
maxi williams.. klaar tot zover..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Vinden je wiellagers leukMenno schreef:bekende auto
Daar zitten 6.5 cm spoorverbreders op


De Groep A clio's hadden echter ook een andere fusee met een dikker stuk waar de schijf op zat bevestigd.
Hmm, blijkbaar heb jij wat meer rijervaring met deze auto dan ik, maar ik vond 'm iig erg netjes sturenJean-Paul-S schreef: Vinden je wiellagers leukHet ziet er optisch misschien leuk uit, maar sturen word een drama helaas
![]()

zou het misschien iets met wielgeometrie te maken hebben, of draait 't alleen maar om dikke stukken?Jean-Paul-S schreef: De Groep A clio's hadden echter ook een andere fusee met een dikker stuk waar de schijf op zat bevestigd.

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het sturen word beinvloed doordat je afstand vanaf je draaipunt van de fusee tot aan het wiel erg groot word. Voor een goed stuurgedrag heb je die afstand liever laag. Bartv en Luco kunnen daar wel meer van vertellen.Menno schreef:Hmm, blijkbaar heb jij wat meer rijervaring met deze auto dan ik, maar ik vond 'm iig erg netjes sturenJean-Paul-S schreef: Vinden je wiellagers leukHet ziet er optisch misschien leuk uit, maar sturen word een drama helaas
![]()
![]()
zou het misschien iets met wielgeometrie te maken hebben, of draait 't alleen maar om dikke stukken?Jean-Paul-S schreef: De Groep A clio's hadden echter ook een andere fusee met een dikker stuk waar de schijf op zat bevestigd.
Bij een groep A clio is het voor wat meer breedte zowieso, ik heb de fusee zelf nooit gemeten, maar die schijnt ook al ietwat breder te zijn.
Het rijd allemaal wel, maar zodra je echt wat gaat eisen van je auto op stuurgedrag merk je degelijk het verschil tussen een werkelijk brede ophanging, of verbreden door spacers.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
kort door de bocht gezegd krijg je een betere wegligging door je ophanging te verbreden, niet door dikke spacers te monteren.
Maar ach, voor straatgebruik maakt het verder niet zoveel uit


Maar ach, voor straatgebruik maakt het verder niet zoveel uit


Nou, blij om te horen dat jij allemaal wel weet hoe 't zitJean-Paul-S schreef:kort door de bocht gezegd krijg je een betere wegligging door je ophanging te verbreden, niet door dikke spacers te monteren.![]()
Maar ach, voor straatgebruik maakt het verder niet zoveel uit![]()

rev it like a rental
nou weer wat nieuwe dingen gedaan, o.a mijn powersprint midden demper vervangen door een middendepmer vervanger van devil (had ik al dus weer terug gezet) en een k-tec race kat gemonteerd (gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriendin
) maar ook meteen een probleempje,
van de week tijdens het rijden voelde het alsof ik een hoop vermogen kwijt was auto trok erg slecht en liep ook niet meer goed klonk als een ouwe eend
ik dacht eerst dat ie op 3 cilinders liep maar toen ik eens ging luisteren naar het blok met de kap open bleek dat het blok nog wel mooi klonk, hij loopt in ieder geval gewoon op 4 cilinders volgensmij maar bij daadwerkelijk rijden heb ik maar de helft van het vermogen althans zo voelt het. hij sputtert en proest als een oud wijf, mischien iets met de ontsteking? oliepeil en druk en de rest van de vloeistoffen zijn allemaal prima geen lekkages of rare waardes in de auto wat betreft temp, of druk etc. heeft iemand een idee???

van de week tijdens het rijden voelde het alsof ik een hoop vermogen kwijt was auto trok erg slecht en liep ook niet meer goed klonk als een ouwe eend

chip al aan laten passen?
heb niet veel meer van je vernomen...dus ik neem aan dat er nog niks aan gedaan is?
heb niet veel meer van je vernomen...dus ik neem aan dat er nog niks aan gedaan is?
pm 

-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
zit er lambdasondo op ??leeroy schreef:nou weer wat nieuwe dingen gedaan, o.a mijn powersprint midden demper vervangen door een middendepmer vervanger van devil (had ik al dus weer terug gezet) en een k-tec race kat gemonteerd (gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriendin) maar ook meteen een probleempje,
van de week tijdens het rijden voelde het alsof ik een hoop vermogen kwijt was auto trok erg slecht en liep ook niet meer goed klonk als een ouwe eendik dacht eerst dat ie op 3 cilinders liep maar toen ik eens ging luisteren naar het blok met de kap open bleek dat het blok nog wel mooi klonk, hij loopt in ieder geval gewoon op 4 cilinders volgensmij maar bij daadwerkelijk rijden heb ik maar de helft van het vermogen althans zo voelt het. hij sputtert en proest als een oud wijf, mischien iets met de ontsteking? oliepeil en druk en de rest van de vloeistoffen zijn allemaal prima geen lekkages of rare waardes in de auto wat betreft temp, of druk etc. heeft iemand een idee???
dan zal wss dat je probleem wel zijn , heb het ook voor gehad me de rs na uitlaat wisselen van uitlaat en daar ik de lambdasonde had losgeklopt ( wat niet mag dus ) was ze stuk , je moet er gewoon kracht op zetten en niet op de sleutel kloppen om hem te lossen
grtz bart
we gaan het zien morgen 

idd hopelijk valt het mee...PtrGte schreef:we gaan het zien morgen
heb nog wat fotos van wat andere dingen die ik nog gedaan heb in de vakantie;carbon spiegels zijn er inmiddels helaas weer af zijn ik vind ze echt super mooi


[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_136.jpg[/img]
qsp 3 inch 4 punts gordels
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_137.jpg[/img]
en het uitlaatsysteem zoals het nu is
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_133.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_135.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_134.jpg[/img]
De kat heeft er niets mee te maken, want de sonde zit voor de kat. Lijkt wel een 2 draads met een mij onbekende kleurcodering? Model ziet er ook anders uit dan die van bosch (die erop hoort)
Valt mij wel op dat er een "vreemde" sonde op zit. Wat is dat voor een merk/type? Lijkt wel een 2 draads met een mij onbekende kleurcodering? Model ziet er ook anders uit dan die van bosch (die erop hoort)
Valt mij wel op dat er een "vreemde" sonde op zit. Wat is dat voor een merk/type? Lijkt wel een 2 draads met een mij onbekende kleurcodering? Model ziet er ook anders uit dan die van bosch (die erop hoort)
nou het probleem is opgelost was een stekker los van een injector..
ik wil ook meteen even mezelf verontschuldigen tov patrick ik had er even niet bij nagedacht dat het over kon komen dat dit kwam door slechte kwaliteit, want dat is dus absoluut niet het blok is totaal niks mis mee, het enigste is dat door mijn eigen laksheid de motor lichtelijk beschadigt is ik had hem moeten af laten stellen zoals me duidelijk verteld was dus nogmaals mijn excuus was niet de bedoeling en super dat je zo snel kon en wou helpen patrick




nice, en hoe klinkt hij nu?
klinkt goed hoor 

uitlaatje klinkt idd wel leuk niks overdreven lekker fel geluid
, zal nog wel ietsjes meer herie gaan maken als de kat een beetje is ingebrand. ik heb dit weekend eindelijk de langere bouten binnen dus nu heb ik de laatste set spoorverbreders erop gezet
afgelopen weekend had ik voor mij en mijn vriendin helmen besteld en die zijn ook dit weekend binnen gekomen, de planning is om dit jaar met een aantal collega's naar de ring te gaan in de zomer vakantie en als ik me niet vergis
is het verplicht een helm op te hebben als de auto een rolkooi heeft dus vandaar de aanschaf
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_138.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_139.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_140.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_141.jpg[/img]




[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_138.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_139.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_140.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ng_141.jpg[/img]
nu ben ik op zoek naar een versnellingsbak omdat deze die ik nu heb al veel gelopen heeft en olie lekt..
nu vroeg ik me af wat een beetje de mogelijkheden zijn. natuurlijk een revisie maar ook wat betreft wat beter is, ik zag dat een bak van een clio rs ook past. of evt een sequentieele bak (goed gespeld?
). ivm de 16 inch wielen las ik dat de auto ook minder hard zal lopen en optrekken dit wil ik dan ook een beetje compenseren, wie heeft hier ervaring mee of heeft nog wat leuks liggen
?



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb nog wel een sequentiele bak
voor 4.000 mag die wel weg
net gereviseerd

voor 4.000 mag die wel weg

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dat is eigenlijk wel wat ik het liefst wilLuco/Alpine-racer schreef:Ik heb nog wel een sequentiele bak![]()
voor 4.000 mag die wel wegnet gereviseerd

@ dennis; zon megane bak is die dan wat korter in de versnellingen of zo?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een dogleg bak is een bak met "race patroon" 1 op de plaats van de twee dus. Zie je bij bmw sport bakken nogal eens voorbij komen.leeroy schreef:dat is eigenlijk wel wat ik het liefst wilLuco/Alpine-racer schreef:Ik heb nog wel een sequentiele bak![]()
voor 4.000 mag die wel wegnet gereviseerd
, maar moeten die bakken niet om de zoveel kilometer gereviseerd worden? en wat is het verschil tussen sequentieel en een "dogbox" of is dit hetzelfde...
@ dennis; zon megane bak is die dan wat korter in de versnellingen of zo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat is alleen nodig als je geen beschermende padding om de buizen hebt die je zou kunnen raken.
Bedenk trouwens nog wel een oplossing om de motorkapvergrendeling af te schermen. Hiermee kom je sowieso de Ring niet op.
Bedenk trouwens nog wel een oplossing om de motorkapvergrendeling af te schermen. Hiermee kom je sowieso de Ring niet op.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
@ Tom: da's dogleg inderdaad. Dogbox slaat op het binnenwerk van de bak. Iets met de gebruikte ringen o.i.d. Waar is Kanonskogelman als je hem nodig hebt.....? 
-Edit-
Actually, the "dog" in dogbox does not refer to the gears at all, but the the shifting mechanism. You can have a dogbox without straight cut gears. And you you can have a straight cut gearbox with synchronizers.
Production car gearboxes have helical cut gears to keep them quiet. The constant mesh and thrust of the helical cut design keeps the gears quiet but they generally not as strong as straight cut gears and do not transmit torque as efficiently. Straight cut teeth are ususally bigger but there is backlash and the teeth knocking together produce the distinctive gear whine. Gear profile has a lot to do with how much noise there is, some straight cut gearsets are not that noisy at all.
Production gearboxes also use synchronizers to provide smooth, quiet shifting. The synchro's job is to "grab" the gear when you are shifting and match it to the same speed as the driven shaft to provide a smooth silent shift with no grinding. This happens as you move the lever into the gate for that particular gear.
The trouble with synchros is they slow down the shifting process and they have little teeth which aren't so strong compared to the mysterious "dogs". The engaging teeth on the gears are equally small so you could potentially strip all the little synchro engaging teeth (you can also call them dog teeth) off the gear and have no more drive in that gear even though all the gear teeth are in perfect condition!
A dogshift box does without the synchronizers. Instead you have 6 or 8 big dog "teeth" on the gear. On the shift slider you may have a corresponding number of "slots" that the dogs fit into. The are other designs as well. When you shift since there is no synchro to make the gear speeds match you have to match revs with a blip of the throttle for a smooth shift. But that's not necessarily accurate, really, because you can crash it right in. That's why they are also known as "crashboxes". The clutch is not required when shifting. When accelerating a quick, partial lift of the throttle will do. When downshifting a blip of the throttle to match revs will ensure a smooth shift. A dogbox will shift as fast as you can move the gear lever! No waiting for synchros. When you try to shift slowly is when you are most likely to grind a dogbox! When driving around on the street I will usually use the clutch but in competition the clutch is only for starts. One advantage is being able to downshift in a corner without the clutch while left foot braking.
Also, the dog mechanisms don't take up as much room as synchros so a wider gear can be fitted.
http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 94482.html

-Edit-
Actually, the "dog" in dogbox does not refer to the gears at all, but the the shifting mechanism. You can have a dogbox without straight cut gears. And you you can have a straight cut gearbox with synchronizers.
Production car gearboxes have helical cut gears to keep them quiet. The constant mesh and thrust of the helical cut design keeps the gears quiet but they generally not as strong as straight cut gears and do not transmit torque as efficiently. Straight cut teeth are ususally bigger but there is backlash and the teeth knocking together produce the distinctive gear whine. Gear profile has a lot to do with how much noise there is, some straight cut gearsets are not that noisy at all.
Production gearboxes also use synchronizers to provide smooth, quiet shifting. The synchro's job is to "grab" the gear when you are shifting and match it to the same speed as the driven shaft to provide a smooth silent shift with no grinding. This happens as you move the lever into the gate for that particular gear.
The trouble with synchros is they slow down the shifting process and they have little teeth which aren't so strong compared to the mysterious "dogs". The engaging teeth on the gears are equally small so you could potentially strip all the little synchro engaging teeth (you can also call them dog teeth) off the gear and have no more drive in that gear even though all the gear teeth are in perfect condition!
A dogshift box does without the synchronizers. Instead you have 6 or 8 big dog "teeth" on the gear. On the shift slider you may have a corresponding number of "slots" that the dogs fit into. The are other designs as well. When you shift since there is no synchro to make the gear speeds match you have to match revs with a blip of the throttle for a smooth shift. But that's not necessarily accurate, really, because you can crash it right in. That's why they are also known as "crashboxes". The clutch is not required when shifting. When accelerating a quick, partial lift of the throttle will do. When downshifting a blip of the throttle to match revs will ensure a smooth shift. A dogbox will shift as fast as you can move the gear lever! No waiting for synchros. When you try to shift slowly is when you are most likely to grind a dogbox! When driving around on the street I will usually use the clutch but in competition the clutch is only for starts. One advantage is being able to downshift in a corner without the clutch while left foot braking.
Also, the dog mechanisms don't take up as much room as synchros so a wider gear can be fitted.
http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 94482.html
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Leeroy
Sequentieel moet elk seizon greviseerd worden.
Als je er normaal mee doet evt elke twee jaar, maar dat risico neem ik niet.
Standaard revisie kost 800 euro, daar wordt de bak voor uit elkaar gehaald, gereinigd en alle lagering en pakkingen worden vervangen.
En natuurlijk uitgesimd en in elkaar gezet.
Revisieset kost ongeveer 500 euro, dus je betaald 300 arbeid.
Als er iets kapot is moet je rekening houden met tussen de 100 en 200 euro per versnellingstandwiel en ongeveer 80 euro per schakelring.
Gaan de assen kapot reken dan maar op minimaal 800 euro per as.
En is alleen bij Sadev te krijgen.
Sequentieel moet elk seizon greviseerd worden.
Als je er normaal mee doet evt elke twee jaar, maar dat risico neem ik niet.
Standaard revisie kost 800 euro, daar wordt de bak voor uit elkaar gehaald, gereinigd en alle lagering en pakkingen worden vervangen.
En natuurlijk uitgesimd en in elkaar gezet.
Revisieset kost ongeveer 500 euro, dus je betaald 300 arbeid.
Als er iets kapot is moet je rekening houden met tussen de 100 en 200 euro per versnellingstandwiel en ongeveer 80 euro per schakelring.
Gaan de assen kapot reken dan maar op minimaal 800 euro per as.
En is alleen bij Sadev te krijgen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik weet het niet zeker, maar hij zou ietsje langer kunnen zijn. Durf het alleen niet met zekerheid te zeggen. Zo'n bak kost ook de wereld niet. Een sequentieële bak is wel leuk, maar is heel duur dus en om de 2 jaar reviseren voor dat geld lijkt me niet echt leuk 
