Yepscanonballman schreef:En om nog effe op dat spruitstuk terug te komen:
Wat voor spruitstuk gaat RobertdB cs. gebruiken op hun Willies?
Zijn daar gegoten exemplaren voor in de 'handel'???
1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
-
Oo, en die blijven heel neem ik aan? (dwz. minimaal 50.000 km)
En wat voor prijskaartje hangt er aan zon bonkje metaal?
En wat voor prijskaartje hangt er aan zon bonkje metaal?
-
indeed, het exemplaar dat BBPreformance leverd. Prijs circa 700-800 euro.Menno schreef:Yepscanonballman schreef:En om nog effe op dat spruitstuk terug te komen:
-
Tja, das inderdaad niet mis nee!
Foto
??
En hoe staat het ermee Robert, al nieuws?
Foto

En hoe staat het ermee Robert, al nieuws?
-
JL en Speedline hebben zo goed als alle info binnen. Het is nu een kwestie van overbodige aanpassing wegkrassen uit het lijstje om enigzins binnen het budget te blijven. Dan zal het blok eruit gaan (half december schat ik in). Zuigers bestellen...en weer opbouwen.
Foto van het spruitstuk heb ik helaas niet.
Foto van het spruitstuk heb ik helaas niet.
Heb je ook al een prijs aan Elia en Prima sport gevraagd, zij gebruiken hetzelfde spruitstuk.Robert dB. schreef:indeed, het exemplaar dat BBPreformance leverd. Prijs circa 700-800 euro.Menno schreef:Yepscanonballman schreef:En om nog effe op dat spruitstuk terug te komen:
-
ook voor de 2.0?RO 16v schreef:Heb je ook al een prijs aan Elia en Prima sport gevraagd, zij gebruiken hetzelfde spruitstuk.
-
ja, maar de vraag werd hier gesteld.
Heb het nog eens nagekeken.RO 16v schreef:Menno schreef:80, ik had het gisteren gemeten en kwam op 104 gram uit, had er een gepakt van de F7R 712, als ik vandaag tijd heb meet ik die van de F7R 710 en 720 ook even voor de zekerheid.
Megane F7R:
710: 121 gram
712: 104 gram
720: 142 gram
Zit toch behoorlijk verschil in.
oke hier is een nieuwe update:
krukassen komen eraan: 5 stuks
volgende week worden er 5 onderblokken klaargefreesd voor wat extra lange slag"geweld" en zuigers, daar is ook een berg van onderweg, dus als je je 1800(tje
) beu bent...
make your life a little bit more easy
krukassen komen eraan: 5 stuks
volgende week worden er 5 onderblokken klaargefreesd voor wat extra lange slag"geweld" en zuigers, daar is ook een berg van onderweg, dus als je je 1800(tje
make your life a little bit more easy

-
Zijn dit dezelfde onderblokken als een Willi? (Sterker dus dan een 16v)
nope...
zijn 1800 onderblokken...
tja, als ik willi-onderblokken zou hebben dan zou ik die wel gebruiken
en de motoren die ik terug krijg zijn ook 1800tjes dus zal ik nooit aan een willi-onderblok komen!
een voordeel is wel:
ze scheuren blijkbaar niet...
(misschien wel als je er een turbomotor van bouwt met 300+ PK en 400+ Nm
maar dat is het proberen waard!
zijn 1800 onderblokken...
tja, als ik willi-onderblokken zou hebben dan zou ik die wel gebruiken
en de motoren die ik terug krijg zijn ook 1800tjes dus zal ik nooit aan een willi-onderblok komen!
een voordeel is wel:
ze scheuren blijkbaar niet...
(misschien wel als je er een turbomotor van bouwt met 300+ PK en 400+ Nm

maar dat is het proberen waard!

ik weet niet of de williams-onderblokken sterker zijn dan de 1800 onderblokken......
alleen als je in de 1800 onderblokken een uitsparing maakt voor de 2 literkrukas, dan weet ik het niet...
komen we misschien wel nooit achter
alleen als je in de 1800 onderblokken een uitsparing maakt voor de 2 literkrukas, dan weet ik het niet...
komen we misschien wel nooit achter

-
ja, dat was juist het probleem waar ik tegenop zou lopen wanneer ik gebruik zou maken van een opgeboorde 1800 tbv het turbo project ipv het willi blok.
Williams onderblok schijnt wel degelijk sterker te zijn. Zeker als je om lage compressie gaat rijden.
Williams onderblok schijnt wel degelijk sterker te zijn. Zeker als je om lage compressie gaat rijden.
tja, ik heb nog één origineel williamsonderblok, maar die is al opgeboord naar 84...moet je gelijk weer andere zuigers hebben...kweenie of da wat is?
-
andere zuigers moeten sowieso besteld worden uit america (op maat). Dus alles is nog mogelijkPtrGte schreef:tja, ik heb nog één origineel williamsonderblok, maar die is al opgeboord naar 84...moet je gelijk weer andere zuigers hebben...kweenie of da wat is?

waarom america? via Menno...
die speciale op maat zuigers hoeven niet van zover te komen hoor!
die speciale op maat zuigers hoeven niet van zover te komen hoor!
-
Het is idd Menno's adresje.
Ik ken hier geen bedrijven die dergelijk kwaliteit en maatwerk kunnen leveren voor dezelfde prijs, jij? Via Italie bijvoorbeeld is duurder.
Ik ken hier geen bedrijven die dergelijk kwaliteit en maatwerk kunnen leveren voor dezelfde prijs, jij? Via Italie bijvoorbeeld is duurder.
-
Poe!.......Whussie!jeroen.k schreef:Een kaal blok til je met 2 man iig niet zomaar even op en een compleet blok (met randorganen en bak) al helemaal niet!
ik zou zeggen: Jongens, schaf er allemaal een of twee aan en ga er lekker mee weightliften!
trouwens: nog meer aanmeldingen?!, anders zijn ze zometeen allemaal weer weg?! zou zonde zijn als je 1800(tje) kapot gaat zometeen
trouwens: nog meer aanmeldingen?!, anders zijn ze zometeen allemaal weer weg?! zou zonde zijn als je 1800(tje) kapot gaat zometeen
Nou...mijn kale oude blok til ik echt niet zomaar op...en het nieuwe blok deden we met 2 man...en daar doe je dan ook weer voorzichtig mee enzo, dus was zwaar zat...maar jij hebt bij motortransplantaties geen takel nodig dus?canonballman schreef:Poe!.......Whussie!jeroen.k schreef:Een kaal blok til je met 2 man iig niet zomaar even op en een compleet blok (met randorganen en bak) al helemaal niet!

2 man is net te doen idd, ± 125 kilo til je niet ff alleenjeroen.k schreef:Nou...mijn kale oude blok til ik echt niet zomaar op...en het nieuwe blok deden we met 2 man...en daar doe je dan ook weer voorzichtig mee enzo, dus was zwaar zat...maar jij hebt bij motortransplantaties geen takel nodig dus?canonballman schreef:Poe!.......Whussie!jeroen.k schreef:Een kaal blok til je met 2 man iig niet zomaar even op en een compleet blok (met randorganen en bak) al helemaal niet!![]()

-
jeroen.k schreef:maar jij hebt bij motortransplantaties geen takel nodig dus?![]()
Tssss..... tuurlijk niet!!!!! Hoe denk je trouwens dat vroeger de oermensen hun engine-swaps uitvoerden???
Die hadden OOK geen takel............
Vroeger.......toen de mannen nog van staal...................
jaja oke we weten inmiddels dat er een paar sterke en een paar slimme RTC'ers onder ons zijn!
'k heb nog twee motoren in de aanbieding...
er kunnen binnenkort ook MAJOR aanpassingen gedaan worden!!!
Voordeel: Brute 2 liter met een bats vermogen/koppel
Nadeel: tis "maar" de helft goedkoper als bij "bepaalde" Renault-tuners...
'k heb nog twee motoren in de aanbieding...
er kunnen binnenkort ook MAJOR aanpassingen gedaan worden!!!
Voordeel: Brute 2 liter met een bats vermogen/koppel

Nadeel: tis "maar" de helft goedkoper als bij "bepaalde" Renault-tuners...

Ik zag nog wat discussie over het inlaatspruitstuk staan...
Mijn mening is gebaseerd op simpel deduceren. Renault Sport wisselde pas bij een topvermogen tussen 205-220pk van inlaatspruitstuk. En dan meteen naar throttle-bodies.
Dus waarom een tussenvariant verzinnen? Overbodige investering van tijd en geld lijkt me. Ook omdat je met een eigen ontwerp inlaatspruitstuk naar mijn bescheiden mening meer kan verzieken als winnen. (Denk maar aan de mengselverdeling!) Het originele spruitstuk is een "kunstwerk-op-zich" en is de beste oplossing voor een goede koppelspreiding.
Ik heb deze discussie via het IM met Ro gevoerd en heb hem hetzelfde antwoord gegeven.
Grtz,
Zzpeedie.
Mijn mening is gebaseerd op simpel deduceren. Renault Sport wisselde pas bij een topvermogen tussen 205-220pk van inlaatspruitstuk. En dan meteen naar throttle-bodies.
Dus waarom een tussenvariant verzinnen? Overbodige investering van tijd en geld lijkt me. Ook omdat je met een eigen ontwerp inlaatspruitstuk naar mijn bescheiden mening meer kan verzieken als winnen. (Denk maar aan de mengselverdeling!) Het originele spruitstuk is een "kunstwerk-op-zich" en is de beste oplossing voor een goede koppelspreiding.
Ik heb deze discussie via het IM met Ro gevoerd en heb hem hetzelfde antwoord gegeven.
Grtz,
Zzpeedie.
Laatst gewijzigd door speedline op za 29 nov 2003 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.