Chris's Clio16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb zelf de Type N schrijven van Sandtler en ben daar erg tevreden over.
Dit in compinatie met remklauwen van een A310 .. rvs remleidingen, ds 2000 (ja nog steeds), laguna hrc en dot 5.1 .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Alpine schreef:
Arco Straver schreef: - standaard schijven of wellicht als je geld uit wilt geven goede van Brembo b.v. (geboord)
Geboord-gegroefd van DPT/Sandtler en dan warmtebehandeld icm DS-2500 (Y)
Dat is wel mooi, maar kost ook serieus geld. Eigenlijk gewoon zonde.

Kun je beter besparen en voor een RS conversie gaan, dure schijven blijft onzin IMHO.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven schreef: Kun je beter besparen en voor een 406 conversie gaan.
Helemaal mee eens! :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:
Alpine schreef:
Arco Straver schreef: - standaard schijven of wellicht als je geld uit wilt geven goede van Brembo b.v. (geboord)
Geboord-gegroefd van DPT/Sandtler en dan warmtebehandeld icm DS-2500 (Y)
Dat is wel mooi, maar kost ook serieus geld. Eigenlijk gewoon zonde.

Kun je beter besparen en voor een RS conversie gaan, dure schijven blijft onzin IMHO.
ik heb dit weekend mijn rs remmen eindelijk kunnen gebruiken en ik kan ze zeker aanraden. Maar dit is ook een stuk duurder dan een setje ds2500's. geboorde of gegroefde schijven moet je niet aan beginnen, dat ziet er alleen leuk uit.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

antoine schreef:
Steven schreef: Kun je beter besparen en voor een 406 conversie gaan.
Helemaal mee eens! :)
Klinkt intressant, ze rijden ook veel met 307 conversies op peugeot. Maarja dat is wel 4x108. Watvoor schijf gebruik je met een 406 klauw dan?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Geert schreef:geboorde of gegroefde schijven moet je niet aan beginnen, dat ziet er alleen leuk uit.
Gedeeltelijk mee eens,als ze geen warmtebehandeling hebben gehad is het meuk.
Setje Brembo met die sierlijke groeven erin slijt je in no-time kaal,
dat staat mooi maar is kwalitatief niks.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Goede vraag, ik weet dat de klauwen van een 406 coupe direct gemonteerd kunnen worden. Het enige probleem is dat je 16" moet gaan rijden. Een setje klauwen kan je vinden voor +/- 450 euro.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

antoine schreef:Goede vraag, ik weet dat de klauwen van een 406 coupe direct gemonteerd kunnen worden. Het enige probleem is dat je 16" moet gaan rijden. Een setje klauwen kan je vinden voor +/- 450 euro.
Coupe 2.0 of van een V6 dus Brembo?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De brembo's :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis wel mooi spul, maar prijstechnisch op een relatief goedkoop renaultje niet echt de moeite waard, mijns inziens. Lijkt dan meer op het willen patsen met 'kijk-mij-eens-brembo-hebben'

De RS remmen van Bart zijn een mooi compromis tussen serieus en betaalbaar, bovendien hebben ze zich al op meerdere circuitautos bewezen dus dat zit wel snor. De meerwaarde van zo'n bremboset lijkt mij z'n geld echt niet waard.

Zeker niet voor Chris :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Remmen is angst toch? ;) :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Remmen is voor mietjes :smoke:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Alpine schreef:
Geert schreef:geboorde of gegroefde schijven moet je niet aan beginnen, dat ziet er alleen leuk uit.
Gedeeltelijk mee eens,als ze geen warmtebehandeling hebben gehad is het meuk.
Setje Brembo met die sierlijke groeven erin slijt je in no-time kaal,
dat staat mooi maar is kwalitatief niks.
waarom dan geen warmtebehandelde gladde schijven?

"Featuring a high carbon content for superb wear rates these are an ideal disc to run with more agressive pad compounds such as Ferodo DS2500 and Carbone Lorraine RC6."

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2786
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Look @ Type n van Sandtle.. :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Uiteindelijk is het Brembo RS 8810 MAX icm Ferrodo 2500 geworden.

Afbeelding

Achter komt origineel spul.

Iedereen bedankt voor het meedenken! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

serieus spul heemskerk (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Chris schreef:Uiteindelijk is het Brembo RS 8810 MAX icm Ferrodo 2500 geworden.

Afbeelding

Achter komt origineel spul.

Iedereen bedankt voor het meedenken! (Y)
(Y) heb het er ook op zitten, vooral die ferrodo`s zijn fijn :)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Chris schreef:Uiteindelijk is het Brembo RS 8810 MAX icm Ferrodo 2500 geworden.
Ben benieuwd na hoeveel km's je deze glad hebt,
gezien je bandenslijtage denk ik tussen de 8 tot 12dkm.
Heb ze zelf na 15dkm moeten vervangen,groeven compleet weggesleten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ronnie B. schreef:serieus spul heemskerk (Y)
Typische Ronnie post weer.

Beetje mosterd na de maaltijd, maargoed ik had toch eerder gewoon pisbakkenschijven genomen dan deze funky troep. Maargoed Chris zou geen Chris heten als ie niet zo eigenwijs was. :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

@ Alpine, super toch! Over 3/4 jaar zien we wel weer verder. :)

@ Steven, ik heb ook origineel liggen, maar het verschil in prijs is te verwaarlozen... Wat zou jij dan doen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

steven fucking beter weter (F)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

waarom? volgensmij zijn we het al een pagina allemaal unaniem eens dat gegroefde of geboorde schijven nutteloos zijn. :lol:
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

het is echt niet voor jan kut uitgevonden hoor!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Omzet is alles. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

En daarbij vind ik hem rustiger remmen, die groeven voelen op z'n tijd net alsof je kromme remmerij hebt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Geert schreef:waarom? volgensmij zijn we het al een pagina allemaal unaniem eens dat gegroefde of geboorde schijven nutteloos zijn. :lol:
Toch kreeg ik via andere kanalen(Remservice Utrecht, Rijsbergen Waddinxveen) te horen dat dit toch beter is. Zeker in combinatie met de gekozen blokken.
Martijn schreef:Omzet is alles. :wink:
Wat ik net ook al aangaf, het prijsverschil mbt origineel is te verwaarlozen...
Tim schreef:En daarbij vind ik hem rustiger remmen, die groeven voelen op z'n tijd net alsof je kromme remmerij hebt.
Daarom heb ik ook gelijk een set RSL 8945 (oftewel origineel) van Brembo liggen, voor het geval dat ik die gegroefde dingen niets vindt...

We zien het allemaal wel. Het zal waarschijnlijk beter remmen als de troep die er nu onder zit... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die groeven zijn commercieel oogpunt Ronnie, tis allemaal show.

Als je kijkt waar alle hobby circuitrijders mee rijden, zijn vele dat vaak met originele of zelfs imitatie pisbakschijven van een knaak en 3 knikkers.

Het heeft wel zin om up te graden naar een maat grotere schijf omdat die beter z'n warmte kwijtkan. Eigenlijk moet Chris gewoon aan de RS remmen, maarja rijd dit eerst maar op :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Die groeven zijn commercieel oogpunt Ronnie, tis allemaal show.

Als je kijkt waar alle hobby circuitrijders mee rijden, zijn vele dat vaak met originele of zelfs imitatie pisbakschijven van een knaak en 3 knikkers.

Het heeft wel zin om up te graden naar een maat grotere schijf omdat die beter z'n warmte kwijtkan. Eigenlijk moet Chris gewoon aan de RS remmen, maarja rijd dit eerst maar op :)
Tuurlijk groeven en putten in schijven zijn allemaal voor de show (S) (S)
Jij zou beter moeten weten stomme Beverwijker :D :grin:
Voor normaal gebruik is het misschien niet nodig, maar voor serieus circuitrijden is het wel degelijk beter voor het afvoeren van het remstof en het extra beetje koeling door de werveling.
Nog beter is zo groot mogelijk en airduckts monteren zodat de koele lucht in je schijf komt ipv aan de buitenkant ertegenaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zeg niet dat groeven en gaten geen zin hebben Jos Grindbak :p

Echte profi's (reken jou daar nog maar ff niet bij :D ) hebben daar baat bij, maar dat is ook een heel ander kaliber als die schijfjes die bij bossen aangeboden worden. En dat er brembo opstaat doet er ff weinig toe.

Overigens de 'serieuze' geboorde porscheschijven vertonen ook allemaal haarscheurtjes rond de gaten, wel eens gezien?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb die bling-bling 285 schijven van K-tec (destijds van Dennis overgenomen meen ik) met gaatjes en volgens mij heb je er geen *piep* aan idd. Er komen alleen van die harde klonten remtroep in te zitten :~ . Als deze ooit nog aan vervanging zijn (weet niet waarom, maar het slijt nauwelijks) dan komen er gewoon gladde schijven op van de automat. zaak.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Ik zeg niet dat groeven en gaten geen zin hebben Jos Grindbak :p

Echte profi's (reken jou daar nog maar ff niet bij :D ) hebben daar baat bij, maar dat is ook een heel ander kaliber als die schijfjes die bij bossen aangeboden worden. En dat er brembo opstaat doet er ff weinig toe.

Overigens de 'serieuze' geboorde porscheschijven vertonen ook allemaal haarscheurtjes rond de gaten, wel eens gezien?
Hee harde wegloper :gun: :grin:
Die scheuren bij serieuze schijven komt doordat ze te heet worden, zolang het geen doorgaande scheuren zijn kan het geen kwaad, ff slijpen en ze zijn weer als nieuw.
Pas als ze helemaal doorscheuren moet je ze gelijk weggooien want dat is levensgevaarlijk, dan kunnen ze uit elkaar spatten, betere koeling voorkomt scheurtjes (Y)
Als ik nou eerst wordt, ben ik dan een profi :D
AS zondag mijn podiumdebuut, kijk maar goed Lamzak :grin:

Trouwens hier staat weer een 19 in noord spanje met een kapotte startmotor, serieuze troep die renaults :smile:

Chris, die schijven zijn goed zat waar je ze voor gebruikt, raggen op de openbare weg (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Schijven met gaten zijn gewoon voor de racerij. Ze hebben vast wel nut maar bij straat gebruik zitten ze inderdaad zo verstopt en gaan ze scheuren. tijdens bv een rally worden dit soort schijven elke service met een compressor schoorgemaakt en na elk seizoen vervangen. daar krijgen ze de kans niet om te scheuren. Bij straat gebruik worden ze veel te langs door gebruikt zodat er gevaarlijke situaties kunnen onstaan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Geert, scheuren komt echt niet van de remstof maar door de hitte (Y)
En omdat veel mensen op de straat, veel te lang te zacht remmen loopt de temperatuur vaak te snel op.
Beter kan je kort maar hard remmen, maar das zo lullig met je schoonmoeder achterin (alhoewel :D )
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 29 jul 2009 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Geert, scheuren komt echt niet van de remstof maar door de hitte (Y)
snap ik, zins opbouw iets verkeerd :)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

En massieve schijven kunnen ook scheuren. ;)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie