Gewoon een vraagje over banden...
-
banden voor mijn willie..
195-45-15
toyo's of dunlop sp9000?
195-45-15
toyo's of dunlop sp9000?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
195/45/15? Voor een Williams is 195/50/15 de maat die het best overeenkomt met de originele maat (185/55/15).
-
ik wil iets platter gaan. wat raad je aan?
-
foto gepikt van dennis
[img]http://img401.imageshack.us/img401/980/dsc00569my1.jpg[/img]
[img]http://img401.imageshack.us/img401/980/dsc00569my1.jpg[/img]
-
Ik rijd al jaren op Uniroyal Rainsport 1 banden, omdat het een goede allrounder is. We hebben in Nederland tenslotte te maken met sterk wisselende weersomstandigheden. Er is nu een nieuwe versie van (Rainsport 2 ).
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Heb de banden voor op mijn groene 19 16V Sedan gehad, vond de wang wat aan de zachte kant, op droog vrij veel stuiteren over de voorwielen op nat was het echt geweldigLotuzClioWilliams schreef:Ik rijd al jaren op Uniroyal Rainsport 1 banden, omdat het een goede allrounder is. We hebben in Nederland tenslotte te maken met sterk wisselende weersomstandigheden. Er is nu een nieuwe versie van (Rainsport 2 ).

-
Ik heb nu de rainsport 1 maar ben in voor een keer iets anders..LotuzClioWilliams schreef:Ik rijd al jaren op Uniroyal Rainsport 1 banden, omdat het een goede allrounder is. We hebben in Nederland tenslotte te maken met sterk wisselende weersomstandigheden. Er is nu een nieuwe versie van (Rainsport 2 ).
de toyo schijnen snel te gaan cuppen las ik..
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Krijgen banden bij jou tijd om te cuppen dan ?Robke schreef:Dat een bepaalde band gauw cupt is alleen in combinatie met een bepaald type auto.
Op een Clio doen Toyo's het gewoon goed.

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
mag ik antwoorden?martijn williams schreef:banden voor mijn willie..
195-45-15
toyo's of dunlop sp9000?

Immer wieder die verdammte Holländer
-
En wat is de reden dat jij voor 195-50 zou gaan en niet voor de 195-45?Merijn schreef:Ik zou er, als ie niet verlaagd is, wel 195/50 opleggen, denk ik. Toyo's natuurlijk.
@ ray: ja ik weet het jij zou voor de sp9000 gaan..
Maar waarom dan juist voor de dunlop?
Wat is de reden dat je voor 45 bandjes zou gaan?
Mijne is toch best verlaagd en ik rijd gewoon op 50's, zijn ook een stuk betaalbaarder en meerdere types te krijgen. Ik ga zelf de Yokohama Parada's ooit nog es proberen.
En ach dattie heeel soms es een beetje in het spatscherm schuurt met een diepe hobbel, bwah lig ik niet zo wakker van.
Mijne is toch best verlaagd en ik rijd gewoon op 50's, zijn ook een stuk betaalbaarder en meerdere types te krijgen. Ik ga zelf de Yokohama Parada's ooit nog es proberen.
En ach dattie heeel soms es een beetje in het spatscherm schuurt met een diepe hobbel, bwah lig ik niet zo wakker van.
-
mijne is niet verlaagd maar vind de banden op de foto van dennis goed bij staan ipv wat ik nu heb.
-
/edit:
Steven heb je geen foto om te posten met 50serie erop?
Steven heb je geen foto om te posten met 50serie erop?
Tegenwoordig wel.Ronald1916V schreef:Krijgen banden bij jou tijd om te cuppen dan ?Robke schreef:Dat een bepaalde band gauw cupt is alleen in combinatie met een bepaald type auto.
Op een Clio doen Toyo's het gewoon goed.

Beetje boutkwaliteit, maar dit is met 50 band.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... liamus.jpg[/img]
Voor de oplettende kijker, rara wat klopt er niet?
Steven schreef:Beetje boutkwaliteit, maar dit is met 50 band.
....Je staat onwijs asociaal geparkeerd
Wat er niet klopt?
Ernie kan nooit bij jou in de auto zitten want die zit in het vliegtuig richting de zon...........................
[img]http://85.17.151.68/104600001-104650000 ... _zSPk.jpeg[/img]
Ernie kan nooit bij jou in de auto zitten want die zit in het vliegtuig richting de zon...........................
[img]http://85.17.151.68/104600001-104650000 ... _zSPk.jpeg[/img]
Ik zit btw ook nog behoorlijk te twijfelen wat voor banden ik moet nemen. Wat er nu onder ligt is om te janken. Twijfel tussen een fatsoenlijk straatband, Pirelli Pzero Nero, Toyo R1R of iets dergelijks en toch voor een setjes Toyo R888.
Qua prijs zit er nog aardig wat tussen maar qua grip zoals ik dus begrijp ook. Voornamelijk voor circuitgebruik maar ik moet er wel steeds heen rijden.
Wie hakt de knoop door?

Qua prijs zit er nog aardig wat tussen maar qua grip zoals ik dus begrijp ook. Voornamelijk voor circuitgebruik maar ik moet er wel steeds heen rijden.
Wie hakt de knoop door?

Ik zou voor de R1-R of die Parada's gaan, meteen op semislicks is toch wat tricky, als je dan gaat, ga je ook wel goed hard eraf.
Semi's zou ik doen als je de ring kan dromen en dan ook eerst es lekker testen met die banden op een veilig circuit als Zandvoort.
Semi's zou ik doen als je de ring kan dromen en dan ook eerst es lekker testen met die banden op een veilig circuit als Zandvoort.
Ja nou daar zat ik dus ook mee. De grens is ver weg maar als je hem bereikt hebt dan zit je er ook ineens over.
Die R1R's heeft Geert ook onder z'n Williams en die is er wel over te spreken begreep ik, ze zijn alleen wel vrij zacht. Zal dus ook wel aardig plakken en dat is ook de bedoeling.
Die Parada's, heb je daar ook wat vergelijkingsmateriaal voor? Ben er zelf niet echt bekend mee. Zal eens googlen naar een testje.
Die R1R's heeft Geert ook onder z'n Williams en die is er wel over te spreken begreep ik, ze zijn alleen wel vrij zacht. Zal dus ook wel aardig plakken en dat is ook de bedoeling.
Die Parada's, heb je daar ook wat vergelijkingsmateriaal voor? Ben er zelf niet echt bekend mee. Zal eens googlen naar een testje.
Tuurlijk zijn ze zacht 
Parada is iets goedkoper alternatief als R1-R en wat minder in de regen geloof ik. Verder heb ik es een knakker op Zandvoort gesproken die er toch een 2:20 mee reed op Zandvoort met een Shitvic 1.5vtec (iets van 150 krukpk's geloof ik). Das toch best pittig hard
Tis dat ik een set T1S vond voor weinagh, anders had ik ze wel gekocht voor die Williams.
En echt R888's moet je doen als je binnen 1 dag je straatbanden aan flarden rijd op de ring. Dan rijd je zoveel op het randje dat het een goeie volgende stap is.

Parada is iets goedkoper alternatief als R1-R en wat minder in de regen geloof ik. Verder heb ik es een knakker op Zandvoort gesproken die er toch een 2:20 mee reed op Zandvoort met een Shitvic 1.5vtec (iets van 150 krukpk's geloof ik). Das toch best pittig hard

Tis dat ik een set T1S vond voor weinagh, anders had ik ze wel gekocht voor die Williams.
En echt R888's moet je doen als je binnen 1 dag je straatbanden aan flarden rijd op de ring. Dan rijd je zoveel op het randje dat het een goeie volgende stap is.
No shitSteven schreef:Tuurlijk zijn ze zacht

Ik ga eens even goed nadenken welke het nou moeten worden

Dat aan flarden rijden van banden moet ik denk ik nog maar eens in de leer bij Chris, herinner je je die foto nog vorig jaar van z'n hagelnieuwe Toyo's na een dag zandvoort?

Hee schele, ga jij es terug je feestweek in. We hebben het hier over de R1-R, de tussenstap tussen T1-R en R888KoenGTT schreef:Die Toyo T1 R's zijn daar gewoon niet geschikt voor. Ik heb nu een setje slicks gekocht voor dat soort praktijken