GTT Sieger

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

catrinus Posted: Fri Dec 22, 2006 4:14 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

"The master" heeft weer goed werk afgeleverd. Nu nog eens in het echt bekijken .
idd is erg mooi geworden
nu nog mijn custom naafkappen er op :bang: en daarna kan die naar de ander master :P
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Heb vandaag ook nog ander werk van de master gezien damn dat zag er goed uit zeg (Y)
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

en ben je er al uit of het hart mat of hoogglans wordt? :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

kleine update

stoelframes gemaakt, tx to Pa
[img]http://img149.imageshack.us/img149/6281/2fk8.jpg[/img]
zwarte bekleding
[img]http://img228.imageshack.us/img228/3672/21rn5.jpg[/img]
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

[img]http://img107.imageshack.us/img107/439/rolmt7.jpg[/img]

rolkooidingen , waar pvc allemaal niet goed voor is
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Dat maakt hem nog stoerder dan dat hij al is. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

vandaag is de rolkooi gelast (zoals bovenstaand)en ben ik zelf even bezig geweest met de nieuwe FMIC (beetje een but :foto: )de inlaatbuis moet er uiterraad nog op :D
[img]http://members.home.nl/lseverts/cooler.JPG[/img]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ziet er goed uit allemaal Sieger!!! :worship:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

vandaag de rolkooi gespoten:P
[img]http://img254.imageshack.us/img254/2621 ... qg2jt1.jpg[/img]
en gister een turbo opgehaald , maar dit blijkt een T3 te zijn (moest een t25 hebben):(
[img]http://img254.imageshack.us/img254/8044 ... qg4ex9.jpg[/img]
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

volgende vraag is dus waar kan ik een adapterplaat krijgen die van T2 aansluiting naat T3 gaat.

dus wie o wie..?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon maken!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

oke ik kom hem morgen halen :P

:D :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gaat een T3 wel goed werken op een gtt??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hangt een Volvo blok in (Y) :wink:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

is een 1.8 turbo van een volvo 480 :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Op een standaard gtt niet. Wel op de volvo motor die in deze 5 ligt... :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

(I)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:(I)
en wat is verschil tussen een t3 en een standaart turbo van een 1.7T ??
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

eevvoo schreef:volgende vraag is dus waar kan ik een adapterplaat krijgen die van T2 aansluiting naat T3 gaat.

dus wie o wie..?

Ik heb aantal jaar geleden ook eens een T3 turbo om een gtt spruitstuk gemonteerd met behulp van 2 adaptorplaten. Je maakt 2 platen, 1 zet je met verzonden bouten vast op de turbo, de andere op je spruitstuk en vervolgens bout je alles weer aan elkaar vast, werkte toen voor ons prima (Y) (Y) . En helemaal niet moeilijk om te maken.
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

okee , dan de metaalafdeling van mijn vaders werk maar ff weer lief aankijken :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wat is het voordeel van een t3 tov een t25
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

T3 verpomt veel meer lucht, heeft als nadeel dat het wel langer duurt voor de turbo echt effectief druk levert
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ eevvoo. waar heb je dat zwarte interieur uitgehaalt???
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

was een rood tapijt wat erg vuil was :D

zwarte verf dus :P
-PAZ- Posted: Sat Mar 31, 2007 5:37 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

@ eevvoo. waar heb je dat zwarte interieur uitgehaalt???
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

T3 gaat weer weg , wil toch een t25
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

stomme vraag miss, maar is het een t3 revisie? of gewoon een gebruikte?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

hij is idd gereviseerd ongeveer een jaar geleden heeft toen 2 maanden in de auto gezeten die dus toen plat gereden werd
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

zo de T3 is verkocht ( met een bescheiden winst :D )

en daarvoor terug een T25 van een saab 9000, plug and play:P

heb ook uit betrouwbare bron vernomen dat mijn interieur en velgen volgende week klaar zijn !! :worship:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wat voor soort spul/verf heb jij gebruikt om die vloermat zo mooi zwart te krijgen??
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

gewoon zwarte verf halen die iets verdunnen in het spuit pistool flikkeren en spuiten :D doordat het wat dunnere dan normaal is gaat het goed tussen de porien zitten.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Poriën? Spuit jij het op jezelf? Wannabee neger :p

Ik betwijfel trouwens of die T25 van de Saab wel intressant is voor je motortje. Saab doet veel low-pressure motoren wat niet echt vermogensmonsters zijn, maargoed kom je maar op 1 manier achter.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik zeg kijk eens op deze site :P en verander je kijk op die duffe volvo blokjes
:smoke: http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=13490

Richmod Richmodding the ECU's will give you noticable more power and torque. Peak torque will be around 225 to 250 Nm. Max power is around 170 to 175 bhp. For more information contact rpruen his e-mail adress can be found on the 480 forum.

Supermod This richmod can be done on the Turbo versions with both the orange and blue ECU's,

but preferably the blue ones. The engine needs some new hardware to cope with the power increase. The rear enginemount needs to be replaced with the stronger version, and also the clutch needs upgrading. The gearbox (M59 or alternatively the Renault JB5...) can handle power up-to 250 Bhp.
For older types (with the orange ECU), the diameter of the flywheel and clutch is smaller than the newer types. If the mod is applied to this type, then check if the flywheel is completely smooth. The standard clutch set-up can cope with some power increase, but only when all parts are like new. Otherwise a racing clutch set-up is advised.
The older types can ce converted to newer specs by fitting the bigger diameter flywheel, but this also needs replacing the old ECU with the blue one.
The newer types with the bigger flywheel need the Volvo clutch spring and a plate from a 2 litre renault. These are grippier than the stock Volvo ones, but wears faster. Otherwise a race clutch can be fitted.


On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance.

The 2bar MAP sensor needs to be replaced with a 3bar version.

The mod prefers a bigger turbo, like the Garret T25 or T3. The T25 boosts @ 2800 rpm and the T3 boosts @ 3600 rpm.

A Saab 900/9000 T25 bolts direct to the manifold. Some want a bit of port matching using the volvo gasket and a rotary file. The exhaust end is more tricky since an adapter plate has to be made to fit the 'old style' T2 elbow to it (the studs are too far off to make it fit directly), then it will bolt up to the downpipe. Everything else is a direct swap, inc oil and water pipes.

A Saab 900/Volvo 940 TD T3 will fit the outlet elbow from the T2 above, no adapter plate needed. However, the intake side needs to be worked on though. The ports need to line up (manifold to turbo) and then new holes have to be drilled to fit the standard studs on the 480. It works ok, and everything more or less lines up, including the oil feed and return. A bit of bending of pipes is needed though.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Let wel op dat er zowel van T25 en T3 zeer veel verschillende versie's zijn voor veel verschillende doeleinden/motoren. en het dus niet altijd zo maar plug and play is
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

maarrrrrrrrrrrrrrrrr deze is van een saab 9000 en laat die nou net passen :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja leuk voor je Henk-Bert, maar binnen de term T25 heb je nog 836 verschillende versies. (S)
Tis net zoiets als je zegt ik heb een Renault 5, maar dan kun je een 900cc hebben of een GTT. Het past allemaal, maar tis niet allemaal even snel :p

Ik zou eerder een T25 van een 200SX nemen en daar evt. een iets kleinere compressor opfietsen. Die boosten rustig tot 1.1bar.
Maargoed wie weet wil de gaap ook nog wel leuk meedoen.
Plaats reactie