[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Op dat punt wel. Alles schoon gemaakt. Lagerschalen in de olie en gemonteerd in 2 fase's met aanhaalmomenten....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik zeg dat het niet goed gaat.. maargoed.. je moet het zelf weten, ik heb dit al tegen 2 andere mensen gezegt en beide F7P's liepen stuk..

Ik zou het gewoon weer loshalen en de juiste lagers monteren.. en er vooral geen moment over twijfelen.

@Mark5t: juist hoe je het zegt, met die andere drijfstangen gaat 't mischien goed, maar zoals ik al zei heb ik nog geen F7P zien blijven lopen met die originele Renault lagers..

Wacht nog even af op antwoord van Bart V, die weet vast ook nog wel wat gevallen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ronald,

Moet ik deze dan hebben ??

71-4311/4 STD Glyco via site van Federal Mogul
http://www.fmecat.eu/
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Ronald,

Moet ik deze dan hebben ??

71-4311/4 STD Glyco via site van Federal Mogul
http://www.fmecat.eu/
Ken het bestelnummer dan weer net niet uit m'n hoofd, maar dat kan 'm wel goed zijn, FM levert ze alleen maar met lipje, F7P en F7R lagers zijn hetzelfde, evenals de drijfstangen.

Heb nog wel wat lagers in doosje op de werkbank liggen, zal morgen meteen eens kijken wat het nummer is.

Sowieso even op je oude lagers kijken of het STD (Standaard maat) lagers zijn.. zou een beetje jammer zijn als je STD lagers op een geslepen krukas monteerd.. dat rammelt zo :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pak je oude lager, rij naar motorenrevisie bedrijf en hun bsetellen de lagers mbv het nummer wat op je oude lagers staat. dan heb je het de volgende dag en als het goed is goedkoper dan bij renault.

ik had ze ook bij renault besteld maar omdat er geen borglipje aan zat heb ik ze destijds terug gebracht. Hier in holten bij zomer had ik ze de volgende dag.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:pak je oude lager, rij naar motorenrevisie bedrijf en hun bsetellen de lagers mbv het nummer wat op je oude lagers staat. dan heb je het de volgende dag en als het goed is goedkoper dan bij renault.

ik had ze ook bij renault besteld maar omdat er geen borglipje aan zat heb ik ze destijds terug gebracht. Hier in holten bij zomer had ik ze de volgende dag.
Inderdaad, zo doe ik het ook altijd (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vandaag ff via ERAS in Utrecht Overvecht geregeld. Morgen binnen. Vandaag weer het carter eronder vandaan gehaald. Als ik de tijd heb morgenmiddag anders avond alles er weer in.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Goed bezig Arie... (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kijken of HJ de verkeerde lagers nog retour wil nemen ... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jaaaawel, anders komen de lagers inclusief CLio 16v door de voorruit heen

:p
Laatst gewijzigd door Wouter op do 18 feb 2010 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dat zou ik inderdaad ook doen.....

Komen ze bij Chris of bij Ron vandaan???

Was gisteren rond 8 uur langs gereden maar toen was het al erg donker in de Kwik-hut
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

bij Chris.

8 uur gister ?? Was ik net een klein half uurtje weg.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oh ja ... het mysterie van het gele stekkertje.

Nog steeds niet gevonden ...


[img]http://img85.imageshack.us/img85/4567/afb0246.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Net gemist dus..... :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Die zit normaal op het andere metalen uiteinde waar ook je tps sensor opzit. Weet je wel zeker dat deze kabelboom en gasklephuis bijelkaar horen? Als er niks onder je gasklephuis zit is het een moderner huis, en kun je het kabeltje niet aansluiten.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Deze kabelboom heb ik zelf van dit blok gehaald en weer teruggezet... :smile:

Maar hoort dus onder het gasklephuis eigenlijk ?? (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

waarom is die stekker eigenlijk los gemaakt (voor zover hij vast zat)?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Omdat ik de complete kabelboom had losgemaakt van het blok.

En waarom ?? Omdat dat makkelijker werkte. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

toch lijkt me dit juist de reden waarom de meesten dat niet als makkelijker ervaren (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

loshalen gaat altijd makkelijk hoor :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Terug eigenlijk ook. Op deze stekker na dan. (0)

Toch maar eens goed kijken onder het gasklephuis dan maar. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Als hij er echt opzit moet hij ergens aan de onderkant van je gasklephuis zwerven (Y)
Tom
PostPosted: Thu Feb 18, 2010 10:34 pm Post subject:
toch lijkt me dit juist de reden waarom de meesten dat niet als makkelijker ervaren clown
Gewoon een paar keer doen, kun je het blind :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zoals ik al eerder zei

is dat niet voor gasklephuisverwarming? indien zo, niet zo heel belangrijk dus..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ja dat is hem, nu niet meer vragen he (0) :D :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ipv dat ie dit geld en tijd in dat groene hok van m had gestoken, was die ook klaar geweest.. maar goed :P

dus ik had gelijk? (L)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nope.

Geen stekkerverbinding op gasklephuis.... wel spanning op de stekker ... |:

Vanavond alles maar weer ingebouwd en dichtgebouwd. Alles nagelopen. Olie erin. Koelvloeistof erin. Ontsteking eraf en starten ivm olie door het blok heen pompen. Na dit even gedaan te hebben, ontsteking erop en .....


















NIETS.

Slaat niet aan. Zo te ruiken wel brandstof, maar geen vonk... :~ |: :-(
Morgen maar weer eens verder kijken.... (U)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Bdp miss vergeten aan te sluiten? 2 stekkers bovenop bobine gemonteerd?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

klinkt als bdp inderdaad

ooit hetzelfde gehad met mijn 19.. om 1u 's nachts eindelijk alles klaar, aangesloten en al en niets... na een hele tijd zoeken zagen we de bdp los hangen..
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Stekker BDP is aangesloten.
Beide stekkers op bobine zijn aangesloten.

Ik had zo leek het met contact aan geen spanning op de stekkers naar de bobine... :( Morgen dat maar ff verder checken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb ook al eens een kapotte bdp gehad, met uitbouwen goed, bij inbouw kapot (0)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paulvanrooij schreef:klinkt als bdp inderdaad

ooit hetzelfde gehad met mijn 19.. om 1u 's nachts eindelijk alles klaar, aangesloten en al en niets... na een hele tijd zoeken zagen we de bdp los hangen..
ehm, waar was dat ook al weer..... :wink:

en vervolgens er achterkomen dat de krukaskering lekte? Of was dit ondertussen de 2e keer dat het blok er uit kwam.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

in 1 of ander vaag schuurtje in Velp toch? :lol: :p

Is t al opgelost Arco?

misschien slechte massa? niets vergeten?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Het is dat je zegt dat je benzine ruikt, Bij mij zaten een keer alle injectoren vast, was ook een fijn zoekwerk voor ik dat maar eens ging proberen :~ (0)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat die injectoren alle 4 gaan vastzitten lijkt me sterk in een paar dagen maargoed, alles kan. :)

Hoor je de brandstofpomp wel even lopen als je 'm op contact zet ?

Wel spanning op de bobine ?

Ook geen vonk op de bobinekabel ?

Rotor niet vergeten (heb ik ook al eens iemand zien vergeten :p )
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en bobine kabel ook niet vergeten toevallig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten