GTT-Patrick de ND-ZJ-94 Midnight blue foto's

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Patrick

Hallo beste vrienden en kameraden,

ik heb nu weer wat kleine dingen gedaan aan de 5 en dat wil ik even met jullie delen :)
Ik dingen bevestigd zoals ruitenwissers voor, en ook maar beslist dat deze ook nieuw erop komen. Dus maar weer gebeld en ze komen er aan.
Vandaag nieuwe Valeo koplampen gekregen van onze oom, deze gemonteerd maar het zat met het plaatwerk nog niet mooi, bleek het spatbord aan de voorzijde verbogen.
Ik het eraf gehaald en terug gebogen maar wat gebeurde me, ietsje te ver en er sprong een stukje lak af :@ spuiter gebeld....maar die zei me dat ik eerst maar eens moest af monteren en dan zou hij wel even kijken als ie klaar was.
Maar verder heb ik de bevestigingspunten van de zijskirts gepopnageld aan de linkerkant, als het goed is krijg ik komende week eindelijk de rubbers voor onder de skirts en kan ik deze definitief bevestigen.

Denk dat ik morgen even kijk dat ik de voorbumper bevestig en misschien de uitlaat en de benzine tank.
Dan hoeft eigenlijk daarna de achterbumpert erop en buiten de skirts die gemonteerd moeten en de achterruitruitenwissermotor :lol:
Dus verder is het dan alleen het interrieur monteren.

Ik had wel een vraagje, voordat ik teveel verwijderen ga... hoe bouw ik de km teller klokken het makkelijkst uit,
ik wil de bladen verwisselen voor nieuwe.

Ow visite,... strakjes meer :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Geen :foto: ??

Tellerklok verwijderen : deksel bovenop lostrekken, de klemmetjes indrukken en voorzichtig de tellerklok eruittrekken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Patrick

Jawel :foto: `s komen er aan... kreeg even iemand langs voor de site van me.
Dus heel even w8ten nog haha, maar waar moet ik aan trekken en wat moet ik indrukken?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

In telerkleo zitten 2 zilverkleurige stripjes bovenop dacht ik. Die indrukken en tegelijkertijd omhoog / eruittrekken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Contacteer:

Arco Straver schreef:Geen :foto: ??

Tellerklok verwijderen : deksel bovenop lostrekken, de klemmetjes indrukken en voorzichtig de tellerklok eruittrekken.
Of 2 kleine schroefjes in de bovenhoeken losdraaien.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Patrick

Maar die kap bovenop die kan ik er zo vanaf trekken?
Wil dat best doen allemaal, maar ik weet dat als ik dat doe ik best als ik het verkeerd doe dat het stuk gaat. dat wil ik dus zeker niet :)
ARNO16V
Contacteer:

Als het goed is kun je die er inderdaad zo vanaf trekken ja :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Patrick

Nou ik heb de klokken er uit maar ik zit nu met een ander puntje waar ik niet uit kom.
Ik wil de teller bladen varvangen maar alleen de grote klokken hebben schroefjes, de kleine meters hebben dus geen schroef maar iets anders.
Is die ook te verwijderen?

Wie o wie :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ja dat zijn een soort zwarte ijzeren pinnetjes......
Als je aan de achterkant van die metertjes kijkt zie je het einde zitten, druk daar voorzichtig wat in zodat ie aan de tellerkant eruit word gedrukt .
Let wel ff op dat je niet het pinnetje scheef duwt waar je meter naaldje op zit ....
Roy
Moderator

5 GT Turbo '88 GT5
Willeon de Zoete

Roy schreef:Zoek en gij zult vinden.... :smile:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... xt#1184861

Deze kan mooi in de lijst voor het "how-to" topic. (Y)
Patrick

Dat is een mooie, zeker èèn voor een weetje topic.... bestaat die al eigenlijk?

Jongens bedankt! :wink: (Y)
Patrick

Zow dan maar vast hier, ben aan het denken de EVO zelf te houden, wie helpt me?
http://img651.imageshack.us/img651/8423/juni2009203.jpg
Willeon de Zoete

Waarmee? :beer:
Patrick

Bier opmaken! :lol:

En ik ben op zoek naar mijn topic patrick 21 turbo goes EVO,.....ken joe hellup mie? :p
Roy
Moderator

Check het ACT 5 GTT. :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Patrick L.

is er dan weer bier in de aanbieding bij de C1000 :smile: :lol:

Die Evo moet je gewoon houden man, niet moeilijk over doen (Y)
Patrick

Roy schreef:Check het ACT 5 GTT. :smile:
Gezien Roy :) (Y)
Patrick

Patrick L. schreef:is er dan weer bier in de aanbieding bij de C1000 :smile: :lol:

Die Evo moet je gewoon houden man, niet moeilijk over doen (Y)
Volg het EVO topic, btw wie leert mij dat combi quoten zodat ik niet het halve veld appart moet posten :)
Patrick

Zo mensen, ben vandaag weer na een lange tijd weer eens bezig geweest aan de 5.
Heb nu de rubbers die onder de skirts zitten gekregen en heb die kunnen monteren, nu wil ik na de achterste te hebben gemonteerd de lange skirts monteren, maar dat lukt me niet. denk dat ik dus eerst de onderste moet monteren en daarna de achterste?
Maar ook de achter bumper zit erop, en ook de bumperstrip heb ik gemonteerd.
Verder ben ik aan het denken wat te doen met mijn nieuwe aanwinst BBS rm velgen, wil graag iets met de velgrand gaan doen.Iets breder lijkt me mooi :smile:

Ik zal weer eens kijken dat ik weer eens een plaatje schiet en er hier op zet zodat het net is dat ik wat aan de auto doe :lol:

Maar ook de EBS heb ik aangepast, wil gewoon eens dat er foto's van worden gemaakt op een meeting :grin:

Mensen snel weer tekst en foto's :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben benieuwd, Pat! :D Heel veel succes...

Maareh, over welke rubbers praten we eigenlijk??
Riël
Über-Spammer

Die wat achter/onder de skirts zitten? Ik heb daar ook van die (ik kende ze nog niet) flinke rubberen flappen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

Ja dat zijn de rubbers onder de skirts, zoals Riël zegt "flappen". Die zorgen ervoor dat er geen zooi bovenaan in je skirts gaat zitten.

Ben gisteren bezig geweest met verlaging van de EBS maar ik kreeg geen beweging in de torsies. toen ik de doppen eraf haalde was het echt in nieuwstaat, geen roest en wel 3 bouten over gedraaid :@ Niet voor de bouten, maar het doet zo'n zeer als ie stuk draait :(

Maar goed, even zien dat we wat harder materiaal hebben waar ik wat meet treksterkte bij heb, van voor heb ik em wel al een cm of 3 kunnen laten zakken en het ziety er stoer uit :smile:
Vroeg me alleen af, zaten fase 1 schokbrekers onder en vroeg me af of ik nu met montage van fase 2 schokbrekers een andere camber heb?

Heb ook de stoelen even met onderhoudsmiddel ingesmeerd, dat merk je toch hoor als je dat bijhoudt... wordt net ff wat soepeler.
Ook nog even een fijn wasbeurtje gedaan en vandaag de auto weer even kennis laten maken met de zuiger :lol:

Maar nog eens over de skirts, ik heb de lange skirt er nu op zitten na lang kloten maar ik krijg er geen mooie van hoor.
Het erop klikken/ schuiven is géén 1,2,3-tje, en nu zit ie erop blijft het niet laag genoeg klemmen zodat bij het openen van mijn portier de deur ertegenaan komt.
Nee dat had ik me ff anders voor gesteld :-(

Ik hou jullie op de hoogte, tips en weetjes zijn altijd welkom :wink:
Patrick

Bedankt voor de tips, is toch wel handig voor als je het nog eens gaat proberen :lol:

Maar goed, vandaag met een leenbout en wel de 10,9 bout met goede moer aan de slag en vol goede moed en zeker wetende dat het ging lukken aan de slag :D
Alles gedemonteerd, wielen, skirts achter, krik op krik punten en as helemaal vrij en ontdaan van de schokbrekers.
Ik draai de bout erin met de bekende tools en begin te draaien.... het haalt niks en ik denk doet eens de andere kant, want dan kan ik als ik een torsie eruit heb de andere proberen eruit te slaan met een staaf.
Nu gebeurt er niks anders dan dat de andere torsie een stukje terug schuift, dus aan de buitenkant zitten ze niet vast!
Nu denk ik zet de bout aan de andere kant in de torsie zodat deze vast zit en niet kan schuiven, nu ga ik weer draaien en wat denk je, de schroefdraad in de moer helemaal weg gedraait :(
Andere moer, en wel een lange moer anders genoemd een koppel moer.... en wat denk je, de bout over :@ GVD, Kot en alles wat blinkt!!!
Tjonge jonge, een 5-je verlagen.... hoe moeilijk kan het zijn :-(

Ik denk terug naar de andere kant, en weer hetzelfde.... bout over :evil:

Dus na 3 pogingen nog niks,

Hullep :p
Martijn Kool

bout/dop erop

onder spanning

kop eraf slijpen van bout

luchtsleutel op moer

:smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer

Naar binnen meppen met zware hamer.
Ophouden met dat bout en moer gezeur :)
Patrick

luchtsleutel op de moer, wat zal dat voor verschil geven met de steeksleutel waar ik de bout mee over draai.
Wat zal de luchtsleutel anders doen, heb ik niet gewoon weer de kans op een gebroken draadeind?

En wat is jouw verhaal Riël? daar begrijp ik niks van hoe jouw methode werkt.
Tekst en uitleg graag, liefst met tekening :lol:
Riël
Über-Spammer

Ik sla het geval gewoon naar binnen met een zware hamer. En dan bedoel ik ook écht een zware hamer. Staaf die er net in zou vallen ertegenaan houden (fijnste is als je die met een draadstang ertegen kan draaien) en niet op je duimen laten slaan :)

Succes verzekerd (Y).
Willeon de Zoete

Het mooiste is als je de complete as er onder vandaan hebt. Dat werkt echt het makkelijkste. Dat gebeuk en geslijp is toch niet nodig?

En een paar weken van tevoren de as op zijn kant zetten en per kant af en toe WD40 op de kop spuiten en laten intrekken.

Dan gewoon met bout, dikke schijven en een steigerbuiskoppeling (zie ook het topic van mijn blauwe 5-je) draaien, onder druk zetten en af en toe WD40 bijspuiten. En dan vooral ook het middenstuk inspuiten en daar met een zware hamer op meppen terwijl iemand anders draait.

Moet echt lukken dan, zeker als de koppen er zo netjes uitzien zoals jij beschrijft.
Martijn Kool

als de koppen schoon zijn ga je die as er toch niet onder weg trekken? das pas tijdsverspilling..

kom maar langs doe ik t voor je
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer

Willeon de Zoete schreef:Het mooiste is als je de complete as er onder vandaan hebt. Dat werkt echt het makkelijkste. Dat gebeuk en geslijp is toch niet nodig?

En een paar weken van tevoren de as op zijn kant zetten en per kant af en toe WD40 op de kop spuiten en laten intrekken.

Dan gewoon met bout, dikke schijven en een steigerbuiskoppeling (zie ook het topic van mijn blauwe 5-je) draaien, onder druk zetten en af en toe WD40 bijspuiten. En dan vooral ook het middenstuk inspuiten en daar met een zware hamer op meppen terwijl iemand anders draait.

Moet echt lukken dan, zeker als de koppen er zo netjes uitzien zoals jij beschrijft.

Ja hallo paar weken :D

Nee die zitten gewoon vast, je hoeft niet te slijpen, alleen gemikt te beuken :)
Mark van Nierop
Contacteer:

Martijn Kool schreef:als de koppen schoon zijn ga je die as er toch niet onder weg trekken? das pas tijdsverspilling..

tijdsverspilling..... man uurtje werk, stelt geen reet voor
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Tom
Moderator
Car: MB

En hij moet ook weer terug. Je remmen moeten ontlucht worden. Handremkabels is ook al zo lekker als die verrot vast gerot zitten.........Ben het met Kool eens, als het schoon is waarom dan onder de auto weg halen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Contacteer:

klopt, twee weken terug me williams een stapje naar beneden gezet. beide punten waren schoon en kreeg hem met 2 vingers los. Zou het in ieder geval zo proberen. As demonteren kan altijd nog.
Martijn Kool

Mark van Nierop schreef:
Martijn Kool schreef:als de koppen schoon zijn ga je die as er toch niet onder weg trekken? das pas tijdsverspilling..

tijdsverspilling..... man uurtje werk, stelt geen reet voor
bij een 5 met nieuwe remleidingen, een remdrukverdeler die prima werkt, handremkabels die max 1 jaar oud zijn ja dan is het easy.

en jij hebt een brug.

zonder brug is het een kutklus.

heb hier nog een 5je staan waar de as misschien onder weg moet, brug heb ik ook, wat kost me een uurtje bij jou? betaal ik je vooraf mag jij hem er onder weg halen.

als ie dan 5 weken heeft gestaan met wd40 erin en de zomer voorbij is en ik krijg m dan wel los mag je hem er ook weer onder zetten. is dat ook een uurtje?

voor dat geld ga ik zelf niet martelen namelijk

:P :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie