Chris's Clio16V
Dat is wel mooi, maar kost ook serieus geld. Eigenlijk gewoon zonde.Alpine schreef:Geboord-gegroefd van DPT/Sandtler en dan warmtebehandeld icm DS-2500Arco Straver schreef: - standaard schijven of wellicht als je geld uit wilt geven goede van Brembo b.v. (geboord)
Kun je beter besparen en voor een RS conversie gaan, dure schijven blijft onzin IMHO.
ik heb dit weekend mijn rs remmen eindelijk kunnen gebruiken en ik kan ze zeker aanraden. Maar dit is ook een stuk duurder dan een setje ds2500's. geboorde of gegroefde schijven moet je niet aan beginnen, dat ziet er alleen leuk uit.Steven schreef:Dat is wel mooi, maar kost ook serieus geld. Eigenlijk gewoon zonde.Alpine schreef:Geboord-gegroefd van DPT/Sandtler en dan warmtebehandeld icm DS-2500Arco Straver schreef: - standaard schijven of wellicht als je geld uit wilt geven goede van Brembo b.v. (geboord)
Kun je beter besparen en voor een RS conversie gaan, dure schijven blijft onzin IMHO.
Klinkt intressant, ze rijden ook veel met 307 conversies op peugeot. Maarja dat is wel 4x108. Watvoor schijf gebruik je met een 406 klauw dan?antoine schreef:Helemaal mee eens!Steven schreef: Kun je beter besparen en voor een 406 conversie gaan.
Gedeeltelijk mee eens,als ze geen warmtebehandeling hebben gehad is het meuk.Geert schreef:geboorde of gegroefde schijven moet je niet aan beginnen, dat ziet er alleen leuk uit.
Setje Brembo met die sierlijke groeven erin slijt je in no-time kaal,
dat staat mooi maar is kwalitatief niks.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Coupe 2.0 of van een V6 dus Brembo?antoine schreef:Goede vraag, ik weet dat de klauwen van een 406 coupe direct gemonteerd kunnen worden. Het enige probleem is dat je 16" moet gaan rijden. Een setje klauwen kan je vinden voor +/- 450 euro.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Tis wel mooi spul, maar prijstechnisch op een relatief goedkoop renaultje niet echt de moeite waard, mijns inziens. Lijkt dan meer op het willen patsen met 'kijk-mij-eens-brembo-hebben'
De RS remmen van Bart zijn een mooi compromis tussen serieus en betaalbaar, bovendien hebben ze zich al op meerdere circuitautos bewezen dus dat zit wel snor. De meerwaarde van zo'n bremboset lijkt mij z'n geld echt niet waard.
Zeker niet voor Chris
De RS remmen van Bart zijn een mooi compromis tussen serieus en betaalbaar, bovendien hebben ze zich al op meerdere circuitautos bewezen dus dat zit wel snor. De meerwaarde van zo'n bremboset lijkt mij z'n geld echt niet waard.
Zeker niet voor Chris

waarom dan geen warmtebehandelde gladde schijven?Alpine schreef:Gedeeltelijk mee eens,als ze geen warmtebehandeling hebben gehad is het meuk.Geert schreef:geboorde of gegroefde schijven moet je niet aan beginnen, dat ziet er alleen leuk uit.
Setje Brembo met die sierlijke groeven erin slijt je in no-time kaal,
dat staat mooi maar is kwalitatief niks.
"Featuring a high carbon content for superb wear rates these are an ideal disc to run with more agressive pad compounds such as Ferodo DS2500 and Carbone Lorraine RC6."
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2786
serieus spul heemskerk 

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
Chris schreef:Uiteindelijk is het Brembo RS 8810 MAX icm Ferrodo 2500 geworden.
Achter komt origineel spul.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Ben benieuwd na hoeveel km's je deze glad hebt,Chris schreef:Uiteindelijk is het Brembo RS 8810 MAX icm Ferrodo 2500 geworden.
gezien je bandenslijtage denk ik tussen de 8 tot 12dkm.
Heb ze zelf na 15dkm moeten vervangen,groeven compleet weggesleten.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Typische Ronnie post weer.Ronnie B. schreef:serieus spul heemskerk
Beetje mosterd na de maaltijd, maargoed ik had toch eerder gewoon pisbakkenschijven genomen dan deze funky troep. Maargoed Chris zou geen Chris heten als ie niet zo eigenwijs was.

@ Alpine, super toch! Over 3/4 jaar zien we wel weer verder.
@ Steven, ik heb ook origineel liggen, maar het verschil in prijs is te verwaarlozen... Wat zou jij dan doen?!

@ Steven, ik heb ook origineel liggen, maar het verschil in prijs is te verwaarlozen... Wat zou jij dan doen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
steven fucking beter weter 

waarom? volgensmij zijn we het al een pagina allemaal unaniem eens dat gegroefde of geboorde schijven nutteloos zijn. 

het is echt niet voor jan kut uitgevonden hoor!
Toch kreeg ik via andere kanalen(Remservice Utrecht, Rijsbergen Waddinxveen) te horen dat dit toch beter is. Zeker in combinatie met de gekozen blokken.Geert schreef:waarom? volgensmij zijn we het al een pagina allemaal unaniem eens dat gegroefde of geboorde schijven nutteloos zijn.
Wat ik net ook al aangaf, het prijsverschil mbt origineel is te verwaarlozen...Martijn schreef:Omzet is alles.
Daarom heb ik ook gelijk een set RSL 8945 (oftewel origineel) van Brembo liggen, voor het geval dat ik die gegroefde dingen niets vindt...Tim schreef:En daarbij vind ik hem rustiger remmen, die groeven voelen op z'n tijd net alsof je kromme remmerij hebt.
We zien het allemaal wel. Het zal waarschijnlijk beter remmen als de troep die er nu onder zit...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Die groeven zijn commercieel oogpunt Ronnie, tis allemaal show.
Als je kijkt waar alle hobby circuitrijders mee rijden, zijn vele dat vaak met originele of zelfs imitatie pisbakschijven van een knaak en 3 knikkers.
Het heeft wel zin om up te graden naar een maat grotere schijf omdat die beter z'n warmte kwijtkan. Eigenlijk moet Chris gewoon aan de RS remmen, maarja rijd dit eerst maar op
Als je kijkt waar alle hobby circuitrijders mee rijden, zijn vele dat vaak met originele of zelfs imitatie pisbakschijven van een knaak en 3 knikkers.
Het heeft wel zin om up te graden naar een maat grotere schijf omdat die beter z'n warmte kwijtkan. Eigenlijk moet Chris gewoon aan de RS remmen, maarja rijd dit eerst maar op

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Tuurlijk groeven en putten in schijven zijn allemaal voor de showSteven schreef:Die groeven zijn commercieel oogpunt Ronnie, tis allemaal show.

Jij zou beter moeten weten stomme Beverwijker

Voor normaal gebruik is het misschien niet nodig, maar voor serieus circuitrijden is het wel degelijk beter voor het afvoeren van het remstof en het extra beetje koeling door de werveling.
Nog beter is zo groot mogelijk en airduckts monteren zodat de koele lucht in je schijf komt ipv aan de buitenkant ertegenaan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik zeg niet dat groeven en gaten geen zin hebben Jos Grindbak 
Echte profi's (reken jou daar nog maar ff niet bij
) hebben daar baat bij, maar dat is ook een heel ander kaliber als die schijfjes die bij bossen aangeboden worden. En dat er brembo opstaat doet er ff weinig toe.
Overigens de 'serieuze' geboorde porscheschijven vertonen ook allemaal haarscheurtjes rond de gaten, wel eens gezien?

Echte profi's (reken jou daar nog maar ff niet bij

Overigens de 'serieuze' geboorde porscheschijven vertonen ook allemaal haarscheurtjes rond de gaten, wel eens gezien?
-
- Moderator
- Car: MB
ik heb die bling-bling 285 schijven van K-tec (destijds van Dennis overgenomen meen ik) met gaatjes en volgens mij heb je er geen *piep* aan idd. Er komen alleen van die harde klonten remtroep in te zitten
. Als deze ooit nog aan vervanging zijn (weet niet waarom, maar het slijt nauwelijks) dan komen er gewoon gladde schijven op van de automat. zaak.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hee harde wegloperSteven schreef:Ik zeg niet dat groeven en gaten geen zin hebben Jos Grindbak
Echte profi's (reken jou daar nog maar ff niet bij) hebben daar baat bij, maar dat is ook een heel ander kaliber als die schijfjes die bij bossen aangeboden worden. En dat er brembo opstaat doet er ff weinig toe.

Die scheuren bij serieuze schijven komt doordat ze te heet worden, zolang het geen doorgaande scheuren zijn kan het geen kwaad, ff slijpen en ze zijn weer als nieuw.
Pas als ze helemaal doorscheuren moet je ze gelijk weggooien want dat is levensgevaarlijk, dan kunnen ze uit elkaar spatten, betere koeling voorkomt scheurtjes

Als ik nou eerst wordt, ben ik dan een profi

AS zondag mijn podiumdebuut, kijk maar goed Lamzak

Trouwens hier staat weer een 19 in noord spanje met een kapotte startmotor, serieuze troep die renaults

Chris, die schijven zijn goed zat waar je ze voor gebruikt, raggen op de openbare weg

Schijven met gaten zijn gewoon voor de racerij. Ze hebben vast wel nut maar bij straat gebruik zitten ze inderdaad zo verstopt en gaan ze scheuren. tijdens bv een rally worden dit soort schijven elke service met een compressor schoorgemaakt en na elk seizoen vervangen. daar krijgen ze de kans niet om te scheuren. Bij straat gebruik worden ze veel te langs door gebruikt zodat er gevaarlijke situaties kunnen onstaan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Geert, scheuren komt echt niet van de remstof maar door de hitte 
En omdat veel mensen op de straat, veel te lang te zacht remmen loopt de temperatuur vaak te snel op.
Beter kan je kort maar hard remmen, maar das zo lullig met je schoonmoeder achterin (alhoewel
)

En omdat veel mensen op de straat, veel te lang te zacht remmen loopt de temperatuur vaak te snel op.
Beter kan je kort maar hard remmen, maar das zo lullig met je schoonmoeder achterin (alhoewel

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 29 jul 2009 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
snap ik, zins opbouw iets verkeerdLuco/Alpine-racer schreef:Geert, scheuren komt echt niet van de remstof maar door de hitte