Update:
Gister mijn bestelling van MBC binnen gekregen.
Onderblok pakking setje,
Drijfstanglagers en
Krukaslagers.
Vandaag een brug kunnen lenen op het werk van een maat vanme.
En een brug werkt natuurlijk veel makkelijker dan gewoon op de straat. Maar soms kan het niet anders..
Gister avond de auto al neergezet op de brug zodat de olie er lekker een hele nacht uit kan druppen.
Vanmorgen aan de slag gegaan. Alles losgehaald aan de onderkant zodat we erbij konden.
Roy schreef:Je kan je carterpan er niet zomaar onder vandaan halen. Je moet je blok iets liften om hem eronder vandaan te halen ivm het subframe. En dan gaat het nog niet zo makkelijk...

Het blok hoefte niet gelift te worden. De carterpan ging er prima onderuit
Eenmaal de carterpan eronder vandaan konden de lagers eruit geschroefd worden.
We begonnen met de cilinder 1. Die zagen er nog goed uit.
2e zagen er ook prima uit.
Toen de 3e en deze mankeerden niks.
Toen begon het zweet me wel een beetje uit te breken. Het moest de laatst 4e cilinder zijn of anders waren het toch de Krukaslagers.
"Gelukkig" waren de drijfstanglagers van de 4e wel flink naar zn grootje. De krukas had een heeeele kleine beschadiging door de kapotte lagers. Met een stukkie heel fijn staalwol een beetje bijgeschuurd en was weer prima.
Foto's:
http://www.techzine.nl/f/g/31262phpXFBrki.JPG[/img]
http://www.techzine.nl/f/g/31262phpgGZDaS.JPG[/img]
We hebben alle 8 de drijfstanglagers vervangen en het hierbij gelaten. Lagers erop gezet met wat Molykote vet. Want de lagers moesten de eerste keer starten overleven. Doordat er wat vet bij de olie zit, gaat volgende week weer de olie ververst worden.
De krukaslagers gaan weer vrolijk retour gestuurd worden naar MBC.
De helft van pakkingen niet hoeven te gebruiken maar dit komt misschien nog wel eens een keertje van pas.
-------------------------------------------------------
Betreft de phase 2 silicone slangen set die van de week binnen komt, heb ik vandaag een phase 2 kvs reservoir vna de sloop gehaald en een bellenvat bij de dealer besteld. Als het goed is moet dan de ombouw van het kvs circuit mogelijk zijn