Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:worship: :worship: :worship:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Voor de goede orde:

Brembo High Performance geboorde schijven
Ferodo DS2500 racing blokjes

:D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vette shit :worship:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dure schijven chef. :grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Klopt.. :p

Geld moet rollen :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

En dat gaat het best op 4 wielen ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:

Heb je nu ook nog een 16V fuseestuk op de kop kunnen tikken of laat je het standaard stukkie eronder zitten ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik laat indd de standaard eronder zitten.
Gaat prima lukken denk ik zo.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jackson schreef:Klopt.. :p

Geld moet rollen :D
mijn kant op ja :smoke: het mag overigens ook hierheen waaien :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(S)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jackson schreef:Ik laat indd de standaard eronder zitten.
Gaat prima lukken denk ik zo.
Past prima. :D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Gister mijn bestelling van MBC binnen gekregen.
Onderblok pakking setje,
Drijfstanglagers en
Krukaslagers.

Vandaag een brug kunnen lenen op het werk van een maat vanme.
En een brug werkt natuurlijk veel makkelijker dan gewoon op de straat. Maar soms kan het niet anders..
Gister avond de auto al neergezet op de brug zodat de olie er lekker een hele nacht uit kan druppen.

Vanmorgen aan de slag gegaan. Alles losgehaald aan de onderkant zodat we erbij konden.
Roy schreef:Je kan je carterpan er niet zomaar onder vandaan halen. Je moet je blok iets liften om hem eronder vandaan te halen ivm het subframe. En dan gaat het nog niet zo makkelijk... :wink:
Het blok hoefte niet gelift te worden. De carterpan ging er prima onderuit :D

Eenmaal de carterpan eronder vandaan konden de lagers eruit geschroefd worden.
We begonnen met de cilinder 1. Die zagen er nog goed uit.
2e zagen er ook prima uit.
Toen de 3e en deze mankeerden niks.
Toen begon het zweet me wel een beetje uit te breken. Het moest de laatst 4e cilinder zijn of anders waren het toch de Krukaslagers.
"Gelukkig" waren de drijfstanglagers van de 4e wel flink naar zn grootje. De krukas had een heeeele kleine beschadiging door de kapotte lagers. Met een stukkie heel fijn staalwol een beetje bijgeschuurd en was weer prima.

Foto's:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpXFBrki.JPG[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpgGZDaS.JPG[/img]

We hebben alle 8 de drijfstanglagers vervangen en het hierbij gelaten. Lagers erop gezet met wat Molykote vet. Want de lagers moesten de eerste keer starten overleven. Doordat er wat vet bij de olie zit, gaat volgende week weer de olie ververst worden.

De krukaslagers gaan weer vrolijk retour gestuurd worden naar MBC.
De helft van pakkingen niet hoeven te gebruiken maar dit komt misschien nog wel eens een keertje van pas.

-------------------------------------------------------

Betreft de phase 2 silicone slangen set die van de week binnen komt, heb ik vandaag een phase 2 kvs reservoir vna de sloop gehaald en een bellenvat bij de dealer besteld. Als het goed is moet dan de ombouw van het kvs circuit mogelijk zijn :p
Laatst gewijzigd door Jackson op za 9 mei 2009 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo, die zien er niet zo best uit! (N)

Maar vet tussen de lagers, is olie erop smeren met je vinger niet beter? Dan hoef je de olie niet meer te vervangen en kan er ook niets gebeuren door vet door de olie?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat lijkt me wel het makkelijkste idd :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lagertjes zijn aardig gaar ja. (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat lager is echt goed aan puin zeg, ik betwijfel of je krukas nog ok is?

Krukaslagers, dûh :p

@Tim dat vet is zo weinig, dat los prima op in je olie, nix mis mee. Al kan het geen kwaad om het filter en de olie eens wat sneller te vervangen.
Tip: neem wat action olie voor de eerste km's, daarna de STI erin.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ben benieuwd of 't goed gaat zo,........."alleen ff de lagertjes vervangen"..... heb 't afgelopen jaar 't aardig wat keren fout zien gaan.


Die afgesleten lagerdeeltjes van 't kapotte lager zijn iig al lekker door je blok heen geweest... (N)

Wel die 1ne beschadigde tap ff nagemeten?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, ik probeerde het nog voorzichtig te zeggen :D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Er zit indd ook goedkope olie in nu Steven. Die Elf gaat er volgende week in.

Nee ik heb het niet nagemeten. Het zag er allemaal nog prima uit.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Trouwens, ik bestelde die bellenvat bij de dealer en hij noemde een prijs van 54eu :(

Volgens mij klopt dit niet helemaal voor zo een klein plastic potje?

Of is er iets speciaals aan dat bellenvaatje?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... Die prijs zal wel kloppen, hoor. Alles is bizar duur... :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jackson schreef:Trouwens, ik bestelde die bellenvat bij de dealer en hij noemde een prijs van 54eu :(

Volgens mij klopt dit niet helemaal voor zo een klein plastic potje?

Of is er iets speciaals aan dat bellenvaatje?
Neem gewoon 2ehands, die dingen slijten tochnie, misschien heb ik er nog wel 1 liggen in de archiefgarage van pa...
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Okee man, dat zou mooi zijn :D

Vind 50eu btje belachelijk voor een bellenvaatje. Maar zal hem toch nodig hebben.

Ik hoor het wel van je dan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zijn hier anders genoeg slopers die zo'n ding moeten hebben.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Juh dat is ook zo..

Zal wel ff wat in RTC Markt knallen..
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Toen mn waggel op de brug stond zaterdag zag ik dat mn ashoes lek was van mn rechter aandrijfas. De binnenste hoes gaat het om.

Nu heb ik ff zitten kijken en ik vraag me af hoe ik deze kan vervangen. Want er zit een of andere rand om de hoes heen (zie pijl op foto) en andere de andere kant zit een soort slangen klem. Die klem is simpel, maar nu die andere kant.

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpHduIku.jpg[/img]

Iemand een idee hoe ik die hoes kan vervangen??
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

vorige week gedaan bij mijzelf.

jij hebt alleen een iets andere hoes als ik had, die van jou zit vast in het kapje, die van mij zat er omheen.

snij deze hoes eraf, en haal een universele bij de brezan oid

zodra de hoes los is haal je het uit elkaar, trek vervolgens de universele om je tripod heen, binnenstebuiten, en druk de schotel er weer omheen, nu met de bijgeleverde slangklemdingen vastzetten en klaar.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heel simpel, bij de Brezan ff nieuwe hoes bestellen, wel ff opletten dat je de goeie maat krijgt.

Hoes eraf en je schuift die as zo uit elkaar, die hoes houd eigenlijk de boel bij elkaar. (als het in de auto zit kan het toch nooit zover uit elkaar schuiven).

Edit: shit te laat :D
Laatst gewijzigd door Steven op ma 11 mei 2009 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm op die manier. Ik dacht dat kappie kan er misschien af ofzo. Maar volgens mij gaat dat niet lukken.

Ga ik ff nieuwe ashoes halen en kijk ik wel ff. Zal niet zoveel voorstellen :D

Er moet ook nieuw vet in neem ik aan??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

komt met die ashoes, maar let nu ff op dat er verschillende diameters zijn, dus beste is ff nameten.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Okee man. Zal ik op letten. Ik ga het even opmeten :D

Jij toevallig al gekeken voor een bellenvat? :~
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja die heb ik niet meer, kan me herineren dat ik de reserve ooit zelf een x nodig had nadat ik die andere in 2en had gereden (0)

Heeft Rutte geen GT's meer?
Plaats reactie