo.jpg[/img]

gr sander
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Sander schreef:Ja wat is groot. :p
http://www.exvitermini.com/pics/trentbo.jpg

gr sander
Ik heb nog gewerkt in die shop, mooi spul bouwen ze daar bij CRD.

Dit is groot, heeft er zelfs 2 wastegates opzitten. :worship:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAPA7gU ... 0003079885[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QAD9AoMS ... 0534712528[/img]

Dyno monster, ik heb bijna de helft aan vermogen. :evil: :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag m'n nieuwe turbo opgehaald :D Ff een fotootje. Tis trouwens de MD28RAfbeelding
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GerryTT schreef:Vandaag m'n nieuwe turbo opgehaald :D Ff een fotootje. Tis trouwens de MD28R
Hoe is het met je waterpomp?? :wink:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Hij heeft de terug reis overleeft :) Hoop dat over een maand m'n geblueprinted blok klaar is en tot die tijd geen GTT rijden voor mij :evil:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waterpomp kost 35.71 voor mij :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Shit, heb er 65,66 voor betaald :@
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Leve de 45% korting bij Brezan >-)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

GerryTT schreef:Vandaag m'n nieuwe turbo opgehaald :D Ff een fotootje. Tis trouwens de MD28RAfbeelding

Ben je niet bang dat deze te groot is voor je GT?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Nee,alles word aangepast om de maximale druk van 1,7bar >-) te kunnen overleven. Word echt een kanonnetje :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je 1.7 bar je blok in knalt hoop ik idd dat je alles goed hebt aangepast want anders gaat je blokje het nooit lang volhouden.
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Eerst gaan we met 1,3bar en carb rijden en later met injectie en water/methanol 8)
Plaats reactie