ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep destijds op de eerste openingsmeeting van RTC de Hakke-bak een sprintje zien trekken. Maar die had toch wel flinke tractieproblemen als ik dat zo zag.
Met een LSD zal dat toch wel een tikkie minder zijn, maja toch blijft het nogal behelpen als je over de 300 pk sleurt met het ding, ofnie?

Misschien een 21 RWD bouwen, bakken met een rechte uitgang heb je er genoeg :)
Moet je alleen wel weer een Q-ros hebben.


Of zal ik m'n mond maar gewoon houden en me bed ingaan (S)
Gast

Steven schreef:Kep destijds op de eerste openingsmeeting van RTC de Hakke-bak een sprintje zien trekken. Maar die had toch wel flinke tractieproblemen als ik dat zo zag.
Met een LSD zal dat toch wel een tikkie minder zijn, maja toch blijft het nogal behelpen als je over de 300 pk sleurt met het ding, ofnie?

Misschien een 21 RWD bouwen, bakken met een rechte uitgang heb je er genoeg :)
Moet je alleen wel weer een Q-ros hebben.


Of zal ik m'n mond maar gewoon houden en me bed ingaan (S)
je hebt gelijk wat de lsd betreft maar ergens is dit ook weer niet nodig.
Das nu het voordeel met die grote turbo, vermits ie later spoelt heb je ook niet dat 'ik-spin-me-rot' gedoe en dmv de apexi kan je dat ook intomen. Toen ik met de t3 hybride reed kreeg ik ook niks aan de grond. Nadeel nu is dat alles verplaatst wordt naar een hoger toerental. De setup klopt momenteel ook voor geen meter (803 injectoren met bijhorende ecu in een volledig std blok met een gt28rs turbo met gt2871turbine met 3" uitlaat ? dat zijn allemaal zaken die voorzien zijn voor dat 2.2 blok maar vermits ik absoluut wou rijden was dit een tussenoplossing. Geduld is een mooie deugd zeggen ze hier...tjah...
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

duidelijke antwoorden jo!

hoop echt dat het je lukt!
Gast

Thx maar als de centen er zijn lukt alles hoor Dennis, maar het moet ergens stoppen en das voorlopig het geval (nog) niet. De meeste spullen die momenteel in de 21 zitten zijn gewoonweg nieuw aangekocht, dus geen 2de,3de of 4de handse meuk. Als e dan na enkele maanden ziet wat de uitgaven zijn, nou dan ga je er wel even zitten. :p

Planning:
Deze week hoop ik te kunnen beginnen aan de sloop van de twee nederlandse 21's. De wagen waar Maarten mee reed is enkel voor de onderdelen, de rest sloop. De andere (tungsten) wordt gestript, achterschermen worden wederom rond gezet, voorste spatborden worden verbreed (type, zie philipswagen maar niet zo breed) en alle kritieke punten zullen behandeld en/of verbeterd worden. Verder wordt hij voorzien van een voorbumper zoals op men andere wagen, brede skirts en selfmade achterbumper. Meer wordt er uitwendig niet aan gedaan, we houden het lekker clean. Wat de motor betreft, ben ik nog niet aan uit, ofwel komt de motor erin die in de huidige wagen ligt ofwel komt het bigblok erin. Das toekomst, we zien wel.

Aja, de kleur: diamant zwart (heb ik steeds gewild dus het gaat er nog van komen :D )

Einde planning: juni 2006

Ter info: 2007-> 20 jaar Renault21 Turbo
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Wat is LSD??

(en nee niet de drug :wink: )
Gast

Frits schreef:Wat is LSD??

(en nee niet de drug :wink: )
Limited Slip Diffirential , aangepaste versnellingsbakken maw

voor renault vind je hier ook wel wat:

http://www.racecar.co.uk/gripper/
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

LSD is een halfsper zeg maar, die dus ervoor zorgt dat niet 1 wiel als een gek gaat spinnen, maar zorgt dat de torque-verdeling ook naar het andere wiel gaat.

Focus RS is standaard met een Quaiffe LSD uitgevoerd, ik zou er ook wel 1 wille op de GT :)


Maargoed met een Quadra is dat wat minder nodig en als je 1800 over hebt voor een bak met LSD is een aanschaf van een Quadra toch ook wel te overwegen?
Kweenie in hoeverre de Quadra aandrijflijn +300pk/450 nm kan houden?
In prinziep kun je met 4x4 tot de max gaan 8)
Laatst gewijzigd door Steven op di 9 aug 2005 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Wat een achterlijk hoge prijzen voor een Renault zeg......

Zelfs een LSD voor een Ferarri 512 is GVD nog goedkoper als voor een 5 of Clio. (N)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zal wel komen omdat het een dwarsbak is, die veel compacter is dan een lengtebak, waar je sowieso wat meer ruimte hebt.
Gast

om effe terug te komen op die 6bak voor een 21....

quote:

Hi
Its Kevin at GTO racing
The 6 speed box is in the region of £3500! but that does include a Quafe LSD!
Cheers Andy
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dus 5000 euro [img]http://smile.smilies.nl/1853.gif[/img] ,da's best een heel bedrag zegmaar... :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

tering

als je het snel zegt ist niks :D
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

daar van kan je daarom ook berg andere aanpassingen doen aan je 21T. maar als je het er voor over hebt is het wel vet een 6bak (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

paz-maniac schreef:daar van kan je daarom ook berg andere aanpassingen doen aan je 21T
Nou...dat weet ik zo nog niet...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kom op zeg als je voor 5000 euro versprijkert aan een een auto neem ik toch echt aan dat ie dan een stuk sneller word. anders doe je toch echt iets niet goed. maar dat neemt niet weg dat het wel vet is een 6 bak, en dat je er op den duur niet onderuit kan om een sterkere bak te monteren dan de origenele
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat is volgens jou het grote voordeel van een 6bak dan Jo?

Voor piekvermogende atmosferische motoren is het wel erg nuttig, maar voor een breed koppelende turbomotor hoeft het niet zo kort op elkaar te liggen. Althans zo zie ik het....
Gast

Steven schreef:Wat is volgens jou het grote voordeel van een 6bak dan Jo?
verminderde belasting, lager toerental met aangepaste overbrenging.

@paz m:

5000 € ben je kwijt alvorens je het weet, beginnende bij een degelijke turbo, aangepast remsysteem, ecu, inspuiting, uitlaatsysteem vertrekkende aan de motor enz enz, ...dan kom je er al niet meer met 5000€ en heb je nog geen hol aan de motor zelf gedaan.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is waar, maar het blijft natuurlijk een berg geld als je het zo ineens op tafel moet leggen. en is op den duur mischien ook wel noodzakelijk om een sterkere bak te nemen of kan de origenele bak al dat turbo geweld verdragen na de nodige motor tuning
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

de standaard UN1 bakken kunnen wel wat hebben, maar eens 300 pk grens wordt bereikt houden ze er mee op (logisch lijkt me), dan heb je een versterkte bak nodig.
Op de website van GTO staat zo een versterkte 5 bak (1800€), dat zou al een mooi begin zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Watvoor bak heeft de Quadra eigenlijk? Aangepaste UN1 ook?
Gast

dacht het wel dat die ook UN rijden
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

weet ook iemand of de stof van de hoofsteunen van de voorstoelen gemakkelijk te verwijderen is?

zo ja, hoe :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ja, diverse manieren, Manier een : stop een oldskool hond in je auto. Manier 2 : Pak een schaar. Manier 3 : Kijk rustig hoe hij vast zit en begin hem daarna los te maken. :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ga optie 1 maar proberen :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

kan myn hond wel huren maar moet je em wel ff zelf ophalen .
dan zorg ik ervoor dat ie de hoofd steuntjes mooi afwerkt voor je :D
hoop voor je dat ie in de auto past. :p
[img]http://www.faithful-to-the-end.nl/afbee ... 250r20.jpg[/img]
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Gewoon langs de naatjes lossnijden en dan valt het er toch zo af?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

moet er ook weer omheen :p , heb weer een inspiratie gekregen door iemand :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Gabri schreef:moet er ook weer omheen :p , heb weer een inspiratie gekregen door iemand :wink:
:X :X :X
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Je gaat er wat onder proppen :~
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

gewoon een ideetje die ik ga uitwerken :wink: project zoveel
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gast

zoek je nog interieur delen ?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

moet altijd nog een gaatloze hoedeplank zoeken, maar verder nog niks
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
alex1971
Berichten: 317
Lid geworden op: di 28 jun 2005 8:12
Locatie: Amstelveen

gille schreef: sneller dan een alpine??????????? :D die van Jo zou een A6110 moeten opeten.
en anders nemen we mijne R1 hé :lol:
Wa's da? Een A6110? Een opgevoerde Nokia , opgebouwd met kunststof van Matra in Dieppe en die spontaan in de fik kan vliegen?? :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Gabri schreef:moet altijd nog een gaatloze hoedeplank zoeken, maar verder nog niks
zat die niet in die witte turbo?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

vast wel maar toen niet opgelet :) en anders in die blauwe
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Plaats reactie