Impreza schreef:fout een standaard impreza heeft 218 pk en 290 nm
en 4.8 sec is te halen met een 280 pk impreza, wat al meerdere keren gedaan is.
Het standaard blok is te tunen tot ong. 350 pk dmv. grotere turbo, fmic enz.
Een 2.5 liter blok kan tot 405 pk en verder maar 405 is het meeste gehaald tot nu toe in nederland.
Het blok van onze sub is alleen gechipt en heeft een open uitlaat.
Al die grote sterke verhalen van......weet je eigenlijk wel waar je het over hebt joh......jochie![]()
Ik zal je even uit een grote droom helpen:
1. bij ons in de stad rijd een gast met een 280 pk impreza, en je hoeft het natuurlijk niet te geloven, maar hij heeft zeer grote moeite om mij in mn GTT af te schudden.....![]()
2. Derk een bekende van sommige hier heeft zojuist een impreza gekocht met een 2,5 ltr. blok, en alles aangepast met let op........500+ pk...!!!
Is nu wel teruggeschroefd naar 450+ maar ik bedoel maar....![]()
Edit: ik schep niet op, tis gewoon zo
ACT: Toekomst van jouw auto...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
tuurlijk zijn wij sneller dan jou, een scooter trek je met een panda nog zoek
maar mischien moet je iets meer open staan voor andere dingen dan impreza's en de onderdelen die daar op zitten, want niet alleen subaru maakt snelle auto's

maar mischien moet je iets meer open staan voor andere dingen dan impreza's en de onderdelen die daar op zitten, want niet alleen subaru maakt snelle auto's
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
aus_tirol_16v schreef:welk model heeft pappie?
Zeg kunnen we effe kappen jah!Ivo8hoven schreef:Ga anders lekker Sub praat verkopen op een ander forum....., en kom nog maar is langs als je later groot bent, gaan we een keer sporten met je 19 16V......




Merijn schreef:Laten we niet kinderachtig gaan doen, jongens...
Helemaal mee eens. En nu back to topic, het gaat hier over kleine projectjes die je met je auto doet, en geen andere praat. We hebben een heel groot ACT topic daarvoor.dennisvr schreef:~Respect is Everything~

Dan praat ik nu over mijn kleine projectje: ben vanmiddag langs winkels gegaan om wat spuitbussen te kopen, heb ook de originele Renault code gevonden (348=verf 1-0131), en die heb ik samen met een ralley-wit gekocht. Nu bleek dus die 1-0131 na testen (niet op de auto off course) stukken donkerder te zijn dan het wit op de auto, en de ralley-wit lijkt er het meest op. De bumpers worden morgen gespoten in die ralley-wit, vandaag ga ik andere dingetjes doen, 't is alweer te laat om een hele spuitklus uit te voeren. Ik moet dus ook een keer naar de spuiter gaan om te testen wat de echte kleur is van de wagen, voor het geval ik op de auto moet spuiten. Die bumpers zullen niet zo opvallen als andere kleur, misschien is het iets mooier zelfs. De spoiler moet wél dezelfde kleur, maar die kan ik ook wel eerst een ralley-wit spuitbeurtje geven als beginlaag. Mocht het er dan nog niet uit zien, ga ik naar de spuiter voor de goede kleur.
Gaas heb ik niet gevonden in de praxis, hoe heet dat gaas precies en waar haal ik het wel?
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
- Locatie: zierikzee/goes (zeeland)
kreeg deze tip door me ouwe. Om toch even hier te kijken
Dyno: Impreza
Rollenbankmetingen van de Subaru Impreza
--------------------------------------------------------------------------------
Ecutek
Naam Model Vermogen Koppel Datum
Asuru GT Turbo MY99 281pk @ 5700 rpm 391Nm @ 4300 rpm 31-08-2003
Coolred GT Turbo MY00 270pk @ 5500 rpm 398Nm @ 3700 rpm 31-08-2003
David GT Turbo MY99 330pk @ 6300 rpm 420Nm @ 4700 rpm 31-08-2003
Flyer WRX MY01 304pk @ 5800 rpm 413Nm @ 4400 rpm 31-08-2003
Rooieplus GT Turbo MY99 276pk @ 5700 rpm 389Nm @ 4100 rpm 31-08-2003
RuudWRX WRX MY01 275pk @ 5600 rpm 391Nm @ 3900 rpm 31-08-2003
Theo GT Turbo MY99 324pk @ 5800 rpm 437Nm @ 4700 rpm 31-08-2003
Triple5 WRX STi MY01 340pk @ 6100 rpm 460Nm @ 4300 rpm 31-08-2003
Roegis (Eeklo)
Naam Model Vermogen Koppel Datum
EVO GT Turbo MY99 220pk @ 6030rpm 288Nm @ 4150rpm 27-03-2000
EVO GT Turbo MY99 236pk @ 6050rpm 303Nm @ 4160rpm 13-04-2000
Cool Red Scooby GT Turbo MY00 223pk @ 6210rpm 316Nm @ 3270rpm 23-01-2002
Cool Red Scooby GT Turbo MY00 236pk @ 5590rpm 361Nm @ 3180rpm 10-04-2002
David 555 GT Turbo MY99 241pk @ 6140rpm 315Nm @ 5050rpm 22-01-2003
Twan GT Turbo MY98 275pk @ 6250rpm 377Nm @ 3860rpm 22-01-2003
Naughty GT Turbo MY99 249pk @ 6110rpm 344Nm @ 4450rpm 22-01-2003
SubHKS GT Turbo MY00 292pk @ 6130 rpm 388Nm @ 4400 rpm 22-01-2003
Danson GT Turbo MY98 278pk @ 6910rpm 357Nm @ 4550rpm 22-01-2003
Ronny Turbo GT Turbo MY98 237pk @ 5860rpm 308Nm @ 4620rpm 22-01-2003
Beek Auto Racing (Leidschendam)
Naam Model Vermogen Koppel Datum
Rooieplus GT Turbo MY95 250pk @ 6000rpm 354Nm @ 3000rpm 06-04-2002
Triple5 GT Turbo MY96 283pk @ 6000rpm 350Nm @ 3500rpm 29-09-2001
Scooby30 GT Turbo MY97 251pk @ 5500rpm 350Nm @ 4000rpm 06-04-2002
Harbering GT Turbo MY98 310pk @ 5900rpm 420Nm @ 4500rpm 29-09-2001
STi260BHP GT Turbo MY98 270pk @ 5500rpm 383Nm @ 2500rpm 06-04-2002
555Klaas GT Turbo MY98 250pk @ 5500rpm 350Nm @ 4000rpm 06-04-2002
DBM555 GT Turbo MY99 267pk @ 5500rpm 417Nm @ 3000rpm 06-04-2002
Urabus25 GT Turbo MY99 228pk @ 5500rpm 320Nm @ 3500rpm 06-04-2002
PGR70 GT Turbo MY00 244pk @ 5750rpm 330Nm @ 5000rpm 06-04-2002
BlueAngel GT Turbo MY00 229pk @ 5500rpm 319Nm @ 4500rpm 06-04-2002
ReyesWRX WRX MY01 252pk @ 5500rpm 333Nm @ 4500rpm 06-04-2002
misschien leuk voor de gene die het toch even willen weten
ik ben weer pleituh
Dyno: Impreza
Rollenbankmetingen van de Subaru Impreza
--------------------------------------------------------------------------------
Ecutek
Naam Model Vermogen Koppel Datum
Asuru GT Turbo MY99 281pk @ 5700 rpm 391Nm @ 4300 rpm 31-08-2003
Coolred GT Turbo MY00 270pk @ 5500 rpm 398Nm @ 3700 rpm 31-08-2003
David GT Turbo MY99 330pk @ 6300 rpm 420Nm @ 4700 rpm 31-08-2003
Flyer WRX MY01 304pk @ 5800 rpm 413Nm @ 4400 rpm 31-08-2003
Rooieplus GT Turbo MY99 276pk @ 5700 rpm 389Nm @ 4100 rpm 31-08-2003
RuudWRX WRX MY01 275pk @ 5600 rpm 391Nm @ 3900 rpm 31-08-2003
Theo GT Turbo MY99 324pk @ 5800 rpm 437Nm @ 4700 rpm 31-08-2003
Triple5 WRX STi MY01 340pk @ 6100 rpm 460Nm @ 4300 rpm 31-08-2003
Roegis (Eeklo)
Naam Model Vermogen Koppel Datum
EVO GT Turbo MY99 220pk @ 6030rpm 288Nm @ 4150rpm 27-03-2000
EVO GT Turbo MY99 236pk @ 6050rpm 303Nm @ 4160rpm 13-04-2000
Cool Red Scooby GT Turbo MY00 223pk @ 6210rpm 316Nm @ 3270rpm 23-01-2002
Cool Red Scooby GT Turbo MY00 236pk @ 5590rpm 361Nm @ 3180rpm 10-04-2002
David 555 GT Turbo MY99 241pk @ 6140rpm 315Nm @ 5050rpm 22-01-2003
Twan GT Turbo MY98 275pk @ 6250rpm 377Nm @ 3860rpm 22-01-2003
Naughty GT Turbo MY99 249pk @ 6110rpm 344Nm @ 4450rpm 22-01-2003
SubHKS GT Turbo MY00 292pk @ 6130 rpm 388Nm @ 4400 rpm 22-01-2003
Danson GT Turbo MY98 278pk @ 6910rpm 357Nm @ 4550rpm 22-01-2003
Ronny Turbo GT Turbo MY98 237pk @ 5860rpm 308Nm @ 4620rpm 22-01-2003
Beek Auto Racing (Leidschendam)
Naam Model Vermogen Koppel Datum
Rooieplus GT Turbo MY95 250pk @ 6000rpm 354Nm @ 3000rpm 06-04-2002
Triple5 GT Turbo MY96 283pk @ 6000rpm 350Nm @ 3500rpm 29-09-2001
Scooby30 GT Turbo MY97 251pk @ 5500rpm 350Nm @ 4000rpm 06-04-2002
Harbering GT Turbo MY98 310pk @ 5900rpm 420Nm @ 4500rpm 29-09-2001
STi260BHP GT Turbo MY98 270pk @ 5500rpm 383Nm @ 2500rpm 06-04-2002
555Klaas GT Turbo MY98 250pk @ 5500rpm 350Nm @ 4000rpm 06-04-2002
DBM555 GT Turbo MY99 267pk @ 5500rpm 417Nm @ 3000rpm 06-04-2002
Urabus25 GT Turbo MY99 228pk @ 5500rpm 320Nm @ 3500rpm 06-04-2002
PGR70 GT Turbo MY00 244pk @ 5750rpm 330Nm @ 5000rpm 06-04-2002
BlueAngel GT Turbo MY00 229pk @ 5500rpm 319Nm @ 4500rpm 06-04-2002
ReyesWRX WRX MY01 252pk @ 5500rpm 333Nm @ 4500rpm 06-04-2002
misschien leuk voor de gene die het toch even willen weten
ik ben weer pleituh

...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Edit? En waarom dan? Het begon met dit:Tom schreef:@ 2xjij, ik hoop dat je die post edit na de laatste twee pagina's nog een keer gelezen te hebben
wat niets te maken had met een projectidee.Impreza schreef:ARGH!!!!! Helemaal fout!! wie monteert er nou een subaru luchthapper of EVO motorkap op ze renault![]()
Dalijk denken ze nog dat die luchthapper er bij Subaru's voor de sier opzit zoals bij die crx, gsi en renaults
En als je doelt op eventuele chatdingen van mij, dat had dus wel met het spuitprojectje van mij te maken.
een beetje goed opgevoerde sub heeft die happer niet eens nodig...Impreza schreef:ARGH!!!!! Helemaal fout!! wie monteert er nou een subaru luchthapper of EVO motorkap op ze renault![]()
Dalijk denken ze nog dat die luchthapper er bij Subaru's voor de sier opzit zoals bij die crx, gsi en renaults

En die Mr.Impreza mag met zijn 16 jaar wel even respect tonen misschien ? Loopt 'alles' een beetje te kleineren...en 'alles' van de Sub is beter.
Ook zal zou het zo zijn, let it be ?
Dus ga ff tjillen op je scootertje ofsow
Ook zal zou het zo zijn, let it be ?
Dus ga ff tjillen op je scootertje ofsow

een impreza heeft die happer nodig omdat ze de intercooler niet op een fatsoenlijke plek hebben geplaatst inderdaad.....
en in derdaad, zoals jp al aangeeft, een beetje fatsoenlijk getunede plaatst de intercooler daarna direct waar hij hoort.
een evo happer heeft gewoon functie bij welke renault dan ook, dezelfde als bij een evo om precies te zijn, warmte afvoeren.
last but not least , iedereen moet lekker zelf weten wat hij leuk vind en als impreza het zo leuk vind om zich nog een keer zo te gedragen dan gaan ik hem eens stevig modereren want dat is niet hoe we hier met elkaar omgaan.
en in derdaad, zoals jp al aangeeft, een beetje fatsoenlijk getunede plaatst de intercooler daarna direct waar hij hoort.
een evo happer heeft gewoon functie bij welke renault dan ook, dezelfde als bij een evo om precies te zijn, warmte afvoeren.
last but not least , iedereen moet lekker zelf weten wat hij leuk vind en als impreza het zo leuk vind om zich nog een keer zo te gedragen dan gaan ik hem eens stevig modereren want dat is niet hoe we hier met elkaar omgaan.
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
Mijn toekomstige projecten...
[img]http://www.madkow-online.com/pics/auto/3.jpg[/img]
M'n happer eraf halen, heb net gelezen dat een happer op een 19 'not done' is
[img]http://www.madkow-online.com/pics/auto/3.jpg[/img]
M'n happer eraf halen, heb net gelezen dat een happer op een 19 'not done' is

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Dan snap ik het nog steeds niet... Bedoel je nou dat je meerdere bussen nodig hebt zoals 1 voor voorbewerken en ander voor spuiten of hoe zit het? Ik weet nu dus wel dat er iets anders bedoeld wordt dan wat ik eerst dacht (goed he?Jasper clio 16v schreef:Kijk jij snapt mij welMrtn schreef:DoubleYou schreef:Als je je auto gaat spuiten neem je ook meerdere bussen![]()
Ik bedoel ook niet dat je het met 1 bus niet red, maar dat je niet moet spuiten met één bus

Waarom praat jij trouwens in raadsels?

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Omdat je het ook niet snapt of omdat je niet wil dat ik het begrijpcatrinus schreef:Ik zeg niets

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Leg dan uit! Zo zorg je er alleen maar voor dat er meer en meer posts komen. En op dit moment vind ik dat wat nutteloos.catrinus schreef:Ik snap hem wel
Haha ik lig hier in een deuk 
lees het nog eens goed na, misschien snap je het dan, want het is op 2 manieren te interpreteren...dus als je nu de andere manier pakt

lees het nog eens goed na, misschien snap je het dan, want het is op 2 manieren te interpreteren...dus als je nu de andere manier pakt

Laatst gewijzigd door Jasper16v op zo 7 sep 2003 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
De standaard setup voor de intercooler bij een sub is inderdaad vrij slecht gekozen. Maar ja, heeft natuurlijk te maken met het hele ontwerp van het blok. Het verplaatsen van de ic naar voren is natuurlijk leuk, maar je krijgt een stuk turbo lag waar je niet blij van wordt aangezien je nogal wat pijpwerk nodig hebt. Verder zorgt al dat pijpwerk ook niet voor een ideale flow... Al met al is het een leuke motor, ik waardeer de boxer wel. Alleen het huidige ontwerp zorgt voor wat gezeur met je ic...
Gijs
PS: Een integrale 8v heeft standaard met slechts 185 pk wel meer dan 300nm koppel... Da's een 16 jaar oud ontwerp en persoonlijk begrijp ik niet dat subaru niet met iets beters kan komen dan wat ze nu doen als er 16 jaar geleden al zulke wagens werden gemaakt...
Gijs
PS: Een integrale 8v heeft standaard met slechts 185 pk wel meer dan 300nm koppel... Da's een 16 jaar oud ontwerp en persoonlijk begrijp ik niet dat subaru niet met iets beters kan komen dan wat ze nu doen als er 16 jaar geleden al zulke wagens werden gemaakt...
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
catrinus schreef:Ik vind dat gedoe over jou express in deze topic wat nutteloos. Zoek anders een topic op over bumpers spuiten of maak 1 aan.




Hijs leuk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dan zijn er altijd nog 5jes die sneller gaanImpreza schreef:hahahah traag...0-100 in 4.8 vind ik nie echt traag

3,5sec Rode 5 GT Turbo/GT Turbo

4,5sec Orange 5 GT Turbo van K-tec als ik me niet vergis.
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Mits ik goed opgelet heb, twintig jaar geleden met de natuurkundeles, zijn dat versnellingen van respectievelijk 0,81g en 0,63g.Maik (WOOFER) schreef:an zijn er altijd nog 5jes die sneller gaan
3,5sec Rode 5 GT Turbo/GT Turbo
4,5sec Orange 5 GT Turbo van K-tec als ik me niet vergis.
Niet slecht. Een space shuttle doet iets van 3g bij de lancering.

- Peter
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
DoubleYou schreef:Leg dan uit! Zo zorg je er alleen maar voor dat er meer en meer posts komen. En op dit moment vind ik dat wat nutteloos.


nee jij post nuttig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ik heb duidelijk nooit opgeletPeter @ Malta schreef:Mits ik goed opgelet heb, twintig jaar geleden met de natuurkundeles, zijn dat versnellingen van respectievelijk 0,81g en 0,63g.Maik (WOOFER) schreef:an zijn er altijd nog 5jes die sneller gaan
3,5sec Rode 5 GT Turbo/GT Turbo
4,5sec Orange 5 GT Turbo van K-tec als ik me niet vergis.
Niet slecht. Een space shuttle doet iets van 3g bij de lancering.
- Peter

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
zit je op het verkeerde forumJasper clio 16v schreef:Haha ik lig hier in een deuk
lees het nog eens goed na, misschien snap je het dan, want het is 2 manier te interpreteren...dus als je nu de andere manier pakt ..........

Er zijn hier ook nog lezers die jonger zijn dan 18
