ACT: Mégane III RS Coupe
klopt wel wat je zegt, maar er zit toch koelvloeistof in en geen gas?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Jullie weten toch wel hoe een airco werkt?
De vloeistof (r134a) heeft zowel een vloeistof als gas vorm in het systeem. Dat is tenslotte het hele principe van de airconditioning.
Jip en Janneke taal:
http://www.leerwiki.nl/Hoe_werkt_een_ai ... in_de_auto
Voor degene met tijd over:
Kennistest: Zo werkt de airco filter/droger
http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe- ... isid=29010
Kennistest: Variabele aircocompressor
http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe- ... isid=28997
Kennistest: Zo werkt het airco-expansieventiel
http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe- ... isid=28972
De vloeistof (r134a) heeft zowel een vloeistof als gas vorm in het systeem. Dat is tenslotte het hele principe van de airconditioning.
Jip en Janneke taal:
http://www.leerwiki.nl/Hoe_werkt_een_ai ... in_de_auto
Voor degene met tijd over:
Kennistest: Zo werkt de airco filter/droger
http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe- ... isid=29010
Kennistest: Variabele aircocompressor
http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe- ... isid=28997
Kennistest: Zo werkt het airco-expansieventiel
http://www.amt.nl/Extra/Ook-op-AMT/Doe- ... isid=28972
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Deel 1 over cavitatie is goed, deel 2 nietMaarten-Jan schreef:Nou kan het aan mij liggen maar treed cavitatie niet alleen op in een vloeistof? Voorzover ik weet is cavitatie namelijk het dampvorming worden van een vloeistof door (plaatselijke) drukverlaging en het daarna weer imploderen van deze dampvorming als de druk weer hoger wordt.
In een airco zit alleen maar gas als ik het goed heb. correct me if I'm wrong

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ow ja tuurlijk, ik heb het ooit ook eens gelezen
het is nog vroeg blijkbaar
(mijn gedachtegang ging in de richting van je een airco vul je toch met koudemiddel / een gas. nooit bij nadenken natuurlijk dat het vloeibaar wordt
).


(mijn gedachtegang ging in de richting van je een airco vul je toch met koudemiddel / een gas. nooit bij nadenken natuurlijk dat het vloeibaar wordt

Iemand nog opzoek naar een rolkooi voor achter in zijn Megane 250, ff kijken in Essen d'r staat een Meggie welke gebruikt gaat worden voor een cup in Dld.
JE koopt een Meggie met de juiste optie's welke je verder kan laten aanpassen om deel te nemen aan de Megane RS Clubsport
JE koopt een Meggie met de juiste optie's welke je verder kan laten aanpassen om deel te nemen aan de Megane RS Clubsport
Het is bijna ideaal turbo weer je krijgt een lekker duw in de rug, helemaal ideaal vind ik het ietsje boven 0.
Maar ervaar nu dat de Meggie iets minder knalt en ploft in de uitlaat bij het schakelen en gas lossen.
- Kan komen doordat er nu BP ultimate in zit ipv euro 95 shit.
- Net ff te koud
- Of de verbranding is ideaal
Waardoor ontstaat eigenlijk dat geknal en geplof ??
Maar ervaar nu dat de Meggie iets minder knalt en ploft in de uitlaat bij het schakelen en gas lossen.
- Kan komen doordat er nu BP ultimate in zit ipv euro 95 shit.
- Net ff te koud
- Of de verbranding is ideaal
Waardoor ontstaat eigenlijk dat geknal en geplof ??
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
HaDries schreef:Het is bijna ideaal turbo weer je krijgt een lekker duw in de rug, helemaal ideaal vind ik het ietsje boven 0.
Maar ervaar nu dat de Meggie iets minder knalt en ploft in de uitlaat bij het schakelen en gas lossen.
- Kan komen doordat er nu BP ultimate in zit ipv euro 95 shit.
- Net ff te koud
- Of de verbranding is ideaal
Waardoor ontstaat eigenlijk dat geknal en geplof ??
Misschien betere ontbranden door de zeer koude lucht?? Zeg maar wat hoor.
Of je hebt hem nu wat beter ingereden

-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
- Car: Megane III RS265 cup
- Locatie: Middelburg
Weet iemand hier toevallig of de koplampsproeiers eenvoudig uit te schakelen zijn? Irritant om telkens zo'n hele plens water over je motorkap te krijgen...
De koplampen veeg ik zelf wel regelmatig schoon, da's een stuk effectiever dan alleen zo'n straal.
Bij mijn laatste niet-renault (ook met Xenon) kon ik eenvoudig een zekering verwijderen om de sproeiers uit te schakelen.

Bij mijn laatste niet-renault (ook met Xenon) kon ik eenvoudig een zekering verwijderen om de sproeiers uit te schakelen.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ruitensproeier reservoir niet verder dan de helft vullen 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dit probleem heb ik ook met de megane II rs. Erg irritantTherion schreef:Weet iemand hier toevallig of de koplampsproeiers eenvoudig uit te schakelen zijn? Irritant om telkens zo'n hele plens water over je motorkap te krijgen...De koplampen veeg ik zelf wel regelmatig schoon, da's een stuk effectiever dan alleen zo'n straal.
Bij mijn laatste niet-renault (ook met Xenon) kon ik eenvoudig een zekering verwijderen om de sproeiers uit te schakelen.

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dit is toch gewoon gaaf
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16025 ... endarmerie
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fyxaubxvd5_800.jpg[/img]
minder leuk als je gepakt word maar goed dan iig door een megane rs

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16025 ... endarmerie
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fyxaubxvd5_800.jpg[/img]
minder leuk als je gepakt word maar goed dan iig door een megane rs

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met die subaru's was er ook al geen ontkomen aan maar dit is nog leuker 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik moet nog erg wennen aan het sperdifferentieel, vind het moment dat het differentieel gaat werken een beetje onnatuurlijk aanvoelen.
Gewoon wennen denk ik.
Was altijd gewent om tegen onderstuur aan te sturen, maar je merkt nu dat je plotseling gewoon meer grip hebt.
Gewoon wennen denk ik.
Was altijd gewent om tegen onderstuur aan te sturen, maar je merkt nu dat je plotseling gewoon meer grip hebt.
Ja, erg he.paqbro schreef:Was altijd gewent om tegen onderstuur aan te sturen, maar je merkt nu dat je plotseling gewoon meer grip hebt.


Leuke versie verkrijgbaar bij onze buren, was al te zien in Essen vorig jaar.
http://www.germancarforum.com/renault/3 ... -test.html
Vooral de scan's zijn interessant.
http://www.germancarforum.com/renault/3 ... -test.html
Vooral de scan's zijn interessant.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die oude trophy was wel serieus snel zeg als je die lijstjes ziet.
Inderdaad en daarom begin ik die uitgeklede Clio III RS Cup ook steeds meer te waarderen.Maarten-Jan schreef:Die oude trophy was wel serieus snel zeg als je die lijstjes ziet.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Extra Snelle Hardcore Mégane III RS!!
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... ser_01.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... -megane-rs

[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... ser_01.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... -megane-rs
als ik het goed gezien heb 8:10,33 .....
alleen 230pk?
alleen 230pk?

hahaha oeps! nog een beetje brak van gister 

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Er wordt gezegd dat het wellicht een Gordini zou zijn:
Zie bij 0:55, het Gordini label?
[img]http://img194.imageshack.us/img194/6526/capturebvz.jpg[/img]
Mmmm, twijfelachtig......
[img]http://www.renault.be/central/media/--- ... 1_hot6.jpg[/img]
Zie bij 0:55, het Gordini label?
[img]http://img194.imageshack.us/img194/6526/capturebvz.jpg[/img]
Mmmm, twijfelachtig......
[img]http://www.renault.be/central/media/--- ... 1_hot6.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Een Radicale zal het wel niet zijn, is dit model nog in een te vroeg stadium voor. Gordini zou nog wel komen, maar waarom zouden ze dat eventueel groots aankondigen. Zien ze eindelijk in dat er drastische wijzigingen nodig zijn om hem echt te laten slagen.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Dat denk ik wel idd.
275PK en een nog betere wegligging
.
275PK en een nog betere wegligging

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Meer bekend inmiddels. Volgens autoweek (slechts) 265pk.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16825 ... -rs-trophy
En zoals verwacht heet hij Trophy
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16825 ... -rs-trophy
En zoals verwacht heet hij Trophy

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heerlijk!!!
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy6qobnxd9_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy6qobjhdb_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy6qobnxd9_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy6qobjhdb_800.jpg[/img]
ajo, met een chippie gaat ie toch naar de 300 

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Wat AutoWeek niet meldt, maar AutoBlog wel, is niet erg leuk:
Van de Renault Mégane R.S. Trophy zullen slechts 500 exemplaren worden gebouwd en volgens Renault zal hij alleen op de markt komen in de volgende landen: Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Portugal, Spanje, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Slovenië. Nederland zit daar (voorlopig) dus niet tussen.
VKV zal vast z'n best gaan doen
.
Van de Renault Mégane R.S. Trophy zullen slechts 500 exemplaren worden gebouwd en volgens Renault zal hij alleen op de markt komen in de volgende landen: Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Portugal, Spanje, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Slovenië. Nederland zit daar (voorlopig) dus niet tussen.
VKV zal vast z'n best gaan doen

ach, dan koop je een normale meg RS. trekt het interieur leeg, plakt er een paar stikkers op.
dan heb je toch hetzelfde
dan heb je toch hetzelfde
